Pomysł na biznes:
Jak pomóc zbierać fundusze (np. twórcom kultury) i zarabiać na prowizji?

Podejmij wyzwanie
Idź z duchem czasu
Młodzi ludzie sporą część swojego wolnego czasu spędzają w sieci. Nic więc dziwnego, że powstaje coraz więcej internetowych biznesów. Przedsiębiorcy przed czterdziestką czują się w sieci jak ryby w wodzie. Także marzysz o firmie, która będzie działać głównie w wirtualnym świecie? Wystarczy Ci dobry pomysł i wiedza dotyczących nowoczesnych technologii. Bądź kreatywny i innowacyjny! Internet oferuje niemal nieograniczone możliwości. Znajdź więc swój sposób na zarabianie w sieci i odważ się zrobić pierwszy krok.
Dla kogo?
- Dla osób, które promują legalny dostęp do dzieł (tekst, piosenka, film, itp.)
- Dla tych, którzy chcą wesprzeć twórców i pokazać im swoje uznanie
- Dla wielbicieli nowych technologii
- Dla tych, którzy nie boją się innowacji w biznesie
- Dla absolwentów kierunków informatycznych lub pokrewnych
Zanim zaczniesz
- Zbadaj rynek mikropłatności – dowiedz się, jakie sa najnowsze rozwiązania i firmy je oferujące
- Sprawdź, kto najczęściej korzysta z mikropłatności – czytaj raporty i wyniki badań branżowych
- Przygotuj swoją stronę internetową oraz identyfikację wizualną – niech Twoja firma będzie widoczna na stronach partnerskich
- Zadbaj o zastosowanie nowoczesnych rozwiązań na swojej stronie – stwórz niezawodny system mikropłatności
- Promuj swój biznes – zatroszcz się o to, by wszyscy dowiedzieli się, co ciekawego oferujesz
- Zapoznaj się z rynkiem – dowiedz się, jak lubią płacić Polacy i czy darowizny leżą w ich naturze
- Przygotuj dokładny biznesplan – pomoże Ci on w rozsądnym prowadzeniu własnej firmy
Coraz więcej start-upów działających w sieci osiąga sukces. Użytkownicy są bardziej otwarci na innowacyjne rozwiązania, nowe formy płatności oraz ciekawe usługi. Warto wykorzystać ten trend. Internauci z chęcią wybierają możliwości dostępne w sieci zamiast tych tradycyjnych. To Twoja szansa na intratny biznes. Jeżeli nie wiesz, jak zrobić pierwszy krok, zainspiruj się naszym artykułem. Znajdziesz tu wiele cennych informacji, które pomogą Ci w starcie własnego przedsiębiorstwa.

Liczy się pomysł
Biznes i sztuka
Coraz więcej artystów dostrzega, że internet stał się dobrym medium do prezentowania dzieł. Piosenkarze umieszczają na YouTubie teledyski oraz prowadzą fanpage’e na Facebooku. Blogerzy, oprócz pisania postów dotyczących danej branży, często publikują zdjęcia z życia prywatnego na Instagramie. Pisarze udostępniają natomiast fragmenty swoich książek, zachęcając tym samym do przeczytania całości. Jeżeli są to wartościowe treści, część internautów chce wspomóc twórców choćby drobną sumą. Na taki właśnie pomysł wpadli dwaj szwedzcy trzydziestolatkowie. To ich przepis na sukces.
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z zamiłowania do nowoczesnych technologii
Historia Flattra sięga 2010 roku, gdy Peter i Linus postanowili wystartować ze swoją innowacyjną firmą. Dwaj szwedzcy przedsiębiorcy chcieli ułatwić internautom dotowanie ulubionych artystów i blogerów. Ich pomysł bazuje na social micropayments, czyli społecznych mikropłatnościach. Biznesmeni swój odważny pomysł oparli na trendzie, który zyskuje coraz większą popularność – wygodnych płatnościach internetowych. Teraz czerpią pełnymi garściami z możliwości, jakie daje internetowa działalność i po udanym starcie… idą jak burza!
Flattr – do czego służy i jak działa?
Flattr to platforma, za pośrednictwem której można przekazać środki dla jakiegokolwiek twórcy. Wszystko odbywa się oczywiście w sieci. Autorzy umieszczają na swoich stronach albo blogach logo serwisu. Użytkownicy internetu mogą w nie klikać, przekazując niewielką sumę właścicielom dzieła. Wpłaty na konto we Flattrze dokonuje się raz w miesiącu. Minimalna kwota to 2 Euro. W zależności od tego, w ilu serwisach klient naciśnie znak firmy, na tyle dzielona jest wpłacona suma. Założyciele firmy dostosowują więc swoją ofertę do możliwości każdego zainteresowanego. Flattr, by zarabiać na swojej działalności, pobiera 10% prowizji. Wszystko oczywiście dzieje się bezgotówkowo. Jest to więc nowoczesna forma wspierania kultury i sztuki. Nie wymaga dużego zaangażowania, wolnego czasu oraz imponujących środków finansowych. Dlatego też forma tej działalności jest tak przystępna.
Pirat na pokładzie?
Peter jest znany w środowisku internetowym. Przez wiele lat był bowiem twarzą Pirat Bay – serwisu, który ułatwiał nielegalne ściąganie treści. Muzyka, filmy i gry były tam dostępne zupełnie bezpłatnie, jednak niezgodnie z prawem. W 2009 roku bohater naszego artykułu rozstał się ze swoim pracodawcą i założył własną działalność. Wraz z Linusem postanowił zachęcać internautów do płacenia za sztukę w sieci. To przeciwieństwo jego poprzedniej działalności. Peter sprawdził się jednak świetnie w roli osoby zarządzającej takim biznesem.

Wiedza kluczem do sukcesu!
Mikropłatności – megasukces
Od zarania dziejów ludzie stosowali różne formy płatności. Kamienie szlachetne, towary luksusowe, żywność, orientalne przyprawy, narzędzia, monety i banknoty służyły jako sposoby rozliczania się na przestrzeni wielu wieków. W XX wieku, gdy wynaleziono internet, popularność zyskały nowoczesne metody płacenia. Teraz nie musimy mieć w portfelu gotówki, by zapłacić za zakupy, wakacyjną wycieczkę albo organizację urodzinowego przyjęcia. Wystarczy, że kilka razy klikniemy myszką na swoim laptopie albo poruszymy palcem, wykonując przelew na smartfonie. Z pewnością obecne zastosowania techniczne nie są ostatnimi, jakie wymyśliła ludzkość. Branża ta stale się rozrasta, a możliwości płacenia w internecie są nieustannie ulepszane.
Wiedza to potęga
Mikropłatności – co to takiego?
Pomysł na biznes Petera i Linusa opiera się na mikropłatnościach. Według Encyklopedii Zarządzania, mikropłatności umożliwiają dokonanie płatności za:
- towary wirtualne,
- usługi on-line,
- różnego typu dane, pliki,
- porady udzielane w czasie rzeczywistym,
- przekazywanie darowizn i wpłat na cele charytatywne.
Poprzez moduł mikropłatności można w sposób wygodny i bezpieczny kupić towar nawet za 1 grosz.
Istotnych jest kilka cech, którymi musi się charakteryzować usługa, by można było ją określić mianem mikropłatności:
- płatność nieprzekraczająca wartości 10 zł,
- powszechnie dostępna metoda płatności – czyli każdy użytkownik jest w stanie samodzielnie poprzez internet dokonać płatności,
- szybki (natychmiastowy) sposób pobierania opłat,
- łatwy sposób księgowania, po obu stronach: kupującego i sprzedającego
Źródło: Encyklopedia Zarządzania, mfiles.pl 2018.06.30
Założyciele Flattra postawili na nowoczesne sposoby płatności w internecie. Jest to branża przyszłości, więc nic dziwnego, że osiągnęli sukces. Jeżeli także chciałbyś zaliczyć swoją firmę do udanych, życiowych projektów, bądź innowacyjny. Znajdź coś, co możesz udoskonalić albo nadać temu nowy sens. Peter i Linus nie wymyślili płatności online. Postanowili jednak wykorzystać ten wynalazek, by wspierać kulturę.

Bez tego ani rusz
Legalny świat kultury
Polacy lubią słuchać muzyki, oglądać filmy i czytać blogi. Faktem jest jednak, że zdecydowana większość nie chce za kulturę płacić. Według informacji na stronie fundacji Legalna Kultura aż 62% rodzimych internautów korzysta z nieformalnych źródeł. Ściągają w ten sposób pliki z piosenkami, książkami, serialami i kinowymi nowościami. Brak chęci do wspierania kultury nie wynika często z braku środków. Badania wskazują, że dostęp do plików tekstowych czy nagrań wykupują najczęściej osoby mniej zamożne. Piratami są przede wszystkim ludzie młodzi. Im starsi użytkownicy internetu, tym mniejsza jest ich tolerancja korzystania z nieformalnych źródeł kultury.
Źródło: Legalna Kultura, Stać nas, ale płacić nie chcemy, legalnakultura.pl, 2018.06.30
Warto wiedzieć
Czym jest własność intelektualna?
Zastanawiasz się, jak to jest z tym prawem? Dlaczego ściąganie plików z internetu nie zawsze jest legalne. Nasze prawo zabezpiecza twórcę przed kradzieżą dzieła. Wszystko, co jest wytworem pracy twórczej człowieka, jest chronione.
Własność intelektualna to efekt twórczej pracy umysłu człowieka. Dzielimy je na dwie zasadnicze grupy: własność przemysłowa, której przedmiotem ochrony są: wynalazki, wzory użytkowe, wzory przemysłowe, znaki towarowe, oznaczenia geograficzne i topograficzne układów scalonych, prawo twórców baz danych, prawa wynikające z systemu ochrony odmian roślin i majątkowe prawa autorskie czyli tzw. „własność autorska", obejmująca każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
źródło: Mikroporady.pl, Słownik pojęć, [dostęp: 2018.06.30]
Decydując się na ściąganie plików bez zgody ich właściciela, popełniamy przestępstwo. Jakie konsekwencje grożą osobie, która złamie prawo? Do Twoich drzwi mogą zapukać policjanci. Jeżeli korzystałeś z torrentów, pobierając plik, udostępniłeś go dalej. Gdy funkcjonariusze wybiorą się pod Twój adres, mogą przeszukać mieszanie, by zebrać dowody. Jeżeli po otrzymaniu wezwania do zapłaty, uregulujesz zobowiązanie, jest to równoznaczne z ugodą. Jeżeli nie uiścisz stosownej kwoty, sprawa zostanie skierowana do sądu.
Nasi rodacy nie lubią płacić za dostęp do kultury. Nawet wtedy, gdy grożą im za to problemy z policją i sądami. Czy więc dobrowolne dotowanie twórców, którzy udostępniają swoje dzieła bezpłatnie w sieci, ma sens? Peter nie ma co do tego wątpliwości. Ściąganie filmów i muzyki staje się czymś wstydliwym, o czym nie rozmawia się w towarzystwie. Sprzyja to rozwojowi takich platform jak Flattr. Po zaledwie dwóch miesiącach działalności start-up ten zyskał 46 000 zarejestrowanych użytkowników. 100 z nich pochodzi z Polski.

A to ciekawe…
Jak zacząć? Kilka słów o start-upie
Istnieje wiele rodzajów firm. Wśród nich są przedsiębiorstwa rodzinne, tradycyjne biznesy i innowacyjne start-upy. Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. Warto rozważyć każde za i przeciw i zdecydować się na to, co jest dla nas bardziej opłacalne. Linus i Peter chcieli działać w świecie nowych technologii. Dlatego też zaryzykowali i postawili na start-up. A Ty co wybierzesz?
Warto wiedzieć
Start-up – czyli początki biznesu
Start-up jest ostatnio bardzo modnym słowem. Co tak naprawdę oznacza? Jest to rodzaj początkującej firmy, która nadal szuka swojego modelu biznesowego. Najczęściej jako granicę ustala się 10 lat działalności. Start-up to przedsiębiorstwo innowacyjne i co za tym idzie, jest także bardziej narażone na niepowodzenia. Znasz start-upy, którym udało się utrzymać na rynku i osiągnąć niebywały sukces? Są to przede wszystkim Google, Facebook oraz Groupon. Ich założyciele nie tylko wymyślili innowacyjny pomysł. Byli również w stanie tak pokierować jego rozwojem, by stworzyć z niego stabilną firmę o światowym zasięgu.
Start-upy mogą być finansowane w różnoraki sposób. Przykładowe źródła finansowania:
- Oszczędności – jeżeli masz odłożone pieniądze na start firmy, jesteś prawdziwym szczęściarzem. Możesz rozwijać swój biznes, jak tylko chcesz. Nie jesteś od nikogo zależny i nie musisz liczyć się z opiniami innych osób. Jeżeli masz taką możliwość, odkładaj część swojego dochodu, by zacząć biznes bez obaw o fundusze.
- Venture Capital – jest częścią inwestycji na niepublicznym rynku kapitałowym. Inwestycje Venture Capital charakteryzują się wysokim stopniem ryzyka inwestycji, ponieważ inwestują w nowatorskie przedsięwzięcia, które najczęściej nie zostałyby wsparte przez bank z racji niewystarczającej pewności zwrotu inwestowanego kapitału. Ich atrakcyjność stanowi jednak szansa na osiągnięcie ponad przeciętnych zysków w przypadku sukcesu projektu. (źródło: Mikroporady.pl, Słownik Pojęć, 2018.06.30)
- Anioł Biznesu – ta forma finansowania firmy jest zbliżona do Venture Capital. W przeciwieństwie do niej opiera się jednak na pomocy osoby prywatnej, nie firmy. Dotyczy tylko biznesów w początkowej fazie rozwoju.
- Crowdfunding – jest to system wspierania różnych inicjatyw (akcje charytatywne, kulturalne i społeczne, rozwój firmy) przez prywatne osoby. Każdy użytkownik internetu może poprosić o pomoc w zamian za profity. Są to np. zniżki do nowo otwartego sklepu internetowego. Metoda ta pozwala zyskać także spore grono osób zainteresowanych działalnością danej firmy. Przekłada się to często na przyszłe zyski przedsiębiorstwa. (Źródło: Crowdfunding.pl 2018.06.30)

Zbuduj własną markę
Czerp wiedzę z wielu źródeł
Człowiek uczy się przez całe życie. Dotyczy to każdej dziedziny – także biznesu. Aby sprawnie i rozsądnie kierować własną firmą, musisz być mieć solidne podstawy merytoryczne w małym palcu. Nie zapomnij także, by śledzić nowości na rynku, na którym działasz.
Pisma o biznesie. W pismach o biznesie szukaj najnowszych trendów i inspiracji. Podglądaj w ten sposób dokonania innych przedsiębiorców i ucz się na ich błędach. W Polsce ukazuje się kilka tytułów, które warto zaprenumerować.
„Start-up Magazine” – pismo pełne artykułów dotyczących innowacyjnych biznesów. Zawiera wiele wywiadów z rodzimymi właścicielami firm. Jest kopalnią wiedzy o trudnych początkach i ścieżkach rozwoju start-upów z różnych branż.
„Pierwszy milion” – magazyn tworzony przez Forbes, o wysokim poziomie merytorycznym. Na jego łamach publikowane są pomysły na firmę oraz sposoby na finansowanie startu własnego przedsiębiorstwa.
Książki. Biblioteczka początkującego biznesmena powinna pękać w szwach. Jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz sięgnąć po fachową literaturę. Na rynku jest wiele pozycji, które pomogą Ci zdobyć i uporządkować wiedzę.
„Metoda Lean Start-up” Erica Riesa – książka zawiera praktyczne porady dotyczące prowadzenia innowacyjnego biznesu. Skupia się na unikaniu błędów oraz podpowiada, w którym momencie warto postawić na rozwój.
„Podręcznik start-upu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” Steve’a Blanka i Boba Dorfa – pozycja, którą każdy początkujący przedsiębiorca powinien mieć w swoim gabinecie. Jest zbiorem najważniejszej wiedzy o start-upach, podzielonej na cztery kręgi tematyczne.
„Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes” Kamili Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka – ciekawa propozycja dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z e-biznesem, ale nie wiedzą, ja zrobić to dobrze. Autorzy odnoszą się do polskiego rynku, więc łatwiej zastosować ich rady w praktyce.
„Start-up. Od pomysłu do sukcesu” Adama Łopusiewicza – książka zawiera wiele przydatnych informacji. Dowiesz się z niej, jak napisać biznesplan. Poznasz sposoby finansowania inwestycji i zmniejszania ryzyka w biznesie.
„Start-up bez pieniędzy” Mike’a Michalowicza – zbiór porad dotyczących kreatywnego podejścia do finansowania własnego biznesu. Autor rezygnuje z suchej treści na rzecz wskazówek „z życia wziętych”.
Szkolenia. Coraz więcej osób rezygnuje z pracy na etacie i wybiera własną działalność gospodarczą. Nic więc dziwnego, że można znaleźć wiele ciekawych kursów dla osób początkujących w biznesie. Mnóstwo firm szkoleniowych ma w swojej ofercie praktyczne warsztaty z zakładania i prowadzenia start-upów. Warto z nich skorzystać, ponieważ zdobyta podczas nich wiedza będzie solidnym fundamentem Twojej firmy.
Źródło:
To się opłaca, https://tosieoplaca.pl/inspirujace-czasopisma-biznesie/
„Metoda lean start-up wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek”
„Podręcznik start-upu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku”
„Start-up po polsku – jak zalożyć i rozwinąć dochodowy e-biznes”
„Start-up od pomysłu do sukcesu”
„Start-up bez pieniędzy”

Słowniczek pojęć
Dowiedz się czegoś nowego
Inkubator - instytucja, która wspiera rozwój przedsiębiorczości. Wspomaga kreatywność młodych biznesmenów. Jej zadaniem jest zwiększanie poziomu wiedzy z zakresu prowadzenia własnej firmy oraz innowacyjnych rozwiązań. Dzięki inkubatorom przedsiębiorcy mogą skorzystać z pomocy prawnej i księgowej. Mają dostęp do przestrzeni do pracy, niezbędnego sprzętu oraz wsparcia w ubieganiu się o dofinansowanie. Inkubatory minimalizują ryzyko, jakie podejmować muszą firmy, które nie korzystają z wsparcia tego typu.
Akcelerator - instytucja, która także pomaga młodym firmom w fazie zalążkowej rozwinąć skrzydła. Właściciele przedsiębiorstw mogą zgłosić się po pomoc z gotowym biznesplanem albo makietą produktu. W zamian za udziały w przedsięwzięciu akcelerator dotuje firmę oraz wspiera ją swoim doświadczeniem. Jest to korzystne rozwiązanie dla osób, które posiadają większą wiedzę z zakresu biznesu niż w przypadku inkubatorów.
MVP - pierwsza, niedoskonała jeszcze wersja produktu. Służy do tego, by przekazać potencjalnym inwestorom nasze ogólne wyobrażenie o tej rzeczy albo usłudze.
Źródło: Start Up Academy, Acelerator a inkubator – czym się różnią?, Słownik Start Upowca, start-upacademy.pl 2018.06.30

Czy to się opłaca?
Mini-biznesplan
Koszty początkowe
1. Strona internetowa: 1 500–11 500 zł (średnio 6 500 zł)[1]
Atrakcyjna, dobrze zaprojektowana strona internetowa przyciągnie wzrok osób zainteresowanych Twoją działalnością. Warto zainwestować nieco więcej pieniędzy, by szata graficzna była spójna wizualnie. Skorzystaj też z pomocy porządnego programisty, aby Twoja witryna działała bezawaryjnie. Jeżeli znasz się na stawianiu stron WWW oraz grafice internetowej, możesz zrobić wszystko samodzielnie. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze będziesz mógł zainwestować w szkolenia albo reklamę swojego biznesu.
Bez hostingu i domeny Twoja strona internetowa nie będzie działać. Jeżeli zakładasz duży ruch w serwisie, wykup kompleksową usługę. Zabezpieczysz się w ten sposób przed przeciążeniem serwerów i brakiem dostępu do witryny. Serwer dedykowany w działalności tego typu to koszt ok. 1 400 zł miesięcznie. Za domenę zapłacisz średnio 8,30 zł za miesiąc (100 zł rocznie).
2. Opracowanie graficzne: 2 000 zł[2]
Dobrze zaprojektowana ikonka to coś, co powinno Cię wyróżniać. Jeżeli twórcy umieszczą na swoich stronach i blogach odnośnik do Twojej strony, nie może być on nudny. Wtapiający się w tło znak to strata pieniędzy. Najbardziej przyciągającą kombinacja kolorów jest żółty i czarny. Może wykorzystasz tę wiedzę, by stać się widocznym w serwisach partnerskich?
3. System mikropłatności: 0 zł[3]
Społeczne mikropłatności to postawa Twojej działalności. Przeanalizuj więc rynek i wybierz partnera, który zaproponuje Ci najkorzystniejsze warunki współpracy. Wiele z firm zajmujących się usługami tego typu nie popiera opłat za przystąpienie do współpracy. Często też nie jest ustalana odgórna kwota za każdą transakcję, lecz niewielki jej procent.
Razem: 8 500 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się budową stron WWW, domeną oraz hostingiem
[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się przygotowywaniem ikonek internetowych
[3] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się mikropłatnościami
Reklama
1. Współpraca z blogerami: 0 zł
Blogerzy często stają się prawdziwymi gwiazdami – nie tylko w internecie, lecz w całej popkulturze. Warto wykorzystać ten fenomen, by wypromować swój biznes. Choć zazwyczaj popularni influencerzy liczą sobie dość sporo za wszelakie współprace, Twój biznes stwarza większe pole do negocjacji. W ramach zapłaty możesz zmniejszyć swoją prowizję. Większa część z wpłacanych pieniędzy trafi wtedy do kieszeni Twojego partnera biznesowego.
2. Współpraca z fundacjami: 0 zł
Powstaje coraz więcej fundacji i organizacji non-profit, które promują dostęp do legalnej kultury. Dzięki nawiązaniu z nimi współpracy dotrzesz do osób, które chcą płacić za atrakcyjne treści w internecie. Istnieje spora grupa internautów, którzy doceniają wkład twórców z różnych dziedzin na rozwój kultury. Chętnie więc wspomogą ich dotacją.
3. Działalność w mediach społecznościowych: 4 500 zł/miesiąc[1]
Facebook, Instagram i YouTube to portale, na których musisz założyć konta. To jest must have w każdym biznesie internetowym. Na swoich profilach możesz umieszczać informacje o działalności, atrakcyjne zdjęcia oraz nagrania artystów. Koszt prowadzenia jednego fanpage’u oscyluje w granicach 1 500 zł miesięcznie.
Razem: 4 500 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w mediach społecznościowych
Koszty operacyjne
1. Księgowość: 500 zł/miesiąc[1]
Jeżeli nie jesteś orłem z rachunków, nie ryzykuj. Błędy w księgowości mogą pogrążyć nawet bardzo obiecujący i dobrze rokujący biznes. Postaw raczej na profesjonalną usługę. W Warszawie za opiekę nad dokumentacją Twojej firmy oraz rozliczeniami zapłacisz około 500 zł miesięcznie. Warto jednak ponieść ten koszt, by nie wplątać się w nieprzyjemne sytuacje z Urzędem Skarbowym.
Razem: 500 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się księgowością w Warszawie
Przychody
1. Prowizja: 18 101,70 zł/miesiąc
Powodzenie biznesu oraz Twój zysk zależą od tego, ilu klientów skorzysta z usług firmy. Ważne jest także, kwotę jakiej wysokości średnio postanowią przeznaczyć na wsparcie artystów internauci. Założyciele Flattra zgromadzili przez pierwsze dwa miesiące działalności 46 000 użytkowników Wpłacili oni łącznie przeszło 114 000 Euro (ok. 490 200 zł). Dzieląc to na pół, otrzymamy 245 100 zł miesięcznie. Jeżeli tak jak Peter i Linus będziesz pobierać 10% prowizji, Twój miesięczny przychód wyniesie 24 510 zł. Po odjęciu comiesięcznych kosztów (6 408,30 zł) zostanie Ci 18 101,70 zł dochodu.
Razem: 18 101,70 zł
Pamiętaj! Realne kwoty mogą różnić się od tych w biznesplanie. Ogólne wydatki poniesione na start firmy będą zależeć od Twoich umiejętności, wybranych form reklamy oraz strategii rozwoju.

Co warto przemyśleć na starcie
Kilka ważnych kwestii
Pamiętaj o dobrej reklamie największa grupa osób ściągających pliki z internetu to ludzie młodzi. Dotrzyj do nich, używając mediów społecznościowych i ich idoli – blogerów.
Ustal swoją prowizję Twój biznes musi przede wszystkim zarabiać. Zastanów się, jaki procent od każdej transakcji powinien trafiać na firmowe konto. W przypadku Flattra jest to 10%. Jego właściciele mają jednak zamiar obniżyć tę wartość w miarę rozwoju firmy.
Wyróżnij się postaw na bycie widocznym. Skorzystaj z pomocy najlepszych grafików, by ikonka Twojej firmy rzucała się w oczy. Dzięki temu więcej osób zainteresuje się Twoimi usługami.
Promuj legalną kulturę stań się twarzą walki z piractwem. Wspieraj młode talenty. Angażuj się w projekty non-profit, które mają na celu zwiększanie świadomości dotyczącej korzystania z legalnych zasobów.
Bądź nowoczesny nie stój w miejscu, lecz rozwijaj się. Stosuj najnowsze wynalazki dotyczące płatności internetowych, aby ułatwić klientom korzystanie ze swoich usług.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482