Pomysł na biznes:

Jak nie drzwiami, to oknem – czyli o tym, jak wejść do świata producentów okien

Branża:
  • E-handel
  • Usługi dla e-biznesu
  • Handel
  • Usługi dla biznesu
  • Usługi
  • Rozrywka
  • Motoryzacja
  • Budownictwo

artcile

Podejmij wyzwanie

Jeśli jest coś, co zawsze chciałeś robić – nie zastanawiaj się, tylko po prostu zacznij. Dzięki determinacji i własnemu zaangażowaniu, możesz osiągnąć naprawdę wiele. Świetnym przykładem jest Empol – największy producent okien PCW na Dolnym Śląsku.  

icon

Dla kogo?

  • Dla tych, którzy interesują się budownictwem, stolarką, majsterkowaniem 
  • Dla studentów kierunków inżynierskich, budownictwa, architektury i pokrewnych
  • Dla osób gotowych na długofalową działalność i ciągłą inwestycję
  • Dla otwartych na współpracę biznesową z podwykonawcami
icon

Zanim zaczniesz

  • Zastanów się, jaką masz wiedzę na temat budownictwa, w których obszarach czujesz się najlepiej 
  • Pomyśl, czy będziesz wiedzieć, jak rozwinąć własną ofertę, co możesz zaoferować swoim klientom
  • Skonstruuj biznesplan dla swojej działalności
  • Poznaj oferty dostępne na rynku w branży, w której zamierzasz działać.
  • Jeśli to możliwe zdobądź praktykę w swojej branży
artcile

Liczy się pomysł

Spełnianie marzeń, czyli początek produkcji

Wszystko zaczęło się od marzenia Mieczysława – jednego z założycieli firmy. Zdradził on swojej żonie – Ewie – że jednym z jego największych pragnień jest założenie biznesu związanego z produkcją. I tak, w 1995 roku powstała fabryka okien, która zajmowała się w pierwszej kolejności produkcją żaluzji. Szybko okazało się, że ofertę warto poszerzyć o zabezpieczające rolety zewnętrzne. 

Wkrótce potem zainteresowanie klientów produktami firmy rosło, a Mieczysław i Ewa zdecydowali się poszerzyć swoją działalność o produkcji stolarki PCW i aluminiowej. Ciągły rozwój firmy zaowocował sukcesem. Dziś firma cieszy się pozycją największego producenta okien PCW na Dolnym Śląsku. 

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z chęci tworzenia czegoś własnego

Mieczysław i Ewa pragnęli zrobić coś wspólnie. Dlatego założyli firmę rodzinną, która działa po dziś dzień i jest prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwem. Nazwa – Empol – to pierwsze litery imion właścicieli oraz końcówka „pol”, która sugeruje polskość i przywiązanie do ojczyzny. Dzięki temu zagraniczni partnerzy biznesowi od razu wiedzą, że lokalny (krajowy) charakter firmy jest dla założycieli marki niezwykle ważny, a prawdopodobieństwo, że będą chcieli sprzedać przedsiębiorstwo, jest bardzo niewielkie. 

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Przepis na sukces

Prowadząc tego typu działalność, bardzo ważne są relacje z klientem. Trzeba również zwrócić uwagę na takie aspekty, jak jakość produktów czy kompleksowość obsługi. Im więcej zaoferujesz, tym większa szansa, że klient zdecyduje się na założenie zamówienia. A idąc dalej, zadowolony klient powie o Tobie kilka dobrych słów swoim znajomym – i już w ten szybki i prosty sposób możesz zyskać dodatkowych kilka zamówień. Empol wie, że takie działania przekładają się na dynamiczny i efektywny rozwój firmy. Potwierdzeniem tego jest fakt, że aż 75% klientów trafia do Mieczysława i Ewy z polecenia, dzięki poczcie pantoflowej. 

icon

Warto wiedzieć

Ważne - właściciele zaczynali od prostej oferty – montażu żaluzji okiennych, dopiero z czasem rozszerzyli asortyment i usługi. Nie musisz już dziś budować całej fabryki, zacznij od najprostszych dla Ciebie rzeczy.

Jak zatriumfować w świecie biznesu?
Stworzyć wyspecjalizowaną ofertę dla wymagających klientów

  • Analizuj rynek - dokładnie przeprowadzone badania rynku – nawet te we własnym zakresie – przyczynią się do rozwoju firmy, który w przyszłości może zaowocować ekspansją na światowe rynki. Oferta odpowiednio dobrana do potrzeb klientów oraz różnorodność produktów w Twoim portfolio z pewnością zaowocuje udaną współpracą i w konsekwencji – zyskiem!

  • Buduj strategię marki - brzmi dużo bardziej skomplikowanie niż jest w rzeczywistości. Klient powinien kojarzyć Twoją firmę nie tylko z konkretnymi produktami, ale też wartościami. Dzięki temu staniesz się rozpoznawalny, a Twoja marka będzie mieć dobrą pozycję wśród napierającej z każdej strony konkurencji. Dlatego dbaj o to, jak prowadzona przez Ciebie firma wygląda w świadomości konsumentów. Przykładowo: Volvo – kojarzy się z bezpieczeństwem, SEAT – z hiszpańskim temperamentem i niemiecką jakością, a Coca-Cola z wyjątkowym orzeźwieniem i świętami.

  • Inwestuj w nowe technologie - najnowsze techniki i wyspecjalizowane, nowoczesne urządzenia mogą ulepszyć Twoje produkty i tym samym wpłynąć na ich jakość. Klienci z roku na rok są coraz bardziej świadomi i wymagający. Chcą, żeby ich domy były energooszczędne i ekologiczne, dlatego taka też musi być Twoja oferta. Nie przegap więc szansy i rozwijaj swoje przedsiębiorstwo, inwestując w nowoczesne maszyny i urządzenia, dzięki którym spełnisz ich oczekiwania i odniesiesz sukces.

artcile

Bez tego ani rusz

Co musisz wiedzieć o branży stolarki okiennej?

Jeśli chcesz świadomie i prężnie prowadzić swój biznes – niezależnie, czy będzie to kawiarnia, firma z oknami lub sklep zoologiczny – musisz mieć szczegółową wiedzę o swoim produkcie. Najlepiej, żebyś znał go od podszewki. Dlatego staraj się zdobyć doświadczenie na każdym stanowisku. Bądź dociekliwy, pytaj pracowników o szczegóły, a jeśli tego potrzebujesz – zatrudnij doradcę. 

icon

Warto wiedzieć

Jak powstają okna?

Produkcja okien składa się z trzech etapów:

 Etap pierwszy - cięcie i obróbka profili

  1. Cięcie profili

Profile PCW przycina się do odpowiedniej długości, a proces ten jest w pełni zautomatyzowany. Maszyna pobiera profile do strefy cięcia, a następnie oznacza je naklejką z kodem kreskowym, który jest niezbędny do dalszej identyfikacji elementów.

  1. Obróbka profili

Przycięte profile trafiają do centrum obróbczego, gdzie wykonuje się otwory     technologiczne, na podstawie informacji zeskanowanych z kodu kreskowego.

  1. Wzmacnianie

Przygotowane elementy okien są wyposażone w stalowe, ocynkowane wzmocnienia, gwarantujące sztywność konstrukcji okna.

Etap drugi - etap zgrzewania i czyszczenia naroży

  1. Zgrzewanie profili

W tym etapie ramy i skrzydła są zgrzewane. Ten element produkcji odbywa się przy pomocy zgrzewarek oraz polega na połączeniu ze sobą profili.

  1. Czyszczenie naroży

Po zgrzaniu profili ze sobą, następuje czyszczenie narożników za pomocą oczyszczarki.

Etap trzeci - montaż

  1. Owukanie i składanie

Ramy i skrzydła zostają wyposażone w okucia. Cały proces odbywa się na stołach montażowych, polega to na kompletowaniu ze sobą ram i skrzydeł okiennych, ułatwieniem do tego zadania będzie prasa.

  1. Szklenie oraz kalibracja

Operacja jest realizowana w prasie do kontroli i szklenia okien. Okna są szklone pakietami szyb zespolonych, które po odpowiednim ułożeniu na mostkach szkleniowych, są zamykane listwami. Tak przygotowane okna trafiają do kontroli, a następnie do klienta.

artcile

A to ciekawe…

Portfolio produktowe

Dziś oferta firmy jest wysoce wyspecjalizowana. Jej produkty to głównie stolarka okienna PCW tworzona przede wszystkim w oparciu o system profili Schuco. Dzięki temu okna wykazują doskonałe właściwości termoizolacyjne oraz charakteryzują się wysoką estetyką wykonania. To wszystko sprawiło, że właściciele firmy zdecydowali się na dość odważny krok – wydłużenie gwarancji na produkty związane ze stolarką okienną PCW aż do 7 lat. Takie działanie sprawia, że klienci są pewni, że zamawiane przez nich okna są wysokiej jakości. Jednocześnie firma pokazała się wśród konkurencji jako ta, która wyznacza nowe standardy. Potwierdzeniem tego faktu jest również zastosowanie najnowszych okuć, które gwarantują wysoki standard bezpieczeństwa i wygody użytkowników. 

icon

Przepis na sukces!

wyspecjalizowana oferta dla wymagających klientów

Jedną z takich ofert mogą być rożne typy szyb:

  • ciepłochronne,
  • bezpieczne i ochronne,
  • dźwiękoizolacyjne,
  • ognioodporne.

Taka oferta na pewno zyska zainteresowanie – zazwyczaj szyby tego rodzaju produkowane są na specjalne zamówienie.

Czego możesz się nauczyć?

Dokładnie przeanalizowany rynek na pewno przyczyni się w rozwoju firmy. Odpowiednio dobrana oferta dla klienta oraz różnorodność produktów i usług z pewnością zaowocują udaną współpracą i zyskiem!

Sukces a finanse

Empol jest laureatem wielu nagród, te najnowsze, to wyróżnienia w zakresie energooszczędności oraz dźwiękoszczelności okien (tzw. “ciepłe” i “ciche okno”). Firmę wybrano spośród kilkudziesięciu firm z całej Polski. W konkursie doceniono fabryki, które w swojej działalności stawiają na innowacyjność i światową wręcz, jakość oferowanych produktów.

Empol działa na rynku od połowy lat 90-tych. Obchodząc 23-lecie swojej działalności, może poszczycić się ugruntowaną pozycją na rynku, potwierdzoną poprzez rekomendację Ogólnopolskiego Związku  Okien. Otrzymali też Srebrny Certyfikat „Solidna firma” przyznawany za trzykrotne zdobycie tytułu „Solidna firma”, czy Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy, wzorowany na Europejskiej Nagrodzie Jakości. Ta nagroda stanowi symbol wiarygodności firmy i uhonorowaniem jej wkładu w rozwój gospodarczy regionu. Patrząc na stale poszerzającą się ofertę firmy i każdorazowy jej sukces, widać, że w biznesie naprawdę funkcjonuje zasada: “kto nie ryzykuje, ten nie ma”!

icon

Warto wiedzieć

Dlaczego analiza potrzeb jest taka ważna?

Analiza potrzeb to potężne narzędzie. Jeśli chcesz to wykorzystać, musisz wiedzieć, jak rozmawiać z klientem i słuchać tego, co mówi. Równie ważne jest zadawanie odpowiednich pytań – formułuj je tak, by skierować rozmowę na zagadnienie, które jest dla Ciebie ważne. Kiedy Ci się to uda, słuchaj klienta i wyciągaj wnioski z jego odpowiedzi. Wykaż się pomysłowością! Jeśli zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, wykorzystaj je! Przedstaw swoją ofertę w taki sposób, by użyć w swojej wypowiedzi tego, o czym mówił klient. Podkreślaj udział klienta - wtedy czuje się wysłuchany i wie, że oferta jest skonstruowana właśnie pod jego konkretne potrzeby.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę