Pomysł na biznes:

Jak zostać producentem średniowiecznych replik – kostiumów, broni, zbroi?

Branża:
  • Produkcja i sprzedaż rękodzieła
  • Wypożyczalnia
  • Produkcja i sprzedaż
  • Produkcja obuwia
  • Produkcja odzieży
  • Moda

artcile

Podejmij wyzwanie

Pasja, która połączyła wieki średnie ze współczesnością – sklep z średniowiecznymi replikami

Kiedy Twoja fascynacja i hobby przeradza się w pracę, a tworzone przez Ciebie produkty są skierowane do prawdziwych pasjonatów, masz szansę trafić do niszy i odnieść sukces. Tak właśnie się stało w przypadku Medieval Market.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób ze zdolnościami manualnymi i technicznymi
  • Dla pasjonatów średniowiecza
  • Dla zainteresowanych rękodziełem i rekonstrukcją strojów historycznych
  • Dla absolwentów kierunków artystycznych, plastycznych
  • Dla osób, które chcą się rozwijać i w dużej mierze stawiają na eksport zapalonych internautów
icon

Zanim zaczniesz

  • Stwórz pierwsze produkty – sprawdź na czym polega produkcja, co jest potrzebne, jacy dostawcy surowców są niezbędni do Twojej produkcji i dostępni na rynku
  • Odwiedź imprezę dla osób uczestniczących w rekonstrukcjach historycznych
  • Zweryfikuj swoją wiedzę i umiejętności – oceń swój profesjonalizm
  • Poznaj branżę, w której chcesz działać – producentów, podwykonawców, organizatorów eventów
  • Zbadaj, kto będzie odbiorcą Twoich produktów – poznaj swoich klientów i ich potrzeby,
  • Sprawdź, jakie możliwości oferuje Ci Internet
  • Zobacz, jak duża jest konkurencja i poznaj jej ofertę
  • Zweryfikuj możliwe do wykorzystania kanały sprzedaży
  • Zastanów się nad wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych
artcile

Liczy się pomysł

Podejmuję rękawicę, czyli zakładam własny biznes

Wszystko zaczęło się od wielkiej pasji Grzegorza do średniowiecza jako epoki historycznej o wyjątkowej kulturze i tradycji. Z czasem zaczął uczestniczyć w rekonstrukcjach turniejów rycerskich i bitew. To oryginalne zainteresowanie przerodziło się w prawdziwą miłość, bez której nie wyobraża sobie życia. Tak powstał Medievel Market. Firma została założona w 2007 roku i zajmuje się projektowaniem, wykonaniem oraz sprzedażą replik strojów i przedmiotów średniowiecznych. Właściciel od początku miał przygotowany plan, który zakładał szybkie wejście na rynki całej Unii Europejskiej przy wykorzystaniu Internetu.

Obecnie, po ponad 10 latach działalności, Medieval Market to wśród pasjonatów średniowiecza marka o bardzo dobrej reputacji. Ma pokaźną grupę oddanych klientów z takich krajów jak: Austria, Czechy, Francja, Niemcy, Włochy, Polska i Stany Zjednoczone.

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Fascynacja

Grzegorz jako pasjonat średniowiecza i rekonstrukcji historycznych od lat żył swoją pasją. Wiedział, że takich jak on jest znacznie więcej. A ich głównym problemem jest znalezienie odpowiednich strojów i bibelotów, które pomagają we właściwym odzwierciedleniu charakteru epoki. Dlatego postanowił założyć jednoosobową działalność gospodarczą i tworzyć to, na co jest zapotrzebowanie. Dziś Medieval Market to pięcioosobowe przedsiębiorstwo, współpracujące z wieloma dystrybutorami i rzemieślnikami o zacięciu historyczno-artystycznym.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Pojedynek o klienta – co robić, gdy trafisz do niszy?

Małym firmom często wydaje się, że aby odnieść sukces, muszą sprzedawać produkt dla mas. Inaczej nie mają szansy na wybicie się, a tym bardziej są bez szans na eksport. To nie jest prawda, a jedynie obawa, która paraliżuje i ogranicza możliwości. Każdy biznes, także ten podobny do Medieval Market, ma w ręku niezwykłe narzędzie. Pozwala ono – z dużą swobodą i przy niedużym nakładzie finansowym – wejść zarówno na rynek lokalny, jak i międzynarodowy. A narzędziem tym jest… Internet.

icon

Produkt dla pasjonatów

Co to oznacza dla Twojej firmy?
 

Zadbaj o jak najwyższą jakość – osoby, które czymś się fascynują, mają ogromną wiedzę w danym obszarze. Nie zadowoli ich produkt wykonany z materiałów słabej jakości. Dlatego dbaj, by oferowany przez Ciebie towar był unikatowy. Mile widziane są rzeczy odwzorowujące oryginały – stworzone przez rękodzielniczych rzemieślników.

Obsługa musi być profesjonalna – każdy, nawet najmniejszy kontakt klienta z Twoim sklepem powinien być miłym doświadczeniem. Zawsze odpowiadaj na wiadomości mailowe (najpóźniej następnego dnia). Wszystkie komunikaty na stronie powinny być zgodne z rzeczywistością. Jeśli Twoje usługi mają trafiać do zagranicznych odbiorców, strona internetowa powinna być stworzona w przynajmniej jednym języku obcym – najlepiej angielskim.

Szukaj inspiracji w źródłach – Twoje produkty powinny odwzorowywać to, czym pasjonują się klienci. Jeśli Twoja oferta skierowana jest do fanów jakiejś epoki, filmu czy książki, proponuj rzeczy jak najbliższe oryginałowi. Czytaj, oglądaj, szukaj zdjęć i źródeł – im lepsze repliki, tym większe grono potencjalnych klientów.

Rozpoczynamy turniej, czyli pierwsze starcie z rzeczywistością

Jak to w turniejach rycerskich bywa, pierwsze starcie może być naprawdę bolesne. Jeśli tworzysz produkty dla klientów niszowych, pasjonujących się jasno sprecyzowaną działalnością, ich grono może być naprawdę ograniczone. Jeśli znajdujesz się w takiej sytuacji, postaraj się wyjść poza najbliższe podwórko i rozszerz swoją działalność na kolejne kraje. Być może właśnie taki podbój przyniesie Ci finansowy sukces.

artcile

Bez tego ani rusz

Podbój rynków zagranicznych

W Polsce nie brakuje pasjonatów, ale im bardziej niszowa fascynacja, tym mniejsze grono odbiorców Twoich usług. Wiedział o tym Grzegorz, założyciel Medieval Market. Dlatego od początku miał w głowie ideę wejścia na zagraniczne rynki i poszerzenie grona swoich klientów. Nie zbudował jednak międzynarodowej sieci dystrybucyjnej, a jedynie posłużył się dostępnym wszystkim narzędziem – Internetem. To dzięki temu i wykorzystaniu Google AdWord i Analytics dotarł do klientów z Unii Europejskiej oraz takich krajów jak: Australia, RPA czy Singapur.

Jak to działa? Według Grzegorza to niezwykle proste. Największą zaletą jest to, że nie idziesz na oślep – jak to bywa to w przypadku ulotek czy bannerów. To klient znajduje Ciebie. Wystarczy, że wpisze do wujka Google interesujące go hasło. Jeśli jest ono związane z tym, co masz w swojej ofercie, prędzej czy później natrafi na Twoją stronę. Ty definiujesz jedynie hasła i opis do wyszukiwarki oraz ustawiasz kampanię na konkretny kraj. Nic więcej. Dodatkowe podpowiedzi otrzymujesz od Analyticsa, który pokazuje skuteczność kampanii i wyświetla sugerowane hasła do wykorzystania przy tej czy kolejnej reklamie. Dzięki takim działaniom aż 70% klientów Medieval Market to klienci pochodzący spoza Polski.

icon

Mała sprzedaż na rynku lokalnym?

Postaw na eksport

Masz klientów, ale liczyłeś na znacznie więcej? Nie obwiniaj się, tak może się zdarzyć. W przypadku produktów dla pasjonatów, a więc niszowych - odbiorców lokalnych może po prostu „zabraknąć”. Dlatego warto pomyśleć o eksporcie.

Na rynkach zagranicznych nie zabraknie pasjonatów, a Ty poszerzysz grono swoich klientów. Dodatkowo możesz liczyć na większy zysk – im bardziej rozwinięty kraj i wyższe zarobki, tym ludzie są bardziej skorzy do przeznaczania większej sumy na swoje pasje i fascynacje.

artcile

A to ciekawe…

Jak rozszerzyć ofertę?

Repliki sprzedawane przez Medieval Market to coś więcej niż wypożyczalna strojów karnawałowych czy kostiumów służących do rekonstrukcji lub balów przebierańców. To przedmioty dla pasjonatów, które są wykonane z najlepszej jakości materiałów, a ich wzory opierają się na zachowanych eksponatach muzealnych lub źródłach historycznych.

Szeroki asortyment towarów związany jest z odtwarzaniem realiów wieków średnich, a produkty są piękne i trwałe. Właściciel firmy współpracuje z wysokiej klasy rzemieślnikami, którzy ze swoich zainteresowań zrobili sposób na życie. Dzięki takiemu outsourcingowi, Medieval Market może oferować klientom prawdziwe rękodzielnicze perełki, takie jak: historyczne stroje damskie i męskie, akcesoria uzupełniające wizerunek rycerza, giermka lub damy dworu, a także elementy uzbrojenia czy wyposażenia wnętrz.

Klient nie tylko korzysta z oferty umieszczonej na stronie sklepu internetowego, ale ma też możliwość indywidualnego zamówienia. Może poprosić o wykonanie ręcznie swojego kostiumu. Takie podejście – nastawione na indywidualne potrzeby odbiorcy – buduje świadomość marki jako empatycznej i w pełni profesjonalnej.

icon

Warto wiedzieć

Repliki historyczne, filmowe kosztują niemałe pieniądze, dlatego klient nie tylko powinien mieć możliwość zwrotu, ale też zgłoszenia uwag czy poprawek. Medieval Market w takich sytuacjach zobowiązuje się do poprawy, wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy.

PAMIĘTAJ

Jeśli jesteś pewny jakości swojego produktu czy usługi, dawaj swoim klientom możliwość przetestowania i wymiany towaru. Nawet, gdy przez chwilę wydaje Ci się, że na tym tracisz, w przyszłości, może się to przełożyć na większy zysk.

Dodatkowo

Przy zakupie poza sklepem stacjonarnym, klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty zakupu. Wyjątkiem mogą być rzeczy przygotowane na indywidualne zamówienie. Większość sklepów internetowych przedłuża ten okres. Nie ma to wpływu na wzrost liczby zwrotów.

Medieval Market w liczbach

Ceny strojów i innych produktów historycznych wydają się konkurencyjne, choć dla lokalnego odbiorcy wcale nie są niskie. Najtańsza suknia damska kosztuje 289 zł, a najdroższa 850 zł. Za strój męski trzeba zapłacić od 285 zł do 810 zł. Buty to wydatek rzędu 800 zł. Najbardziej kosztowne są namioty. Ich ceny wahają się od 1 100 zł do nawet 10 000 zł.

Ceny nie odstraszają klientów Firma z roku na rok coraz bardziej się rozwija i dociera do kolejnych krajów. Na profilu marki na Facebooku można przeczytać wiele pozytywnych recenzji – większość w języku angielskim i niemieckim. A nie ma przecież lepszej rekomendacji niż zadowoleni klienci.

icon

Postaw na rękodzieło

Najnowsza technologia na co dzień ułatwia wiele rzeczy – również prowadzenie firmy. Korzystaj więc z jej zdobyczy i traktuj jako narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do klienta. W tym celu dobrze sprawdzi się Internet, media społecznościowe czy aplikacje mobilne.

Jeśli jednak chodzi o proponowane przez Ciebie produkty. Jeżeli powstały głównie dzięki pracy twórczej człowieka, to ich cena może być wysoka. Rękodzieło cały czas zyskuje na wartości, a klienci doceniają, gdy zamówione przez nich stroje w całości zostały wykonane ręcznie. Dlatego unikaj maszyn i postaw na zdolnych rzemieślników i ich artystyczne zacięcie.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę