Personal Branding

Zbuduj własną markę

10 złotych zasad komunikacji marki osobistej

 

  1. Opracuj strategię i określ grupy docelowe – Twoim celem NIE jest komunikowanie się ze wszystkimi lub z kimkolwiek.
     
  2. Marka to efekt Twojej komunikacji— przyjrzyj się więc językowi, którym się na co dzień posługujesz. Trudno budować silną markę, jeśli słabo i niepewnie posługujesz się podstawowym narzędziem komunikacji jakim jest język ojczysty. Cóż z tego, że żyjemy w czasach dominacji zdjęć i obrazków nad słowem mówionym i pisanym. Kiedy zamierzam zaoferować komuś pracę i czytam jego CV, w którym jest napisane, że język polski jest jego językiem ojczystym, to oczekuję, że przynajmniej tym językiem posługuje się biegle jako native.
     
  3. Pamiętaj, że markę osobistą budujesz przez całe życie do jego ostatniego dnia, choć Twoja reputacja i zła lub dobra sława będą żyć dalej, podobnie jak historia Twoich aktywności na profilach społecznościowych, jeśli żyjący bliscy nie będą posiadali hasła do Twojego profilu. W spadku zostawisz swoim dzieciom i wnukom kontent wrzucony do sieci — lepiej, żeby to było wiano a nie przekleństwo.
     
  4. Reputację budowaną latami utracić możesz błyskawicznie. Nie tylko 140 znakami na Twitterze, ale jednymi nieprzemyślanym klikiem związanym z publikacją treści lub zdjęcia, które mogą zrujnować zaufanie do Ciebie.
     
  5. Publikując w sieci jakiekolwiek zdjęcia, miej na uwadze dwie kwestie: kto będzie te zdjęcia oglądał i czy może je oglądać każdy. Nigdy nie wiesz, w czyje ręce trafią. Mogą trafić w ręce obecnego lub przyszłego szefa, przyszłego męża, osoby decydującej o Twoim zatrudnieniu, awansie, do Twoich studentów, klientów, Twojej mamy lub teściowej, dziecka lub jego kolegów czy wychowawczyni w szkole.
     
  6. Skoro nie umiesz oszacować ogromu odziaływani i być może zagrożeń związanych z udostępnianiem danych i pików w sieci, zachowuj się mądrze. Wybierz sposób wspierający a nienarażający Ciebie ani Twoich bliskich na potencjalne ryzyko i zagrożenia. Inteligencja komunikacyjna jest kompetencją XXI wieku. Jeśli zignorujesz fakt, że na własne życzenie stałeś się elementem ogromnego hejtu, globalnego systemu opartego na inteligentnych, zaawansowanych bazach danych, możesz się narazić na poważne kłopoty.
     
  7. Zarządzaj sobą w sieci w oparciu o przemyślaną strategię. Działenie w sieci internetowej zawsze pozostawia ślad (świadomy lyb nie). Najprostsza zasada działania polega na tym, że nie klikam jeśli nie rozumiem instrukcji. Pytam innych, jeśli nie rozumiem konsekwencji kliknięcia.
     
  8. Silne marki są aktywne w podtrzymywaniu relacji, w komunikowaniu: jestem tu, widzę Cię, jesteś mi potrzebny lub mam dla Ciebie coś wartościowego — z uwagą i koncentracją. 
     
  9. Marka to sztuka patrzenia na siebie oczami innych, a nie sztuka patrzenia wyłącznie na siebie. Patrz na siebie oczami odbiorców i bierz pod uwagę, co pomyślą o Tobie ludzie, oglądając selfie będące informacją, że nie znalazłeś w otoczeniu żadnego ciekawszego tematu od siebie samego.
     
  10. Naucz się profesjonalnie, odważnie i wprost komunikować własne opinie pod szyldem własnego nazwiska. Nie hejtuj, komunikuj otwarcie swoje opinie, konfrontuj się, argumentuj, tocz profesjonalne, merytoryczne spory nastawione na wypracowanie nowych rozwiązań i punktów widzenia w sposób okazujący szacunek innym uczestnikom dyskusji czy wirtualnej rozmowy.

 

Aktualizacja: marzec 2022 r.




Własna firma krok po kroku? Sprawdź nasz poradnik i ....

Materiał jest pomocny? Pomogliśmy?

Teraz Ty pomóż nam!

Ten materiał jest dostępny bezpłatnie, ale nie powstał za darmo. Prosimy teraz Ty pomóż nam, by JestemSzefem.pl nadal oferowało bezpłatnie tak przydatne i wartościowe treści! Zajmie to tylko chwilę.

Wybierz kwotę darowizny i przejdź do szybkiej, bezpiecznej płatności internetowej:



Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT