Pomysł na biznes:

Agrofoto – połącz rolnictwo i informatykę, czyli jak stworzyć i prowadzić z zyskiem internetowe forum rolnicze?

Branża:
  • Usługi dla biznesu
  • Usługi
  • Rolnictwo

artcile

Podejmij wyzwanie

Pasja, która połączyła pięć kobiet

Jacek jest założycielem serwisu Agrofoto.pl – jednego z najpopularniejszych (a w pewnym momencie – największego) forum w branży rolniczej w Europie. Jak powstał ten portal? Co było inspiracją do jego założenia? Ile kosztuje prowadzenie założenie i prowadzenie takiego biznesu? Jakich zysków możesz się spodziewać?

icon

Dla kogo?

  • Rolników - praktyków
  • Osób o rolniczych zainteresowaniach i/lub wykształceniu, które chcą obcować z rolnictwem lub pracować w tej branży, ale nie widzą się w roli rolnika
  • Rodzin/przyjaciół zajmujących się pracą na roli
  • Pasjonatów internetu, szukających pomysłu na biznes
  • Osób z wiedzą informatyczną
  • Programistów, grafików, developerów stron internetowych
  • Znawców, ekspertów, pasjonatów branży – w tym przypadku użytkowników maszyn rolniczych,
icon

Zanim zaczniesz

  • Spróbuj uruchomić samodzielnie stronę internetową i forum – jakiekolwiek, by zweryfikować, czy sprawia Ci to przyjemność, jak sobie radzisz
  • Upewnij się, że Twoje przygotowanie merytoryczne jest na odpowiednim poziomie (rolnicy szybko to sprawdzą, jeśli Twoje kompetencje nie będą adekwatne w danej dziedzinie)
  • Poszukaj w internecie (nie tylko polskim), jak prowadzone są inne portale w tej branży – poszukaj inspiracji!
  • Sprawdź rynek pod kątem dostępnych darmowych rozwiązań typu open-source do tworzenia internetowego forum
  • Poznaj aplikacje telefoniczne z tej branży
artcile

Liczy się pomysł

Opinie są ważne!

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!

Potrzeba matka wynalazku – pewnego dnia Jacek wraz z ojcem postanowili kupić nowy ciągnik do swojego gospodarstwa. U każdego z producentów słyszeli dokładnie te same informacje i rekomendacje - „nasz ciągnik jest najlepszy na rynku”. Jacek jednak chciał poznać opinię zwykłych rolników i dowiedzieć się, jak poszczególne maszyny sprawdzają się w praktyce. Wiadomo, że dopiero na polu ciągnik pokazuje, ile tak naprawdę jest wart. 

I to był moment przełomowy – w całym polskim internecie nie było wiarygodnego forum dedykowanego dla rolników, więc Jacek postanowił to zmienić. I stworzył portal agrofoto.pl… W jedną noc w pokoju hotelowym.

icon

Wiedza to potęga

Prowadząc portal internetowy z silnym akcentem społecznościowym, musisz pamiętać w pierwszej kolejności o użytkownikach – to dla nich rozwijać poszczególne funkcjonalności, wsłuchiwać się w ich potrzeby, także te artykułowane między wierszami. W dłuższej perspektywie to właśnie dzięki nim będziesz generować przychody z tego portalu, a ilość tych użytkowników i poziom ich zadowolenia, zaangażowania i przywiązania do Twojej witryny będzie wprost proporcjonalny do Twoich zarobków!

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Nowoczesne połączenie: rolnictwo i informatyka

Mimo, że Jacek wywodzi się z rolniczej rodziny, ukończył studia informatyczne na Politechnice Wrocławskiej, co dało mu solidne fundamenty do – jak się okazało – późniejszej drogi biznesowej. Po studiach pracował w korporacji na etacie, gdzie często wyjeżdżał w delegacje – właśnie podczas jednej z nich, postanowił konsekwentnie zrealizować swój pomysł na forum rolnicze, na który wpadł podczas problemów napotkanych przy zakupie ciągnika. Zręby serwisu powstały w pokoju hotelowym w jedną noc, rano agrofoto.pl wystartowało – i później poszło już z górki.

artcile

Bez tego ani rusz

Bądź pierwszy!

Bardzo ważnym aspektem sukcesu serwisu Agrofoto.pl (ale nie najważniejszym!) jest fakt, że powstał w doskonałym momencie – gdy w polskich zasobach internetu nie było profesjonalnie prowadzonego forum dla osób zajmujących się rolnictwem, którego administratorzy w należyty sposób dbaliby o jakość i użyteczność pojawiających się tam treści. To bardzo ważny aspekt tego rodzaju biznesu – dbanie o porządek, kulturę i jakość wypowiedzi jest kluczowe dla budowy marki i popularności portalu w internecie dlatego, bo zapewnia użytkownikom możliwość wzajemnych, pozytywnych rekomendacji i sprawia, że chętniej i częściej odwiedzają taki portal.

Nie zrażaj się tym, że „coś takiego” już istnieje w internecie – obecnie można zaryzykować stwierdzenie, że w internecie istnieje już wszystko. Pole do rozwoju Twoich pomysłów i biznesu jest nie w tym, co konkretnie chcesz zrobić, ale jak chcesz to zrobić.

artcile

A to ciekawe…

Czy wiesz, czym tak naprawdę jest innowacja?

To największy problem wielu początkujących biznesów oraz osób poszukujących pomysłu na biznes, szczególnie internetowy. 

Innowacją nie jest coś, czego nikt jeszcze nie wymyślił!

Innowacja jest połączeniem już istniejących rzeczy w nową, lepszą całość. Innowacją może być wszystko, co sprawia że korzystanie z serwisu będzie wygodniejsze dla użytkowników, że szybciej znajdą w nim poszukiwaną wiedzę i będzie ona przedstawiona w lepszej, atrakcyjniejszej formie i w przejrzysty sposób.

Według S. Wiśniewskiej  („Skuteczność niekomercyjnych instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw, Uniwersytet Ekonomiczny, kraków, s.10) innowacja (od. łac. innovatio, czyli odnowienie), to ciąg działań, prowadzących do wytworzenia nowych lub ulepszonych produktów, procesów technologicznych lub systemów organizacyjnych. Termin ten do ekonomii wprowadził J. A. Schumpeter, wskazując tym samym pięć przypadków występowania innowacji:

 

  1. Stworzenie nowego produktu;
  2. Zastosowanie nowej technologii, metody produkcji,
  3. Stworzenie nowego rynku zbytu,
  4. Pozyskanie nieznanych dotąd surowców,
  5. Reorganizacje określonej gałęzi gospodarki.


Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę