Pomysł na biznes:
Jak założyć Call Center i zatrudniać niepełnosprawnych – historia powstania firmy społecznie odpowiedzialnej

Podejmij wyzwanie
Sektor telemarketingowy od lat prężnie się rozwija w naszym kraju, dając zatrudnienie wielu osobom. Obecnie szacuje się, że w Polsce pracuje około 200 tys. telemarketerów i konsultantów telefonicznych. To o 70 tys. więcej niż liczba żołnierzy służących w Wojsku Polskim. Osoby pracujące na popularnej "słuchawce" stanowią 1,25 proc. ogółu zatrudnionych Polaków.
Ta ogromna liczba osób codziennie kontaktuje się z tysiącami klientów nie tylko w Polsce, ale też poza jej granicami. Konsultanci i telemarketerzy obsługują wiele różnych firm w kilkunastu językach. Jak wynika z raportu Outsourcing Contact Center opracowanego przez SMB, większość firm działających w branży świadczy usługi w językach obcych. Ponad połowa z nich (56 proc.) oferuje standardowo takie usługi, blisko 1/3 (29 proc.) robi to na specjalne zlecenie. Tylko 39 proc. call center komunikuje się wyłącznie w języku polskim. Nic więc dziwnego, że Polska znajduje się wśród 10 państw świata, do których usługi są najczęściej outsourcowane.
W ciągu 6 najbliższych lat branża usług outsourcingowych będzie rosła w tempie 6 proc. rocznie, prognozuje agencja Cushman & Wakefield. Takie tempo spowoduje, że branża potrzebować będzie nowych pracowników.
Call Center to centrum obsługi telefonicznej. Coraz częściej duże firmy, korporacje zlecają usługi Call Center firmom zewnętrznym (outsourcing). Przenoszą tym samym kontakt z klientem na firmę zewnętrzną, która w ich imieniu prowadzi ustaloną usługę telefoniczną.
W tej branży pracują często ludzie młodzi – studenci, którzy potrzebują elastycznego grafiku. Właściciele Quality Cube myślą jednak innowacyjnie. Zobacz, jak postanowili prowadzić swój biznes.
Firma specjalizuje się w usługach z zakresu:
- usługi telemarketingowe
- zabezpieczenia jakości w projektach Call Center
- narzędzia HR, służące zdiagnozowaniu stopnia występowania oraz aktywnemu przeciwdziałaniu zjawiskom obniżającym efektywność pracowników.
Dla kogo?
- Dla osób chcących działać w branży Call Center,
- Dla tych, którzy znają się na nowych technologiach telemarketingowych
- Dla tych, którzy myślą nieszablonowo
- Dla absolwentów Zarządzania Telefonicznymi Biurami Obsługi Klienta
- Dla osób lubiących rozmawiać przez telefon 😊
Zanim zaczniesz
- Sprawdź najnowsze technologie i trendy związane z obsługą telemarketingową, w tym oprogramowanie informatyczne,
- Zapoznaj się z rozporządzeniem RODO – dotyczącym ochrony danych osobowych,
- Dowiedz się, jakie warunki pracy musisz zapewnić, jak zorganizować warunki pracy dla telemarketerów a także zatrudniając osoby niewidome
- Sprawdź, jakie oferty mają firmy konkurencyjne, ile ich jest i gdzie mają swoje siedziby
- Zatrudnij się w firmie tego typu – przejdź wszystkie stanowiska, sprawdź, na czym polega specyfika tej branży.
W tej branży wykorzystywane są coraz bardziej zaawansowane systemy obsługujące nie tylko linie telefoniczne, lecz także strony internetowe, maile, webchaty, aplikacje mobilne i media społecznościowe. Coraz bardziej branża stawia na tzw. wielokanałowość.
Wraz z rozwojem rynku i jego specjalizacją rosną także możliwości kariery. Praca w call i contact center, jeszcze niedawno postrzegana jako praca na chwilę i mało perspektywiczna, przyciąga coraz więcej nowych pracowników. Niewielka rotacja pracowników w dużych centrach operacyjnych (4 proc. w skali roku) powoduje, że rośnie też jakość świadczonych usług. (źródło: My Company Polska https://mycompanypolska.pl/artykul/737/polska-jednym-z-liderow-branzy-call-center 30.06.2018)

Liczy się pomysł
Założenie firmy Call Center to pewien proces. Kluczowe są tu rozwiązania IT. Każda firma ma odmienne potrzeby i oczekiwania – a wpływ na to ma m.in. wielkość firmy, jej profil biznesowy czy lokalizacja oddziałów. Kolejną zmienną jaką trzeba wziąć pod uwagę to szybkość rozwoju firmy. Na rynku dostępne są rozwiązania:
- stacjonarne,
- działające w modelu chmury obliczeniowej (ang. Cloud computing) – elastyczne i skalowalne, czyli pozwalające na to, aby system IT rósł razem z firmą, a zmiany odbywały się w prosty, niemal naturalny sposób. Na przykład – uruchomienie nowego stanowiska pracy dla telemarketera w chmurowym Call Center wiąże się jedynie z wyposażeniem go w komputer z dostępem do sieci internetowej i zestaw słuchawkowy, a pracę można zaczynać od zaraz.
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z połączenia biznesu i wielkiego serca
Firmę założyli we dwóch: Michał i Marcin.
Ojciec Michała jest związany z Ośrodkiem w Laskach. Stąd problemy osób niewidomych są dobrze znane. Kiedy na swojej drodze spotkał Marcina, połączyli siły. Marcin zna się na pracy w Call Center. Jest absolwentem wydziału Zarządzania Telefonicznymi Biurami Obsługi Klienta oraz posiada wieloletnie doświadczenie w tej branży. Podczas swojej kariery zajmował różne stanowiska, co zbudowało jego wizerunek profesjonalisty. Obaj panowie postanowili stworzyć Quality Cube – Call Center, w którym pracują… niewidomi. Ten biznes prężnie działa, przynosząc dochody i pomagając osobom niepełnosprawnym w aktywizacji zawodowej.
Michał podpatrywał organizowane w Laskach kursy komputerowe. Niewidomi mieli podczas nich dostęp do szerokiej wiedzy z informatyki. Choć szkolenia były skuteczne, nie przekładały się na późniejsze zatrudnienie. Zdobyty dyplom chowano więc w szafie i zapominano o szansach, jakie mógłby dać.
Założyciele Quality Cube postanowili to wykorzystać. Niewidomi z Ośrodka w Laskach mają obszerną wiedzę o pracy na komputerze oraz bardzo często dobre wykształcenie. Michał i Marcin skorzystali z ich umiejętności, tworząc dla nich miejsca pracy w swojej firmie.
W Polsce jest ok. 2,5 miliona niepełnosprawnych. Zaledwie 20% z nich jest zatrudnionych.
W Europie Zachodniej aktywna zawodowo jest połowa takich osób. Dlaczego u nas nadal ciężko jest znaleźć pracę osobom z orzeczeniami? Przedsiębiorcy często nie wiedzą, że w przypadku niewidomych zatrudnienie w wielu branżach nie jest żadnym kłopotem. Dołącz do grupy świadomych biznesmenów i przyjmij do swojej firmy osoby niepełnosprawne. Na pewno nie pożałujesz!
Źródło: Poradnik Przedsiębiorcy, Korzyści płynące z zatrudnienia niepełnosprawnych, poradnikprzedsiębiorcy.pl 2018.06.30
Warto wiedzieć
Call center (ang. dosłownie – centrum telefoniczne, spotykane tłumaczenie polskie to: centrum obsługi telefonicznej, biuro obsługi klienta (BOK), centrum kontaktów z klientami) –
Definicję call center zaproponowana przez Grupę Call Center Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB:
Dawno temu – call center (telefon)
Niedawno temu – call center jako contact center (telefon, website, email, fax, sms)
Teraz – call center jako command center (kanały głosowe, internetowe, mobilne)
Niezależnie od spełnianych funkcji czy stosowanej wymiennie nazwy, call center tworzą stanowiska telemarketerskie wyposażone w monitor, klawiaturę, komputer/NC, telefon/softphone i słuchawki nagłowne – wykorzystywane tylko i wyłącznie do obsługi klientów z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji bezpośredniej (w celu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, wsparcia technicznego i innych wyspecjalizowanych aktywności) podłączone do aplikacji typu ACD,CTI.
Nie kwalifikujmy jako call center trzech osób wykręcających ręcznie numery i pracujących na kartkach czy excellu. To NIE jest call center, to jest dział obsługi klienta. Istotą call center są wykorzystywane technologie ułatwiające ludziom pracę, a nie fakt kontaktu z petentem.
Źródło: K. Swatowska, Gdzie zaczyna się call center?, swatowska.pl 2018.06.30
W sieci uprzedzeń
Gdy właściciele przedstawiają usługi swojej firmy potencjalnym partnerom biznesowym, często spotykają się ze zdziwieniem. Przedsiębiorcom trudno uwierzyć w to, że osoby niewidome mogą z powodzeniem pracować w tej branży. Piotr, jeden z pracowników Quality Cube, twierdzi, że wystarczy tylko dostosować stanowisko pracy. Wtedy niepełnosprawni mogą wykonywać tę samą pracę, co osoby widzące. Problemy ze zdrowiem nie stanęły Piotrowi na drodze do spełniania marzeń. Zdał międzynarodową maturę i ukończył studia. Później spełniał się zawodowo na stanowisku architekta korporacyjnego oraz… wspiął się na Kilimandżaro.

Wiedza kluczem do sukcesu!
Pracownik Call Center
Zatrudnienie w call center bardzo często kojarzy się z łatwo dostępną, niestawiającą wymagań pracą „na słuchawkach”. Tymczasem każdy kto chociaż przez krótki okres czasu pracował w tym zawodzie wie, jak stresująca i stawiająca wysokie wymagania jest to praca. Osoby zatrudnione na tym stanowisku pracy muszą wykazać się nie lada umiejętnościami, od kreatywności poprzez znajomość technik sprzedaży oraz komunikatywną znajomość języków obcych. Jedno jest pewne, w tym zawodzie na pewno nie ma miejsca na rutynę i monotonię. Inne nazwy zawodu: konsultant telefoniczny, telemarketer, telefoniczny doradca. Zawody pokrewne: pracownik biura obsługi klienta, doradca klienta, konsultant ds. sprzedaży
Pracownik call center w Klasyfikacji Zawodów i Specjalności MRPiPS (Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej) został wpisany na listę zawodów pod numerem 422201.
Generalnie praca w Call Center polega na utrzymaniu kontaktu telefonicznego z obecnym lub przyszłym klientem. Przykładowe zadania i czynności wymagane na stanowisku pracownika Call Center:
- Połączenia przychodzące: udzielanie informacje na temat produktów i usług, przyjmowanie zamówień, wsparcie serwisowe (Help Desk), obsługa umów terminowych, obsługa akcji marketingowych, bankowość telefoniczna, przyjmowanie reklamacji.
- Połączenia wychodzące: sprawdzanie danych marketingowych, poszukiwanie klientów oraz sprzedaż przez telefon, przeprowadzanie badań rynkowych, windykacja należności, akcje promocyjne i informacyjne.
Pracę na tym stanowisku może podjąć osoba pełnoletnia, z co najmniej średnim wykształceniem. Praca w tej branży popularna jest zwłaszcza wśród studentów i absolwentów. Ze względu na specyfikę branży – pracodawca może preferować osoby śmiałe, kreatywne, komunikatywne, łatwo nawiązujące kontakty, nastawione na sukces i otwarte na wyzwania. Ważnym kryterium może też być dobra dykcja, odpowiedni ton głosu oraz wysoka kultura osobista. Znajomość języków obcych zawsze jest atutem – także w tej branży.
Przeciwskazania:
- wady wymowy,
- wady słuchu,
- nadpobudliwość emocjonalna.
Jako pracodawca będziesz musiał zapewnić pracownikom szkolenia – najczęściej z komunikacji, nawiązania i potrzymania rozmów telefonicznych z klientem, szkolenia z zakresu ofert firm, autoprezentacji oraz jak radzić sobie ze stresem.
źródło: Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, maj 2013
Według RaportuPłacowego.pl średnia płaca na stanowisku telemarketer wyniosła 4 178 zł (badanie – jesień 2017 r.)
Warto wiedzieć
Call Center – wymagania dla stanowisk pracy
Dynamiczny wzrost liczby zatrudnionych w charakterze operatorów oraz specyficzne obciążenia przy wykonywaniu tej pracy spowodowały konieczność wprowadzenia unormowań w organizacji stanowisk pracy w call center.
Szczególne obciążenia podczas pracy operatora telefonicznego to:
• stymulowana przez innych jednoczesna praca przy komputerze i rozmowa przez telefon,
• przestawianie się na stale zmieniających się rozmówców i wczuwanie się w ich sytuację,
• monotonia pracy - brak zadań nietypowych,
• stała koncentracja (minimalne 3-5 sekundowe przerwy miedzy kolejnymi rozmowami),
• ograniczona powierzchnia pracy i wymuszona pozycja pracy
Negatywne oddziaływanie wymienionych obciążeń występujących na stanowisku pracy może być przynajmniej częściowo minimalizowane poprzez właściwe zorganizowanie i wyposażenie stanowiska pracy. Dlatego tak ważna rolę odgrywa właściwy dobór mebli na wyposażenie call center.
Właściwa organizacja stanowisk pracy call center daje pracodawcy wymierne korzyści w
postaci:
• zwiększenia wydajności pracy pracowników których podstawowe potrzeby związane ze
stanowiskiem pracy są spełnione,
• zmniejszenia rotacji kadr i ograniczenia kosztów ponoszonych na szkolenia,
• zmniejszenia kosztów związanych z chorobami zawodowymi
W Polsce brak jest na dzień dzisiejszy unormowań prawnych określających wymagania szczególne dla stanowisk pracy call center. Jako obowiązujące należy przyjąć ogólne przepisy dotyczące projektowania stanowisk pracy biurowej oraz wymogi dla stanowisk komputerowych określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 01.12.1998 r. (DU nr 148).
W unormowaniach obowiązujących w Unii Europejskiej zagadnienia dotyczące projektowania stanowisk pracy dla call center potraktowane zostały bardziej szczegółowo.
Szereg europejskich instytutów i placówek naukowych prowadzi szczegółowe badania stanowisk pracy dla operatorów, a wyniki tych badań stanowią podstawę dla sporządzania norm i zaleceń przy projektowaniu mebli dla call center.
Z uwagi na zaawansowany proces integracji i dostosowywanie polskiego prawa do wymogów UE wydaje się zasadne wykorzystanie tej wiedzy przy projektowaniu stanowisk pracy dla operatorów.
Podstawowe czynniki jakie należy brać pod uwagę przy projektowaniu stanowisk pracy dla call center to:
- powierzchnia pracy – min. 8m2 na jednego pracownika
- akustyka - zakłócenia i odgłosy uniemożliwiają zrozumienie rozmówcy, elementem stanowiska call center wpływającym w sposób istotny na wytłumienie hałasu są ścianki działowe pomiędzy biurkami. Dekoncentrują, prowadzą do szybkiego zmęczenia, są przyczyną narastającego stresu.
- ergonomia - aby wyeliminować lub przynajmniej ograniczyć zagrożenia wynikające ze specyfiki pracy na stanowiskach call center poszczególne elementy stanowiska pracy powinny zapewniać zajęcie prawidłowej pozycji.
Szczególną uwagę należy zwrócić na następujące elementy: biurko (kształt powinien zapewniać prawidłową pozycję podczas pracy, wysokość 72-73 cm), usytuowanie monitora (najlepiej w centralnym punkcie blatu, wysokość ustawienia monitora powinna być tak dobrana, aby najwyższa linia tekstu na ekranie znajdowała się poniżej wysokości oczu pracownika), krzesło (z możliwością regulacji do wysokości i sylwetki, ze wsparciem odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa).
źródło: Furniko, Call Center-Wymagania dla stanowisk pracy, ftp://89.22.96.127.static.alvotech.net/users/atriel/Blok%202%20WETI%2017.12.14/
Prezentacje%202/Ergo%20przestrze%C5%84%2016.12.14/callcenter_wymagania%
2016.12.14.pdf 30.06.2018
Zasady zatrudniania osób niepełnosprawnych – obowiązki i korzyści
W branży Call Center w naszym kraju pracuje około 250 tysięcy ludzi. Ilu z nich jest niepełnosprawnych? Bardzo niewielu. Michał i Marcin postanowili zmienić ten stan rzeczy, zatrudniając niewidomych. Ty także masz plan, by w Twojej firmie pracowały osoby, które zazwyczaj mają problem ze znalezieniem posady? Zanim założysz działalność gospodarczą, dowiedz się, jakie zasady panują przy zatrudnianiu niepełnosprawnych pracowników. Dzięki tej wiedzy, lepiej przygotujesz się do prowadzenia tak wyjątkowego biznesu.
Wiedza to potęga
Zasady zatrudniania osób niepełnosprawnych
Osoba niepełnosprawna – osoba, której problemy ze zdrowiem potwierdzone są przez odpowiedni dokument. Za decyzję odpowiada powiatowy albo wojewódzki zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności bądź lekarz orzecznik z ramienia ZUS.
Warunki, które należy spełnić, zatrudniając niepełnosprawnych pracowników.
1.Dostosowanie miejsca pracy do potrzeb niepełnosprawnego pracownika – należy zadbać o sprzęt i stanowisko pracy osoby niewidomej (niepełnosprawnej). Trzeba skonsultować się z Państwową Inspekcją Pracy, gdzie uzyskuje się oficjalne wytyczne. Można też skorzystać z pomocy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
2. Brak nadgodzin – pracownicy niepełnosprawni mogą pracować maksymalnie 40 godzin tygodniowo. W przypadku niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym albo znacznym jest to 35 godzin. Pracownik taki ma tez prawo do dodatkowej, piętnastominutowej przerwy.
3. Dodatkowy urlop – niepełnosprawnemu pracownikowi przysługuje 10-dniowy urlop dodatkowy. Są jednak dwa wyjątki. Jeżeli taka osoba ma prawo do 26 dni wolnego rocznie albo korzysta już z innego 10-dniowego urlopu dodatkowego.
Źródła: Fundacja Integralia, Niepełnosprawny pracownik – czy przystosowanie jest zawsze konieczne?, Integralia.pl 2018.06.30
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych – korzyści dla pracodawcy
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych jest korzystne nie tylko dla pracownika. Jeżeli otworzysz się na ludzi z problemami zdrowotnymi i zaproponujesz im zatrudnienie, możesz wiele zyskać. Aby zwiększyć zainteresowanie prowadzeniem takiej działalności, istnieje wiele form rządowego wsparcia.
Możesz otrzymać zwrot pieniędzy za przygotowanie miejsc pracy. Jeżeli zatrudniasz niepełnosprawnych pracowników przez co najmniej 36 miesięcy, postaraj się o dotację wynoszącą maksymalnie 15 przeciętnych pensji. Istnieje także możliwość refundacji składek ZUS oraz ulgi na wpłaty do PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych). Postaraj się też o zwrot pieniędzy za szkolenia. Jedną z największych korzyści jest współfinansowanie pensji (do 60%) oraz składek ZUS. Możesz skorzystać z tych dopłat, jeżeli dana osoba pracuje u Ciebie co najmniej pełny rok.
Źródło: Poradnik Przedsiębiorcy, poradnikprzedsiebiorcy.pl 2018.06.30
Niewidomi w pracy – jak to wygląda w praktyce?
Zastanawiasz się pewnie, jak funkcjonuje Quality Cube. Firma ta zajmuje się kilkoma formami działalności Call Center. Jej pracownicy:
- obsługują infolinie,
- sprawdzają wiarygodność baz danych,
- badają opinię publiczną, przeprowadzają telefoniczne ankiety,
- prowadzą kontrolę poziomu zadowolenia z różnych usług,
- zajmują się cross-sellingiem,
- dbają o to, by klienci pamiętali o swoich płatnościach.
Firma nawiązała współpracę z wieloma większymi przedsiębiorstwami - współpracuje m.in. z zakładami energetycznymi oraz portalem internetowym.
Osoby zatrudnione w Quality Cube nie potrzebują sprawnego wzroku, by skutecznie pracować. Korzystają z komputerów ze specjalnym oprogramowaniem. Syntezator mowy czyta wszystko, co pojawia się na monitorze – nawet ikony i symbole. Quality Cube ma biuro w Warszawie, tam właśnie pracuje część zatrudnionych osób. Pozostali pracownicy wykonują swoje zawodowe obowiązki we własnych domach. Praca zdalna jest dla nich po prostu wygodniejsza. Właściciele biznesu używają e-maili oraz Skype’a, by kontaktować się ze swoją ekipą. W ten sposób pracownicy dostają też informacje zwrotne o wynikach swojej pracy.
Kontrola pracy na odległość może być problematyczna. Dlatego właściciele zainwestowali w program, który sprawdza, jakich aplikacji podczas pracy używają osoby zatrudnione w Quality Cube. Część rozmów przeprowadzanych przez konsultantów jest także odsłuchiwana. To wszystko po to, by utrzymać wysoki poziom oferowanych usług.

Bez tego ani rusz
Szkolenia nowych pracowników
Mimo rozwoju nowych kanałów komunikacji z klientami obsługa głosowa wciąż będzie dominująca. Zawód telemarketera czy pracownika contact center nie zginie, ta profesja będzie się profesjonalizować. Wraz z rozwojem technologii już dziś zmienia się rola konsultantów infolinii. Rośnie specjalizacja, dzięki danym można bardzo precyzyjnie profilować ofertę pod kątem konkretnych klientów i zarządzać wieloma kanałami komunikacji, zmniejszając liczbę nietrafionych czy niesatysfakcjonujących połączeń
Przyjmując nowego pracownika – zarówno niepełnosprawnego, jak i w pełni zdrowego – musisz przeszkolić go do wykonywania obowiązków. Spośród stosu CV wybierasz te, w których zapisane są odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. To oczywiste. Nie oznacza to jednak, że możesz pominąć etap szkolenia wstępnego. Praca w każdej firmie wygląda nieco inaczej. Inny jest system, klienci i obowiązki. Dlatego też wprowadź nowo przyjęte osoby w tajniki działania Twojego biznesu.
Warto wiedzieć
Jak powinny wyglądać szkolenia dla osób niewidomych?
W zwykłym Call Center szkoleniu nowych pracowników nie poświęca się dużo czasu. Zwykle świeżo zatrudnione osoby zaczynają pracować po dwudniowym treningu. W takich spotkaniach zazwyczaj bierze udział kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt osób. W Quality Cube pracownicy mają jednak specjalne potrzeby. Właściciele firmy przykładają się do szkoleń, przeznaczając na nie dwa tygodnie. W tym czasie prowadzą intensywne lekcje z obsługi klienta oraz strategii sprzedaży. Często spotykane prezentacje graficzne zastępują w tym wypadku wykłady. Nowo przyjęci adepci odgrywają scenki, ucząc się reagowania w różnych sytuacjach.
Jeżeli także planujesz zatrudnienie osób niepełnosprawnych, przygotuj szkolenia dostosowane do ich możliwości. Wyjdź poza schemat i postaw na nieszablonowe rozwiązania. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mieli niezbędną wiedzę, a Ty pewność, że poradzą sobie podczas wykonywania swoich obowiązków.
Bez względu na formę szkoleń dla nowych pracowników (tych niepełnosprawnych i całkiem zdrowych), pamiętaj o kilku rzeczach.
- Szkolenie wstępne to podstawa – bez tego zatrudniona przez Ciebie osoba nie będzie wiedziała, jakie dokładnie są Twoje oczekiwania.
- Przygotuj materiały – stwórz krótki, podręcznik dla pracowników. Powinien zawierać on najważniejsze informacje o zasadach pracy w Twojej firmie. Zamieść w nim nagrania dobrze i źle przeprowadzonych rozmów.
- Pokaż możliwości – zaprezentuj nowym pracownikom, jak mogą rozwijać się w Twojej firmie. Stwórz system motywacyjny, który będzie stymulował konsultantów do poprawy swoich wyników. Mogą być to kursy doszkalające, prowizje, nagrody za wyniki oraz awans.
Źródło: Systell, 5 najważniejszych faktów dotyczących szkoleń pracowników call center, systell.pl 2018.06.30
Szkolenia dla nowych pracowników warto udoskonalać i uzupełniać o aktualną wiedzę. Pamiętaj, że często od jakości takiego kursu, zależeć będzie poziom pracy zatrudnionych przez Ciebie osób!

A to ciekawe…
Jak prawo chroni niepełnosprawnych?
Osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym i znacznym potrzebują pewnej pomocy w prowadzeniu codziennego życia. Na szczęcie nasze prawo przewiduje odpowiednie wsparcie. Jako przyszły pracodawca osób niepełnosprawnych, zapoznaj się koniecznie z pojęciem zakładu pracy chronionej.
Warto wiedzieć
Zakład pracy chronionej
Quality Cube nie jest zakładem pracy chronionej (ZPCh). Jeżeli jednak chcesz zatrudniać osoby niepełnosprawne, rozważ tę opcję. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o tej formie zatrudnienia.
Czym jest zakład pracy chronionej to firma, która zatrudnia osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym bądź znacznym. To miejsce, w którym liczy się nie tylko zysk z prowadzenia działalności. Ważna jest także pomoc osobom, które nie poradziłyby sobie na rynku pracy. ZPCh stwarza szansę na rozwój zawodowy niepełnosprawnych, stosując liczne udogodnienia dla tej grupy pracowników.
Jakie warunki należy spełnić, by stworzyć zakład pracy chronionej?
- Musisz prowadzić działalność gospodarczą od co najmniej pełnego roku.
- Powinieneś zatrudniać minimum 25 pracowników (25 etatów).
- W Twojej firmie przez minimum pół roku powinno pracować 50% osób niepełnosprawnych (20% znacznie albo umiarkowanie) bądź 30% w przypadku osób niewidomych, psychicznie chorych albo upośledzonych w stopniu umiarkowanym bądź znacznym.
- Musisz przystosować miejsce pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych zgodnie z zasadami BHP.
- Nie możesz zapomnieć o opiece medycznej, rehabilitacji i konsultacjach – zarówno doraźnych, jak i specjalistycznych.
- Powinieneś stworzyć Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zakład pracy chronionej to nie tylko obowiązki. Takie przedsiębiorstwo jest zwolnione z płacenia podatków oraz z opłat (za wyjątkiem skarbowych). PFRON zapewnia firmie dodatkowe wsparcie. Obejmuje ono dofinansowanie do spłaty kredytów bankowych (50% oprocentowania). Dzieje się tak, gdy są one przeznaczone na rehabilitację zawodową i społeczną niepełnosprawnych. Można otrzymać też zwrot kosztów budowy albo rozbudowy budynków i pomieszczeń, które przystosowywane są do potrzeb wyjątkowych pracowników.
Źródło: Watch Dog Pfron, Co to jest zakład pracy chronionej? Watchdogpfron.pl
30.06.2018 r.
Nowe technologie w służbie niepełnosprawnym
Nasz świat staje się coraz bardziej otwarty na potrzeby osób niepełnosprawnych. By niewidomi mogli korzystać z nowych technologii, stworzono syntezator mowy. Specjalny program czyta wszystko, co pojawia się na ekranie komputera. W ten sposób osoby niewidzące mogą zapoznawać się z umieszczoną tam treścią. Jest to wynalazek, który zwiększa szanse niepełnosprawnych na rynku pracy.
Warto wiedzieć
Co to jest norma jakościowe EN 15838 dla centrów kontaktów z klientem (Call Center)
Call Center pełnią istotną funkcję pośrednika między organizacją, a jej klientami. Zdarza się jednak, iż nie spełniają one oczekiwań – czy to ze względu na długi czas oczekiwania na rozmowę, bezosobowe traktowanie, czy nieuzyskiwanie jasnych i wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania. Odpowiedzią na problemy pojawiające się w kontaktach call center z klientami jest europejska norma EN 15838 zawierająca wymagania potrzebne do skutecznego zarządzania jakością w tego typu organizacjach – bez względu na branżę, dla której działają, czy wielkość.
Korzyści wynikające z wdrożenia normy EN 15838:
Autorzy normy we wstępie do dokumentu wyliczają cztery podstawowe korzyści wynikające z wdrożenia systemu zarządzania EN 15838 w centrach kontaktu z klientem. Są nimi przede wszystkim:
- Polepszenie jakości kontaktu z klientem i wiążący się z nią wzrost przewagi konkurencyjnej. Co za tym idzie – uniknięcie ryzyka krytyki klienta odnośnie słabej obsługi;
- Wydajność kosztów poprzez wdrożenie sprawniejszych procesów, jak również lepsze zrozumienie znaczenia kontaktu z klientem przy jednoczesnym utrzymaniu wyników jakościowych i skuteczności;
- Zatrzymanie odpływu pracowników dzięki zrozumieniu roli zaangażowania w obsługę klienta i osiągane wyniki;
- Większa satysfakcja klienta.
Innymi korzyściami, które nie zostały wprost wymienione przez autorów standardu, a które wynikają z powyższych są:
- podniesienie prestiżu call center i co za tym idzie – zaufania Klientów do firmy;
- wynikające z powyższego przedstawienie danego centrum kontaktu z klientem jako atrakcyjnego pracodawcy (zmniejszenie rotacji pracowników);
- poprawa jakości i efektywności kontaktu z Klientem;
- wzrost konkurencyjności firm posiadających certyfikat potwierdzający skuteczność systemu zarządzania EN 15838;
- wzrost świadomości pracowników odnośnie celów firmy call center;
- wzrost bezpieczeństwa pracy (konieczność spełnienia wymogów standardu dotyczących bezpieczeństwa informacji).
Struktura normy:
Europejska norma EN 15838 jest standardem nieobowiązkowym. Oznacza to, że certyfikacji potwierdzającej spełnianie jego wymagań może się poddać na zasadzie dobrowolności każde call centers lub centrum kontaktu z klientem – działające albo jako część firmy albo dostarczające usługi na zasadzie outsourcingu.
Norma składa się z dziewięciu punktów zawierających minimalne wymagania dla firm pragnących uzyskać potwierdzenie rzetelności swojego działania. Prócz standardowych zagadnień (np. zakres normy, powołania normatywne oraz terminy i definicje), dokument standaryzuje kwestie związane z:
- Strategią i polityką zarządzania (m.in.: role i odpowiedzialności, zasoby ludzkie, technologie informacyjne i komunikacyjne, zapewnienie jakości itd.);
- Pracownikami centrum kontaktu (m.in.: zadania i funkcje, wymagania odnośnie umiejętności technicznych, wiedzy szczegółowej oraz komunikacji i obsługi klienta, proces ich rekrutacji, szkolenia itp.);
- Infrastrukturą (m.in.: kanał komunikacyjny, sprzęt i oprogramowanie, poufność i ochrona danych, środowisko pracy, system informacji zwrotnej itp.);
- Procesami (m.in.: umowa z organizacją klienta, statystyki dotyczące obsługi, monitorowanie jakości procesu, przetwarzanie reklamacji, plan ciągłości działania itp.);
- Satysfakcją klienta (m.in.: badania, analiza itd.);
- Społeczną odpowiedzialnością.
Wymagania europejskiej normy EN 15838 dotyczą więc wszystkich najważniejszych obszarów mających wpływ na jakość usług związanych z pracą centrów kontaktu z klientem. Tym samym stanowią one bazę dla dobrych praktyk zarządzania tego typu działaniami, tworząc jednocześnie ramy dla satysfakcjonującej komunikacji.

Zbuduj własną markę
Zdobywaj wiedzę
Portret profesjonalisty
Twój profesjonalizm jest tym, co powinno stanowić podstawę całej firmy. Zdobądź lub rozwijaj kwalifikacje. Klienci, zwłaszcza w tej branży cenią sobie rzetelność i renomę usługodawcy. Pozyskane projekty często są wynikiem relacji z partnerami , a wiele zleceń pochodzi z rekomendacji. Dlatego ważne jest budowanie pozycji i zaufania.
A to może zapewnić Twój profesjonalizm.
Ucz się - szukaj kursów i nowych możliwości na temat nowych technologii w telekomunikacji i IT. Niebagatelne znaczenie mają też certyfikaty jakości. Na Uniwersytecie Warszawskim powołano nowy kierunek studiów podyplomowych – Menedżer Contact Center
Zapoznaj się z działalnością lub nawet zostań członkiem którejś z organizacji branżowych. W Polsce działają, m.in.
- Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB - istnieje od czerwca 1995 roku i działa na rzecz rozwoju marketingu bezpośredniego zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami etyki zawodowej. Jest obserwatorem Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego (FEDMA) i współpracuje z Międzynarodowym Stowarzyszeniem E-commerce i Mail Order Trade (EMOTA). SMB obecnie zrzesza osiemdziesiąt firm wykorzystujących techniki marketingu bezpośredniego, agencje marketingu bezpośredniego i reklamowe, brokerów baz danych, firmy telemarketingowe, wysyłkowe, katalogowe, typu fullfilment oraz przedsiębiorstwa usługowe. Stowarzyszenie wprowadza i promuje standardy działania - obowiązujące w świecie oraz wysoki poziom usług. Bierze aktywny udział w zagwarantowaniu ich przestrzegania, w celu ochrony klienta oraz rozwoju rynku. Na swoich stronach internetowych udostępniają bezpłatny raport z informacjami o badaniu polskiej branży outsourcing cc – pod adresem http://www.outsourcing-cc.pl/badanie-i-raport
- Stowarzyszenie Managerów Call Center - Warszawa
- Polskie Forum Call Center – Łódź,
Organizacje światowe
- European Conferderation of Contact Centre Organisations
Uczestnicz w targach, konferencjach, spotkaniach branżowych. Poznasz tam ludzi z branży, potencjalnych Klientów a także dasz poznać siebie. Wypatrzysz trendy, poznasz nowinki i ciekawostki. Poznasz historie innych, wymienisz doświadczenia i wiedzę.
Przykłady imprez:
- Kongres E-Commerce w Praktyce, Warszawa
- Kongres Business Intelligence, Warszawa
- Kongres - Jak zarządzać komunikacją wewnętrzną, Digitalizacja, Wizualizacja, Kryzysy, Warszawa
- Kongres Prawo Konkurencji, Warszawa
- My Customer World, Forum & Expo, Łódź
- Międzynarodowe Targi Contact Center, Warszawa
- Festiwal Call Center, Warszawa
- Call Center Word Berlin
I wiele innych.
Bierz udział w konkursach -
Branża ma swój konkurs – Ambasador Call Center.
Celem Konkursu jest wyróżnienie najlepszych telemarketerów, firm i managerów, którzy przyczynili się do popularyzacji wiedzy i promocji branży contact center oraz zawodu konsultanta w mediach i social media. W Konkursie zostaną wyłonieni zwycięzcy w w następujących kategoriach:
- Konsultant contact center - najlepszy męski i damski głos
- Komunikacja wewnętrzna w firmie
- Komunikacja zewnętrzna w firmie
- Najlepszy Manager
Śledź konkurencję - zrób własną listę firm prowadzących szkolenia z podobnej dziedziny. Obserwuj je – profile w social mediach, zaprenumeruj newslettery, obserwuj aktualności w serwisach internetowych, sprawdzaj jak komunikują się z rynkiem, złóż testowe zapytanie ofertowe. Nie kopiuj ich działań, ale szukaj w nich inspiracji do własnych, innowacyjnych aktywności sprzedażowych
Załóż bloga specjalistycznego - dzielenie się wiedzą popłaca, bowiem pomaga budować Twój wizerunek w sieci. Nie obawiaj się, że Klienci zamiast płacić za Twoją wiedzę, będą korzystać z niej za darmo – pamiętaj, że Twoją grupą docelową są ich pracownicy, a tych nie będą odsyłać „do bloga”. Możesz również z czasem ograniczyć dostęp do niego wprowadzając płatne treści (lub po zalogowaniu).
Czytaj - zaopatrz się w branżową lekturę, np. dotyczącą rozwoju branży szkoleniowej dla paralotniarzy. Zaprenumeruj gazety i newslettery branżowe, dołącz do grup dyskusyjnych w social mediach dotyczących wybranej przez Ciebie branży.
Przykłady:
- Magazyn „Nowa sprzedaż”
- „Szef Sprzedaży”
- „As Sprzedaży”
- Call Centre Europe – anglojęzyczny
Warto wiedzieć
Prowadzenie firmy zatrudniającej osoby niepełnosprawne to wyzwanie. Musisz znać wiele przepisów i umiejętnie stosować je na co dzień. Warto jednak podjąć się tego, by zyskać wykwalifikowanych, oddanych pracowników! Aby być na bieżąco ze sprawami dotyczącymi osób niewidomych, czytaj branżowe czasopisma.
„Integracja” to największy, bezpłatny magazyn o tej tematyce w naszym kraju. Ukazuje się już od 23 lat. W tym czasie osoby zainteresowane kwestią niepełnosprawności mogły przeczytać aż 150 numerów. Przeszło 600 wolontariuszy dystrybuuje to czasopismo. Każdy numer drukowany jest w liczbie 30 000 egzemplarzy. W magazynie znajdziesz wiele wartościowych artykułów oraz liczne wywiady. Redakcja pochyla się także nad zawiłościami polskiego prawa. Tworzy również informatory dotyczące ZUS oraz KRUS. „Integracja” i tworzący ją dziennikarze trzymali już wiele prestiżowych nagród, będących uhonorowaniem działalności całego zespołu.
W internecie także znajdziesz mnóstwo interesujących informacji dotyczących osób niepełnosprawnych. Najbardziej znany portal o tej tematyce to Niepelnosprawni.pl. Co miesiąc odwiedza go aż 300 000 osób. To naprawdę imponująca liczba! Niepelnosprawni.pl od 2003 roku prezentują obszerną wiedzę na tematy powiązane z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Na 25 000 podstron znajdziesz wiele artykułów o dotacjach, aktywizacji zawodowej, wydarzeniach kulturalnych i szkołach integracyjnych.
Także telewizja zainteresowała się problemami, które dotykają osoby niepełnosprawne. „Misja integracja” to program, który prowadzony był aż przez ponad 19 lat. Choć ostatni raz został wyemitowany przeszło rok temu, zbiór archiwalnych odcinków stanowi nadal olbrzymie źródło wiedzy o niepełnosprawności. „Misja integracja” podejmowała ten temat z różnych perspektyw. Pokazywała, z jakimi przeszkodami codziennie stykają się osoby z problemami zdrowotnymi. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o integracji, obejrzyj koniecznie choć część spośród 650 odcinków.
Aby otrzymać dostęp do fachowej wiedzy na tematy dotyczące zatrudniania niepełnosprawnych, nawiąż współpracę z jedną z fundacji. Dlaczego warto to zrobić?
- Zwiększysz wiarygodność swojej firmy w oczach potencjalnych pracowników.
- Otrzymasz pomoc prawną, dzięki której zadbasz o formalną stronę całego przedsięwzięcia.
- Zdobędziesz informacje o przysługujących Ci ulgach.
- Poznasz potrzeby niepełnosprawnych pracowników. Dowiesz się, co jest dla nich utrudnieniem, a co ułatwi im pracę.
- Znajdziesz pracowników, których potrzebujesz. Osoby zatrudnione w fundacji z pewnością wskażą Ci, gdzie szukać niepełnosprawnych specjalistów.
Źródło: Integracja, integracja.org 2018.06.30

Słowniczek pojęć
Pojęcia, które warto znać
Telemarketing - wykorzystywanie telefonu i centrów obsługi Call Center w celu pozyskania nowych klientów, sprzedawania istniejącym i zapewnienia serwisu podczas przyjmowania zamówień oraz odpowiadania na dodatkowe pytania.
Ta forma komunikacji pomaga firmom zwiększyć zyski, zmniejszyć koszty sprzedaży i usprawnić komunikację na linii klient-sprzedawca. Firmy wykorzystują cztery rodzaje telemarketingu:
- telesprzedaż – przyjmowanie zamówień z katalogów lub reklam i wykonywanie telefonów,
- obsługa i pielęgnowanie kontaktów – w celu utrzymania i pogłębienia kontaktów z kluczowymi klientami,
- identyfikacja – wyszukiwanie i ocena nowych potencjalnych klientów w celu dokonania transakcji przez inne kanały sprzedaży,
- obsługa klienta, pomoc techniczna – reagowanie na pytania techniczne i serwisowe.
Źródło: Ph. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis Sp. z o.o., 2005
Windykacja - dochodzenie w sposób określony w przepisach swoich praw do rzeczy lub zapłaty
CRM - (ang. customer relationship management, CRM) – zestaw procedur i narzędzi istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami – Zarządzanie relacjami z klientami
CSR - odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo - dowiedz się więcej.
Inną aktualną definicją jest jest definicja zawarta w normie NORMIE PN-ISO 26 000 - "odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko zapewniania przez przejrzyste i etyczne postępowanie które:
- przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa;
- uwzględnia oczekiwania interesariuszy;
- jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania;
- jest zintegrowane z działaniami organizacji i praktykowane w jej relacjach."
CSR jest bardzo szerokim pojęciem, pod którym kryje się szereg różnych inicjatyw czy procedur. Najlepiej obrazują go obszary tematyczne, wyróżnione w NORMIE PN-ISO 26 000.
Źródło: Encyklopedia CSR, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, odpowiedzialnybiznes.pl 2018.06.30
Osoba niewidoma - osoba, która nie widzi. Istnieją różne poziomy tej niepełnosprawności. Osoba, która nie ma poczucia światła jest całkiem niewidoma. Są też chorzy, którzy mają ostrość wzroku po korekcji szkłami nieprzekraczającą 2,5/50 albo 3/60 (0,05). Niektórzy niepełnosprawni mają też ograniczone pole widzenia. Jeżeli jest to poniżej 20 stopni, choć ostrość wzroku jest dobra, osoba taka uznawana jest za niewidomą.
Polski Związek Niewidomych - organizacja pożytku publicznego, która działa na rzecz osób niewidomych i niedowidzących. Jest członkiem Światowej i Europejskiej Unii Niewidomych. Od przeszło pół wieku dba o równe traktowanie osób niepełnosprawnych. Pomaga zarówno im, jak i ich rodzinom. PZN funkcjonuje dzięki datkom, sponsorom oraz grantom. To właśnie dzięki nim oferuje wsparcie w zakresie rehabilitacji i informacji. Oferuje pomoc psychologiczną osobom niewidomym i tracącym wzrok. Dba o integrację osób niepełnosprawnych z resztą społeczeństwa.
Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi - TOnO zlokalizowane jest w Laskach. To najbardziej znane miejsce dla osób niewidomych. Troszczy się o swoich podopiecznych, zaspokajając ich potrzeby edukacyjne, rehabilitacyjne, socjalne i religijne. Towarzystwo zostało założone ponad 100 lat temu przez Matkę Elżbietę Różę Czacką. Organizacja prowadzi: przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, zawodowe szkoły ponadgimnazjalne, liceum ogólnokształcące, szkołę policealną, szkołę muzyczną i internaty. TOnO w Laskach dba o to, by 250 jego podopiecznych było przygotowanych do samodzielnego życia w społeczeństwie. Towarzystwo proponuje osobom niewidomym i niedowidzącym rehabilitację wzroku i ruchową, naukę orientacji w przestrzeni, hipoterapię i muzykoterapię.
Pełnomocnik rządu ds. Osób Niepełnosprawnych - urzędnik powoływany przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Jego zadaniem jest nadzór nad orzekaniem o niepełnosprawności oraz jej stopniu. Dba on o właściwe stosowanie przepisów prawa. Wśród innych jego obowiązków są organizacja szkoleń oraz udzielanie informacji w kwestii rehabilitacji zawodowej i społecznej. Trzyma też pieczę nad zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami i opracowuje projekty programów rządowych. Ściśle współpracuje z organizacjami pozarządowymi i fundacjami.
Polskie Forum Call Center - akcelerator branży Contact Center. PFCC dba o swobodny dostęp do wiedzy z tej dziedziny. Troszczy się o zachowywanie wysokich standardów pracy. Stawia na promocję wysokiej jakości obsługi klienta oraz efektywne działania. Łączy przedsiębiorstwa z całej branży i stanowi platformę do wymiany doświadczeń.
Źródła:
http://www.fazon.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=242:definicja-osoby-niewidomej&catid=14:prawo&Itemid=142 30.06.2018 r.
http://pzn.org.pl/o-nas [dostęp: 30.06.2018 r.
https://www.laski.edu.pl/pl/tono 30.06.2018 r.
http://www.infor.pl/prawo/konstytucja/prawa-czlowieka/685618,Pelnomocnik-Rzadu-do-Spraw-Osob-Niepelnosprawnych.html 30.06.2018 r.
https://forumcallcenter.pl/o-forum/ 30.06.2018 r.

Czy to się opłaca?
Minibiznesplan
Koszty początkowe
1. Strona internetowa: 5 000–8 000 zł (średnio 6 500 zł)(1)
Twoja inicjatywa jest bardzo szlachetna. Firma musi jednak na siebie zarabiać. Zadbaj więc o to, by potencjalni partnerzy biznesowi mogli bez problemu znaleźć Twoją ofertę. Stwórz stronę internetową, na której pojawią się podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, formularz kontaktowy oraz dobrze przygotowany cennik. Koszt własnej witryny jest bardzo elastyczny. W zależności od tego, jakie udoskonalenia wybierzesz, cena wzrośnie. Możesz zamówić estetyczny, choć bardzo prosty serwis za ok. 5 000 zł. Jeżeli chcesz czegoś więcej, zleć wykonanie wygodnej w użytkowaniu, eleganckiej strony za nawet 10 000 zł. Wybierz to, na co pozwala Ci Twój budżet.
2. Zakup sprzętu i oprogramowania: 24 640–40 640 zł (średnio 32 640 zł)(2)
W Quality Cube pracują obecnie cztery osoby. Jeżeli Ty również zatrudnisz tylu pracowników, musisz zakupić dla nich cztery komputery dobrej jakości oraz oprogramowanie. Twoi konsultanci będą przecież korzystać z niego osiem godzin dziennie. Porządny laptop to niemały wydatek. Jego cena waha się od 6 000 do 10 000 zł za sztukę. Zatrudniając osoby niewidome, musisz także kupić odpowiednie dla nich oprogramowanie. Syntezator mowy, dzięki któremu pracownicy będą mogli pracować, kosztuje ok. 160 zł dla jednej osoby.
Razem: 39 140 zł
(1) - opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się budową stron WWW
(2) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się sprzedażą syntezatorów mowy oraz cen w sklepie Google
Reklama
1. Social media: 0–1 500 zł/miesiąc (średnio 750 zł/miesiąc)(1)
Twoja działalność to coś, co warto promować. Nie tylko ze względu na wysoką jakość usług, lecz także to, że wspierasz osoby niewidome. Zadbaj o to, by wszyscy się o tym dowiedzieli. Użyj w tym celu mediów społecznościowych. Swoje profile możesz prowadzić samodzielnie, poświęcając na to ok. kilkadziesiąt minut dziennie. Istnieje też wiele firm, które zajmują się tą formą reklamy. Za ich usługi zapłacisz ok. 1 500 zł miesięcznie za jeden profil.
Razem: 750 zł
(1) – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w social mediach
Koszty operacyjne
1. Wynajem biura: 3 000 zł/miesiąc(1)
Quality Cube wynajmuje lokal biurowy, choć część pracowników pracuje zdalnie. Prowadząc Call Center warto znaleźć wygodną przestrzeń do pracy. Jeżeli, tak jak nasi bohaterowie, zatrudnisz tylko cztery osoby, nie musisz wynajmować dużej powierzchni. W zupełności wystarczy Ci 50–70 m2. Koszt biura tej wielkości w stolicy (w dobrej lokalizacji) to średnio 3 000 zł miesięcznie.
2. Obsługa księgowa: 500 zł/miesiąc(2)
Na tej usłudze nie ma co oszczędzać. Profesjonalna księgowa pomoże Ci w kwestiach różnych rozliczeń. Przy zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest ich całkiem sporo. Aby nie pogubić się w gąszczu cyferek, skorzystaj z usług biura rachunkowego.
3. Pensje pracowników: 11 000 zł/miesiąc(3)
W Polsce pracownicy Call Center zarabiają od 1 400 do 2 200 zł netto miesięcznie. W Warszawie, gdzie siedzibę ma Quality Cube, stawka wynosi ok. 2 000 zł. Od kwalifikacji pracowników oraz Twoich możliwości finansowych zależeć będą wypłacane przez firmę pensje. Aby motywować zatrudnione u Ciebie osoby, możesz przeznaczyć pewną kwotę na premie. W tym biznesplanie jest to 3 000 zł miesięcznie.
Razem: 14 500 zł
(1) – opracowanie oparte na analizie cen nieruchomości na wynajem w portalu OtoDom.pl
(2) - opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się księgowością na terenie Warszawy
(3) – Poradnik Przedsiębiorcy, Ile zarabia pracownik Call Center poradnikprzedsiebiorcy.pl F30.06.2018 r.
Przychody
1. Usługi: 25 000 zł/miesiąc(1)
W tym punkcie ciężko jest oszacować kwotę. Ostateczny zysk jest bowiem zależny od liczby partnerów biznesowych i branży, w której działasz. Miesięczne koszty utrzymania Call Center wynoszą według tego biznesplanu 15 250 zł. Aby pokryć koszty wymienione powyżej trzeba podpisać pięć umów ze swoimi klientami na 5 000 zł/miesięcznie każda. Zostanie jeszcze 9 750 zł. Będąc dobrym negocjatorem, zyskasz. Za tę samą usługę możesz zarobić bowiem nawet kilkadziesiąt procent więcej!
Razem: 9 750 zł
Pamiętaj, że część tej kwoty przychodów zostanie przeznaczona także na pokrycie innych kosztów oraz dodatkowo ma podatki, opłaty związane z pracownikami, rozwojem Twoim i Twojej firmy.

Co warto przemyśleć na starcie
Kilka ważnych kwestii
Skąd pozyskasz klientów w tej branży liczy się bezpośredni kontakt, a także polecenie, rekomendacje i dobra opinia. Współpraca z jednym większym kontrahentem.
Zapoznaj się z prawem od maja 2018 r. obowiązuje RODO – rozporządzenie o ochronie danych osobowych – przepisy istotne z punktu widzenia prowadzenia Call Center.
Jeśli zdecydujesz się współpracować z osobami niepełnosprawnymi zatrudnianie osób niepełnosprawnych wiąże się z koniecznością spełnienia kilku ważnych założeń. Dowiedz się, co dokładnie musisz zrobić, by uniknąć problemów prawnych.
Wybierz odpowiedni sprzęt praca w Call Center wiąże się z nieustannym używaniem komputera. Nie oszczędzaj więc na tym. Pamiętaj też, by wykupić specjalne oprogramowanie dla osób niewidomych.
Działaj na rzecz niepełnosprawnych ludzie boją się tego, czego nie znają. Dlatego też bez ogródek przedstawiaj swoim klientom model biznesowy firmy. Prezentuj zalety, jakie przynosi Ci współpraca z osobami niepełnosprawnymi.
Zastanów się nad założeniem zakładu pracy chronionej to wyjątkowe miejsce, gdzie osoby niepełnosprawne są otoczone najlepszą opieką. Dzięki temu mogą rozwinąć skrzydła.
Dostosuj szkolenia do potrzeb pracowników osoby niepełnosprawne potrzebują zupełnie innej formy szkolenia. Zadbaj o to, by przekazywać wiedzę w przystępny sposób. Weź przykład z właścicieli Quality Cube.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482