Pomysł na biznes:

Jak założyć sklep internetowy i zarabiać na sprzedaży ręcznych robótek?

Branża:
  • E-handel
  • Produkcja i sprzedaż rękodzieła
  • Handel
  • Produkcja i sprzedaż
  • Moda
  • Sprzedaż

artcile

Podejmij wyzwanie

Wielopokoleniowa tradycja w nowoczesnym wydaniu – e-handel koronkami z Koniakowa

Sklep internetowy Kajzar to nowoczesna forma sprzedaży produktów z wieloletnią tradycją o określonym sposobie szydełkowania. Ten sposób szydełkowania jest stosowany tylko we wsi Koniaków, stąd nazwa „koronki koniakowskie”. To także rodzinny biznes – Paweł sprzedaje wyroby swojej mamy. Koronkowe cuda z ich sklepu, wyheklowane na szydełku (w gwarze poznańskiej heklowanie oznacza szydełkowanie) cieszą się zainteresowaniem wśród odbiorców. 

icon

Dla kogo?

  • Dla osób ze zdolnościami manualnym
  • Dla wykonujących ręczne robótki szydełkowe, na drutach, inne
  • Dla osób zajmujących się hobbystycznie rękodziełem 
  • Dla osób zainteresowanych Internetem oraz branżą eCommerce 
  • Dla wszystkich ceniących tradycyjne wyroby 
  • Dla absolwentów kierunków artystycznych, rękodzieła, pokrewnych
icon

Zanim zaczniesz

  • Oceń, które z rzeczy jakie wykonujesz samodzielnie lub ktoś z Twojej rodziny (znajomych) może zainteresować kupujących 
  • Sprawdź, czy na rynku handmade są już produkty, które chcesz sprzedawać. Jeśli tak – czym będziesz się wyróżniać? 
  • Zapoznaj się z działaniem i ofertą portali pośredniczących między twórcami handmade a klientami końcowymi – na początku przydadzą Ci się ich usługi 
  • Zweryfikuj możliwości dostosowania się do zmieniających się potrzeb klientów (aby nieco uwspółcześnić ofertę produktów, sklep Kajzar oferuje także koronkową bieliznę) 
  • Stwórz swoją pierwszą mini kolekcję robótek - sprawdź, czy taka praca daje Ci przyjemność i jakie jest zainteresowanie wśród znajomych! 
  • Ile czasu potrzebujesz aby stworzyć a później uzupełniać kolekcję produktów
artcile

Liczy się pomysł

Produkty handmade – hit ostatnich lat

W ostatnich latach produkty wykonywane ręcznie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Klienci doceniają czas potrzebny na wytworzenie danej rzeczy, odpowiedni dobór materiałów oraz to, że żaden produkt nie jest identyczny. To samo tyczy się produktów regionalnych, których produkcja podparta jest wieloletnią tradycją. Jednak rzadko słyszy się, by ktoś sprzedawał w Internecie wyroby koronkowe, a w dodatku uwspółcześnił je tworząc, np. kobiecą bieliznę.

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Tradycja dobrze się sprzedaje 

Rynek produktów handmade jest obecnie bardzo popularny. Kupujący chętnie sięgają po to, co wytwarza ludzki talent, bo stanowi gwarancję towaru o niepowtarzalnym charakterze i wysokiej jakości. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyroby nawiązujące do lokalnej tradycji.

Sklep oferujący wyroby koronkowe wykorzystuje ten trend.

Paweł znalazł na rynku niszę i wykorzystał ją. Mając w rodzinie i wśród znajomych utalentowane koronczarki, postanowił je sprzedawać – ale w nietypowy sposób. Stworzył dla nich miejsce „na półce” sklepu internetowego.

Sklep, który prowadzi Paweł, powstał w 2007 roku. Pomysł na biznes wziął się z połączenia tradycji rodzinnej oraz nowych możliwości sprzedaży w sieci. Dziś Paweł jest właścicielem firmy. Koronki i bielizna oferowane w sklepie są, w większości, wykonane przez jego mamę. Heklowała babcia i nauczyła tego matkę Pawła.

icon

Wiedza to potęga

Co możesz zyskać sprzedając produkt niszowy, w dodatku wykonany ręcznie?

Na przykładzie sklepu Kajzar widać, że bardzo dużo, chociażby wyższe marże na produktach. Jeżeli nikt poza Tobą nie sprzedaje danego wyrobu, klienci nie będą mieć możliwości zakupu w innym miejscu ani po niższej cenie. Twoja marża może być wyższa.

Mogą ominąć Cię gigantyczne koszty promocji. Jeśli nie masz biznesowej konkurencji, nie musisz wydawać dużych pieniędzy na działania marketingowe. Jeśli Twój sklep będzie jednym z pierwszych, oferujących danego rodzaju produkty, masz szansę zakorzenić się w świadomości klientów i lepiej usytuować swój biznes na rynku. To ugruntuje Twoją pozycję.

Siła tkwi w tradycji

Koronki są wizytówką wsi Koniaków i tylko tam można się nauczyć, jak robić je na szydełku. Wytwarzane są z bawełnianych nici, w kolorze białym lub beżowym. Bazują na motywach przyrodniczych; widoczne są ornamenty roślinne, tworzone w kształt koła lub o układzie przypominającym gwiazdę. Nie ma konkretnego szablonu czy wzoru. To jak dana koronka będzie wyglądać, zależy od pomysłu koronczarki1. Tradycja ta była również obecna w domu Pawła. Zajmowała się tym jego babcia - nauczyła się szydełkować, gdy miała zaledwie 15 lat; całe życie pracowała dla Cepelii. Rodzinną tradycję kontynuuje mama Pawła. W 1993 roku założyła firmę, która zajmowała się sprzedażą artykułów odzieżowych, w tym koronek.

Tak jak Paweł, możesz zainspirować się tym, co masz wokół siebie i to uwspółcześnić. Internet pomaga w sprzedaży, a zakupy online to już codzienność każdego z nas.

 

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Tradycyjne wyroby – co z tego wynika?

Paweł wykorzystał budzącą się w ludziach świadomość produktu – coraz częściej klienci doceniają i poszukują wyrobów rękodzielniczych, nietuzinkowych, unikalnych lub po prostu regionalnych.

W przygotowaniach do biznesu pomogło Pawłowi jego zainteresowanie kulturą regionu i powrót do tradycji, który w obecnych czasach jest bardzo popularny. Koronki koniakowskie stały się hitem. Największą popularnością cieszą się, od długiego czasu, rękawiczki koronkowe. Są kupowane dla panien młodych i dziewczynek, które przystępują do katolickiej I komunii świętej lub protestanckiej konfirmacji. Obrusami i serwetami, wyheklowanymi przez koniakowskie koronczarki, prezydent Bronisław Komorowski obdarowywał swoich ważnych gości!

Jeśli chcesz dobrze sprzedać coś unikatowego, musisz wzbudzić w kupującym chęć posiadania tego, co oferujesz!

icon

Warto wiedzieć

Wiesz, jaki jest najsłynniejszy koniakowski haft? To „gąsiorek” - jeden z najpopularniejszych tradycyjnych wzorów koniakowskiej koronki. To misterne, połączone ze sobą kwiatki. Jeśli chcesz prowadzić biznes czerpiący zyski z produktów wytwarzanych ręcznie, musisz wiedzieć, co tradycja ma do zaoferowania!

artcile

Bez tego ani rusz

Wyroby warte swojej ceny

Ceny w sklepie Pawła nie należą do najniższych, jednak chętnych do zakupu nie brakuje. Za obrus o średnicy 90 cm trzeba zapłacić prawie 900 zł. Misterna konstrukcja z wydzierganych na szydełku listków i kwiatków zapada w pamięć i dla wielu jest warta swojej ceny. Ozdoby choinkowe, takie jak małe gwiazdki, kosztują około 19 zł. To produkt dostępny niemal dla każdego. W asortymencie sklepu można znaleźć ubrania, a nawet bieliznę. Za bluzkę trzeba zapłacić 500-600 zł, rękawiczki kosztują 99 zł, a rajstopy - 199 zł. Wyroby oferowane przez sklep, to także doskonały pomysł na prezent. Kwoty, które trzeba zapłacić za koronkarskie wyroby nie przerażają klientów, bo ci rozumieją, że na cenę ma wpływ przede wszystkim czas, który trzeba poświęcić na wykonanie. Liczy się także jakość nici, które wytwarzane są w specjalny sposób. Najpierw poddawane są procesowi merceryzacji, czyli uszlachetnianiu przędzy poprzez oddziaływanie na nią roztworem wodorotlenku. Proces ten wypływa na wygląd oraz jakość produktu - nadaje połysk i zwiększa jego trwałość.

artcile

A to ciekawe…

Jak wzbudzić zainteresowanie?

Tradycja wyrobu koniakowskich koronek w rodzinie Pawła przechodzi z pokolenia na pokolenie. Jej początki to pierwsze lata XX wieku. Zdążyła już wypracować swoje zasady. Jest dokładnie określone, jaki rodzaj produktu koronkarki mogą wytworzyć, by wpisać się nurt tradycji. Są więc obrusy, ozdoby choinkowe, serwetki i serwety.

Dawniej popularne było zamawianie koronkowych sukien ślubnych. Nie były one najtańsze. Na taki zakup mogli pozwolić sobie tylko nieliczni, bardzo zamożni klienci. Przyszedł jednak czas, w którym zainteresowanie koronkowymi cudami zmalało. Najmłodsze pokolenie koronczarek musiało znaleźć sposób, by zaistnieć na nowo. Wymyśliły więc koronkową bieliznę. Tutaj kluczem jest koncept na zmianę i rozwój. Możesz coś zdziałać tylko wtedy, jeśli masz pomysł i odwagę do jego realizacji!

icon

Warto wiedzieć

Czy wiesz, że koniakowskie koronczarki zrekonstruowały (przy pomocy złotych nici) motyw chorągwi z 1683 roku, z czasów Jana III Sobieskiego? Ich dzieło można podziwiać w Pałacu w Wilanowie.

Stringi w gąsiorek

Na stronie internetowej sklepu Pawła można kupić koronkowe stringi, na których jest najsłynniejszy, koniakowski wzór. Panie mają możliwość wyboru kształtu bielizny. Dostępne są klasyczne stringi w gumkę, jak i wiązane z boku – wszystko po to, by wyjść naprzeciw potrzebom klientek. Ten pomysł przypomniał światu o koronce. Z powodu sporu o stringi, do Koniakowa zjechały się telewizje z całego świata. Pojawiła się więc szansa na biznes i zysk.

Musisz znaleźć swoją niszę i umiejętnie ją wypełnić. Zadbaj o to, by Twój pomysł na biznes był wyjątkowy!

icon

Dlaczego warto?

  • Możesz pracować gdziekolwiek zechcesz i masz dużą elastyczność – biznes internetowy nie wymaga atrakcyjnej lokalizacji w centrum miasta. 
  • Sprzedając produkt niszowy, masz szansę na wyższe marże i łatwiej Ci będzie pozyskać lojalność klientów oraz promować się za pomocą tzw. poczty pantoflowej. 
  • Działając w Internecie masz 5 miliardów potencjalnych klientów – ograniczenia przed eks-pansją zagraniczną są dużo mniejsze niż w przypadku tradycyjnych, stacjonarnych biznesów. 
  • Możesz pracować w domu. Cały czas się rozwijasz – prowadząc sklep internetowy z pewnością będziesz nieustannie szukać nowych możliwości i narzędzi do promocji i sprzedaży online.

Promocja sklepu w niszowej branży jest łatwiejsza

Podstawą promocji sklepu Pawła jest strona internetowa. Wyroby z koronki prezentują modelki. Dużą rolę odgrywa poczta pantoflowa. To bardzo ważna metoda promocji: zadowolony klient/klientka poleci zakupy w Twoim sklepie swojej mamie, przyjaciółce, bratu, znajomym w pracy. W ten sposób jesteś w stanie zyskać naprawdę pokaźną liczbę kupujących!



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę