Pomysł na biznes:

Jak założyć sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym dla kobiet po mastektomii?

Branża:
  • handel
  • artykuły rehabilitacyjne

artcile

Podejmij wyzwanie

Biznes związany z rehabilitacją

W biznesie, który jest oparty na pomocy innym, zarobki mogą zejść na dalszy plan. Liczy się empatia i uśmiech, jaki można zobaczyć na czyjejś twarzy. Doskonałym przykładem takiego podejścia jest firma Amazonka Barbara. To pierwszy w Polsce sklep dla kobiet po mastektomii, który działa nieprzerwanie od 28 lat. 

 

icon

Dla kogo?

  • Dla sprzedawców z wiedzą medyczną
  • Dla absolwentów rehabilitacji
  • Dla absolwentów kierunków związanych ze sprzedażą i marketingiem
  • Dla zainteresowanych medycyną i artykułami medycznymi
  • Dla tych, którzy szybko nawiązują dobre relacje z klientem 
  • Dla osób, które chcą skupić się na konkretnej grupie klientów
icon

Zanim zaczniesz

  • Poznaj rynek artykułów rehabilitacyjnych, branżę, środowisko w którym chcesz działać – jakie konkretnie są potrzeby, problemy i oczekiwania klientów,  jak duży jest rynek
  • Upewnij się, że Twoje przygotowanie merytoryczne związane z oferowanymi produktami jest na właściwym poziomie lub dokształć się 
  • Sprawdź, kto konkretnie potrzebuje sprzętu rehabilitacyjnego i konkretnie jakiego
  • Sprawdź, jak dotrzeć do wybranej grupy klientów – przez Internet, media społecznościowe, prasę; jak środowisko komunikuje się w mediach społecznościowych 
  • Dowiedz się, czy możesz liczyć na wsparcie fundacji branżowych lub lekarzy –  jakich, na jakich zasadach? 
artcile

Liczy się pomysł

Biznes, który leczy duszę

Przygoda Barbary i Władysława zaczęła się w 1990 roku, kiedy kobieta zachorowała na raka piersi. Wtedy nie przypuszczała, że tak bolesne doświadczenie przekuje się w coś dobrego – co pomoże nie tylko jej, ale też wielu innym kobietom.

Po amputacji piersi Barbara bardzo długo szukała specjalistycznego miejsca, w którym mogłaby kupić sprzęt rehabilitacyjny, protezę czy odpowiednio wyprofilowaną bieliznę. Niestety, Barbara wraz z mężem sprowadzali potrzebne produkty z zagranicy. To kosztowało ich niemałe pieniądze. Dostępne na polskim rynku produkty dla Amazonek były wątpliwej urody, z wygodą też nie miały wiele wspólnego. Dlatego, mając już doświadczenie, Barbara postanowiła pomóc innym kobietom. Stworzyła dla nich miejsce, które stało się czymś więcej niż niszowym sklepem. Dziś Amazonka Barbara znana jest w całej Polsce. To sklep-legenda i jednocześnie klub dla kobiet cierpiących po chorobie. Miejsce, w którym mogą się wypłakać i podzielić własnymi doświadczeniami. A także „lecznica” – bo stąd wychodzi się z uzdrowioną duszą i uśmiechem na twarzy. 

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z potrzeby serca

Barbara, tak jak wiele kobiet po mastektomii, chciała znów poczuć się komfortowo we własnym ciele. Dlatego szukała bielizny i protez, które mogłaby wygodnie nosić. Gdy okazało się to niemożliwe, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Niestety Barbarze nie udało się wygrać z chorobą. Jej starania i chęci nie poszły jednak na marne. 

Dziś sklep Amazonka Barbara prowadzi jej mąż wraz z drugą żoną – Barbarą, córką Anetą i synem Radosławem. Wspólnie pomagają kobietom stanąć na nogi. Doradzają w doborze właściwej bielizny lub protezy. Pomagają radzić sobie z traumą, którą przeżywa każda chorująca osoba.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu

Wyspecjalizowane produkty, specyficzna grupa klientów

Każda działalność podobna do sklepu Amazonka Barbara to niezwykle specyficzne przedsięwzięcie, skierowane do wąskiej grupy odbiorców. W takim przypadku to nie pieniądze i osiągnięty zysk powinny być dla Ciebie najważniejsze. Liczy się idea, która pozwoli połączyć biznes z pomaganiem. Jeśli więc masz pomysł na firmę i przy okazji chcesz pomóc innym, nie wahaj się. Może się okazać, że w Polsce jest wiele potrzebujących osób, dla których Twoje miejsce będzie azylem i rozwiązaniem najbardziej palących problemów. 

 

icon

Co możesz zrobić, żeby odnieść sukces w takim biznesie?

Przykład Barbary, która zapełniła pewną lukę w branży rehabilitacyjnej i medycznej, jest godny naśladowania. Dzięki temu od początku zyskała grupę klientek, mających podobne problemy. Dziś w całej Polsce znajdują się sklepy z protezami i bielizną dla Amazonek. Jeśli więc szukasz pomysłu na biznes, a chcesz trafić w niszę - zastanów się, czego Tobie brakuje, co zaspokoiłoby Twoje potrzeby lub kogoś z najbliższego otoczenia.

Działaj w oparciu o ideę - jeśli Twoje produkty czy usługi są tworzone z pasji, doświadczenia, wiedzy czy innych pobudek, a do tego trafiają w potrzeby klientów w przysłowiową „10”, sukces masz w zasadzie zapewniony. Nie zrażaj się, jeśli w okolicy ktoś wpadnie na ten sam pomysł. Gdy od początku świadomie budujesz markę, klienci będą Ci wierni, powiedzą o Tobie dobre słowo innym.

Postaraj się wyróżnić – oferuj coś więcej niż produkt. Weź za przykład Barbarę, która stworzyła miejsce, gdzie kobiety mogą się ze sobą dzielić doświadczeniami i problemami, a obsługa charakteryzuje się delikatnym psychologicznym podejściem. Bądź przyjacielem swoich klientów i staraj się, by wychodzili od Ciebie z uśmiechem na twarzy.

Poszerzaj asortyment i śledź zmienne trendy – potrzeby klienta mogą się zmieniać wraz z upływem czasu, pojawieniem się nowych trendów i możliwości. Dlatego nie stój w miejscu i słuchaj tego, co mówią użytkownicy Twoich produktów. Jeśli oferujesz bieliznę dla kobiet po mastektomii, zastanów się nad wprowadzeniem koszul nocnych czy specjalistycznych strojów na siłownię. Dzięki temu klienci będą widzieć, że cały się rozwijasz i nadążasz za zmieniającą się rzeczywistością

Komfortowo i profesjonalnie… czyli otwarcie sklepu

Sklepy rehabilitacyjne można obecnie znaleźć w całej Polsce. Jednak tylko Amazonka Barbara jest jedynym, który po 28 latach działalności jest całkowicie poświęcony kobietom po mastektomii.

Początki nie były łatwe. Trzeba wiedzieć, że miejsca oferujące tzw. artykuły rehabilitacyjne muszą mieć specjalistyczną obsługę. Nie można zatrudnić studenta czy pierwszej lepszej osoby z ogłoszenia. Sprzedawca powinien mieć uprawnienia zdobyte podczas kursu rehabilitacji, który jest honorowany przez Ministerstwo Zdrowia. W innym wypadku, wykonuje swoje obowiązki nielegalnie. W Amazonce klientki obsługuje córka Barbary - Aneta, dla której rodzinny biznes stał się nie tylko pracą, ale też pasją. 

Panie, które przychodzą po protezę czy specjalistyczny biustonosz czują się tu jak w domu. Wydzielono dla nich osobny pokój, w którym mogą usiąść i porozmawiać z Anetą o swoich obawach, potrzebach i marzeniach związanych z nową bielizną czy „sprzętem rehabilitacyjnym”. Atmosfera jest bardzo kameralna i przyjazna, a dodatkowym atutem jest wspominany klub, gdzie kobiety po raku piersi mogą przyjść i podzielić się swoimi codziennymi zmartwieniami. To nie tylko poprawia im nastrój, ale też dodaje, tak potrzebnej w tych trudnych chwilach, otuchy.

icon

Klucz do sukcesu?

Doskonała znajomość sprzedawanego produktu.

Jeśli otwierasz swój sklep, od początku musisz wiedzieć, jak mają wyglądać oferowane przez Ciebie produkty. Tak właśnie było w przypadku Amazonki Barbary. Jej przykład pokazuje, że choć minęło prawie 30 lat od powstania sklepu, nadal jest niewielu specjalistów potrafiących odpowiednio wybrać bieliznę dla kobiety po amputacji piersi. Dobrze dobrany biustonosz pooperacyjny to nie tylko estetyka, poczucie komfortu i bezpieczeństwa, ale też jedna z najbardziej skutecznych form profilaktyki przeciwobrzękowej.

Jeśli więc jesteś odpowiednio zaangażowany i nastawiony na potrzeby odbiorców, będziesz generować zyski i pozyskiwać coraz to nowych klientów. A im większy będzie poziom ich zadowolenia i zaangażowania, tym proporcjonalnie będą rosły Twoje zarobki.

artcile

Bez tego ani rusz

Co oferuje sklep Amazonka Barbara?

Przede wszystkim są to protezy piersi dla kobiet po mastektomii. Najtańsze kosztują ok. 280 zł – tę kwotę zwraca w całości NFZ. Jeśli klientka zdecyduje się na droższą protezę, musi  różnicę zapłacić z własnej kieszeni. Najbardziej zaawansowane protezy, które dostosowują się do temperatury ciała mogą kosztował 490 zł, a nawet 620 zł. Oprócz protez, w sklepie można znaleźć specjalistyczną bieliznę, która właściwie dopasowuje się do protezy, koszulki nocne i piżamy, a także odzież sportową czy kostiumy kąpielowe. Ceny biustonoszy wahają się od 70 do 200 zł, a pozostałego asortymentu od 150 do 260 zł.

O jakości i wygodzie oferowanych produktów świadczą nie tylko opinie zadowolonych Amazonek, ale też fakt, że do sklepu przychodzą również kobiety zdrowe. Mówią, że te biustonosze są bardzo wygodne, a ich noszenie jest o wiele bardziej komfortowe, niż tradycyjnej bielizny. Podobnie było w przypadku turbanów, które kobiety zamawiają zamiast peruki, podczas chemioterapii. W zeszłym roku zamawiało je bardzo dużo zdrowych pań – dla nich był to jedynie jest z modnych trendów. 

 

icon

Warto wiedzieć

Klient, który trafia do Twojego sklepu po raz pierwszy, może czuć się skrępowany i zagubiony. Jeśli, dodatkowo, jest to miejsce, które w jakimś stopniu kojarzy mu się z chorobą, przeżycie może być wręcz traumatyczne. Dlatego zapewnij mu odpowiednią obsługę i komfortową atmosferę.

Pokaż, że masz wiedzę na temat produktu i właściwe podejście. Wiesz, jak reaguje skóra w zetknięciu z protezą, czym różnią się od siebie poszczególne modele oraz jak wyglądają kwestie refundacji.

Im więcej będziesz wiedzieć, tym lepiej dla Twojej działalności. Wiedza, różnorodne kursy i stale podnoszone kwalifikacje pomagają w umocnieniu pozycji na rynku.

artcile

A to ciekawe…

Jak można promować swoje produkty?

Amazonka Barbara nie przeznacza dużych nakładów finansowych na reklamę czy promocję. Wystarczy wybrać kilka kanałów, dzięki którym potencjalni klienci będą mogli poznać zakres oferowanych przez Ciebie usług i produktów:

  • Social media – przede wszystkim Facebook, Instagram 
  • Mailing skierowany do klientów
  • Kontakt bezpośredni
  • Poczta pantoflowa – to przede wszystkim!!!

Kluczowa jednak jest obsługa i pierwszy kontakt klienta z towarem. Jeśli w jego oczach widać zadowolenie, jest niemal 100% szansy, że będzie do Ciebie wracać po kolejne zakupy. A o to przecież Ci chodzi.

Amazonka Barbara nieustannie szuka nowych możliwości rozwoju. Zaczynała jako tradycyjny sklep stacjonarny, a od 12 lat działa w sieci, uruchamiając własny sklep internetowy. Obecnie, właściciele zastanawiają się nad wprowadzeniem asortymentu dla zdrowych kobiet. Dzięki temu powiększyłaby się grupa klientów.

 

artcile

Zbuduj własną markę

Portret profesjonalisty – Buduj swoją markę

Zdobądź i rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm. 

  1. Ucz się - pomyśl o zdobyciu wiedzy i umiejętności, które podniosą Twoje kwalifikacje. Możesz wybrać szkolenie z zarządzania, prowadzenia księgowości, kurs perukarstwa czy coraz popularniejszego brafittingu. Przydatnych kursów możesz szukać w Internecie lub urzędach pracy. Zapłacisz za nie od 1 200 zł.

     W Polsce działają liczne organizacje związane z rehabilitacją i ortopedią. Warto przyjrzeć się ich działalności. Sa to np.:

    •  Krajowa Izba Fizjoterapeutów,
    •  Polskie Towarzystwo Fizjoterapii,
    •  Polskie Towarzystwo Rehabilitacji,
    •  Ogólnopolski Związek Zawodowy Pracowników Fizjoterapii,
    •  Polskie Towarzystwo Ortopedyczne i Traumatologiczne,
    • I wiele innych.
  2. Uczestnicz w branżowych kongresach, konferencjach, targach i spotkaniach – obserwuj działania fundacji, które zajmują się pomocą dla kobiet po mastektomii i uczestnicz w organizowanych przez nie akcjach. Dzięki temu Twoja grupa docelowa będzie mogła Cię bliżej poznać i zaznajomić się z oferowanym przez Ciebie asortymentem.

    Przykłady eventów: 

    •  Targi Medycyny Fizykalnej i Rehabilitacji w Łodzi, 
    •  Expo Silecia Targi Rehabilitacji i Sprzętu Rehabilitacyjnego, 
    •  Wschodnie Targi Rehabilitacji w Lublinie, 
    •  Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego w Poznaniu, 
    •  Targi SALMED.
    • W czerwcu wybierz się na Dzień Różowej Wstążki. 

    Na polskim rynku działają także liczne organizacje branżowe, m.in.:

    •  Federacja Stowarzyszeń Amazonek, 
    •  liczne Kluby Amazonek (lokalne),  
    •  Polskie Towarzystwo Rehabilitacji,
    •  Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych 
    •  Stowarzyszenie Rehabilitacji, Kultury Fizycznej, Turystyki i Integracji,
    •  Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych POLMED.

    Zaprzyjaźnij się ze środowiskiem branżowym. Na rynku działa wiele fundacji i stowarzyszeń pomagających Twoim klientkom. Poznaj środowisko medyczne. Możesz być wsparciem dla lekarzy w podejmowaniu decyzji, co do wyboru odpowiedniego sprzętu rehabilitacyjnego.

  3. Obserwuj, co robi konkurencja - odwiedzaj ich strony czy profile w mediach społecznościowych. Zaglądaj do e-sklepów. Jeśli chcesz dokładnie poznać konkurencyjne produkty, zamów jeden z nich i zobacz, czym różni się od Twojego. Być może to zainspiruje Cię do wprowadzenia zmian lub tylko potwierdzi, że oferowany przez Ciebie asortyment jest najwyższej jakości. 

  4. Czytaj - warto śledzić czasopisma i magazyny internetowe, takie jak: „Gazeta Lekarska” i „Praktyczna Fizjoterapia i Rehabilitacja”. Możesz też przeczytać pierwszą polską książkę o brafittingu – „Brafitting. Lifting piersi bez skalpela”. Oprócz tego zaglądaj na strony www fundacji – Alivia, Rak’n’roll czy Amazonka. 

artcile

Słowniczek pojęć

  • Chemioterapia - sposób leczenia nowotworu za pomocą leków hamujących rozwój lub niszczących komórki nowotworowe

  • Chemioterapia adjuwantowa - chemioterapia uzupełniająca, pooperacyjna

  • Cytostatyki - substancje naturalne i syntetyczne posiadające właściwości toksyczne w stosunku do komórek nowotworowych, stosowane w chemioterapii

  • Badanie cytologiczne - histopatologiczna ocena materiału komórkowego pobranego, np. z szyjki macicy lub guza nowotworowego (biopsja cienkoigłowa)

  • Galaktografia - badanie radiologiczne piersi polegające na ocenie przewodów mlecznych po podaniu do nich kontrastu

  • Badanie histopatologiczne - badanie mikroskopowe preparatów tkankowych pobranych od pacjenta przez patologa w celu określenia lub rozpoznania przyczyn choroby

  • Bardotka - typ usztywnianego biustonosza, którego miseczki są uformowane w ten sposób, aby odsłonić i wyeksponować górną część biustu; jednocześnie podnoszą ją do góry

  • HPV - wirus brodawczaka ludzkiego. Dowiedziono, że dwa typy tego wirusa – 16 i 18 wykrywane są u 85% pacjentek z rakiem szyjki macicy

  • Leczenie skojarzone - leczenie nowotworów za pomocą różnych metod (chirurgia, radioterapia, chemioterapia, hormonoterapia)

  • Mammografia - badanie radiologiczne piersi w celu oceny istnienia zmian chorobowych. Nie powinna być stosowana jako jedyne badanie przesiewowe

  • PET - pozytronowa tomografia emisyjna, czyli badanie obrazowe pozwalające na ocenę rozległości nowotworu przy wykorzystaniu zwiększonego metabolizmu komórek nowotworowych

  • Push-up - biustonosz z ciętą po skosie miseczką i fiszbiną umiejscowioną po boku. Podnosi piersi do góry i daje efekt dobrze wyeksponowanego pełnego biustu. Model jest usztywniany i wyposażony w poduszeczki z gąbki lub silikonu, które mogą być wyjmowane lub zamocowane na stałe.

  • Remisja - ustąpienie objawów choroby

  • Resekcja - usunięcie, wycięcie

icon

Dlaczego warto?

  • Łączysz biznes z pomaganiem innym – czyli dwie rzeczy, które wydają się być na odległych biegunach, a jednak można je połączyć. 
  • Sprzedajesz produkt skierowany do konkretnej i jasno sprecyzowanej grupy odbiorców, która może polecać Cię innym osobom dzięki poczcie pantoflowej.
  • Zyskujesz klientki w całej Polsce.
  • Budujesz markę, która jest rozpoznawalna.
  • Masz możliwość rozwoju na wielu polach.
artcile

Czy to się opłaca

MINIBIZNESPLAN

icon

Koszty początkowe

1. Sklep internetowy: 0 – 10 000 zł (1)

Podstawa Twojej działalności. Dobrze by było, żebyś miał również sklep stacjonarny, do którego klientki mogłyby przyjść, zasięgnąć porady i spokojnie przymierzyć to, co je interesuje. Jednak sklep online to w dzisiejszych czasach obowiązek, który warunkuje dodatkowe wpływy. 

E-sklep możesz założyć samodzielnie – jeśli tylko masz odpowiednie umiejętności i wystarczającą ilość czasu. Jeśli nie czujesz się na siłach, zatrudnij specjalistów. Dobrze, żeby Twój sklep był rozbudowany o mini stronę www. Na niej klientka przeczyta podstawowe informacje na Twój temat, zapozna się z regulaminem i zasadami zwrotów. Otrzyma też trzyma porady - jak odpowiednio dobrać biustonosz i inne. Tak zbudowany sklep online to wydatek nawet 10 000 zł. 

 

2. Domena i serwer: 500 zł/rok (2)

Aby sklep internetowy działał poprawnie, musisz mieć swój adres internetowy i serwer. Ich ceny są bardzo zróżnicowane, ale na początek kwota 500 zł powinna Ci wystarczyć. Później przyda Ci się serwer dedykowany, który może być wydatkiem nawet do kilku tysięcy złotych. 

 

3. Wyposażenie sklepu: ok. 8 000 zł  (3)

⦁ Komputer, najpraktyczniej wybrać laptop  – ok. 2 500 zł

⦁ Drukarka ze skanerem do faktur i innych dokumentów – ok. 1 000 zł

⦁ Kasa fiskalna, podstawowy model – ok. 1 200 zł łącznie z fiskalizacją

⦁ Biurko, fotel i oświetlenie  – ok. 800 zł

⦁ Meble biurowe (m.in. szafa na dokumenty) – ok. 1 500 zł

⦁ Przybory biurowe i inne – ok. 1 000 zł

 

4. Pierwsze zatowarowanie: 11 500 zł (4)

Nie musisz zapełniać swojego sklepu po brzegi. Na początek wystarczy po 2-3 sztuki z każdego rodzaju asortymentu. Jeżeli  chcesz mieć zabezpieczony pierwszy miesiąc swojej działalności, musisz liczyć się z wydatkiem nawet 11 500 zł. 

Aby dokonać obliczeń, posłużyliśmy się kwotą miesięcznego obrotu, podaną przez sklep Amazonka Barbara.

 

5. Zabezpieczenie pierwszych 2 miesięcy działalności: 28 600 zł

W większości przypadków pierwsze miesiące działalności firmy to straty. Dlatego warto się przed nimi zabezpieczyć odkładając pewną kwotę, z pomocą której utrzymasz siebie i swój biznes. Podana kwota to suma dwóch miesięcy kosztów (patrz: Koszty operacyjne poniżej).

 

6. Działania w mediach społecznościowych: 0 zł

Biustonosze dla kobiet po mastektomii to branża, w której bardzo ważny jest bliski kontakt z klientem i odpowiednie zaprezentowanie produktów. Prowadź profile na portalach społecznościowych i zamieszczaj tam artykuły lub zdjęcia związane z prowadzeniem własnej działalności. Nie musisz w tym celu wydawać wielkich kwot – wystarczy świadome budowanie marki i dużo pokładów kreatywności. Przekonasz się, że naprawdę niewiele trzeba, by wywołać u klientów efekt WOW.


Razem: 58 600 zł

Na początku, Twoje wydatki nie powinny przekroczyć wyżej podanej kwoty. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od Twojej indywidualnej sytuacji.

--

(1)  opracowanie własne na podstawie konsultacji i ofert 5 firm zajmujących się budową sklepów internetowych
(2)  na podstawie analizy oferty 3 wiodących firm hostingowych na polskim rynku
(3)  źródło: opracowanie własne na podstawie cen z serwisu Allegro.pl
(4)  kwota szacunkowa, bazująca na cenach w sklepie Amazonka Barbara i przyjętej marżowości produktów na poziomie 100%.

icon

Koszty operacyjne

1. Wynajem lokalu: 4 000 zł/miesiąc (1)
Twój sklep stacjonarny musi być dość spory, żeby spokojnie wydzielić powierzchnię magazynowo-biurową i sprzedażową. Przyda się też oddzielny pokój, w którym będziesz rozmawiać z klientami o ich oczekiwaniach i potrzebach. Dzięki temu panie poczują się komfortowo.

 

2. Zatrudnienie pracownika: 4 000 zł/miesiąc
To kwota, którą trzeba zapłacić wykwalifikowanemu pracownikowi z odpowiednimi certyfikatami. W wyliczeniu wzięto pod uwagę wszystkie składki, jakie musisz odprowadzić. Pamiętaj, że możesz też zastosować system wypłat – podstawa + procent od utargu. Ale początkowo wydaje się, że korzystniejsze będzie wprowadzenie stałej pensji.

Najlepiej, gdy będzie to osoba z doświadczeniem lub odpowiednimi kwalifikacjami, np. po fizykoterapii. Sprzedawca musi doradzić klientom. Ważne też, by była to osoba otwarta, łatwo nawiązująca kontakt z ludźmi.

 

3. Zatowarowanie: 6 000 zł/miesiąc
To jedynie szacunkowe obliczenia - przyjęto połowę miesięcznego utargu bez marży szacowanej na 100%. Pamiętaj, że może zdarzyć się tak, że wydasz znacznie więcej lub mniej.


 
4. Obsługa księgowa: 300 zł/miesiąc (2)
Tutaj wszystko zależy od formy prawnej Twojej działalności czy opodatkowania. Jeśli czujesz się na siłach, księgowość możesz prowadzić na własną rękę. Jeśli uznasz, że bardziej opłaca się przeznaczyć czas na rozwijanie biznesu, za prowadzenie księgowości w podstawowym zakresie, w okolicach dużego miasta zapłacisz ok. 200-300 zł.


Razem: 14 300 zł miesięcznie

--

(1)  źródło: Kwota podana przez Amazonkę Barbarę. Dotyczy wynajmu lokalu miejskiego o powierzchni 50 m kw. w Warszawie. 
(2)  źródło: analiza 4 ofert biur księgowych działających na terenie miasta oddalonego 50 km od Warszawy o wielkości 40 tys. Mieszkańców

icon

Przychody

1. Sprzedaż produktów: 23 000 zł (1)
Jeśli prowadzisz sklep, Twoje przychody są bardzo mocno uzależnione od liczby klientów. Ma wpływ oferta, cena oraz pora roku. Sklep Amazonka Barbara najlepiej radzi sobie w sezonie letnim, zwłaszcza w miesiącach wakacyjnych. Panie odsłaniają wtedy więcej ciała, dbają o bieliznę czy o zakrycie głowy turbanem. Kupują wtedy statystycznie więcej, niż w pozostałą część roku. Skoro więcej kupują, Ty więcej zarabiasz! Patrząc na bardziej optymistyczną wersję, w najlepszym okresie, sklep może zarobić nawet 43 000 zł. Do podania przybliżonego zarobku przyjęliśmy średnią sprzedaż podaną przez Amazonkę. 


Razem: 8 700 zł miesięcznie

Przychody będą jeszcze większe, gdy zdecydujemy się na współpracę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Warto się o to postarać, bo zdecydowana większość klientów to pacjenci.

--

(1)  źródło: Amazonka Barbara

artcile

Co jeszcze warto przemyśleć na starcie?

Kilka ważnych kwestii

  • Co dokładnie będzie Twoją niszą - właścicielka tego biznesu skoncentrowała się na biustonoszach i protezach dla kobiet po mastektomii. Wynikało to z jej własnych doświadczeń i zainteresowań, które wykreowała przebyta choroba. Pomyśl, jaką niszę Ty możesz zagospodarować i zacznij w niej działać. Sklepy ze sprzętem rehabilitacyjnym, poprzez szerszy asortyment, dają też większe możliwości zdobycia klientów. Mogą to być nie tylko Amazonki czy osoby niepełnosprawne, ale też sportowcy z urazami, osoby po wypadkach, przebytych chorobach, z bólami mięśni, osoby starsze, ale też osoby zdrowe poszukujące doraźnego wsparcia.

  • Plan działania - stwórz harmonogram, według którego będziesz poruszać się po świecie biznesu. Dzięki temu krok po kroku przygotujesz się na kolejne etapy prowadzenia działalności. Zaplanujesz też swoją obecność na konferencjach, zjazdach i innych branżowych wydarzeniach .

  • Pomysł na rozwój - pamiętaj, że podejmowanie nowych wyzwań jest w biznesie bardzo ważne. Dzięki nim się rozwijasz i zdobywasz nowych klientów. Właściciele Amazonki Barbara nie stoją w miejscu – szukają nowych rozwiązań zarówno dla kobiet po mastektomii, jak i zdrowych. Rozmawiają z klientami i starają się dopasować swoją ofertę do ich obecnych oczekiwań i potrzeb.

Potrzebujesz więcej inspiracji zanim zaczniesz definiować własną wizję biznesu?
Zapoznaj się jeszcze z tymi pomysłami na biznes!

Materiał jest pomocny? Pomogliśmy?

Teraz Ty pomóż nam!

Ten materiał jest dostępny bezpłatnie, ale nie powstał za darmo. Prosimy teraz Ty pomóż nam, by JestemSzefem.pl nadal oferowało bezpłatnie tak przydatne i wartościowe treści! Zajmie to tylko chwilę.

Wybierz kwotę darowizny i przejdź do szybkiej, bezpiecznej płatności internetowej:

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę