Pomysł na biznes:

Jak zostać producentem mebli biurowych?

Branża:
  • Handel
  • Usługi dla biznesu
  • Produkcja i sprzedaż
  • Usługi
  • Produkcja wyrobów z drewna
  • Sprzedaż
  • Wyposażenie wnętrz

artcile

Podejmij wyzwanie

Udany początek w świecie biznesu

Niewielu studentów planuje rozpocząć swoją zawodową drogę od założenia firmy. Brak oszczędności i doświadczenia często blokuje młodych ludzi przed wejściem w ryzykowny świat biznesu. Bohater naszego artykułu podjął to wyzwanie i stworzył przedsiębiorstwo, które świetnie poradziło sobie w branży meblarskiej. Zainspiruj się historią Adama. Być może i Tobie uda się zacząć pracę na własny rachunek.

icon

  • Dla ambitnych ze smykałką do biznesu
  • Dla ludzi, którzy potrafią wykorzystywać życiowe szanse
  • Dla tych, którzy wyżej cenią zawodowe doświadczenie niż siedzenie w uniwersyteckiej ławie
  • Dla absolwentów szkół artystycznych i biznesowych
  • Dla przedsiębiorców, którzy potrzebują pieniędzy na rozpoczęcie działalności
icon

Zanim zaczniesz

 

  • Zdobądź doświadczenie – rozpocznij swoją działalność w dziedzinie, którą dobrze znasz
  • Pomyśl o rozwoju – przygotuj różne scenariusze rozwoju Twojej firmy
  • Zdobądź dofinansowanie z UE jako wsparcie dla Twojego biznesu
  • Rozważ możliwości ekspansji na rynki zagraniczne

Szukaj inspiracji wokół siebie. Nawet z pierwszej, niezbyt dochodowej pracy wynieś tak dużo doświadczenia i wiedzy, jak tylko się da. Być może przyda Ci się ona w przyszłości. Wielu biznesmenów właśnie w taki sposób wpadło na swoje najbardziej spektakularne pomysły.

artcile

Liczy się pomysł

Amerykański sen

Wielu żaków podczas studiów poświęca czas na siedzenie nad książkami oraz imprezy. Adam wolał jednak spróbować swoich sił na amerykańskim rynku pracy. Jak z ambitnego studenta stał się przedsiębiorcą roku 2014? Poznajcie jego historię.

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z umiejętności wykorzystywania szans

Adam studiował w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Jak wielu innych studentów zrobił sobie przerwę. Wziął urlop dziekański i ruszył do USA. W Ameryce długo szukał swojego miejsca. Kiedy zaczął rozważać powrót do ojczyzny, został zatrudniony w niewielkim rodzinnym warsztacie meblarskim. Ta posada zmieniła całe jego życie. Nie zarabiał dużych pieniędzy, ale zdobywał doświadczenie, które wykorzystał po przyjeździe do Polski. Postanowił namówić swojego brata, by wspólnie założyli podobny biznes na rodzimym rynku. Brak funduszy i kontaktów rozwiązało namówienie amerykańskiego pracodawcy do inwestycji w fabrykę mebli biurowych w samym środku Europy. Bracia trafili w dziesiątkę. Ówczesny rynek rozwijał się bardzo dynamicznie. Jak grzyby po deszczu powstawały kolejne biurowce. Po roku firma mogła pochwalić się dochodem na poziomie miliona złotych. To jednak był zaledwie początek ich wspaniałych sukcesów.

Bez pieniędzy i kontaktów

Adam przez kilka lat pracował w firmie pana Sterna. Pomagał w produkcji krzeseł do kawiarni. Od podszewki poznał każdy z etapów ich powstawania. Postanowił świeżo zdobytą wiedzę czym prędzej wypróbować na polskim rynku. Na początku lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju powoli budził się kapitalizm. Polacy chcieli żyć jak zachodnioeuropejscy i amerykańscy obywatele. Rynek był bardzo chłonny. Wielu dzisiejszych milionerów zaczynało w tamtych czasach swoją przygodę z biznesem. Adam i jego brat nie musieli chałupniczo produkować mebli ani sprzedawać ich na bazarku. Pomógł im właściciel firmy z Brooklynu, który zatrudniał Adama podczas jego amerykańskiego wyjazdu. Porządny zastrzyk gotówki i rozległe kontakty Sterna pozwoliły na sprawne i szybkie podbicie nie tylko polskiego, lecz także międzynarodowego rynku. Obecnie Nowy Styl jest trzecim największym graczem w tej branży na Starym Kontynencie.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Dofinansowania unijne – pomoc dla przedsiębiorców

Czasem, gdy głowa jest pełna pomysłów, a konto świeci pustkami, warto rozejrzeć się za innymi możliwościami finansowania swojego biznesu. Od 2014 roku wielu rodzimych przedsiębiorców skorzystało z dofinansowań z Unii Europejskiej. Przyjrzyj się bliżej możliwościom, jakie daje nam dołączenie do tej wspólnoty.

icon

Wiedza to potęga

Fundusze unijne

Dołączenie do Unii Europejskiej niesie za sobą szereg różnych obowiązków. Państwa członkowskie dostosowują swoje wewnętrze prawo do norm wspólnoty i prowadzą wspólną politykę eksportową. Dużą zaletą Unii Europejskiej jest możliwość korzystania z wielu form dofinansowania. Wspólnota dotuje działania w następujących sferach:

  • rozwój obszarów wiejskich,
  • rozwój obszarów miejskich,
  • rozwój rolnictwa,
  • rozwój regionalny,
  • innowacje,
  • badania naukowe,
  • akcje humanitarne,
  • tworzenie nowych miejsc pracy,
  • rybołówstwo i polityka morska.

Małe przedsiębiorstwa mogą otrzymać pomoc od UE w trzech formach: jako dotację, gwarancję albo pożyczkę. W latach 2014–2020 na badania naukowe przeznaczono aż 80 miliardów złotych. Projekty badawcze oraz wsparcie niewielkich firm są szansą, by promować innowacyjność oraz przedsiębiorczość wśród biznesmenów, którzy nie mają własnego kapitału. 

Źródło:
https://europa.eu/european-union/about-eu/funding-grants_pl [dostęp: 08.11.2018 r.].

Nowy Styl to jedna z wielu firm, które korzystają ze wsparcia unijnego. Przedsiębiorstwo Adama było beneficjentem dofinansowań z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz programu Inteligentny Rozwój. Na co nasz bohater wydał zdobyte w ten sposób pieniądze?

  1. Rozwój infrastruktury oraz kadry badawczej (centrum B+R). Celem tego przedsięwzięcia było stworzenie specjalnej jednostki, która stale przeprowadza badania przemysłowe i rozwojowe. Dzięki temu opracowywane są prototypy nowych mebli oraz standardy optymalizacji produkcji. 
  2. Budowa fabryki mebli biurowych umożliwiła stworzenie miejsca, w którym stosowanych jest wiele innowacyjnych rozwiązań. Zakresem tematycznym obejmują one:
  • technikę produkcji,
  • produkcję innowacyjnych towarów,
  • organizację i marketing,
  • oprogramowanie do obsługi klienta.

 

Źródło: https://pl.nowystylgroup.com/pl/o-nas/projekty-unijne/ [dostęp: 08.11.2018 r.]. 

artcile

Bez tego ani rusz

Podbój innych rynków

Polscy przedsiębiorcy często decydują się na eksport. Dlaczego? Ta gałąź gospodarki w 2017 roku warta była niemal 204 miliardy euro! To doskonały sposób, by rozwijać biznes, gdy rodzimy rynek jest już nasycony. 

W wielu europejskich krajach koszty produkcji są wyższe niż u nas. Stąd właśnie popularność naszych rodzimych wyrobów. 

Źródło: Gazeta Parkiet,  https://www.parkiet.com/Gospodarka----Kraj/302129962-GUS-Polski-eksport-w-2017-r-Najwazniejszym-rynkiem-dla-polskich-firm-pozostaja-Niemcy.html [dostęp: 08.11.2018 r.].

icon

Warto wiedzieć

Jak przygotować się do eksportu?

Decyzja o przeznaczeniu całej produkcji (albo jej części) na eksport powinna być starannie przemyślana. Jeżeli dobrze przygotujesz się do wejścia na inne rynki, masz dużo większe szanse, by osiągnąć swoje cele. Opracuj więc krok po kroku swoją strategię. Co powinien zawierać plan?

1. Wybór kierunków eksportu.

2. Analizę sytuacji rynkowej w krajach, do których planujesz ekspansję. 

3. Analizę aktualnego stanu firmy – każdego z jej działów – oraz prognozę zmian związanych z eksportem.

4. Określenie celu eksportu i strategii jego osiągnięcia.

5. Kosztorys działań związanych z wejściem na inne rynki.

6. Określenie działań prawnych, które są niezbędne do rozpoczęcia eksportu. 

7. Harmonogram działań.

8. Przygotowanie planu szkolenia pracowników.

 

Zalety eksportu:

  • dostrzeżenie potrzeb szerszej grupy klientów,
  • rozwój firmy związany z nowymi doświadczeniami i zdobywaniem kontaktów biznesowych,
  • zmniejszenie kosztów stałych poprzez zwiększenie produkcji,
  • zmniejszenie ryzyka związanego ze zmianami na jednym rynku,
  • wydłużenie możliwości sprzedaży tego samego produktu,
  • stworzenie wizerunku dobrze prowadzonej i dochodowej firmy.

Źródła: Starttek.pl, 

http://www.strattek.pl/oferta-dla-msp/przygotowanie-planu-rozwoju-eksportu/ [dostęp: 08.11.2018 r.]. 

Exporter.pl,  http://www.exporter.pl/zarzadzanie/1rozwoj_eksportu.html [dostęp: 08.11.2018 r.].

Akwizycja – sposób na rozwój

Akwizycja kojarzy Ci się zapewne z chodzeniem od drzwi do drzwi i sprzedażą odkurzaczy albo pojemników do przechowywania żywności. Pojęcie to ma jednak także drugie znaczenie. Oznacza też przejęcie kontroli nad innym przedsiębiorstwem. Najczęściej odbywa się to poprzez wykup większości udziałów. Ten model rozwoju wybrali właśnie właściciele firmy Nowy Styl. Adam i jego brat do dzisiaj przejęli kilka innych firm:

  • niemieckiego producenta krzeseł – Grammer Office (2011),
  • niemieckiego producenta ergonomicznych krzeseł – Rohde&Grahl (2013),
  • szwajcarskiego producenta krzeseł i mebli biurowych – Sitag (2015).

Źródło: Grupa Nowy Styl, https://pl.nowystylgroup.com/pl/o-nas/historia/ [dostęp: 08.11.2018 r.].  

artcile

A to ciekawe…

Giełda Papierów Wartościowych

W zarządzie firmy Nowy Styl jest pięć osób. Dwie z nich to większościowi udziałowcy – bohater naszego artykułu oraz jego brat. Obaj mają więc realny wpływ na prowadzenie przedsiębiorstwa. Adam, zapytany o chęć wejścia na giełdę – zaprzecza. Uważa, że jego firmie nie jest potrzebna taka forma pozyskiwania kapitału. Świetnie radzi sobie przecież dzięki własnym środkom oraz kredytom bankowym.  

Choć w przypadku Nowego Stylu wejście na giełdę nie wydaje się opłacalne, taka sytuacja nie musi dotyczyć wszystkich firm z branży meblarskiej. Być może taki krok przyniesie Ci duży zysk, dlatego mimo wszystko warto rozważyć tę możliwość.  

icon

Warto wiedzieć

Jak wejść na giełdę?

Najczęściej przedsiębiorstwa wchodzą na giełdę, by pozyskać środki na rozwój. Dzięki sprzedaży akcji, można bowiem zdobyć spore fundusze na kolejne inwestycje. Obecność na giełdzie zwiększa zaufanie do takiej firmy, jej rozpoznawalność oraz bardzo często – rynkową wartość spółki. 

Jak wygląda procedura wchodzenia firmy na giełdę – krok po kroku?

  • Decyzja właścicieli firmy,
  • przekształcenie przedsiębiorstwa w spółkę akcyjną,
  • uchwała emisyjna – podjęta przez Walne Zgromadzenie spółki (uchwały o emisji papierów wartościowych; o wnioskowaniu o dopuszczenie papierów wartościowych do obrotu; upoważniająca zarząd do zarejestrowania papierów wartościowych; o podwyższeniu kapitału zakładowego),
  • Due Diligence – dokonanie analizy pod kątem finansów, kwestii prawnych oraz handlowych,
  • dokonanie wyboru menadżerów, doradców, oferującego (dom maklerski, firma inwestycyjna albo bank) i audytora,
  • przygotowanie prospektu emisyjnego – dokumentu informacyjnego,
  • zatwierdzenie prospektu,
  • wnioskowanie o rejestrację papierów wartościowych – wniosek należy złożyć do Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych,
  • złożenie oferty publicznej,
  • złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu giełdowego,
  • debiut giełdowy. 

Źródło: StrefaInwestorów.pl  https://strefainwestorow.pl/artykuly/debiut-ipo/20170804/debiut-na-gieldzie-gielda-ipo [dostęp: 08.11.2018 r.].

artcile

Zbuduj własną markę

Bądź przedsiębiorcą przyszłości

Wyróżnienia i nagrody

Działania biznesowe Adama zostały dostrzeżone przez branżę. W 2014 roku został on uhonorowany nagrodą „EY Przedsiębiorca Roku”. To prestiżowe wyróżnienie postawiło naszego bohatera na równi z tęgimi, biznesowymi umysłami z całego świata. 

Weź przykład z Adama. Stosuj innowacyjne rozwiązania i śmiało restrukturyzuj swoją firmę. Z pewnością Ci się to opłaci!

Inwestycja w rozwój – pierwszy milion

Adam i jego wspólnicy w ciągu pierwszego roku działalności swojej firmy zarobili pierwszy milion. Całość pieniędzy przeznaczyli na rozwój. Dzięki temu stali się nowocześniejsi i bardziej konkurencyjni. 

Każdy rozsądny przedsiębiorca powinien przeznaczać znaczną część swojego dochodu na wdrażanie rozwiązań, które wspomogą rozwój firmy. Dlatego już na etapie biznesplanu przeanalizuj swoje prognozowane zyski oraz wysokość kwoty, którą możesz wykorzystać na inwestycję we wzrost znaczenia przedsiębiorstwa w branży.

Targi branżowe

Przygoda Nowego Stylu z prawdziwym biznesem zaczęła się od uczestnictwa w targach branżowych w Niemczech. W 1996 roku Adam i jego brat postanowili podczas spotkania Orgatec zaprezentować swoją ofertę. Od tamtej pory bywają tam regularnie, pokazując nowe produkty i rozwiązania techniczne. 

Jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz dać się poznać. Bywaj na tego typu targach jako gość i wystawca. To bardzo popularna forma nawiązywania kontaktów biznesowych oraz kontrolowania dokonań konkurencji.

Inwestuj w nowe technologie 

Przedsiębiorstwo Adama ma aż 29 showroomów w różnych krajach, w których pokazuje swoje produkty. To jednak nie koniec możliwości tej firmy. Dzięki inwestycji w nowoczesne technologie powstało nowe narzędzie #OfficeVR. Jest to forma prezentacji mebli Nowego Stylu w jeszcze nieurządzonych wnętrzach. Pozwala na wizualizację mebli oraz sprawdzenie funkcjonalności wybranych produktów. 

 

Źródło: Grupa Nowy Styl,  https://pl.nowystylgroup.com/pl/o-nas/historia/ [dostęp: 08.11.2018 r.].  

artcile

Słowniczek pojęć

Pojęcia, które warto mieć w jednym palcu

  • Polski Fundusz Rozwoju - grupa instytucji finansowych i doradczych, która pomaga pozyskiwać kapitał na początek działalności i rozwój firmy.

    Działa w interesie przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych w następujących obszarach:

    • bankowość,
    • ubezpieczenia,
    • inwestycje krajowe i zagraniczne,
    • rozwój przedsiębiorczości,
    • innowacyjność,
    • handel zagraniczny.
  • Krajowa Izba Gospodarcza - instytucja powstała w 1990 roku. Zrzesza przeszło 150 różnych organizacji: izb branżowych, regionalnych i bilateralnych oraz stowarzyszeń, związków pracodawców i fundacji. Jest rzecznikiem polskich przedsiębiorców. Wpiera eksport naszych rodzimych firm. Pomaga także wdrażać fundusze unijne. Działa na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, promując ją wśród przedsiębiorców.

  • Stowarzyszenie Eksporterów Polskich - organizacja zrzeszająca ponad 300 rodzimych eksporterów. Skupia wokół siebie przedsiębiorców ze wszystkich zakątków Polski, z różnych branż. Zajmuje się organizacją konferencji i szkoleń w celu promocji polskiego eksportu. Działa na rzecz urealnienia kursu naszej waluty wobec innych.

artcile

Czy to się opłaca?

Minibiznesplan

icon

Koszty początkowe

1. Zakup maszyn: 110 000 zł[1] 

Jeżeli chcesz produkować meble, musisz kupić profesjonalny sprzęt, który Ci w tym pomoże. Nawet jeżeli Twoja firma będzie nieduża, będziesz potrzebować kilku maszyn. Nowoczesne sprzęty tego typu można zaprogramować do cięcia odpowiednich kształtów. Część z nich posiada wygodne aplikacje, które ułatwiają sterowanie urządzeniem. Co takiego warto kupić do firmy tego typu?

  • sprzęt do cięcia płyt – 17 000 zł,
  • okleiniarka – 25 000 zł,
  • otwornica – 3 000 zł,
  • maszyny do oklejania – 35 000 zł,
  • maszyny do pakowania – 30 000 zł.

2. Wyprodukowanie pierwszej partii towaru: 100 000 zł

Aby rozpocząć sprzedaż, musisz mieć odpowiednią liczbę produktów. Przygotuj kilka prototypów swoich mebli, by pokazać je potencjalnym klientom: zarówno tym indywidualnym, jak i pośrednikom (np. dużym sklepom meblowym). W takiej sytuacji uważamy, że oszczędności w wysokości 100 000 zł będą wystarczające.


Razem: 210 000 zł

[1] opracowanie własne, oparte na analizie cen w sklepie Google.

icon

Koszty operacyjne

1. Zatrudnienie pracowników: 22 416,52 zł/miesiąc[1]

Pracownicy produkcji zarabiają średnio 2 658 zł brutto (luty 2018). Oznacza to, że łączny koszt pracodawcy wynosi w takim przypadku 3 202.36 zł. Początkowo nie będziesz potrzebować zbyt wielu osób do pracy. W tym biznesplanie ustaliliśmy, że zatrudnienie siedmiu pracowników będzie wystarczające.  

2. Księgowość: 2 025 zł/miesiąc[2]

Kwestie księgowe mogą być niezwykle trudne dla laika. Jeżeli nie jesteś za pan brat z dokumentacją tego typu, skorzystaj z pomocy biura rachunkowego. Jakie są przykładowe koszty takich usług?

  • 50–100 dokumentów w księdze przychodów i rozchodów dla płatnika VAT – 500–650 zł (średnio 575 zł),
  • 50–100 dokumentów w księgach rachunkowych – 900–1 400 zł (średnio 1 150 zł),
  • kadry i płace od 6 do 10 pracowników – ok. 300 zł.

3. Wynajem powierzchni fabrycznych: 5 000–12 500 zł (średnio 8 750 zł/miesiąc)[3]

Wybór miejsca, gdzie będziesz produkować swoje meble, nie może być przypadkowy. Najlepiej, by hala znajdowała się niedaleko trasy szybkiego ruchu. Wtedy transport nie będzie problemem. Grupa Nowy Styl ma swoją siedzibę na Podkarpaciu. Tam możesz wynająć nieruchomość o powierzchni 300m2 (+80 m2 biura) w cenie 5 000 zł miesięcznie. W Warszawie i jej okolicach koszty będą znacznie wyższe. Sięgają one ok. 10 000–15 000 zł miesięcznie (średnio 12 500 zł/miesiąc). Rozważ więc możliwość rozpoczęcia produkcji w tych zakątkach Polski, gdzie jest po prostu taniej. Twoja firma na pewno na tym skorzysta.


Razem: 33 191,52 zł/miesiąc

[1] opracowanie własne, oparte na analizie cen w sklepie Google;
http://www.biznesmeblowy.pl/produkcja_mebli/116/produkcja_i_maszyny_w_
malym_zakladzie_stolarskim,710.html [dostęp: 08.11.2018 r.];
https://wynagrodzenia.pl/moja-placa/ile-zarabia-pracownik-produkcji
[dostęp: 08.11.2018 r.];
https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen/wynik
[dostęp: 08.11.2018 r.]

[2] https://www.cik.org.pl/artykul/cennik-uslug-ksiegowych-w-polsce-2 [dostęp: 08.11.2018 r.]

[3] opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm z branży

icon

Przychody

1. Sprzedaż mebli biurowych: 140 000 zł/miesiąc[1]

Przychód grupy Nowy Styl osiągnął w 2017 roku kwotę 340 milionów złotych. Tym samym zanotował wzrost w wysokości 8%. Zanim jednak firma Adama i jego brata dotarła do tego momentu, w którym jest dzisiaj, musiało minąć wiele lat wypełnionych trafnymi inwestycjami. Opierając się na danych podawanych przez bohatera naszego tekstu, w pierwszym roku działalności Nowy Styl zarobił milion złotych. Oczywiście życzymy Ci podobnego wyniku! 

Jeżeli sprzedaż wszystkie wyprodukowane przez siebie meble z pierwszej partii w ciągu miesiąca i nałożysz na nie marżę 40%, przychód wyniesie 140 000 zł. Konieczne będzie odjęcie kosztów utrzymania przedsiębiorstwa, takich jak księgowość, pensje pracowników czy wynajem hali produkcyjnej. Dochód sięgnie więc 106 808,48 zł miesięcznie. Utrzymując taką tendencję przez cały rok, w ciągu 12 miesięcy firma zarobi 1 281 701,76 zł!


Razem: 106 808,48 zł/miesiąc

[1] https://forsal.pl/artykuly/1088230,przychody-producenta-mebli-grupy-nowy-styl-na-koniec-roku-na-poziomie-340-mln-euro.html [dostęp: 08.11.2018 r.].

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Kilka ważnych kwestii

  1. Pracownicy. Nie zatrudniaj przypadkowych osób. Postaraj się, by w Twoim przedsiębiorstwie pracował kompetentny, uczciwy i zgrany zespół. Wspieraj rozwój zawodowy swoich pracowników. Dbaj o to, by każdy z nich miał aktualną wiedzę. Warto pamiętać też o tym, by wszyscy byli odpowiednio doceniani za swoje starania. To bardzo ważne – zarówno w dużym przedsiębiorstwie, jak i w malutkiej firmie.

  2. Produkt. Adam zauważył, że za boomem na budowę biurowców w Polsce pójdzie także zapotrzebowanie na meble tego typu. Dzięki uważnej obserwacji rynku dopasował swój produkt do potrzeb ówczesnego klienta. Wprowadzenie produktu zawsze powinno być dobrze przemyślaną decyzją.

  3. Innowacja. Firm produkujących meble biurowe jest naprawdę dużo. Nie każda z nich odniesie tak wielki sukces, jak Nowy Styl. Aby nie pozostać w tyle i dotrzeć na sam szczyt podium, musisz stawiać na innowacje. Coś, czego jeszcze nikt nie wymyślił. Jeżeli nie masz pieniędzy na badania oraz wdrażanie nowych technologii, skorzystaj z dofinansowań europejskich.

  4. Doświadczenie. To podwaliny Twojego sukcesu. Nie pomijaj etapu zdobywania cennej wiedzy w praktyce. Jest to czasem lepszy sposób na sukces niż ukończenie kilku kierunków na prestiżowej uczelni!



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT