Pomysł na biznes:

Jak założyć firmę z branży wyposażenia wnętrz i zostać producentem designerskich dekoracji domowych i biurowych?

Branża:
  • Usługi

artcile

Podejmij wyzwanie

Biznes, który odmienia wnętrza

Każdy, kto wykańczał mieszkanie, dom lub biuro wie, że to zajęcie bez końca. Zawsze znajdzie się lampa, biurko lub obraz, który jest lepszy od poprzedniego. Jednak z pewnością nawet najlepszy architekt wnętrz nie zna w swojej okolicy sklepu, który miałby wszystko pod każdy gust. Właśnie dlatego powstał pixers – sklep internetowy z milionami zdjęć, które można zamówić jako obraz lub tapetę!

icon

Dla kogo?

  • Dla grafików, projektantów lub architektów
  • Dla osób doświadczonych w branży e-commerce
  • Dla chcących odmieniać wnętrza mieszkań, domów, biur
  • Dla osób otwartych na różne inspiracje
icon

Zanim zaczniesz

  • Rozbuduj swoje umiejętności graficzne
  • Przeprowadź analizę konkurencji – sprawdź, co oferują inne sklepy internetowe i stacjonarne, by postarać się wyróżnić swoimi produktami
  • Zrób wycenę sklepu internetowego z systemem, który pozwoli na kupowanie u Ciebie obrazów/fototapet
  • Zapoznaj się z różnymi technologiami druku
  • Śledź różne szkolenia i targi związane z branżą poligraficzną

Możliwość wytworzenia unikalnej grafiki lub obrazu, która nie tylko ożywi wnętrze, ale również wyróżni je spośród innych, jest dzisiaj nieoceniona. Wynika to przede wszystkim z mody, jaka panuje obecnie w branży projektowania wnętrz. Każdy, kto indywidualnie lub z pomocą biura projektowego aranżuje swoje nowe mieszkanie czy biuro, liczy na to, że szybko i wygodnie stworzy coś wyjątkowego, w swoim stylu – nowoczesnym, rustykalnym, ciepłym lub surowym. Błyskawiczne dobranie do tego odpowiednich obrazów lub fototapet, których nie znajdziemy w okolicznych sklepach, jest więc jak „kropka nad i” w każdym projekcie.

artcile

Liczy się pomysł

Zaczęło się jak zwykle – z własnej potrzeby

Maciej – dzisiaj właściciel firmy pixers – chciał powiesić w kuchni obraz, ale nie mógł nigdzie znaleźć idealnego. Zdecydował się więc wydrukować go na własną rękę. Kupił grafikę, wybrał materiał, zlecił druk, ale drukarnię, która zrealizowałaby zamówienie, trudno było znaleźć. Jak się okazało, coś tak pozornie prostego było nie lada wyzwaniem – zajęło ponad miesiąc, kosztowało sporo pieniędzy, a dodatkowo nadszarpnęło nerwy Macieja.

Od potrzeby do pomysłu, Maciej wziął sprawy w swoje ręce i w dwie noce naszkicował interfejs sklepu internetowego, w którym łatwo i szybko można zamawiać różne obrazy, plakaty czy fototapety. W ten sposób, w 2009 roku powstała firma pixers, która dzisiaj w katalogu ma ponad 30 milionów fototapet i prowadzi sprzedaż internetową w kilkunastu językach.

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z własnej potrzeby i wykorzystania internetu

Własna potrzeba wydrukowania grafiki sprawiła, że Maciej szybko dostrzegł swoją szansę w biznesie. Krok po kroku założył stronę internetową z interfejsem, który pozwala na zamawianie grafik, wybieranie materiału i sposobu druku.

Następnie do swojej promocji wykorzystał kanał internetowy – jego firma nie posiadała potencjału i budżetu na stworzenie dużej kampanii reklamowej. Dzięki temu, że internet stał się powszechny, rozrosły się możliwości dotarcia do klienta.

Maciej wykorzystał tę szansę i zaryzykował – zaczął promocję swoich produktów online. Jak sam mówi – „testował, optymalizował i inwestował”. Jego zdaniem, czasem trzeba czegoś spróbować i nawet jeśli się to nie sprawdzi, mieć z tego jakąś nauczkę. Pierwsze kroki w reklamie online stawiał samodzielnie, z czasem angażując do pomocy specjalistów.

Maciej od początku twierdził również, że na promocji nie można oszczędzać, gdyż może odbić się to na niekorzyść marki. Dziś jego firma pixers miesięcznie na reklamę w internecie wydaje 200-500 tys. zł, z czego 85 proc. pochłaniają m.in. Google AdWords. To proporcjonalny wkład do zysków, który uwzględnia jednoczesne działanie na kilku rynkach.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Biznes, który napędza i inspiruje

Firma pixers od 2009 roku rozwinęła się błyskawicznie. Dzisiaj obraca ona kwotami, które na starcie były wręcz niewyobrażalne i obsługuje takie ilości klientów, które nie śniły się samemu założycielowi. Maciej, właściciel marki, nigdy nie przypuszczał, że dzięki przemyślanej i innowacyjnej strategii reklamy osiągnie tak wiele – i to na całym świecie!

icon

Wiedza to potęga

Zobacz, ile wart jest rynek online!

Polski rynek sprzedaży w internecie jest wart aż 40 mld zł! Dodatkowo, tylko 30% sklepów działa w polskim internecie dłużej niż 8 lat, co oznacza, że większość z nich to krótkotrwałe lub młode biznesy powstałe po 2010 roku. To wszystko sprawia, że kanał online nie tylko ma niskie bariery wejścia, ale cały czas jest otwarty na nowych, pomysłowych przedsiębiorców.

Kolejne dane tylko to potwierdzają – w ciągu ostatnich 5 lat liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła o 34%, a każdego roku przybywa ich o 7%.

Obecnie liczba zarejestrowanych e-sklepów w polskiej sieci wynosi ok. 30 tys., przy czym należy wziąć pod uwagę, że część z nich może być nierentowna lub nieaktywna(1).

Co więcej, szacowana wartość polskiego rynku e-commerce nadal będzie wzrastać i w 2020 roku może osiągnąć nawet 70 mld (2).

 

(1) – źródło: https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/rynek-ecommerce-w-polsce-2017-18/ [Dostęp: 4.10.2018 r.].

(2) – źródło: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/e-commerce-rozwoj-i-analiza-polskiego-rynku/md43h0s [Dostęp: 4.10.2018 r.].

Otwarcie sklepu internetowego nie musi wiązać się z dużym nakładem finansowym. Bariery wejścia do tej gałęzi rynku są relatywnie niskie i ograniczają się jedynie do zbudowania strony WWW, zaopatrzenia się w produkty, a także reklamę. Ograniczając budżet i robiąc wszystko na własną rękę, należy się przygotować, że ostatni z tych wydatków będzie największy.

Oprócz tego, na dzisiejszych przedsiębiorców online czeka bardzo dużo narzędzi IT ułatwiających planowanie promocji w internecie, a także wiele programów wsparcia finansowego – zwłaszcza, gdy biznes jest innowacyjny i przyjazny środowisku. 

 

Jak zdobyć kapitał?

Dotacje z Powiatowego Urzędu Pracy pozwalają na pozyskanie środków w wysokości ok. 20 tys. zł, np. na kupienie sprzętu komputerowego czy wykupienie stosownego oprogramowania.
 

Kto może ubiegać się o dotację?

Osoba, która posiada status osoby bezrobotnej i nie prowadziła przez ostatnie 12 miesięcy działalności gospodarczej.
 

Jakie projekty mogą liczyć na wsparcie?

Sklepy internetowe połączone ze sklepem stacjonarnym, który z uwagi na ograniczenie kosztów może znajdować się w domu.


Jaka jest wysokość wsparcia?

Wysokość dofinansowania może zależeć od konkretnego projektu, a także od Urzędu Pracy, jednak zwykle sięga ona ok. 20 tys. zł, co pozwala na całkowite pokrycie kosztów „na start”.


Więcej o dofinansowaniach: http://poznan.praca.gov.pl, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/.

artcile

Bez tego ani rusz

Fototapety online, czyli jak zacząć drukować?

Internetowa firma wytwarzająca obrazy, plakaty czy fototapety to ciekawa rynkowa alternatywa dla „zwykłych” sklepów, jednak należy mieć na uwadze, że konkuruje również z drukarniami online. Aby się od nich wyróżnić, powinna oferować ciekawą i rozbudowaną ofertę grafik – dokładnie tak, jak pixers. Oprócz tapet i fototapet, ten sklep oferuje także obrazy i plakaty, jak również naklejki z różnymi wzorami i w różnych rozmiarach. Na stronie można znaleźć całe kolekcje z motywami przewodnimi, a nawet plakaty samoprzylepne czy fototapety zmywalne, np. dla rodzin z małymi dziećmi.

Obecnie w katalogu pixers znajduje się ponad 30 milionów grafik, które są sprzedawane za pomocą strony internetowej w kilkunastu językach. Do tego firma potrzebuje nie tylko wielu maszyn drukujących (w różnych technologiach), ale także profesjonalnego grona designerów, projektantów i kreatywnych grafików. Dzięki nim, oferta pixers cały czas może się rozwijać.

icon

Warto wiedzieć

Fototapety online od szkicu do druku
 

Krok 1

Opracuj stronę WWW i zastanów się, co oferować

Oferując fototapety online, strona WWW jest Twoim „must have”. Zaprojektuj ją tak, by była:

  • kompleksowa (od przeglądania oferty po zamówienie i wysyłkę),
  • łatwa w obsłudze, czytelna i intuicyjna,
  • oferowała wgląd we wszystkie usługi.


Krok 2

Wybierz nazwę i domenę, która łatwo się skojarzy

Adres Twojej strony internetowej może być jednocześnie nazwą Twojej marki. Postaraj się, by była charakterystyczna, chwytliwa i łatwa w pozycjonowaniu. Pamiętaj również, że liczba wolnych domen maleje!


Krok 3

Dobierz solidny hosting

Twoja strona internetowa będzie wymagać profesjonalnego i solidnego serwera, ponieważ oferowane grafiki powinny zawsze być atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie szybko się wgrywać. Ponadto, cały proces zakupowy tapety czy plakatu powinien przebiegać bezpiecznie i bez zakłóceń. Zadbaj też o szybki czas reakcji działu technicznego, który pomoże klientom w rozwiązywaniu problemów.

 

Krok 4

Rozwijaj ofertę samodzielnie lub z zespołem

Twoje grafiki muszą być modne, świeże i w różnych stylach. Oferując je musisz co rusz zaskakiwać klientów nowymi projektami, które odpowiadają na ich potrzeby i gusta. Jeśli masz do tego talent, twórz je samemu, a jeśli nie – zatrudnij profesjonalistów.


Krok 5

Postaw na promocje

Żeby Twoja firma nie zgubiła się wśród konkurencji, zainwestuj w promocję rozpoznawalności marki oraz pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Zapoznaj się z takimi nośnikami i narzędziami, jak internetowe banery, newslettery czy Google AdWords.


Krok 6

Inwestuj w jakość i dobierz sprzęt

Miej świadomość, że fototapety czy plakaty kupuje się oczami. Te z kolei oczekują różnorodnych kolorów, szczegółowych i wyraźnych zdjęć oraz oczywiście świetnej jakości obrazów. Dlatego od razu zainwestuj w dobry sprzęt, jak aparat fotograficzny i maszyny drukujące (sitodrukowe oraz offsetowe).

Maszyny tego typu, od komputera do drukarek, należą do bardzo drogich – to wydatek co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych, więc zastanów się nad ich leasingiem. Oczywiście możesz kupić sprzęt używany, jednak pamiętaj o sprawdzeniu jego stanu, ponieważ naprawy mogą przerastać cenę początkową.

 

Krok 7

Opracuj profesjonalną wysyłkę

Z uwagi na delikatność produktów, swoje grafiki wysyłaj dobrze zabezpieczone – zwinięte w tubach lub chronione sztywnym materiałem. Nawiąż również kontakt z wybraną firmą kurierską, która być może pomoże Ci w pakowaniu i przygotuje dla Ciebie specjalny pakiet.

 

Źródło - opracowanie własne na podstawie:

– http://www.biznesgazeta.pl/zalozyc-wlasna-drukarnie/ [Dostęp: 4.10.2018 r.],
– https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zakladanie-firmy/chce-zalozyc-spolke-z-o-o/guide_131-OTWIERAM_DRUKARNIE [Dostęp: 4.10.2018 r.].

artcile

A to ciekawe…

Na co możesz sobie pozwolić, a na co nie?

Ten typ działalności nie wymaga dodatkowych zezwoleń, licencji czy wpisów do rejestrów. Nie oznacza to jednak, że masz całkowicie wolną rękę. Posiadając różne maszyny drukarskie, a także składując i wysyłając materiały, pamiętaj o bezpieczeństwie i zaopatrzeniu się w systemy wentylacyjne. W ten sposób unikniesz wdychania szkodliwych oparów farb czy rozpuszczalników, a także ochronisz maszyny przed przegrzaniem się.

Tylko w przypadku używania substancji niebezpiecznych, określonych rozpuszczalników organicznych lub wybranych farb, Twoja firma będzie potrzebować pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza.

icon

Warto wiedzieć

Jak przygotować drukarnie?

 

1. Zaplanuj pomieszczenie

W Twoim pomieszczeniu/hali powinno znajdować się wystarczająco dużo miejsca na umieszczenie wszystkich maszyn drukujących, a także dla osób ich obsługujących. Ponadto, przyjmując zlecenia poprzez swój sklep internetowy, zaplanuj również miejsce na komputer i codzienne stanowisko pracy.

 

2. Zadbaj o bezpieczeństwo

Pamiętaj, że zatrudniając ludzi przy pracy z maszynami, jesteś za nich odpowiedzialny.

Dlatego stwórz regulamin pracy przy maszynach drukujących, a także opracuj odpowiednie zachowania w przypadkach awaryjnych, jak drogę ewakuacji podczas pożaru czy działania w razie wypadku.

 

3. Zapewnij konsultację klientom

Nawet jeśli Twoja strona internetowa będzie jasna i czytelna i tak pojawią się pytania. Daj każdemu klientowi możliwość skontaktowania się z Tobą i przygotuj się na wszelką konsultację. Jeśli będziesz oferować możliwość wydrukowania swoich grafik/obrazów, bądź również gotowy na wprowadzanie poprawek – projekty klientów mogą nie spełniać przecież założeń technicznych.

 

4. Objaśniaj technikę druku

Przed ostatecznym przyjęciem zlecenia, daj możliwość wyboru techniki drukarskiej (najczęściej cyfrowo lub offsetowo). Objaśnij na swojej stronie, czym one się różnią i jakie korzyści dadzą klientowi.

 

Źródło - opracowanie własne na podstawie:
– http://drukarnia-w-poznan.pl/jak-dziala-drukarnia-internetowa/ [Dostęp: 4.10.2018 r.],
– https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zakladanie-firmy/chce-zalozyc-spolke-z-o-o/guide_131-OTWIERAM_DRUKARNIE [Dostęp: 4.10.2018 r.].

Po wydrukowaniu każdego obrazu czy tapety upewniaj się, czy jest on dobrej jakości, a druk w całości pokrył powierzchnię projektu. Taki wewnętrzny audyt pozwoli Ci szybko zbudować wizerunek solidnej i profesjonalnej firmy.

artcile

Zbuduj własną markę

Firma jak z obrazka

Marka świadcząca usługi drukowania obrazów czy plakatów powinna być nie tylko modna i „świeża”, ale także zaawansowana technologicznie. Tylko dzięki temu pozostanie konkurencyjna i przyciągnie do siebie nowych klientów. Oferując nowe technologie druku oraz zapewniając wybór pomysłowych grafik spełnisz podstawowe kryteria w tej branży. Weź pod uwagę również trendy wyposażenia wnętrz w Polsce i innych krajach, a otworzysz sobie drogę do sukcesu również na innych rynkach.

icon

Rozwijaj się i śledź trendy!

Bądź artystą i biznesmenem – to oczywiste, że sprzedając różnego rodzaju plakaty czy fototapety, musisz mieć artystyczne zacięcie, znajomość technik rysowniczych i być może także umiejętności graficzne. Rozwijaj się w tym kierunku i nigdy nie ignoruj nowych trendów.

 

Naucz się swojego sklepu – skoro podstawą działania Twojej firmy ma być strona internetowa, naucz się obsługi jej systemu i staraj się jak najczęściej go aktualizować. Mając pełną świadomość jego funkcjonalności, będziesz działać szybciej i skuteczniej.

 

Drukuj eko – jeśli możesz, używaj ekologicznych materiałów (farb, podkładów, plakatów) i podkreślaj to w swojej komunikacji z klientami. Może to być Twoim wyróżnikiem na rynku.

 

Śledź targi poligraficzne – aby zapewnić klientom najwyższą jakość druku, staraj się zawsze używać najnowocześniejszych rozwiązań. Odwiedzaj targi i eventy związane z poligrafią, by wprowadzić do swojej firmy maszyny drukujące, których jeszcze nie ma konkurencja. Warto zwrócić szczególną uwagę na Rema Days – Targi reklamy i poligrafii.

artcile

Słowniczek pojęć

Przygotuj się do produkcji

  • Druk typu sitodruk - drukowanie poprzez odbitkę za pomocą przetłoczenia farby przez matrycę – drobną siatkę tkaną metalową lub wykonaną z włókien syntetycznych (sito).

  • Druk typu offset - obecnie jedna z najczęściej stosowanych technik druku. Obraz przenoszony jest np. na papier za pośrednictwem cylindra pośredniego pokrytego obciągiem. Offset dzieli się na offset arkuszowy (na płaskim materiale) i offset zwojowy (na rulonie), a także offset wodny i bezwodny. Offset wydaje się być najlepszym rozwiązaniem przy formach wielonakładowych (np. od 200 szt.).

  • Fleksografia - technika druku wypukłego, gdzie stosuje się farby szybkoschnące.

  • Druk cyfrowy - druk polegający na przeniesieniu obrazu dostarczonego w formie danych komputerowych.

    Źródło: http://drukarnia-w-poznan.pl/jak-dziala-drukarnia-internetowa/ [Dostęp: 4.10.2018 r.].

artcile

Czy to się opłaca?

Nie przelicz się na druku!

icon

Przybliżone koszty początkowe

1. Maszyny drukarskie (2 sztuki): 50 000 zł(1)

Wybierając maszyny drukarskie (w technologii offset + sitodruk) możesz wybrać urządzenia używane. Na rynku znajdziesz ich bardzo wiele, jednak zawsze zwracaj uwagę na ich stan techniczny. Decydując się na maszyny nowe, pamiętaj, że możesz wziąć je w leasing, rozbijając koszt na comiesięczne raty!


2. Sklep internetowy + marka: 0–5 000 zł

Serwis internetowy możesz stworzyć samodzielnie lub zlecić go specjalistom – pamiętaj, by zawierał on odpowiedni system CMS do przyjmowania zleceń. Koszt takiego sklepu internetowego może zaczynać się od 0 zł – jeśli masz umiejętności – a kończyć na 5 000 zł, jeśli musisz zatrudnić specjalistów.

 

3. Sprzęt: komputer + aparat fotograficzny: ok. 10 000

Jako że Twój biznes opiera się na sklepie internetowym, dobry komputer z odpowiednim oprogramowaniem i aparat do robienia wyraźnych zdjęć będą Twoimi codziennymi narzędziami pracy.


Razem: ok. 60 000 – 65 000 zł

Źródło:

(1) - opracowanie własne na podstawie ofert internetowych Allegro.pl oraz bankmaszyn.pl

icon

Przybliżone koszty operacyjne

1. Domena i serwer: 1 000 zł/rok

Twój serwis WWW musi mieć chwytliwą nazwę i domenę, a także solidny serwer opłacany corocznie, by zamówienia przebiegały bezproblemowo.

 

2. Zatrudnienie grafika/specjalisty DTP: ok. 6 000/mc(1)

Aby Twój sklep pozytywnie zaskakiwał i oferował nowe projekty, będziesz potrzebować wsparcia profesjonalisty. Kreatywny grafik będzie w stanie stworzyć dla Ciebie kilka nowych wizualizacji dziennie oraz przystosować je do druku w różnych formatach.

 

3. Reklama: 2 000 zł/mc

Chcąc rozwinąć swój sklep i przyciągnąć do niego nowych klientów, zadbaj o właściwą reklamę. Tworząc bannery internetowe i newslettery czy pozycjonując się w wyszukiwarce Google, przyciągniesz uwagę kilkuset Internautów miesięcznie, którzy być może przerodzą się w Twoich klientów.


Razem: ok. 8 100 zł/mc

Źródło:

(1) https://zarobki.pracuj.pl/raporty-i-trendy-placowe/zarobki-grafika-komputerowego [dostęp: 4.10.2018 r.]

icon

Przybliżone przychody

1. Zarobki ze sprzedaży fototapet/obrazów: ok. 10 500 zł/mc(1)


Zarobki przyjęte na podstawie uśrednionej ceny jednej grafiki na poziomie 70 zł oraz założeniu miesięcznej sprzedaży na poziomie 150 szt.

Zwiększając nakład na reklamę i poszerzając ofertę o plakaty czy obrazy, sklep internetowy będzie przyciągał coraz więcej klientów, a przychód z pewnością wzrośnie.


Razem: (przychody – koszty operacyjne): ok. 2 400 zł miesięcznie

(1) - źródło: opracowanie własne na podstawie oferty https://pixers.pl/ [Dostęp: 4.10.2018 r.].

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Czyli jak rozpocząć ten biznes

  1. Wyróżnij się – im większa różnorodność plakatów i fototapet znajdzie się w Twoim sklepie, tym większą ilość Klientów zdobędziesz – trafisz w różne gusta, a także różne formy wykończenia wnętrz (do domu, do mieszkania, do biura itp.).

  2. Myśl międzynarodowo – nic nie stoi na przeszkodzie, by Twoje obrazy sprzedawać także poza granicami Polski. Jeśli będą uniwersalne, modne i różnorodne, z pewnością zdobędą zainteresowanie w innych krajach.

  3. Bądź ekologiczny – informuj swoich klientów, że Twoje obrazy i tapety powstają z ekologicznych materiałów. Dzięki temu zdobędziesz nowe grono klientów i zapewnisz sobie wyróżnik wśród konkurencji.

  4. Nie zapomnij o pasji – skoro chcesz sprzedawać grafiki, interesuj się nimi. Poszerzaj horyzonty, próbuj samemu rysować nowe projekty i pytaj innych o opinie na temat swoich realizacji.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT