Pomysł na biznes:
Jak założyć sklep internetowy i zarabiać na sprzedaży kuchennych fartuchów?
Budżet początkowy: ok. 0zł
Dochód: 0zł / miesięcznie

Podejmij wyzwanie
Praca u siebie
Małgosia miała już za sobą doświadczenie w biznesie. Pracowała w centrali dużego banku. Mówili o niej, że jest twardą bizneswoman. Zaszła w ciążę i na urlopie macierzyńskim wpadła na pomysł otwarcia sklepu internetowego, oferującego ładne i modne fartuchy kuchenne dla kobiet. Pomysł wypalił na tyle, że Małgosia nie wróciła do pracy w banku, a jej sklep radzi sobie bardzo dobrze.
Dla kogo?
- Dla osób zainteresowanych handlem w Internecie
- Dla absolwentów kierunków zarządzania i pokrewnych
- Dla kobiet na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym
- Dla pasjonatów, którzy chcą zarabiać na swoim hobby
- Dla wszystkich aktywnie działających w serwisach społecznościowych
Zanim zaczniesz
- Porozmawiaj ze znajomymi na temat niszowego produktu, który chcesz sprzedawać; posłuchaj ich opinii
- Sprawdź na forach internetowych, czy Twoja nisza rzeczywiście istnieje
- Zadbaj o jakość – jeśli chcesz sprzedawać produkt niszowy z wysoką marżą, nie ma miejsca na kompromisy. Poszukaj dostawców i partnerów wyznających podobne wartości
- Zaplanuj metody promocji sklepu w sieci – działając w niszy masz ułatwione zadanie!

Liczy się pomysł
Potrzeba matką wynalazków
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!
Małgosia wpadła na pomysł internetowego biznesu, gdy w sklepach stacjonarnych i internetowych szukała dla siebie fartucha kuchennego. Nie znalazła niczego, co przypadło jej do gustu. Stwierdziła, że sama mogłaby zająć się tego rodzaju biznesem, a przebywanie na urlopie wychowawczym ułatwiło tę decyzję. Miała doświadczenie i trochę oszczędności. Wiedziała też skąd wziąć resztę niezbędnych funduszy. Postanowiła zrealizować swoje marzenie o własnej firmie
Fartuchy tylko dla kobiet, czyli wąska grupa odbiorców
Sklep Małgorzaty to ilookandcook.pl. Obecnie oferuje wiele produktów związanych z akcesoriami, gadżetami do pieczenia i gotowania, m.in.: fartuszki kuchenne, rękawice w kwiaty, ściereczki w modne wzory, ręczniki kuchenne, papilotki do muffinów, foremki do ciast w zabawnych kształtach, zestawy do pieczenia pierników. Z tych produktów mogą korzystać wszyscy, bez względu na płeć. Jednak design i kolorystyka fartuchów skierowana jest zdecydowanie do kobiet.
Powód założenia firmy był prozaiczny - na rynku trudno znaleźć producenta, który szyje ładne i dobrze wykonane fartuchy. Problem jest zarówno z damskimi, jak i męskimi. Wszystkie wyglądają podobnie i mało atrakcyjnie; brakuje im kolorów. Małgorzata skojarzyła fartuchy z przyjemnością i pasją gotowania w domowym zaciszu.
Wiedza to potęga
E-handel jest obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem dystrybucji towarów i usług. Z badań przeprowadzonych przez monitorującą rynek firmę IAB Polska wynika, że aż 40 proc. e-sklepów zwiększyło obroty, a niemal jedna trzecia – zyski.
Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrosła w 2016 roku do blisko 36 mld zł, a w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się. Natomiast liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc.- prognozują eksperci Sociomantic Labs.

Wiedza kluczem do sukcesu!
Zanim zaczniesz – zbadaj rynek
Właścicielka sklepu sprawdziła osobiście, co w zakresie fartuchów i akcesoriów internetowych oferują inne sklepy. Wiedziała, że biznes, który planuje rozpocząć, wypełni lukę na rynku związanym z tego typu produktami. Według statystyk Google, około czterech tysięcy osób miesięcznie szuka fartucha kuchennego (dane z Google Trends).
Małgosia wykorzystała też fakt, że kobiety lubią wyglądać ładnie – również wtedy, gdy gotują. Nikt nie chce witać niespodziewanych gości w czymś brzydkim i ponurym. Dzięki produktom z ilookandcook nie trzeba już w popłochu zmieniać ubrania, gdy tylko usłyszymy dzwonek do drzwi.
Odpowiedni plan działania
Właścicielka sklepu nie szyje sama. Towary, które oferuje sprowadza z USA, Niemiec, Australii i Wielkiej Brytanii. Małgosia wcześniej pomyślała o tym, gdzie będzie je przechowywać. Wynajęła lokal od spółdzielni mieszkaniowej i przeznaczyła go na magazyn - to bardzo ułatwia jej pracę. Potrzebny towar ma zawsze blisko siebie, skraca tym samym czas oczekiwania klienta, który szybko otrzyma to, co zakupił. Małgosia wysyła ze swojego magazynu, bez konieczność zamówienia produktu u producenta. Tym samym, czas od momentu zamówienia (i zapłaty) do jego sfinalizowania, to tylko jeden dzień. To ważne, bo klienci cenią tak sprawną usługę.
Warto wiedzieć
Klient robiący zakupy w Internecie zwraca uwagę na przewidywany czas dostawy. Klasycznie - im szybciej, tym lepiej! Pamiętaj, że prowadząc sklep internetowy musisz wziąć pod uwagę różne opcje dostaw, bo cena także ma znaczenie. Sprawdź oferty firm kurierskich i pocztowych.

Bez tego ani rusz
Poszerzanie grona klientów – jak przyciągnąć dzieci
Obecnie wiele sklepów oferujących produkty skierowane do dorosłych, tworzy też ich miniaturowe wersje przeznaczone dla dzieci. Tak jest również w przypadku akcesoriów oferowanych przez Małgosię.
Oferta sklepu to także produkty dla najmłodszych - małe fartuszki, czapki kuchenne. Moda na gotowanie dotyczy też dzieci, a czas wspólnie spędzony w kuchni może przynieść wiele radości. Możemy je uczyć prostych czynności, jak wypiekanie i ozdabianie ciastek. Wszystko to przy użyciu produktów, które „cieszą oko”, a tym samym ciekawią dzieci. Małgosia odkryła to gotując z córką, która uwielbia pichcenie i barwne fartuchy mamy.
Wszystkie produkty, które oferuje sklep są kolorowe. Przeważa w nim ciepła, wręcz słodka paleta barw, którą doceniają przede wszystkim kobiety.
Dobra passa na start – pomógł Internet
Małgosia założyła firmę w sierpniu 2012r. Pomogły jej w tym oszczędności. W sklep zainwestowała 12 000 zł. Reszty pieniędzy trzeba było poszukać. Złożyła wniosek i otrzymała dotację z Europejskiego Funduszu Społecznego - dokładnie 40 000 zł. Sklep zaczął działać. Rozwijał się stopniowo, a zrobiło się o nim głośno za sprawą Katarzyny Tusk. Wszystko zaczęło się od zwykłych zakupów. Właścicielka sklepu napisała do Kasi prośbę o umieszczenie zdjęć produktów i nazwy sklepu na swoim blogu. Udało się, a sklep zaczęło odwiedzać coraz więcej klientów. Obecnie informacje o produktach z ilookandcook.pl pojawiają się w prasie kobiecej, magazynach lifestylowych i magazynach kulinarnych.
Warto wiedzieć
Kto może uzyskać wsparcie finansowe z Europejskiego Funduszu Społecznego?
W centrum działań EFS zawsze są ludzie. Projekty wspierane przez Europejski Fundusz Społeczny są kierowane do różnych grup społecznych – beneficjentów. Są nimi: projektodawcy oraz grupa docelowa - ostateczni odbiorcy wsparcia (uczestnicy projektów).
Sprawdź aktualne możliwości dofinansowania na stronie Portal Funduszy Europejskich: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/efs/

A to ciekawe…
Jak znaleźć swoje miejsce w internecie?
Trudna promocja w Internecie
Biznes w Internecie, jak każdy inny, wymaga odpowiedniej promocji. Jeśli umiesz odpowiednio użyć Instragramu czy skutecznie gromadzić na swoim profilu kolejnych followersów, to już dobry krok w stronę dbania o wizerunek Twojego biznesu. Podobnie jest z pozostałymi mediami społecznościowymi czy blogosferą. Małgosia przyznaje, że najbardziej koncentruje się na pozycjonowaniu sklepu w wyszukiwarkach.
Możesz też reklamować się w prasie, ale wykup powierzchni reklamowej w magazynach nie należy do najtańszych. Zauważyła to też Małgosia, która na razie skupia się na wysyłaniu informacji prasowych i packshotów, czyli zdjęć produktów. To działa, bowiem materiały przez nią przesłane rzeczywiście pojawiają się w czasopismach kobiecych. Bez kupowania reklamy!
Warto wiedzieć
Jeśli, tak jak Małgorzata, chcesz prowadzić sklep internetowy pamiętaj, że odpowiednia reklama to także pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Chodzi o to, by wpisując w wyszukiwarce hasło: „fartuszek w gwiazdki” - jednym z pierwszych wyników był link do Twojego sklepu internetowego. Jeśli znajdziesz się na pierwszej stronie haseł, wyświetlanych przez wyszukiwarkę internetową, klienci szukający Twoich produktów bez problemu Cię odnajdą. Daj się znaleźć!
Planuj i patrz w przyszłość
Jak każdy biznes, sklep internetowy musi się rozwijać. Małgosia stale się uczestniczy w branżowych szkoleniach. Jeździ też na zagraniczne targi, np. tekstyliów czy wyposażenia wnętrz. Dba o kontakty; nawiązuje bezpośrednią współpracę z producentami. Chce rozwijać swoją działalność - myślała o produkcji fartuchów z importowanych tkanin. W końcu siedziba firmy jest w Łodzi, czyli tekstylnym zagłębiu Polski. W planach jest również otwarcie sklepu stacjonarnego w Warszawie i showroom w Łodzi. Wszystko po to, by rozpowszechnić markę i utrwalić pozycję na rynku. Ty też tak możesz!
Dlaczego warto?
- Jeśli masz pomysł, lubisz rzeczywistość wirtualną i odnajdujesz się w przestrzeni internetowego handlu, to jest coś dla Ciebie. Dlaczego? Przede wszystkim, pracujesz na siebie, nie na zysk innych. Jesteś więc całkowicie niezależny – pracujesz wtedy, kiedy chcesz i możesz. A jeśli robisz coś, co lubisz – tak naprawdę nigdy nie pracujesz!
- Martwisz się finansami? Bardzo dobrze, bo to znaczy, że podchodzisz do tematu odpowiedzialnie. To, że nie posiadasz wystarczających finansów, nie przekreśla Twoich szans. Jeżeli masz dobry pomysł, na pewno znajdą się inwestorzy, którzy zechcą z Tobą współpracować. Dla nich to także szansa na zysk.
- Jak Ci się powiedzie i zaistniejesz na rynku, masz szansę czerpać zyski przez długi czas. Właściwie bez wychodzenia z domu, bo w końcu działasz w Internecie.
- Kontakty są ważne, a biznes wymaga stałego pozyskiwania nowych znajomości, które mogą zainspirować Cię do rozszerzenia działalności albo do inwestycji w zupełnie nowe projekty.
Jak to jest w ilookandcook?
Właścicielka sklepu nikogo nie zatrudnia (z wyjątkiem księgowości zewnętrznej). Wszystkim zajmuje się sama. Magazyn sklepu znajduje się w bloku, w którym mieszka. Zadbała o to, by każdy aspekt prowadzonego przez nią biznesu, był bardzo dobrze zorganizowany. Małgosia dba także o przejrzystość finansów w swoim biznesie. Miesięczne stałe koszty prowadzenia sklepu oscylują wokół 4 500 zł brutto. Ta samodzielność daje jej ogromną satysfakcję i pozwala stopniowo planować rozwój firmy.
Przemyśl, planuj, sprawdzaj
Jeśli chcesz zbudować stabilny biznes w Internecie i czerpać z niego zyski, musisz mieć przemyślany biznesplan. Już na starcie weź pod uwagę różne metody promocji, myśl o rozwoju i planuj dalsze kroki. Sprecyzuj, zaraz na początku, jaki jest Twój cel. Rób wszystko, by go osiągnąć w założonym czasie. Jeśli Ci się nie uda – też możesz dużo zyskać!!! Zdobędziesz cenne doświadczenie. Będziesz mógł przeanalizować ewentualne błędy, by uniknąć ich w przyszłości!
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?