Pomysł na biznes:
Internetowe targi branżowe – jak zostać organizatorem i zarabiać na konferencjach i targach online?

Podejmij wyzwanie
Internet – okno na świat
W połowie XX wieku tworzono pierwsze koncepcje ogólnoświatowej sieci. Nikt wtedy nie przypuszczał, że kilkadziesiąt lat później będzie ona nieodzownym elementem codzienności. Internet – bo o nim mowa – zmienił cały nasz świat. Spędzamy wolny czas, korzystając z mediów społecznościowych. Szukamy wiadomości o świecie, zaglądając do serwisów informacyjnych. Gotujemy wraz z blogerami kulinarnymi. Duża część biznesów także działa w internecie. Może Ty również spróbujesz swoich sił?
Dla kogo?
- Dla wielbicieli nowych technologii
- Dla przedsiębiorców, którzy chcą stworzyć coś innowacyjnego
- Dla osób chcących działać przede wszystkim w internecie
- Dla biznesmenów, którzy nie boją się wyzwań
- Dla tych, którzy chcą tworzyć nowe formy reklamy
Zanim zaczniesz
- Zadbaj o techniczną stronę przedsięwzięcia – Twoja platforma musi działać bez zarzutu.
- Pomyśl o dobrej strategii promocyjnej –w jaki sposób będziesz reklamować swoją działalność?
- Zastanów się, czy chcesz działać w konkretnej branży, czy oferować swoje usługi firmom z różnych kategorii
- Przemyśl zaplecze techniczne, własne serwery czy dzierżawione?
Dobry pomysł na biznes ma szansę na powodzenie. Wystarczy, że uwierzysz w swoje siły i wybierzesz odpowiedni moment na start. Innowacyjność zawsze jest w cenie. Pamiętaj jednak, by starannie przygotować biznesplan. Wiele cennych wskazówek znajdziesz w tym artykule. Krok po kroku realizuj swoje plany, bo sukces czeka tuż za rogiem!

Liczy się pomysł
Wirtualny świat biznesu
Internet to przyszłość. Ciężko zaprzeczyć tej tezie. Wszystko wskazuje na to, że coraz więcej branż przenosić będzie swoją działalność do sieci. Właściciele Online Expo postanowili wykorzystać ten trend i stworzyć dochodowy biznes. Ty również możesz skorzystać z popularności internetowych rozwiązań. Zatroszcz się tylko o to, by Twoja usługa była innowacyjna i wychodziła naprzeciw potrzebom współczesnych przedsiębiorców i ich klientów. Wszystko zależy od Twojej kreatywności!
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z chęci wykorzystania nowych technologii
Kiedyś biznesmeni mieli znacznie mniej możliwości, by promować swoje usługi i produkty. Obecnie, dzięki internetowi, opcji reklamy jest znacznie więcej. Warto dodać, że liczba wariantów stale się powiększa. Także dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakim są targi branżowe w sieci. Wcześniej obecność na takich wydarzeniach wymagała dużego zaangażowania finansowego oraz sporej ilości czasu. Dzięki Online Expo to już przeszłość. Biznes ten powstał więc jako odpowiedź na potrzeby nowoczesnego biznesu. Jego pomysłodawcy zauważyli, że coraz więcej spraw załatwiamy, siedząc przed komputerem bądź ekranem smartfonu. Zaproponowali więc przedsiębiorcom rozwiązanie, które łączy w sobie zalety tradycyjnych targów i wygody internetowej promocji.
Co nieco na temat Online Expo
Online Expo Polska jest częścią międzynarodowej firmy, która działa obecnie na terenie sześciu państw. Spółka obecna jest na Litwie, Łotwie i Słowacji, w Estonii, Finlandii oraz w Polsce. Jej działalność jest innowacyjna zarówno na naszym rynku, jak i w całej Europie. Online Expo istnieje od 2008 roku. Od tego czasu firma zorganizowała już wiele targów, które dotyczyły bardzo różnych branż. Wzięli w nich udział przedsiębiorcy zajmujący się m.in. nowymi technologiami i turystyką. Już pierwsze takie wydarzenie okazało się dużym sukcesem. Podczas 10-dniowych targów swoją ofertę zaprezentowało 407 wystawców. Ich stoiska odwiedziło przeszło… 250 000 osób!
Jak to wygląda w praktyce?
Online Expo, czyli internetowe targi branżowe, zapewniają miejsce do promocji w internecie. Organizacją stoiska zajmują się przedsiębiorcy. Mają do dyspozycji kilka wersji szablonów. Mogą dołączyć do oferty galerię z produktami albo realizacjami usług oraz pliki wideo. Istnieje także możliwość podłączenia kamery, przez którą nadawana jest transmisja na żywo, np. z linii produkcyjnej. Dzięki temu ich przestrzeń może mieć indywidualny charakter. Osoby odwiedzające targi nie płacą za wstęp. Porozumiewają się z wystawcami za pośrednictwem komunikatorów albo tradycyjną drogą (telefonicznie i mailowo).
Online Expo to wygodne rozwiązanie. Pozwala oszczędzić czas – zarówno wystawców, jak i gości targów. Dzięki temu, że wszystko odbywa się w sieci, przeglądanie ofert jest znacznie prostsze. Nie ma konieczności przeciskania się przez tłum oraz czekania w kolejce, by porozmawiać z interesującym nas przedsiębiorcą.
Dużym atutem tego rozwiązania są także koszty. Prezentujący swoje usługi biznesmeni za wirtualne stoisko płacą znacznie mniej niż podczas tradycyjnych targów. Pozwala to na ograniczenie wydatków na promocję.

Wiedza kluczem do sukcesu!
Wygoda i niższe koszty – co i za ile?
Pieniądze są bardzo ważne w prowadzeniu biznesu. Sprawne zarządzanie funduszami pozwala rozwinąć firmę, a nieroztropna rozrzutność ciągnie ją na dno. Właściciele Online Expo doskonale o tym wiedzą. Dlatego też oferują swoim klientom skuteczne narzędzie biznesowe w bardzo korzystnej cenie.
Wiedza to potęga
Tanio, drogo, optymalnie – co się opłaca?
Według przedstawicieli Online Expo dotarcie do jednego klienta poprzez targi internetowe to koszt ok. 50 groszy. Zapewne zastanawiasz się, czy to dużo, czy mało. Chętnie pomożemy Ci rozwiać te wątpliwości. Koszt udziału w tradycyjnie zorganizowanej imprezie branżowej jest dosyć wysoki. Za samą możliwość wzięcia w niej udziału jako wystawca zapłacisz od 5 000 do 12 000 zł. Konieczne jest także zbudowanie stoiska, meble, ulotki, zatrudnienie pracowników. Jak widzisz, jest tego całkiem dużo. Jak wyglądają wydatki w przypadku targów internetowych? Online Expo ma w swojej ofercie kilka pakietów. Wystawcy sami mogą wybrać opcję, która najlepiej odpowiada ich potrzebom i finansom.
- Pakiet Blue – kosztuje 100 zł za 6 miesięcy albo 150 zł za cały rok (+23% VAT). Obejmuje możliwość umieszczenia oferty oraz danych firmy w katalogu wystawców.
- Pakiet Silver – kosztuje 400 zł za 6 miesięcy albo 600 zł za cały rok (+23% VAT). Jest to opcja rozszerzona pierwszego wariantu. Poza umieszczeniem firmy w katalogu wystawców, uczestnik zyskuje możliwość stworzenia wirtualnego stanowiska targowego.
- Pakiet Gold – kosztuje 500 zł za 6 miesięcy albo 750 zł za cały rok (+23% VAT). Zawiera te same usługi co pakiet Silver. Różnica polega na miejscu, jakie zajmuje wirtualne stanowisko w przestrzeni internetowych targów. Wersja Gold gwarantuje dobrą lokalizację w strefie najczęściej klikanej przez odwiedzających.
- Pakiet Platinum – kosztuje 700 zł za 6 miesięcy albo 950 zł za cały rok (+23% VAT). To najbardziej luksusowy wariant. Zawiera wszystkie udogodnienia pakietu Gold. Dodatkowo umożliwia większą reklamę – mailing promocyjny do 20 000 potencjalnych klientów.
Żródło: Online Expo http://onlineexpo.f.pl/

Bez tego ani rusz
Reklama reklamy
Online Expo to platforma, która służy przede wszystkim do promocji produktów i usług z różnych kategorii. Jest to więc pewna forma reklamy. Nie oznacza to jednak, że sam pomysł nie potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci działań promocyjnych. Biznesplan tego przedsięwzięcia zakłada także budżet na reklamę. Osoby zarządzające tą firmą stawiają na różne sposoby dotarcia do potencjalnych klientów.
Warto wiedzieć
Jak reklamuje się Online Expo?
Dobrze zaplanowana kampania reklamowa może znacznie zwiększyć szanse biznesu na powodzenie. Warto zadbać o to, by klienci dowiedzieli się o Twojej ofercie w przystępny sposób. Wybierz formę promocji, która najlepiej pasuje do działalności firmy, którą prowadzisz. W jaki sposób reklamuje się Online Expo?
- Pisma branżowe – artykuły sponsorowane to doskonały pomysł, by zainteresować klientów swoją ofertą. Po czasopisma tego typu sięgają osoby zainteresowane daną tematyką. Dlatego też ten rodzaj reklamy jest tak skuteczny. Warto zadbać o to, by treść artykułów była merytoryczna i poprawna pod względem językowym. To buduje profesjonalny wizerunek firmy.
- Serwisy branżowe – tutaj także możesz zamieścić teksty o swojej firmie. Mogą być one w formie artykułu informującego o innowacyjnym podejściu do biznesu albo wywiadu z założycielem. Dobrym pomysłem jest także wykupienie miejsca na stronie i umieszczenie banneru reklamowego. Dzięki temu osoby zainteresowane danym tematem szybko trafią na Twoją ofertę.
- Patronat medialny – imprezy związane z nowoczesnymi technologiami i biznesem odwiedzają osoby zainteresowane prowadzeniem nowoczesnej firmy. Dlatego też jest to doskonała lokalizacja na reklamę Twojego expo. Zostań patronem medialnym takiego wydarzenia. Promuj je na swojej stronie w zamian za umieszczenie Twojego logo w widocznych miejscach podczas spotkania.
- Reklama w internecie – tutaj masz duże pole do popisu. Google AdWords to linki sponsorowane, które umieszczane są na stronach partnerskich. Ta forma reklamy jest spersonalizowana, więc trafia tylko do zainteresowanych osób. Zwiększa to sukces kampanii. Dzięki pozycjonowaniu natomiast Twoja strona internetowa znajdzie się na szczycie listy wyszukiwania w Google. Większość internautów skupia się na poszukiwaniach informacji na kilku pierwszych witrynach, które pojawiają się w wyszukiwarce.
O czym nie pomyśleli założyciele Online Expo, a co jest także dobrym pomysłem na reklamę?
- Reklama outdoorowa – choć planujesz działać w sieci, część z Twoich przyszłych klientów nadal bierze udział w tradycyjnych targach. Zadbaj o to, by zareklamować swoje usługi właśnie tam. Nawiąż współpracę z ich organizatorami. Umieść plakaty i ulotki w widocznych miejscach.
- Fora tematyczne – to zupełnie darmowa forma reklamy. Dołącz do grup na Facebooku i forów internetowych, które dotyczą Twojej branży. Poinformuj o swojej działalności oraz jej atutach. Możesz zaproponować zainteresowanym osobom specjalny rabat. Z pewnością ktoś się skusi.
- Telewizja – jeżeli Twój pomysł jest innowacyjny, być może któraś ze stacji telewizyjnych chętnie zrobi o nim reportaż. Wyślij zapytanie do kilku redakcji (np. TVN Biznes i Świat, Polsat Biznes). Kilka chwil na antenie może pomóc Ci rozkręcić biznes i zwiększyć zainteresowanie oferowanymi usługami.
Strona internetowa a targi w sieci
Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy Online Expo nie spełnia tej samej roli co klasyczny serwis. Osoby zarządzające tą firmą są zdania, że targi to doskonałe uzupełnienie witryn internetowych. Oferują jednak znacznie większe udogodnienia. Za ich pośrednictwem można organizować konkursy, loterie i aukcje. Promowanie aktualnej oferty, korzystnych rabatów oraz ciekawych nowości jest dużo łatwiejsze. Targi internetowe pozwalają na skuteczniejsze nawiązywanie partnerstw biznesowych. Pomagają w reklamie działalności. Są też doskonałym polem do zacieśniania więzów z potencjalnymi klientami.
Ograniczenia w tym biznesie
Według Polskiej Izby Przemysłu Targowego w 2007 roku w Polsce miało miejsce przeszło 200 targów. Odwiedziło je ponad milion osób. Jak widać, branża ta ma przed sobą świetlaną przyszłość. Czy tak samo jest z internetową wersją expo? Część osób nie jest co do tego przekonana. Właścicielka firmy zajmującej się organizacją imprez woli klasyczne targi. Stoisko tego przedsiębiorstwa jest przygotowane w najdrobniejszych szczegółach. Podczas jednego ze spotkań tego typu urządzono prawdziwe muzyczne show. To skupiło uwagę odwiedzających i przełożyło się na wymierne korzyści finansowe. Właścicielka uważa, że podczas targów w sieci nie byłoby to możliwe.
Chcesz odnieść sukces w tym biznesie? Nie przestawiaj więc swojej propozycji jako jedynej słusznej formy reklamy. Zaprezentuj przede wszystkim na atuty swojej działalności. Spraw, by potencjalni klienci traktowali tę formę promocji jako uzupełnienie klasycznych targów. Wskaż, jakie zalety ma reklama tego typu w sieci, którymi nie może pochwalić expo w tradycyjnej formie.

A to ciekawe…
Udoskonalaj pomysły innych
Targi branżowe są organizowane na całym świecie nie od dziś. Założyciele Online Expo wiedzą, że spotkania tego typu to jedna z lepszych form prezentowania swojej oferty. Spojrzeli jednak na coś, co istnieje od dawna, w zupełnie inny sposób. Unowocześnili formułę targów i przenieśli je do sieci.
Ty także możesz pójść tą drogą. Istnieje wiele dziedzin biznesu, w które można tchnąć nowego ducha. Zastanów się, w czym byś się sprawdził. Następnie przeanalizuj rynek. Sprawdź, czy działalność w tej dziedzinie jest przyszłościowa i opłacalna. Dowiedz się, jakie należy zastosować w tym przypadku rozwiązania technologiczne. Oszacuj ich wstępny koszt. Biznes wygląda obiecująco? Zainwestuj w niego samodzielnie albo wraz z partnerem. Stań się przedsiębiorcą, który prowadzi swoją działalność w sieci. To przyszłość!
Warto wiedzieć
Jaki biznes możesz prowadzić w internecie?
Internet stwarza wiele możliwości. Pozwala na prowadzenie biznesu w zupełnie nowy sposób. Nie musisz dbać o wynajem biura czy drukowanie wizytówek. Zarządzać firmą możesz z własnej kanapy albo leżaka na egzotycznej plaży. Coraz więcej osób decyduje się na podobną formę działalności. Jakie biznesy najczęściej można spotkać w sieci?
- Sklepy internetowe – to doskonały sposób, by zacząć swoją przygodę z internetową działalnością. Pozwala uniknąć kosztów wynajmu powierzchni oraz zatrudnienia sprzedawców. Może też pomóc w rozszerzeniu zasięgu biznesu, uzupełniając funkcjonowanie tradycyjnego sklepu. Sprawdza się w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. Umożliwia elastyczne godziny pracy i jest świetnym rozwiązaniem dla młodych mam czy osób pracujących na etacie.
- Wirtualne wersje klasycznych usług – popularne jest także prowadzenie biznesów, które wszyscy znamy (np. biuro rachunkowe) w nowej odsłonie. Do tej grupy należy także Online Expo. Wystarczy tylko zaadaptować działalność do internetowych realiów. Dobra strona internetowa, czytelna i wyczerpująca oferta oraz dobry kontakt z powodzeniem zastąpią tradycyjne spotkanie w biurze.
- Serwisy branżowe – do tej grupy można zaliczyć zarówno internetowe bazy wiedzy o jakimś temacie, jak i fora dla osób zainteresowanych daną dziedziną. Właściciele biznesów tego typu czerpią dochód głównie z reklam umieszczanych w swoim serwisie. Rozpiętość tematyczna w tym zakresie jest bardzo szeroka. Możesz więc zarabiać na tym, co jest Twoją pasją.
- Blogi – bardzo popularny sposób na biznes w sieci. Blogerem może zostać praktycznie każdy. Kluczem do sukcesu w tej dziedzinie są autentyczność, znajomość tematyki, której dotyczy blog. Ważna jest też czytelna i estetyczna strona internetowa, zacięcie do fotografii oraz lekkie pióro.

Zbuduj własną markę
Bądź na czasie
Będąc przedsiębiorcą, nie możesz zapominać o tym, że tylko znajomość bieżących wydarzeń w branży zapewni Ci sukces.
Pomocne w zdobywaniu wiedzy są czasopisma. Na naszym rynku jest kilka tytułów, które mogą Cię zainteresować. „Puls biznesu” jest ogólnopolskim dziennikiem, który skupia się na tematyce związanej z różnymi dziedzinami prowadzenia działalności. Każdego dnia, za wyjątkiem poniedziałku, w gazecie publikowane są inne bloki tematyczne. „Puls Biznesu” posiada też serwis internetowy. „Własny Biznes. FRANCHISING” na swoich łamach publikuje wiele praktycznych informacji o prowadzeniu firmy. Zajdziesz tam wywiady z osobami zarządzającymi przedsiębiorstwami z różnych branż. Pismo ukazuje się raz w miesiącu. „StartUp Magazine” to coś, co Cię z pewnością zainteresuje. Czasopismo to stanowi kopalnię wiedzy na temat biznesów internetowych, nowych technologii oraz zdobywania funduszy na start. Jest to bardzo inspirująca pozycja dla każdego, kto chce stworzyć biznes inny niż wszystkie.
Czasopisma to niejedyne źródło wiedzy o własnej działalności. Jeżeli nie masz czasu wertować gazet, postaw na podcasty. Co to takiego? To nagrania dźwiękowe i audycje nagrane przez znawcę tematu. Możesz więc chłonąć wiedzę, leżąc na hamaku i prowadząc auto. Znajdź podcastera, którego styl Ci odpowiada. „Business Sidekick by LiveChat” skierowany jest do osób, które chcą rozwijać się w branży e-commerce.
Prezentowane są tu treści dotyczące nowych technologii, marketingu i sprzedaży. Do udziału w nagraniach zapraszani są eksperci. „Mała Wielka Firma by Marek Jankowski” skierowana jest do małych przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją działalność w sposób zrównoważony i skuteczny. „Mój mały wielki biznes by Krystian Zych” jest zapisem wskazówek dla biznesmenów, którzy chcą dowiedzieć się co nieco o starcie firmy i organizacji pracy.
Źródła:
Puls Biznesu, https://www.pb.pl, [dostęp: 15.062018]
Franchising, https://franchising.pl/artykul/9570/prenumerata-miesiecznika-wlasny-biznes-franchisi, [dostęp: 15.062018]ng
StartUp Magazine, https://startupmagazine.pl [dostęp: 15.062018]
Mam StartUp https://mamstartup.pl/podcast/11855/5-podcastow-o-biznesie-ktore-warto-sluchac-niektore-sa-prowadzone-przez-startupowcow [dostęp: 15.062018]

Słowniczek pojęć
Instytucje, które warto znać
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - instytucja, która zajmuje się wspieraniem biznesów. Pomaga zarówno tym małym i początkującym, jak i dobrze prosperującym przedsiębiorstwom. PARP działa wielotorowo.
- Pomaga zdobyć finanse na start i rozwój firmy.
- Szerzy wiedzę z pośrednictwem nagrań wideo oraz publikacji i szkoleń online.
- Wspiera nawiązywanie kontaktów biznesowych.
- Promuje umiędzynarodowienie polskich przedsiębiorstw.
- Pomaga w rozwijaniu innowacyjnych pomysłów.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udziela informacji o oferowanej przez siebie pomocy finansowej oraz merytorycznej. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu firmy, porozmawiaj z konsultantami PARP.
Instytucje otoczenia biznesu - stanowią wsparcie dla firm z sektora MŚP. Oferują pomoc infrastrukturalną, laboratoria, prototypownie oraz finansowanie rozwoju przedsiębiorstw. IOB nie działają dla zysku. Całość wpływów poświęcają na cele statutowe oraz pomoc w rozwoju sfery biznesowej w naszym kraju.
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości - doskonałe rozwiązanie dla młodych biznesmenów. Właściciele AIP udostępniają im swoją osobowość prawną. Dzięki temu początkujący biznesmeni nie muszą płacić składek ZUS. Projekt cieszy się dużym powodzeniem. Z pomocy skorzystało już 12 000 startupów. AIP oferuje także pomoc couchingową poprzez ponad 800 warsztatów, szkoleń i wykładów.

Czy to się opłaca?
Mini-biznesplan
Koszty początkowe
1. Strona internetowa: 15 000–30 000 zł (średnio 22 500 zł)(1)
Serwis internetowy to najwyższy koszt, który będziesz musiał ponieść, prowadząc taki biznes. Strona musi być niezawodna, dlatego warto jej wykonanie zlecić profesjonalnej firmie. Zapłacisz za to nieco więcej, ale zyskasz pewność, że wszystko będzie działać bez zarzutu. Zatroszcz się także o wizualny aspekt Twojej witryny. Spraw, by była przyjemna dla oka. Skorzystaj z pomocy dobrego grafika. Strona musi być też łatwa w użytkowaniu. Zadbaj więc o kwestię UX (user experience). Działania te prowadzą do uzyskania maksymalnie użytecznej i pozytywnej w odbiorze strony internetowej. Specjalista zaplanuje Twój serwis w taki sposób, by poruszanie się po nim było przyjemnością. Przy tak dużym przedsięwzięciu internetowym UX jest koniecznością. Źle funkcjonujący serwis może pogrążyć Twój biznes. Jeżeli strona nie działa sprawnie i trudno znaleźć na niej potrzebne informacje, klienci zrezygnują z Twoich usług. Nie ryzykuj więc, lecz przygotuj się do prowadzenia własnego biznesu tak profesjonalnie, jak to tylko możliwe.
2. Hosting i domena: 2 100–3 100 zł/rocznie (średnio 2 600 zł/rocznie)(2)
Twoja strona internetowa ma stanowić platformę, z której korzystać będą tysiące użytkowników. Nie oszczędzaj więc na hostingu. Zrób wszystko, by duży ruch na stronie był dla Ciebie powodem do dumy, a nie technologiczną bolączką. Postaw na serwer dedykowany, którego nie będziesz współdzielić z innymi witrynami. Koszt takiego hostingu jest wyższy (2 000–3 000 zł/rocznie), jednak tempo ładowania oraz wytrzymałość serwisu także są większe. Cena domeny zależy od tego, jak popularną końcówkę adresu wybierzesz. Kwota oscyluje w okolicach 100 zł/rocznie.
3. Identyfikacja wizualna: 2 000–4 000 zł (średnio 3 000 zł)(3)
Identyfikacja wizualna jest bardzo istotnym elementem wizerunku firmy. Logo i kolorystyka powinny być spójne i odpowiednio skomponowane. Stworzą wtedy pozytywny i profesjonalny obraz przedsiębiorstwa. Znajdź grafika, którego styl przypadnie Ci do gustu. Poproś go o zrobienie dwóch albo trzech wersji projektu. Dzięki temu wybierzesz optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy. Ceny takiej usługi mogą być bardzo różne i są zależne od zakresu prac. Prowadząc działalność tego typu, nie musisz mieć firmowej papeterii i gadżetów typu smycze do kluczy. Wystarczą Ci podstawowe usługi. Zapłacisz za nie 2 000–4 000 zł.
Razem: 28 100 zł
(1) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się tworzeniem stron WWW
(2)– opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się hostingiem i sprzedażą domen
(3)– opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się identyfikacją wizualną
Reklama
1. Media społecznościowe: 500–1 500 zł/konto/miesiąc (średnio 1 000 zł/konto/miesiąc)(1)
Facebook, Instagram, Twitter i Google+ to najpopularniejsze media społecznościowe. Są doskonałym miejscem do reklamowania swojej działalności. Stanowią dobrą podstawę działań marketingowych. Możesz za ich pośrednictwem docierać do szerokiej grupy potencjalnych klientów i skutecznie kreować swoją markę. Na rynku jest wiele firm, które zajmują się prowadzeniem kont w social mediach. Wybierz taką, której oferta jest dla Ciebie optymalna.
2. Pozycjonowanie: 1 500 zł/miesiąc(2)
Pozycjonowanie zwiększa Twoje szanse na bycie zauważonym w sieci. Wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawi, że więcej osób kliknie w odnośnik do Twojej strony. Na cenę wpływają przede wszystkim trzy czynniki: liczba fraz, pozycja w Google oraz miesięczna wyszukiwalność. Internetowe targi potrzebują dużej promocji i wielu odwiedzających, dlatego też zdecyduj się na jak największy zakres działań.
3. Google AdWords: 20 000 zł(3)
Zasięg kampanii reklamowej Twojej firmy powinien być naprawdę. Chcesz, by organizowane przez Ciebie Expo odwiedziło kilkadziesiąt albo nawet kilkaset tysięcy osób. Spróbuj do nich dotrzeć za pomocą linków sponsorowanych. Reklama ta wyświetla się jedynie potencjalnie zainteresowanym Twoją ofertą użytkownikom internetu. Jest to dosyć duży miesięczny koszt. Warto jednak zdecydować się na tę formę promocji.
4. Telewizja, radioi pisma branżowe: 0 zł
Programy, audycje i czasopisma o tematyce biznesowej to dobre miejsce na promocję o dużym zasięgu. Daj się zauważyć. Wyślij informacje o swojej działalności do kilku redakcji. Jeżeli zainteresujesz dziennikarzy swoim biznesem, masz szansę zaprezentować go publiczności programu radiowego albo telewizyjnego bądź czytelnikom prasy branżowej. Reklama ta nie będzie Cię kosztować nawet złotówki. Stworzysz dzięki niej natomiast wizerunek innowacyjnej, ciekawej i wartej zainteresowania firmy.
Razem: 22 500 zł
(1) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w social mediach
(2) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się pozycjonowaniem stron WWW
(3) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się kampaniami Google AdWords
Koszty operacyjne
1. Księgowość: 500–2 000 zł/miesiąc (średnio 1 250 zł/miesiąc)(1)
Reklama, identyfikacja wizualna i strona internetowa są ważne. Jednak to dobra obsługa księgowa da Ci poczucie bezpieczeństwa. Korzystając z usług biura rachunkowego pozbędziesz się wielu bolączek i pomyłek. Podstawowa pomoc księgowej w Warszawie kosztuje ok. 500 zł. Decydując się na bardziej zaawansowaną usługę, zapłacisz nawet ok. 2 000 zł.
2. Wynajem biura: 0–4 000 zł/miesiąc (średnio 2 000 zł/miesiąc)(2)
Prowadząc biznes internetowy jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że nie musisz koniecznie wynajmować biura. Jeżeli finanse nie pozwalają Ci na taki wydatek, możesz zarządzać firmą z własnego domu. Gdy przedsiębiorstwo się rozwinie, pomyśl o miejscu, gdzie będziesz mógł swobodnie prowadzić rozmowy biznesowe. Jeżeli zatrudnisz pracowników, będą mieli oni wygodne warunki do pracy. Kwota, którą musisz przeznaczyć na ten cel może być bardzo różna. W Warszawie nieruchomości na wynajem, które spełniałyby Twoje potrzeby, kosztują od 2 000 do 4 000 zł. Aby zaoszczędzić, wybierz tańszą dzielnicę.
Razem: 3 250 zł
(1) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się księgowością na terenie Warszawy
(2) – opracowanie oparte naanalizie trzech ofert w serwisie OLX.pl
Przychody
1. Organizacja targów internetowych: 139 481,94 zł
Jeżeli postawisz na skuteczną reklamę, możesz liczyć na spory dochód. Im więcej wystawców skorzysta z Twoich usług i stworzy stoiska podczas internetowych targów, tym większy będzie Twój zysk. Koszt miesięcznego utrzymania firmy tego rodzaju to 26 216,67 zł. Załóżmy, że 1 000 osób skorzysta z pakietu podstawowego w cenie 150 zł/rok, 1 000 ze średniego o wartości 600 zł/rok oraz 1 000 z najwyższego za 950 zł/rok. Twój roczny dochód wyniesie wtedy 1 673 783,24 zł rocznie, czyli 139 481,94 miesięcznie.
Razem: 139 481,94 zł

Co warto przemyśleć na starcie
Kilka ważnych kwestii
Zadbaj o porządną reklamę ten pomysł, jak każda innowacja, potrzebuje odpowiedniej promocji. Daj się poznać swoim klientom i spraw, by Twoja oferta stała się popularnym środkiem komunikacji przedsiębiorców z osobami zainteresowanymi ich asortymentem albo usługami.
Poszukaj różnych sposobów na finansowanie biznesu nowoczesne technologie są bardzo często dofinansowywane z budżetu państwa oraz z funduszy europejskich. Dowiedz się, czy Ty również możesz skorzystać z pomocy na start albo rozwój swojej firmy.
Przygotuj kilka wariantów cenowych nie wszystkich przedsiębiorców stać na najdroższą opcję z Twojej oferty. Przygotuj więc tańsze, choć także dobre pod względem marketingowym, propozycje. Zyskasz tym samym całkiem nową grupę klientów.
Oferuj wiele udogodnień cały czas się rozwijaj, by proponować swoim klientom coraz to nowe opcje. Czat wideo, aukcje, nowe szablony? Bądź kreatywny!
Czytaj, czytaj, czytaj dowiaduj się coraz więcej o prowadzeniu biznesu w internecie. Czytaj prasę branżową, by być na bieżąco. Dzięki temu unikniesz wpadek i poznasz nowe trendy w tej dziedzinie.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482