Pomysł na biznes:

Jak nie drzwiami, to oknem – czyli o tym, jak wejść do świata producentów okien

Branża:
  • E-handel
  • Usługi dla e-biznesu
  • Handel
  • Usługi dla biznesu
  • Usługi
  • Rozrywka
  • Motoryzacja
  • Budownictwo

artcile

Podejmij wyzwanie

Jeśli jest coś, co zawsze chciałeś robić – nie zastanawiaj się, tylko po prostu zacznij. Dzięki determinacji i własnemu zaangażowaniu, możesz osiągnąć naprawdę wiele. Świetnym przykładem jest Empol – największy producent okien PCW na Dolnym Śląsku.  

icon

Dla kogo?

  • Dla tych, którzy interesują się budownictwem, stolarką, majsterkowaniem 
  • Dla studentów kierunków inżynierskich, budownictwa, architektury i pokrewnych
  • Dla osób gotowych na długofalową działalność i ciągłą inwestycję
  • Dla otwartych na współpracę biznesową z podwykonawcami
icon

Zanim zaczniesz

  • Zastanów się, jaką masz wiedzę na temat budownictwa, w których obszarach czujesz się najlepiej 
  • Pomyśl, czy będziesz wiedzieć, jak rozwinąć własną ofertę, co możesz zaoferować swoim klientom
  • Skonstruuj biznesplan dla swojej działalności
  • Poznaj oferty dostępne na rynku w branży, w której zamierzasz działać.
  • Jeśli to możliwe zdobądź praktykę w swojej branży
artcile

Liczy się pomysł

Spełnianie marzeń, czyli początek produkcji

Wszystko zaczęło się od marzenia Mieczysława – jednego z założycieli firmy. Zdradził on swojej żonie – Ewie – że jednym z jego największych pragnień jest założenie biznesu związanego z produkcją. I tak, w 1995 roku powstała fabryka okien, która zajmowała się w pierwszej kolejności produkcją żaluzji. Szybko okazało się, że ofertę warto poszerzyć o zabezpieczające rolety zewnętrzne. 

Wkrótce potem zainteresowanie klientów produktami firmy rosło, a Mieczysław i Ewa zdecydowali się poszerzyć swoją działalność o produkcji stolarki PCW i aluminiowej. Ciągły rozwój firmy zaowocował sukcesem. Dziś firma cieszy się pozycją największego producenta okien PCW na Dolnym Śląsku. 

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z chęci tworzenia czegoś własnego

Mieczysław i Ewa pragnęli zrobić coś wspólnie. Dlatego założyli firmę rodzinną, która działa po dziś dzień i jest prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwem. Nazwa – Empol – to pierwsze litery imion właścicieli oraz końcówka „pol”, która sugeruje polskość i przywiązanie do ojczyzny. Dzięki temu zagraniczni partnerzy biznesowi od razu wiedzą, że lokalny (krajowy) charakter firmy jest dla założycieli marki niezwykle ważny, a prawdopodobieństwo, że będą chcieli sprzedać przedsiębiorstwo, jest bardzo niewielkie. 

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Przepis na sukces

Prowadząc tego typu działalność, bardzo ważne są relacje z klientem. Trzeba również zwrócić uwagę na takie aspekty, jak jakość produktów czy kompleksowość obsługi. Im więcej zaoferujesz, tym większa szansa, że klient zdecyduje się na założenie zamówienia. A idąc dalej, zadowolony klient powie o Tobie kilka dobrych słów swoim znajomym – i już w ten szybki i prosty sposób możesz zyskać dodatkowych kilka zamówień. Empol wie, że takie działania przekładają się na dynamiczny i efektywny rozwój firmy. Potwierdzeniem tego jest fakt, że aż 75% klientów trafia do Mieczysława i Ewy z polecenia, dzięki poczcie pantoflowej. 

icon

Warto wiedzieć

Ważne - właściciele zaczynali od prostej oferty – montażu żaluzji okiennych, dopiero z czasem rozszerzyli asortyment i usługi. Nie musisz już dziś budować całej fabryki, zacznij od najprostszych dla Ciebie rzeczy.

Jak zatriumfować w świecie biznesu?
Stworzyć wyspecjalizowaną ofertę dla wymagających klientów

  • Analizuj rynek - dokładnie przeprowadzone badania rynku – nawet te we własnym zakresie – przyczynią się do rozwoju firmy, który w przyszłości może zaowocować ekspansją na światowe rynki. Oferta odpowiednio dobrana do potrzeb klientów oraz różnorodność produktów w Twoim portfolio z pewnością zaowocuje udaną współpracą i w konsekwencji – zyskiem!

  • Buduj strategię marki - brzmi dużo bardziej skomplikowanie niż jest w rzeczywistości. Klient powinien kojarzyć Twoją firmę nie tylko z konkretnymi produktami, ale też wartościami. Dzięki temu staniesz się rozpoznawalny, a Twoja marka będzie mieć dobrą pozycję wśród napierającej z każdej strony konkurencji. Dlatego dbaj o to, jak prowadzona przez Ciebie firma wygląda w świadomości konsumentów. Przykładowo: Volvo – kojarzy się z bezpieczeństwem, SEAT – z hiszpańskim temperamentem i niemiecką jakością, a Coca-Cola z wyjątkowym orzeźwieniem i świętami.

  • Inwestuj w nowe technologie - najnowsze techniki i wyspecjalizowane, nowoczesne urządzenia mogą ulepszyć Twoje produkty i tym samym wpłynąć na ich jakość. Klienci z roku na rok są coraz bardziej świadomi i wymagający. Chcą, żeby ich domy były energooszczędne i ekologiczne, dlatego taka też musi być Twoja oferta. Nie przegap więc szansy i rozwijaj swoje przedsiębiorstwo, inwestując w nowoczesne maszyny i urządzenia, dzięki którym spełnisz ich oczekiwania i odniesiesz sukces.

artcile

Bez tego ani rusz

Co musisz wiedzieć o branży stolarki okiennej?

Jeśli chcesz świadomie i prężnie prowadzić swój biznes – niezależnie, czy będzie to kawiarnia, firma z oknami lub sklep zoologiczny – musisz mieć szczegółową wiedzę o swoim produkcie. Najlepiej, żebyś znał go od podszewki. Dlatego staraj się zdobyć doświadczenie na każdym stanowisku. Bądź dociekliwy, pytaj pracowników o szczegóły, a jeśli tego potrzebujesz – zatrudnij doradcę. 

icon

Warto wiedzieć

Jak powstają okna?

Produkcja okien składa się z trzech etapów:

 Etap pierwszy - cięcie i obróbka profili

  1. Cięcie profili

Profile PCW przycina się do odpowiedniej długości, a proces ten jest w pełni zautomatyzowany. Maszyna pobiera profile do strefy cięcia, a następnie oznacza je naklejką z kodem kreskowym, który jest niezbędny do dalszej identyfikacji elementów.

  1. Obróbka profili

Przycięte profile trafiają do centrum obróbczego, gdzie wykonuje się otwory     technologiczne, na podstawie informacji zeskanowanych z kodu kreskowego.

  1. Wzmacnianie

Przygotowane elementy okien są wyposażone w stalowe, ocynkowane wzmocnienia, gwarantujące sztywność konstrukcji okna.

Etap drugi - etap zgrzewania i czyszczenia naroży

  1. Zgrzewanie profili

W tym etapie ramy i skrzydła są zgrzewane. Ten element produkcji odbywa się przy pomocy zgrzewarek oraz polega na połączeniu ze sobą profili.

  1. Czyszczenie naroży

Po zgrzaniu profili ze sobą, następuje czyszczenie narożników za pomocą oczyszczarki.

Etap trzeci - montaż

  1. Owukanie i składanie

Ramy i skrzydła zostają wyposażone w okucia. Cały proces odbywa się na stołach montażowych, polega to na kompletowaniu ze sobą ram i skrzydeł okiennych, ułatwieniem do tego zadania będzie prasa.

  1. Szklenie oraz kalibracja

Operacja jest realizowana w prasie do kontroli i szklenia okien. Okna są szklone pakietami szyb zespolonych, które po odpowiednim ułożeniu na mostkach szkleniowych, są zamykane listwami. Tak przygotowane okna trafiają do kontroli, a następnie do klienta.

artcile

A to ciekawe…

Portfolio produktowe

Dziś oferta firmy jest wysoce wyspecjalizowana. Jej produkty to głównie stolarka okienna PCW tworzona przede wszystkim w oparciu o system profili Schuco. Dzięki temu okna wykazują doskonałe właściwości termoizolacyjne oraz charakteryzują się wysoką estetyką wykonania. To wszystko sprawiło, że właściciele firmy zdecydowali się na dość odważny krok – wydłużenie gwarancji na produkty związane ze stolarką okienną PCW aż do 7 lat. Takie działanie sprawia, że klienci są pewni, że zamawiane przez nich okna są wysokiej jakości. Jednocześnie firma pokazała się wśród konkurencji jako ta, która wyznacza nowe standardy. Potwierdzeniem tego faktu jest również zastosowanie najnowszych okuć, które gwarantują wysoki standard bezpieczeństwa i wygody użytkowników. 

icon

Przepis na sukces!

wyspecjalizowana oferta dla wymagających klientów

Jedną z takich ofert mogą być rożne typy szyb:

  • ciepłochronne,
  • bezpieczne i ochronne,
  • dźwiękoizolacyjne,
  • ognioodporne.

Taka oferta na pewno zyska zainteresowanie – zazwyczaj szyby tego rodzaju produkowane są na specjalne zamówienie.

Czego możesz się nauczyć?

Dokładnie przeanalizowany rynek na pewno przyczyni się w rozwoju firmy. Odpowiednio dobrana oferta dla klienta oraz różnorodność produktów i usług z pewnością zaowocują udaną współpracą i zyskiem!

Sukces a finanse

Empol jest laureatem wielu nagród, te najnowsze, to wyróżnienia w zakresie energooszczędności oraz dźwiękoszczelności okien (tzw. “ciepłe” i “ciche okno”). Firmę wybrano spośród kilkudziesięciu firm z całej Polski. W konkursie doceniono fabryki, które w swojej działalności stawiają na innowacyjność i światową wręcz, jakość oferowanych produktów.

Empol działa na rynku od połowy lat 90-tych. Obchodząc 23-lecie swojej działalności, może poszczycić się ugruntowaną pozycją na rynku, potwierdzoną poprzez rekomendację Ogólnopolskiego Związku  Okien. Otrzymali też Srebrny Certyfikat „Solidna firma” przyznawany za trzykrotne zdobycie tytułu „Solidna firma”, czy Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy, wzorowany na Europejskiej Nagrodzie Jakości. Ta nagroda stanowi symbol wiarygodności firmy i uhonorowaniem jej wkładu w rozwój gospodarczy regionu. Patrząc na stale poszerzającą się ofertę firmy i każdorazowy jej sukces, widać, że w biznesie naprawdę funkcjonuje zasada: “kto nie ryzykuje, ten nie ma”!

icon

Warto wiedzieć

Dlaczego analiza potrzeb jest taka ważna?

Analiza potrzeb to potężne narzędzie. Jeśli chcesz to wykorzystać, musisz wiedzieć, jak rozmawiać z klientem i słuchać tego, co mówi. Równie ważne jest zadawanie odpowiednich pytań – formułuj je tak, by skierować rozmowę na zagadnienie, które jest dla Ciebie ważne. Kiedy Ci się to uda, słuchaj klienta i wyciągaj wnioski z jego odpowiedzi. Wykaż się pomysłowością! Jeśli zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, wykorzystaj je! Przedstaw swoją ofertę w taki sposób, by użyć w swojej wypowiedzi tego, o czym mówił klient. Podkreślaj udział klienta - wtedy czuje się wysłuchany i wie, że oferta jest skonstruowana właśnie pod jego konkretne potrzeby.

artcile

Zbuduj swoją markę

Zdobądź lub rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm. 

  • Ucz się - bądź na bieżąco z technologiami przydatnymi w budownictwie. Pamiętaj że wszystko, co może ułatwi pracę Twoim Klientom lub Tobie administrację, przełoży się na wyższe zyski lub więcej wolnego czasu.

    Świetnym rozwiązaniem, które nie będzie sprawiało wrażenia niepotrzebnej izolacji a zapewni atmosferę ciszy, są specjalne quiet pody, czyli coś na kształt oszklonych, wygłuszonych kopuł. Musisz poznać specyfikę pracy freelancera (to oni w większości będą stanowić Twoich klientów).

    Inwestuj również w znajomość języków obcych, która z pewnością będzie bardzo przydatna w tym biznesie.

  • Uczestnicz - w targach i konferencjach dotyczących szeroko pojętego budownictwa, ale także startupowych – to tam znajdziesz najwięcej potencjalnych klientów, nowinek, technologii oraz informacji, czego może oczekiwać Twoja grupa docelowa.

    Przykładowe: Centralne Targi Budowlane PTAK Warsaw Expo, Targi Nowy Dom Nowe Mieszkanie – Warszawa, Targi Dom i Ogród, Targi Mieszkaniowe i wiele innych

    W Polsce działa m.in.:

    - Związek Polskie Okna i Drzwi – największa organizacja zrzeszająca producentów, dostawców i dystrybutorów z branży stolarki okiennej. Związek wytycza nowe kierunki rozwoju branży, stawia na nowoczesne rozwiązania, reprezentuje i łączy najpotężniejsze i najlepiej rozwijające się polskie marki.

    - Ogólnopolskie Stowarzyszenie Producentów Okien - podstawowym celem działania jest stworzenie jednorodnej reprezentacji producentów okien drewnianych, plastikowych i z aluminium.

    - Ogólnopolskie Zrzeszenie Dystrybutorów i Montażystów Stolarki -  celami działania są integracja środowiska montażystów stolarki wokół idei  poprawnego, energooszczędnego montażu stolarki budowlanej, promocja dobrych praktyk sprzedażowych oraz rozwój branży stolarki budowlanej.

     - Polski Związek Firm Developerskich - organizacja branżowa dbająca o kondycję rynku deweloperskiego w Polsce. To także potencjalne źródło Twoich klientów.

    Dołącz do internetowych społeczności zajmujących się stolarką okienną, budownictwem, aktywnie zabieraj głos w dyskusjach na formach internetowych, komentuj wpisy blogowe dotyczące tych zagadnień.

  • Odwiedzaj konkurencję - zrób własną listę najlepszych producentów stolarki okiennej - zarówno w Twoim mieście, jak i w innych miejscach Polski i świata. Koniecznie odwiedź jak najwięcej z nich osobiście jako Klient, poznaj różne podejścia działania w branży. Obserwuj ich w internecie, śledź oferty promocyjne i sposób komunikacji z Klientami.

  • Załóż własnego bloga - na temat branży, ciekawostek nad którymi pracujesz– zapewni Ci to nie tylko wizerunek eksperta, ale także ściągnie ruch w internecie. Google w wyszukiwarce premiuje wartościowy content, więc dzięki unikalnej treści na temat coworkingu, atrakcyjnej dla użytkowników, Twój blog (oraz strona WWW)będzie na wyższych pozycjach.

  • Czytaj - zaopatrz się w branżową lekturę, np. dotyczącą charakterystyki pracy montażysty okien, branży budowlanej, rynku developerów, poradników dla architektów. Zainteresuj się również wystrojem wnętrz czy nowymi trendami w budownictwie – dołącz do internetowych grup wokół tych tematy, zapisz się na listy wysyłkowe portali biznesowych.

artcile

Słowniczek pojęć

Terminy, które warto znać

  • Developer budowlany - inwestor, czyli osoba fizyczna lub prawna, która inwestuje w budowę nieruchomości budynkowych (domów mieszkalnych, obiektów biurowych, handlowych, przemysłowych) z przeznaczeniem na sprzedaż lub wynajem.

    Zwyczajowo deweloper kupuje nieruchomość, nadzoruje pełny proces inwestycyjny od fazy projektowania do zakończenia budowy (również rozbudowy lub renowacji), aż po jej sprzedaż bądź wynajem. Zasady ochrony praw osób nabywających nieruchomość deweloperską reguluje tak zwana ustawa deweloperska, która ma na celu regulację zasad ochrony praw osób nabywających mieszkanie czy dom, a wobec których deweloper zobowiązuje się do przeniesienia własności nieruchomości. Zadania dewelopera: Deweloper ma do zrealizowania szereg zadań niezbędnych do tego, aby inwestycja okazała się udana. Deweloper odpowiada m.in. za:
    - lokalizację, na której powstanie jego inwestycję,
    - przygotowanie projektu, a raczej nadzór nad nim,
    - nadzór budowy i kontrolowanie postępu prac,
    - wykończenie „pod klucz”,
    - sprzedaż mieszkań lub domów. 

    Źródło: Developer budowlany, https://pl.wikipedia.org/wiki/Deweloper_budowlany 2017.12.20

  • Znak CE na oknach - co oznacza?

    Z dniem 1 luty 2007r – po wielu latach prac w Europejskim Komitecie Normalizacyjnym(CEN) – została przyjęta przez wszystkie kraje Unii Europejskiej Norma EN 14351-1 „Okna i drzwi-Norma wyrobu, właściwości eksploatacyjne. Część 1: Okna i drzwi zewnętrzne bez właściwości dotyczących odporności ogniowej i /lub dymoszczelności”. Producenci okien i drzwi zewnętrznych otrzymali możliwość wprowadzania do obrotu na rynek całej Unii Europejskiej swoje wyroby, deklarując ich zgodność z wymienioną Normą. Norma ta reguluje następujące podstawowe założenia dotyczące tej grupy wyrobów:

     

    1. Określenie właściwości eksploatacyjnych okien i drzwi zewnętrznych.
    Norma wyróżnia aż 22 różne własności tych wyrobów, które mogą być przedmiotem oznaczania lub oceny. Wprowadzając okna lub drzwi zewnętrzne do obrotu , nie ma konieczności określania wszystkich 22 własności. Norma ustala właściwości, które są obowiązkowe (mandatowe) do określenia dla danej grupy wyrobów. Inny jest zakres właściwości obowiązkowych dla okien, drzwi zewnętrznych i okien dachowych. Norma nie reguluje takich kwestii jak:

    – konstrukcja okien i drzwi

    – materiały

    – wymiary

    – kształt

    Zagadnienia te pozostawia się do ustalenia w dokumentacji technologicznej każdego Producenta. Przy ustalaniu konstrukcji, materiałów i innych elementów wykonania Producent ma pełną swobodę, pod warunkiem, że produkowane okna i drzwi zewnętrzne będą spełniać ustalone parametry własności podstawowych.

    2.Klasyfikacja i sposób oznaczenia poszczególnych własności.

    W normie ustalono, które własności podlegają  klasyfikacji wg. norm szczegółowych, a w przypadku których należy zadeklarować wartości określone w wyniku badań.

    3.Podstawowe postanowienia dotyczące oceny zgodności wyrobu.

    Celem oceny zgodności jest wykazanie, że okno lub drzwi zewnętrzne są wykonywane zgodnie z wymaganiami Normy Europejskiej. Podstawowe dwa elementy oceny zgodności to:

    – wstępne badanie typu (ITT)

    – zakładowa kontrola produkcji (FPC)

     

    4. Zasady deklarowania i znakowania wyrobów.

    Ponieważ do punktu konsultacyjnego Związku POLSKIE OKNA I DRZWI, kierowanych jest wiele pytań dotyczących sposobu deklarowania i znakowania okien znakiem CE, dlatego też omówię szczegółowo postanowienia Normy PN-EN 14351-1:2006 dotyczące tych zagadnień. Producent okna lub drzwi zewnętrznych, po spełnieniu wymagań dotyczących wstępnego badania typu oraz wdrożeniu i utrzymywaniu zakładowej kontroli produkcji może wystawić Deklarację Zgodności EC, która uprawnia go do umieszczenia oznakowania CE. Szczegółowe zasady oznaczania wyrobów budowlanych znakiem CE zawarte są w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 11 sierpnia 2004r (Dz. U. 2004 Nr.195 poz.2011). Zgodnie z tym Rozporządzeniem oraz Załącznikiem ZA.2.2 omawianej normy, prawidłowa deklaracja powinna zawierać następujące informacje:

    a) numer nadany przez wystawiającego

    b) nazwę i adres producenta lub jego upoważnionego przedstawiciela w UE i miejsce produkcji

    c) opis wyrobu budowlanego(typ, identyfikacja ,zastosowanie itp.)

    d) deklarowane właściwości użytkowe wyrobu(kopia informacji towarzyszącej oznakowaniu CE)

    e) wskazanie zharmonizowanej specyfikacji technicznej - np.PN-EN 14351-1

    f) szczegółowe warunki dotyczące użytkowania wyrobu

    g) nazwę i adres laboratorium notyfikowanego

    h) nazwisko i stanowisko osoby uprawnionej do podpisywania deklaracji w imieniu producenta lub jego uprawnionego przedstawiciela

    i) datę wystawienia

    Deklaracja zgodności lub certyfikat powinny być wystawione w oficjalnym języku kraju członkowskiego Unii, w którym wyrób będzie stosowany.

    Po wystawieniu deklaracji zgodności EC, a przed wprowadzeniem wyrobu budowlanego do obrotu, producent umieszcza na nim oznakowanie CE.

    Etykieta ze znakiem CE winna zawierać następujące informacje:

    – znak CE(wzór zgodny z Ustawą o wyrobach budowlanych Dz. U. 2004 Nr. 92 poz. 881)

    – numer identyfikacyjny jednostki certyfikującej(tylko dla wyrobów objętych systemem 1AoC)

    – nazwa i zarejestrowany adres lub znak identyfikacyjny producenta

    – ostatnie dwie cyfry roku, w którym umieszczono znak CE

    – numer certyfikatu zgodności CE(dla wyrobów objętych systemem 1AoC)

    – powołanie niniejszej Normy Europejskiej

    – nazwa wyrobu(np. wymiar, nazwa rodzajowa, zamierzone zastosowanie)

    – deklarowane właściwości podstawowe (mandatowe)

     

    Norma zaleca, aby etykieta z oznakowaniem CE była przymocowana w sposób widoczny, czytelny i nieusuwalny w jednej z niżej podanych lokalizacji:

    – na dowolnej części samego wyrobu

    – na przymocowanej etykiecie

    – na opakowaniu wyrobu

    – w towarzyszących dokumentach handlowych lub w dokumentacji technicznej wydanej przez producenta

    Etykieta również powinna być sporządzona w oficjalnym języku kraju stosowania wyrobu.

    Źródło: Polskie Okna i Drzwi, https://poid.eu/pl/co-oznacza-znak-ce/ 2017.12-20

artcile

Czy to się opłaca?

ILE TO KOSZTUJE?

MINI-BIZNESPLAN TAKIEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

icon

Koszty początkowe

1. Zakup maszyn: 75 000 zł (1)

Bez tego Twoja fabryka nie będzie mogła zacząć produkować. Pamiętaj, że na początku nie musisz inwestować w drogie, nowe maszyny. Wystarczy, że kupisz te używane, ale w dobrym stanie technicznym. Dzięki temu zaoszczędzisz na inne wydatki i będziesz mieć finansową poduszkę bezpieczeństwa. 

2. Samochody dostawcze: 60 000 zł (2)

Kiedy już pojawią się pierwsze zamówienia, trzeba je będzie dostarczyć do klientów. A wcześniej, będziesz musiał odebrać szkło potrzebne do produkcji okien. Oczywiście, możesz polegać na wynajmie lub wypożyczaniu samochodów, ale wbrew pozorom, nie jest to wcale dla Ciebie najkorzystniejsze rozwiązanie. Lepiej poszukać używanych samochodów dostawczych na popularnych serwisach aukcyjnych i zastanowić się nad ewentualnym ich dostosowaniem do swoich indywidualnych, codziennych potrzeb. 

3. Szkło z huty do pierwszej produkcji: 10 000 zł (3)

Żeby ruszyć z własną działalnością i produkcją okien, musisz mieć, co zaoferować swoim klientom. Bardzo ważną kwestią jest, żeby osoby, które zechcą u Ciebie coś zamówić, mogły zobaczyć, co masz w swoim portfolio produktowym. Dlatego już od pierwszego dnia, musisz mieć stworzonych kilka pełnowartościowych produktów 

4.Wyposażenie biura i magazynu: 8000 zł  (4)

  • Komputer, najpraktyczniej wybrać laptop  – ok. 2500 zł
  • Drukarka ze skanerem do faktur i innych dokumentów – ok. 1000 zł
  • Kasa fiskalna, podstawowy model – ok. 1200 zł łącznie z fiskalizacją
  • Biurko, fotel i oświetlenie  – ok. 800 zł
  • Meble biurowe (m.in. szafa na dokumenty) – ok. 1500 zł
  • Przybory biurowe i inne – ok. 1000 zł

5. Zabezpieczenie pierwszych miesięcy działalności: 128 400 zł

W większości przypadków pierwsze miesiące działalności firmy to straty. Dlatego warto się przed nimi zabezpieczyć, odkładając pewną kwotę, z pomocą której utrzymasz siebie i swój biznes. Podana kwota to suma kosztów przez 3 miesiące (patrz Koszty operacyjne poniżej).


Razem: 281 400 zł

(1) - opracowanie własne na podstawie analizy rynku i stron z używanymi maszynami produkcyjnymi

(2) – na podstawie analizy ofert sprzedaży samochodów dostawczych w serwisie olx.pl

(3) – źródło: opracowanie własne na podstawie cen z tafli szkła hartowanego od 3 najpopularniejszych dostawców

(4)  - analiza własna na podstawie cen w serwisie aukcyjnym Allegro.pl

icon

Koszty operacyjne

1. Wynajem magazynu: 9 500 zł / miesiąc (1)

Jeden z większych kosztów miesięcznych, jakie będziesz musiał ponieść. W tym wypadku jednak nie ma co liczyć na oszczędności. Im większe możliwości da Ci wynajmowana powierzchnia, tym większe będziesz mieć możliwości dalszego rozwoju i ekspansji. 

2. Zakup produktów do montażu: 20 000 / miesiąc

Ta kwota może być 5 razy wyższa lub 5 razy niższa – będzie wynikową sprzedaży w Twoich sklepie. My przyjęliśmy dwukrotność kosztów pierwszej produkcji. 

3. Obsługa księgowa: 300 zł / miesiąc (2)

Tutaj wszystko zależy od formy prawnej Twojej działalności czy opodatkowania. Jeśli czujesz się na siłach, księgowość możesz prowadzić na własną rękę. Jeśli uznasz, że bardziej opłaca się przeznaczyć czas na rozwijanie biznesu, za prowadzenie księgowości w podstawowym zakresie w okolicach dużego miasta zapłacisz ok. 200-300 zł.

4.Pracownicy: ok. 13 000 zł / miesiąc

Nie możesz robić wszystkiego samodzielnie – nawet, jeśli masz potrzebną wiedzę. Nie da się po prostu jednocześnie zarządzać całą firmą i produkować wszystkie swoje produkty od a do z. Dlatego przygotuj się na wydatek rzędu 13 000 zł. 


Razem: 42 800 zł miesięcznie

(1) - źródło: opracowanie własne na podstawie ofert wynajmu powierzchni magazynowych i produkcyjnych w serwisie olx

(2) - źródło: analiza ofert wynajmu nieprofesjonalnych powierzchni magazynowych w serwisie otodom.pl, na terenie miejscowości oddalonej o 50 km od Warszawy 

 (3)- źródło: analiza 4 ofert biur księgowych działających na terenie miasta oddalonego 50 km od Warszawy o wielkości 40 tys. mieszkańców

icon

Przychody

1. Sprzedaż produktów: 443 200(1)

Rynek stolarki okiennej oferuje produkty w bardzo zróżnicowanym przedziale cenowym -  zazwyczaj cena różni się w zależności od wymiarów okna oraz stylu jego wykończenia:

  • Okno w rozmiarach 144 na 177 cm to koszt ok. 1258 zł
  • Okno w rozmiarach 114 na 147 cm to koszt ok. 958 zł

Średnia cena okien to 750 zł. Biorąc pod uwagę, iż w dzisiejszych czasach powstaje ogrom budynków (mieszkalnych jak i przemysłowych) możemy zakładać, że zyski firmy zajmującej się stolarką okienną będą ogromne.

Bazując na statystykach Empolu, możesz założyć, że na początku swojej działalności dziennie sprzedasz około 10 okien o wymiarach 144 x 177 cm i 10 okien o wymiarach 114 x 147 cm. Zakładając, że przepracujesz 20 dni w miesiącu, możesz liczyć na przychody rzędu 443 200 zł. 


Razem: 400 400 zł miesięcznie

(1) – źródło: Empol

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

  1. Co dokładnie będzie Twoją niszą bohaterzy tego pomysłu na biznes skoncentrowali się na oknach i stolarce. Nie wymyślili nic nadzwyczajnego, nie opatentowali nowego wynalazku – postanowili unowocześnić znane już produkty i korzystać z jak najnowocześniejszych technologii, które odpowiadają na coraz modniejszy trend eko.

  2. Plan działania dzięki niemu organizacja Twojej pracy będzie dużo bardziej uporządkowana – a przecież nie możesz sobie pozwolić na opóźnienia i niezadowolenie klientów. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie zorganizować swojej pracy, zatrudnij specjalistę od logistyki.

  3. Pracownicy musisz mieć ludzi, którzy po pierwsze – wierzą w powodzenie Twojego biznesu, a po drugie – mają odpowiednie doświadczenie i wiedzę. Bez tego nie ma mowy, żeby produkcja była sprawa i jak najwyższej jakości.

  4. Pomysł na rozwój pamiętaj, że podejmowanie nowych wyzwań jest w biznesie bardzo ważne – dzięki nim się rozwijasz i zdobywasz nowych klientów. Właściciele Empolu cały czas starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i poszerzają zakres swojej działalności.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT