Pomysł na biznes:

Jak założyć sklep internetowy i zarabiać na sprzedaży kuchennych fartuchów?

Budżet początkowy: ok. 0zł

Dochód: 0zł / miesięcznie

Branża:
  • e-handel
  • produkty AGD
  • handel
  • produkcja i sprzedaż
  • Produkcja odzieży
  • Moda
  • Sprzedaż

artcile

Podejmij wyzwanie

Praca u siebie

Małgosia miała już za sobą doświadczenie w biznesie. Pracowała w centrali dużego banku. Mówili o niej, że jest twardą bizneswoman. Zaszła w ciążę i na urlopie macierzyńskim wpadła na pomysł otwarcia sklepu internetowego, oferującego ładne i modne fartuchy kuchenne dla kobiet. Pomysł wypalił na tyle, że Małgosia nie wróciła do pracy w banku, a jej sklep radzi sobie bardzo dobrze.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób zainteresowanych handlem w Internecie
  • Dla absolwentów kierunków zarządzania i pokrewnych
  • Dla kobiet na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym
  • Dla pasjonatów, którzy chcą zarabiać na swoim hobby
  • Dla wszystkich aktywnie działających w serwisach społecznościowych
icon

Zanim zaczniesz

  • Porozmawiaj ze znajomymi na temat niszowego produktu, który chcesz sprzedawać; posłuchaj ich opinii
  • Sprawdź na forach internetowych, czy Twoja nisza rzeczywiście istnieje
  • Zadbaj o jakość – jeśli chcesz sprzedawać produkt niszowy z wysoką marżą, nie ma miejsca na kompromisy. Poszukaj dostawców i partnerów wyznających podobne wartości
  • Zaplanuj metody promocji sklepu w sieci – działając w niszy masz ułatwione zadanie!
artcile

Liczy się pomysł

Potrzeba matką wynalazków

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!

Małgosia wpadła na pomysł internetowego biznesu, gdy w sklepach stacjonarnych i internetowych szukała dla siebie fartucha kuchennego. Nie znalazła niczego, co przypadło jej do gustu. Stwierdziła, że sama mogłaby zająć się tego rodzaju biznesem, a przebywanie na urlopie wychowawczym ułatwiło tę decyzję. Miała doświadczenie i trochę oszczędności. Wiedziała też skąd wziąć resztę niezbędnych funduszy. Postanowiła zrealizować swoje marzenie o własnej firmie

Fartuchy tylko dla kobiet, czyli wąska grupa odbiorców

Sklep Małgorzaty to ilookandcook.pl. Obecnie oferuje wiele produktów związanych z akcesoriami, gadżetami do pieczenia i gotowania, m.in.: fartuszki kuchenne, rękawice w kwiaty, ściereczki w modne wzory, ręczniki kuchenne, papilotki do muffinów, foremki do ciast w zabawnych kształtach, zestawy do pieczenia pierników. Z tych produktów mogą korzystać wszyscy, bez względu na płeć. Jednak design i kolorystyka fartuchów skierowana jest zdecydowanie do kobiet.

Powód założenia firmy był prozaiczny - na rynku trudno znaleźć producenta, który szyje ładne i dobrze wykonane fartuchy. Problem jest zarówno z damskimi, jak i męskimi. Wszystkie wyglądają podobnie i mało atrakcyjnie; brakuje im kolorów. Małgorzata skojarzyła fartuchy z przyjemnością i pasją gotowania w domowym zaciszu.

icon

Wiedza to potęga

E-handel jest obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem dystrybucji towarów i usług. Z badań przeprowadzonych przez monitorującą rynek firmę IAB Polska wynika, że aż 40 proc. e-sklepów zwiększyło obroty, a niemal jedna trzecia – zyski.

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrosła w 2016 roku do blisko 36 mld zł, a w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się. Natomiast liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc.- prognozują eksperci Sociomantic Labs. 

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Zanim zaczniesz – zbadaj rynek

Właścicielka sklepu sprawdziła osobiście, co w zakresie fartuchów i akcesoriów internetowych oferują inne sklepy. Wiedziała, że biznes, który planuje rozpocząć, wypełni lukę na rynku związanym z tego typu produktami. Według statystyk Google, około czterech tysięcy osób miesięcznie szuka fartucha kuchennego (dane z Google Trends).

Małgosia wykorzystała też fakt, że kobiety lubią wyglądać ładnie – również wtedy, gdy gotują. Nikt nie chce witać niespodziewanych gości w czymś brzydkim i ponurym. Dzięki produktom z ilookandcook nie trzeba już w popłochu zmieniać ubrania, gdy tylko usłyszymy dzwonek do drzwi.

 

Odpowiedni plan działania

Właścicielka sklepu nie szyje sama. Towary, które oferuje sprowadza z USA, Niemiec, Australii i Wielkiej Brytanii. Małgosia wcześniej pomyślała o tym, gdzie będzie je przechowywać. Wynajęła lokal od spółdzielni mieszkaniowej i przeznaczyła go na magazyn - to bardzo ułatwia jej pracę. Potrzebny towar ma zawsze blisko siebie, skraca tym samym czas oczekiwania klienta, który szybko otrzyma to, co zakupił. Małgosia wysyła ze swojego magazynu, bez konieczność zamówienia produktu u producenta. Tym samym, czas od momentu zamówienia (i zapłaty) do jego sfinalizowania, to tylko jeden dzień. To ważne, bo klienci cenią tak sprawną usługę.

icon

Warto wiedzieć

Klient robiący zakupy w Internecie zwraca uwagę na przewidywany czas dostawy. Klasycznie - im szybciej, tym lepiej! Pamiętaj, że prowadząc sklep internetowy musisz wziąć pod uwagę różne opcje dostaw, bo cena także ma znaczenie. Sprawdź oferty firm kurierskich i pocztowych.

artcile

Bez tego ani rusz

Poszerzanie grona klientów – jak przyciągnąć dzieci

Obecnie wiele sklepów oferujących produkty skierowane do dorosłych, tworzy też ich miniaturowe wersje przeznaczone dla dzieci. Tak jest również w przypadku akcesoriów oferowanych przez Małgosię.

Oferta sklepu to także produkty dla najmłodszych - małe fartuszki, czapki kuchenne. Moda na gotowanie dotyczy też dzieci, a czas wspólnie spędzony w kuchni może przynieść wiele radości. Możemy je uczyć prostych czynności, jak wypiekanie i ozdabianie ciastek. Wszystko to przy użyciu produktów, które „cieszą oko”, a tym samym ciekawią dzieci. Małgosia odkryła to gotując z córką, która uwielbia pichcenie i barwne fartuchy mamy.

Wszystkie produkty, które oferuje sklep są kolorowe. Przeważa w nim ciepła, wręcz słodka paleta barw, którą doceniają przede wszystkim kobiety.

 

Dobra passa na start – pomógł Internet

Małgosia założyła firmę w sierpniu 2012r. Pomogły jej w tym oszczędności. W sklep zainwestowała 12 000 zł. Reszty pieniędzy trzeba było poszukać. Złożyła wniosek i otrzymała dotację z Europejskiego Funduszu Społecznego - dokładnie 40 000 zł. Sklep zaczął działać. Rozwijał się stopniowo, a zrobiło się o nim głośno za sprawą Katarzyny Tusk. Wszystko zaczęło się od zwykłych zakupów. Właścicielka sklepu napisała do Kasi prośbę o umieszczenie zdjęć produktów i nazwy sklepu na swoim blogu. Udało się, a sklep zaczęło odwiedzać coraz więcej klientów. Obecnie informacje o produktach z ilookandcook.pl pojawiają się w prasie kobiecej, magazynach lifestylowych i magazynach kulinarnych.

icon

Warto wiedzieć

Kto może uzyskać wsparcie finansowe z Europejskiego Funduszu Społecznego?

W centrum działań EFS zawsze są ludzie. Projekty wspierane przez Europejski Fundusz Społeczny są kierowane do różnych grup społecznych – beneficjentów. Są nimi: projektodawcy oraz grupa docelowa - ostateczni odbiorcy wsparcia (uczestnicy projektów).

Sprawdź aktualne możliwości dofinansowania na stronie Portal Funduszy Europejskich: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/efs/

artcile

A to ciekawe…

Jak znaleźć swoje miejsce w internecie?

Trudna promocja w Internecie

Biznes w Internecie, jak każdy inny, wymaga odpowiedniej promocji. Jeśli umiesz odpowiednio użyć Instragramu czy skutecznie gromadzić na swoim profilu kolejnych followersów, to już dobry krok w stronę dbania o wizerunek Twojego biznesu. Podobnie jest z pozostałymi mediami społecznościowymi czy blogosferą. Małgosia przyznaje, że najbardziej koncentruje się na pozycjonowaniu sklepu w wyszukiwarkach.

Możesz też reklamować się w prasie, ale wykup powierzchni reklamowej w magazynach nie należy do najtańszych. Zauważyła to też Małgosia, która na razie skupia się na wysyłaniu informacji prasowych i packshotów, czyli zdjęć produktów. To działa, bowiem materiały przez nią przesłane rzeczywiście pojawiają się w czasopismach kobiecych. Bez kupowania reklamy!

icon

Warto wiedzieć

Jeśli, tak jak Małgorzata, chcesz prowadzić sklep internetowy pamiętaj, że odpowiednia reklama to także pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Chodzi o to, by wpisując w wyszukiwarce hasło: „fartuszek w gwiazdki” - jednym z pierwszych wyników był link do Twojego sklepu internetowego. Jeśli znajdziesz się na pierwszej stronie haseł, wyświetlanych przez wyszukiwarkę internetową, klienci szukający Twoich produktów bez problemu Cię odnajdą. Daj się znaleźć!

Planuj i patrz w przyszłość

Jak każdy biznes, sklep internetowy musi się rozwijać. Małgosia stale się uczestniczy w branżowych szkoleniach. Jeździ też na zagraniczne targi, np. tekstyliów czy wyposażenia wnętrz. Dba o kontakty; nawiązuje bezpośrednią współpracę z producentami. Chce rozwijać swoją działalność - myślała o produkcji fartuchów z importowanych tkanin. W końcu siedziba firmy jest w Łodzi, czyli tekstylnym zagłębiu Polski. W planach jest również otwarcie sklepu stacjonarnego w Warszawie i showroom w Łodzi. Wszystko po to, by rozpowszechnić markę i utrwalić pozycję na rynku. Ty też tak możesz!

icon

Dlaczego warto?

  • Jeśli masz pomysł, lubisz rzeczywistość wirtualną i odnajdujesz się w przestrzeni internetowego handlu, to jest coś dla Ciebie. Dlaczego? Przede wszystkim, pracujesz na siebie, nie na zysk innych. Jesteś więc całkowicie niezależny – pracujesz wtedy, kiedy chcesz i możesz. A jeśli robisz coś, co lubisz – tak naprawdę nigdy nie pracujesz!
  • Martwisz się finansami? Bardzo dobrze, bo to znaczy, że podchodzisz do tematu odpowiedzialnie. To, że nie posiadasz wystarczających finansów, nie przekreśla Twoich szans. Jeżeli masz dobry pomysł, na pewno znajdą się inwestorzy, którzy zechcą z Tobą współpracować. Dla nich to także szansa na zysk.
  • Jak Ci się powiedzie i zaistniejesz na rynku, masz szansę czerpać zyski przez długi czas. Właściwie bez wychodzenia z domu, bo w końcu działasz w Internecie.
  • Kontakty są ważne, a biznes wymaga stałego pozyskiwania nowych znajomości, które mogą zainspirować Cię do rozszerzenia działalności albo do inwestycji w zupełnie nowe projekty.

Jak to jest w ilookandcook?

Właścicielka sklepu nikogo nie zatrudnia (z wyjątkiem księgowości zewnętrznej). Wszystkim zajmuje się sama. Magazyn sklepu znajduje się w bloku, w którym mieszka. Zadbała o to, by każdy aspekt prowadzonego przez nią biznesu, był bardzo dobrze zorganizowany. Małgosia dba także o przejrzystość finansów w swoim biznesie. Miesięczne stałe koszty prowadzenia sklepu oscylują wokół 4 500 zł brutto. Ta samodzielność daje jej ogromną satysfakcję i pozwala stopniowo planować rozwój firmy.

 

Przemyśl, planuj, sprawdzaj

Jeśli chcesz zbudować stabilny biznes w Internecie i czerpać z niego zyski, musisz mieć przemyślany biznesplan. Już na starcie weź pod uwagę różne metody promocji, myśl o rozwoju i planuj dalsze kroki. Sprecyzuj, zaraz na początku, jaki jest Twój cel. Rób wszystko, by go osiągnąć w założonym czasie. Jeśli Ci się nie uda – też możesz dużo zyskać!!! Zdobędziesz cenne doświadczenie. Będziesz mógł przeanalizować ewentualne błędy, by uniknąć ich w przyszłości!

artcile

Portret profesjonalisty

Buduj swoją markę

Zdobądź lub rozwijaj kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm.

  1. Ucz się.

    Z pewnością sprawnie poruszasz się w Internecie, ale umiejętności nigdy za wiele. Zdobywaj nowe kwalifikacje, które będą Cię odróżniać od innych. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać „Kursy ecommerce dla profesjonalistów”. W tej branży mogą przydać Ci się nie tylko umiejętności z zakresu budowy sklepów internetowych, ale także wiedza dotycząca marketingu internetowego, pozycjonowania czy zarządzania handlem i magazynem. Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń i kursów. Sprawdź, gdzie odbywają się profesjonalne szkolenia dla właścicieli sklepów internetowych w Twojej okolicy. Weź też pod uwagę webinary, czyli prezentacje online, organizowane przez różne osoby z branży. Często koszt szkoleń prowadzonych przez Internet jest o wiele niższy niż cena stacjonarnych warsztatów.

  2. Uczestnicz w konferencjach i targach – znajdziesz tam nowinki i wypatrzysz trendy. Poznasz nowoczesne narzędzia pomocne w handlu internetowym oraz ludzi, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

    W serwisie internetowym Klinika Ecommerce znajdziesz wiele przydatnych, bezpłatnych porad dotyczących prowadzenia sklepu internetowego. Z kolei, na Forum Optymalizacja pozyskasz bezpłatnie wiedzę na temat metod i zasad pozycjonowania sklepu.

    Przykłady imprez branżowych:

    • Targi Sales & Commerce 
    • Targi e-Handlu, Warszawa 
    • eTradeShow, Warszawa
    • I wiele innych.
  3. Odwiedzaj konkurencję.

    Zrób własną listę najlepszych sklepów internetowych; zapisz się na ich newslettery i przekonaj się osobiście, na czym polega ich sukces. Odwiedzaj je regularnie. Zbieraj informacje.

    Możesz też założyć blog/ vlog np. kulinarny – to prosty sposób na zdobycie wiernych fanów i zbudowanie z nimi dobrych relacji („ona jest taka jak ja”). Dołącz do społeczności sympatyków znanych blogerów, restauratorów - celebrytów. Jeśli uda Ci się namówić znane osoby do używania Twoich produktów – sukces będzie pewniejszy

  4. Czytaj.

    Zaprenumeruj specjalistyczne czasopisma z dziedziny e-marketingu oraz newslettery. Zaopatrz się w branżową lekturę, np. dotyczącą zasad projektowania graficznego, metod promocji w sieci. Bądź aktywny w mediach społecznościowych, obserwuj działania konkurencji.

    Przykłady czasopism:

    • magazyn-ecommerce.pl 
    • ewp.pl – magazyn dla praktyków 
    • ehandel.com.pl - magazyn
    • mensis.pl
    • I wiele innych.
artcile

Słowniczek pojęć

  • Nisza Rynkowa (ang. market niche) - Można ją określić jako obszar lub część rynku, na którym występuje niedobór danego dobra bądź usługi lub gdzie niewielka liczba zdefiniowanych nabywców, mająca skonkretyzowane potrzeby i szukająca ściśle określonych korzyści, jest gotowa uiścić wyższą cenę za produkt, który spełnia ich wymagania. Jej powstawanie może być przykładowo związane z upowszechnianiem nowych produktów czy technik informatycznych lub wejściem w życie nowych regulacji prawnych, zmianami upodobań klientów czy też modą.

    Działania przedsiębiorcy podejmującego aktywność w niszy rynkowej skupiają się na osiągnięciu przewagi konkurencyjnej na danym terenie lub obszarze rynku w związku z konkretnym, proponowanym przez nich rodzajom wyrobów lub usług. Najważniejsze, o co muszą zadbać firmy to właściwe zdefiniowanie preferencji klientów – ich wymagania różnić się bowiem mogą od wymagań nabywców na standardowym rynku. Wobec powyższego przedsiębiorca rozpoczynający działalność na rynku niszowym powinien starać się być wysoce wyspecjalizowany w produkcji danego dobra czy usługi, żeby jego działania przynosiły oczekiwany efekt. Fakt produkowania unikatowych towarów lub oferowania nowych usług powoduje również, że nowa lub niewielka grupa klientów może być nadzwyczaj lojalna wobec producenta. Częstokroć nawet zdarza się, że dany przedsiębiorca zostaje monopolistą na rynku niszowym; w takiej sytuacji klient ma jedynie możliwość zakupu za cenę proponowaną przez tego przedsiębiorcę lub rezygnację z zakupu.

    Zaletą funkcjonowania w niszy rynkowej jest fakt, iż przedsiębiorcy nabywają zazwyczaj świetną znajomość danego rynku, która wynika z ich specjalizacji, osobiste kontakty z nabywcami oraz możliwość indywidualizowania ofert przedstawianych klientom. Natomiast zagrożenia, jakie występują w niszy rynkowej to zwiększona szansa ataku ze strony konkurencji poszukującej bardziej konkretnej specjalizacji czy też niebezpieczeństwo zmniejszenia skali działania, a co za tym idzie – zysków.

    Źródło: mikroporady.pl, https://mikroporady.pl/slownik-pojec/nisza-rynkowa?gclid=EAIaIQobChMIxqe0h7iH5AIVReJ3Ch1A3Ah9EAAYASAAEgKq1_D_BwE

  • Konwersja -

    W biznesie internetowym jest najważniejszym wskaźnikiem efektywności prowadzonych działań reklamowych. Oznacza wykonanie przez użytkownika pożądanej przez Ciebie czynności. W przypadku sklepu internetowego, podstawową konwersją będzie złożenie zamówienia, a wskaźnikiem konwersji będzie liczba osób, które złożyły zamówienie w stosunku do wszystkich odwiedzających Twój sklep.

    Konwersja jest pojęciem wykorzystywanym w różnych dziedzinach. Według Słownika Języka Polskiego PWN, oznacza „przekształcanie postaci czegoś”. W kontekście marketingu internetowego, konwersja odnosi się do celów osiąganych przy pomocy stron internetowych.

    źródło: Marketing w Sieci http://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/konwersja/ - 02.11.2017

  • EFS – Europejski Fundusz Społeczny. -

    Jeden z pięciu głównych funduszy, poprzez które Unia Europejska wspiera rozwój społeczno-gospodarczy wszystkich krajów członkowskich. Jego zasoby finansowe inwestuje się w ludzi; szczególnie tych, którzy mają trudności ze znalezieniem pracy 

    Źródło: Fundusze Europejskie http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/efs/ - 02.11.2017

artcile

Czy to się opłaca?

Ile to kosztuje?

Koszt uruchomienia sklepu internetowego może być skrajnie różny - poczynając od oprogramowania, przez jego promocję, po produkty, które sprzedajesz. Może wynieść 0 zł (jeśli samodzielnie zbudujesz sklep z użyciem oprogramowania open-source i będziesz sprzedawać wyroby własnej produkcji). Równie dobrze może kosztować 100 000 zł – jeśli do jego budowy zatrudnisz profesjonalną agencję i będziesz handlować importowanym towarem.

icon

Koszty początkowe

1. Utworzenie sklepu internetowego: 0 – 5 000 zł (1)

Koszt utworzenia sklepu internetowego może być równie dobrze zerowy, co sięgać dziesiątek czy nawet setek tysięcy złotych. Wszystko zależy od oczekiwań względem oprogramowania i Twoich możliwości. Jeśli posiadasz odpowiednie umiejętności, możesz uruchomić swój sklep samodzielnie, korzystając z oprogramowania typu open-source. Możesz zlecić to komuś, kto się na tym zna. Na pewno masz wśród znajomych pasjonata – informatyka, zaznajomionego z tworzeniem stron internetowych. Jeśli zdecydujesz się na usługi profesjonalistów, wykonanie sklepu internetowego to koszt minimum 5 000 złotych. Taka kwota pozwoli na uruchomienie sklepu w systemie open-source z niezbędnymi modułami do płatności online, integracją z systemami aukcyjnymi itp.

 

2. Domena i serwer: 500 zł/rok (2)

Tak jak w powyższych wyliczeniach, tutaj też ceny są bardzo różne. Podana kwota dotyczy zwykłego serwera (konta hostingowego). Gdy Twój sklep zacznie generować duży ruch, przyda się serwer dedykowany (jego koszt to nawet kilka tysięcy złotych rocznie).

 

3. Pierwszy zakup towaru: 30 000 zł (3) 

Bazując na założeniach bohaterki pomysłu na biznes, która sprowadza swoje produkty z kilku krajów rozsianych po całym świecie, pierwsze zatowarowanie powinno być duże. Trzeba wziąć pod uwagę czas potrzebny na transport zamówień oraz jego koszty – zarówno finansowe, jak i organizacyjne (cło, akcyza, odprawy celne itp.). Podana kwota, przy opisanym poniżej poziomie zamówień, pozwoli na ok. 3 miesiące sprzedaży.

 

4. Sprzęt i wyposażenie biura i magazynu: 8 000 zł (4) 

Oprócz komputera (uwzględnionego w ww. kwocie, ale który być może masz i możesz przeznaczyć na cele nowego biznesu), będziesz potrzebować:

  • drukarki do druku faktur i innej dokumentacji - laserowa to ok. 800 zł 
  • kasy fiskalnej - łącznie z fiskalizacją to ok. 1200 zł za podstawowy model
  • biurka
  • krzesła
  • podstawowych narzędzi do przygotowywania zamówień (kartony, taśmy, wypełniacze do paczek)
  • przyborów biurowych

 

5. Zabezpieczenie pierwszych miesięcy działalności: 12 000 zł

Sklep nie zacznie zarabiać od razu, a musisz utrzymać zarówno siebie, jak i swój biznes. Podana kwota to suma kosztów promocji i wynajmu magazynu przez 3 miesiące (patrz: Koszty operacyjne poniżej).


Razem: 55 500 zł

W naszej ocenie, na rozpoczęcie takiego biznesu przez typowego „Kowalskiego”, podana kwota wystarczy.

Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od wielu uwarunkowań oraz posiadanych przez Ciebie zasobów – wiedzy, umiejętności, szybkości uczenia się i efektywności Twojej pracy oraz Twoich pomysłów.

--

(1)  opracowanie własne na podstawie konsultacji i ofert 5 firm zajmujących się budową sklepów www

(2)  na podstawie analizy oferty 3 wiodących firm hostingowych na polskim rynku 

(3)  kwota szacunkowa, bazująca na cenach sklepu ilookandcook.pl i przyjętej marżowości produktów na poziomie 100%, pozwalająca na zakup po kilka sztuk z danego asortymentu 

(4)  źródło: opracowanie własne na podstawie cen z serwisu Allegro.pl

 

icon

Koszty operacyjne

1. Początkowa promocja sklepu: 2 000 zł/miesiąc (1) 

Sklep internetowy można promować na wiele sposobów. Niektóre z nich wymagają jedynie Twojej pracy i zaangażowania. Jeśli dysponujesz większym budżetem, możesz wynająć do tego wyspecjalizowaną agencję. Zakładamy jednak, że na początku działalności Twoje fundusze są ograniczone. Bądź zatem aktywny w Internecie, w social mediach. Udzielaj się na forach dyskusyjnych, prowadź swoje własne profile oraz blog. Budżet przeznacz w całości na pozyskiwanie ruchu, np. z wyszukiwarki. Koszt pozyskania jednego użytkownika będzie oscylować w granicach 1zł. Dzięki temu będziesz miał w swoim sklepie, co miesiąc, ok. 2 tys. użytkowników. Spośród nich - od 2 do 5% złoży u Ciebie zamówienie.

 

2. Wynajem magazynu: 2 000 zł/miesiąc (2) 

Na początku działalności asortyment możesz przechowywać w swoim mieszkaniu lub domu. Jednak większy import produktów oraz rozwój firmy wymusi konieczność posiadania magazynu. Przyjęliśmy, że na początek wystarczy Ci ok. 100 m2, a magazyn będzie znajdować się w miejscowości położonej obok dużego miasta. Koszt wynajmu wyniesie ok. 20 zł/m2, czyli 2 000 zł miesięcznie. Potrzebne też będzie biurko/ stół do kompletowania zamówień i miejsce na komputer i drukarkę. 

 

3. Zakup produktów do sprzedaży: 5 000/miesiąc (3) 

Do tej kwoty nie powinieneś przykładać dużej wagi, bowiem równie dobrze być 5 razy wyższa, co 5 razy niższa. Będzie wprost wynikową ze sprzedaży w Twoich sklepie, jednak na potrzeby niniejszego opracowania przyjęliśmy uśredniony poziom.

 

4. Obsługa księgowa: 300 zł/miesiąc (4) 

Jeśli czujesz się na siłach, możesz zajmować się księgowością samodzielnie – prowadzenie książki przychodów i rozchodów nie jest trudne, ale zajmuje czas. Jeśli uznasz, że bardziej opłaca Ci się przeznaczyć go na rozwijanie swojego biznesu, za prowadzenie księgowości w podstawowym zakresie, w okolicach dużego miasta zapłacisz ok. 250-300 zł.


Razem: 9 300 zł miesięcznie

--

(1)  źródło: opracowanie własne na podstawie konsultacji z ekspertami rynku eCommerce; przyjęto koszt pozyskania 1 użytkownika na poziomie 1zł

(2)  źródło: analiza ofert wynajmu nieprofesjonalnych powierzchni magazynowych w serwisie otodom.pl, na terenie miejscowości oddalonej o 50 km od Warszawy 

(3)  źródło: przyjęto ceny zakupu na poziomie uwzględniającym 50% marży dla produktów ofer-towanych w sklepie 

(4)  źródło: analiza 4 ofert biur księgowych działających na terenie miasta oddalonego 50 km od Warszawy o wielkości 40 tys. mieszkańców

icon

Przychody

1. Sprzedaż produktów w sklepie internetowym: 13 600 zł (1) 

Wysokość sprzedaży będzie wynikową z liczby użytkowników, którzy dotrą do swojego sklepu. To z kolei będzie wynikało z promocji sklepu. Dla potrzeb niniejszego opracowania przyjęliśmy ceny sklepu ilookandcook.pl oraz rzeczywiste wskaźniki podane przez Małgosię, czyli:

  • średnia wartość zamówienia = 170 zł
  • wskaźnik konwersji dla zamówień = 2%.

Jeśli przyciągniesz do sklepu 4 tys. osób, Twoje przychody wyniosą 13 600 zł.

Zakładając, że wskutek opisanych wcześniej działań promocyjnych, sklep odwiedzi ok. 2 500 użytkowników, spośród których wskaźnik konwersji wyniesie 5% (czyli zakupi co 20 z nich), otrzymasz miesięcznie ok. 120 zamówień. Bazując na ww. cenach, możemy przyjąć średnią wartość zamówienia na poziomie 200 zł (średnio 2-3 produkty w koszyku). Ze sprzedaży produktów osiągniesz 24.000 zł.


Razem: 13 600 zł miesięcznie

--

(1) źródło: opracowanie na podstawie informacji od właścicielki sklepu http://www.looklikecookie.com

 

PAMIĘTAJ! 

W biznesie internetowym warto inwestować w pozyskanych klientów. Szansa na zamówienie od stałego klienta jest kilkukrotnie wyższa niż od nowego. Dbaj o kupujących. Pokazuj im nieustannie, że są dla Ciebie ważni, np. poprzez spersonalizowane mailingi i podpowiedzi, przesyłanie okolicznościowych życzeń itp.

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Zwróć uwagę na…

  • PKD - zastanów się, jakie PKD wybierzesz dla swojej działalności. Jeśli odbiorcami Twojego sklepu mają być głównie konsumenci, podstawową klasą będzie 47.91.Z (Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet).

    Jako dodatkowe wpisy możesz uwzględnić dotyczące przedmiotów, które będziesz sprzedawać, np.:

    • 32.12.Z Produkcja wyrobów jubilerskich i podobnych – jeśli będziesz oferować biżuterię własnej produkcji, oraz klasy charakterystyczne dla działalności w Internecie:
    • 73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) 
    • 63.12.Z Działalność portali internetowych.
  • Oprogramowanie sklepu - to kluczowa decyzja, którą musisz bardzo dobrze przemyśleć.

    Będzie miała wpływ na: 

    • późniejsze koszty obsługi, 
    • możliwości rozbudowy sklepu, 
    • sposób zarządzania klientami i produktami, 
    • integrację z istniejącymi narzędziami online do gromadzenia opinii czy porównywarek cenowych, 
    • Twoją niezależność.

     

    Na rynku istnieje mnóstwo możliwości w zakresie uruchomienia sklepu internetowego. Można je podzielić na 3 główne grupy:

    • darmowe rozwiązania Open Source (OsCommerce, Presta Shop, WooCommerce, Magento) Są najtańsze, ale wymagają od Ciebie najwięcej czasu i umiejętności.
    • komercyjne, gotowe platformy eCommerce, działające w modelu SaaS (Software as a Service) Zapłacisz relatywnie niewielką, miesięczną opłatę za korzystanie z platformy, bez wysokich kosztów początkowych.
    • zlecenie utworzenia oprogramowania sklepu od podstaw wyspecjalizowanej agencji Najdroższe rozwiązanie, które ma sens jeśli posiadasz sprecyzowane wymagania i potrzeby, których nie spełniają dostępne na rynku rozwiązania.
  • Metody promocji - zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i jak do nich dotrzeć. Oferując produkt niszowy, musisz poświęcić znacznie więcej uwagi na wykreowanie potrzeb jego zakupu niż w przypadku produktów masowych.

  • Potrzebna przestrzeń - wbrew pozorom, sklep internetowy wymagać będzie sporo przestrzeni. Gdzie zamierzasz składować produkty do sprzedaży? Jak będziesz je wysyłać? Gdzie będziesz pakować zamówienia i magazynować kartony, wypełniacze do paczek itp.?

  • Zdjęcia produktów - ludzie są wzrokowcami, w sklepie musisz zamieścić zdjęcia w bardzo dobrej jakości, estetycznie prezentujące to, co sprzedajesz. Czy masz takie zdjęcia? Być może dostarczy Ci je producent towarów. Jeśli nie, przemyśl, w jaki sposób będziesz robić zdjęcia produktowe. Czy masz odpowiedni sprzęt i umiejętności (lub znajomych)?

  • Komunikacja z użytkownikami - prowadząc sklep internetowy, musisz prowadzić aktywny dialog ze swoimi klientami. Czy wiesz, jak się wysyła newsletter? Potrafisz zamieścić zdjęcie na Facebooku i Instagramie?

Potrzebujesz więcej inspiracji zanim zaczniesz definiować własną wizję biznesu?
Zapoznaj się jeszcze z tymi pomysłami na biznes!

Materiał jest pomocny? Pomogliśmy?

Teraz Ty pomóż nam!

Ten materiał jest dostępny bezpłatnie, ale nie powstał za darmo. Prosimy teraz Ty pomóż nam, by JestemSzefem.pl nadal oferowało bezpłatnie tak przydatne i wartościowe treści! Zajmie to tylko chwilę.

Wybierz kwotę darowizny i przejdź do szybkiej, bezpiecznej płatności internetowej:

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę