Pomysł na biznes:

Kiedy zostajesz biznes-mamą - jak założyć sklep internetowy z ubraniami dla dzieci

Branża:
  • E-handel
  • Handel
  • Usługi dla dzieci
  • Moda
  • Sprzedaż

artcile

Podejmij wyzwanie

Bo mama potrafi!

Wychowujesz swoją pociechę, ale myślisz o połączeniu macierzyństwa z prowadzeniem własnej firmy? To jest możliwe! I to bez dużych nakładów finansowych i bez ciągłego przebywania poza domem. Wystarczy chwila przemyślenia, fajny pomysł, który łatwo wprowadzisz w życie i odrobina motywacji. Inspiracja może być wszędzie – w domu, u znajomych, a może właśnie w tym artykule.

Domilandia to sklep internetowy, który oferuje wysokiej jakości ubrania dla dzieci. Istnieje już od przeszło dekady i świetnie radzi sobie na rynku. Jego założycielka – Dominika – to młoda mama, która wykorzystała wolny czas podczas urlopu macierzyńskiego, by rozwinąć skrzydła w biznesie.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób, które chętnie zaangażują się w działalność internetową i marzą o własnym sklepie internetowym,
  • Dla kobiet, które nie mogą albo nie chcą pracować na etacie,
  • Dla osób, które chcą  pogodzić macierzyństwo/tacierzyństwo z prowadzeniem własnej firmy,
  • Dla pasjonatów sprzedaży onlinowej,
  • Dla absolwentów kierunków zarządzania, informatycznych i pokrewnych.
icon

Zanim zaczniesz

  • Sprawdź, ile wiesz o prowadzeniu sklepu w Internecie, przejrzyj kilka witryn internetowych sklepów – sprawdź jak działają, zrób zakupy (przejdziesz całą procedurę zakupową)
  • Sprawdź jak duże jest zapotrzebowanie na sprzedawane przez Ciebie rzeczy – co będzie Twoim wyróżnikiem, zanalizuj czego brakuje na rynku, na którym chcesz działać,
  • Poznaj swoich klientów  - oceń, czy chcesz działać lokalnie czy na terenie całej Polski, a może UE
  • Znajdź godnych zaufania dostawców produktów,
  • Sprawdź oferty na wykonanie sklepu internetowego, sposobów płatności
artcile

Liczy się pomysł

Z matczynego punktu widzenia

Kiedy zostajesz mamą, zmienia się punkt widzenia, z perspektywy którego oceniasz otaczającą Cię rzeczywistość. A dla swojego dziecka chcesz oczywiście wszystkiego, co najlepsze. Dokładnie tak, jak każda mama. Skoro czegoś szukasz i nie możesz znaleźć, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że inne kobiety mają ten sam problem. Dlaczego tego nie wykorzystać?

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Dzięki zwróceniu uwagi na problemy rodziców

Dominika była bardzo aktywną zawodowo dziennikarką telewizyjną. Po urodzeniu swojego pierwszego dziecka nie mogła odnaleźć się w roli niepracującej pani domu. Chciała połączyć pracę z opieką nad maluchem. Wtedy pojawił się pomysł założenia e-sklepu z odzieżą dziecięcą. Jako młoda mama, Dominika często kupowała ubranka. Nie była jednak zadowolona z ich jakości. Postanowiła ułatwić rodzicom dostęp do starannie wybranych produktów dla najmłodszych. Mając bardzo skromny budżet i mnóstwo wsparcia rodziny, zaczęła swoją przygodę z biznesem. To była dobra decyzja! Po 11 latach firma przynosi zyski.

Odzież dziecięcą można znaleźć w wielu przedziałach cenowych. Jest duży wybór – od bardzo tanich ubrań na okolicznym bazarku aż po luksusowe kolekcje znanych domów mody. Dominika za swój cel postawiła dystrybucję tylko tych produktów, które są naprawdę wysokiej jakości. Każdy z nich dokładnie testuje, by mieć pewność, że oferuje tylko to, co najlepsze.

icon

JAKOŚĆ JEST WAŻNA

Sprzedaż produktów dziecięcych to wyjątkowa branża. Każdy z rodziców chce, by jego maluch miał to, co dla niego najlepsze. Ubrania i zabawki muszą więc spełniać wiele kryteriów jakościowych. Maluchy szybko wyrastają z odzieży, ale też ubrania niszczą się - spodnie wycierają się na kolanach podczas raczkowania i brudzą w trakcie beztroskiej zabawy czy jedzenia. Dlatego też ubranka muszą być wytrzymałe, z dobrej jakości, naturalnych i oddychających materiałów. Powinny też być łatwe w praniu. Ładne i odporne na dziecięce pomysły spodenki, sukienki i bluzki są kluczem do sukcesu w tej branży. Pozwalają oszczędzić czas i pieniądze rodziców, którzy z pewnością zrobią zakupy ponownie.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Problemy są zawsze – ważne, żeby dać sobie z nimi radę

W każdym biznesie mogą pojawić się kłopoty. Dominika natrafiła na pierwszą przeszkodę już na starcie. Próbując znaleźć odpowiednich dostawców, często spotykała się z odmową. Przemierzając branżowe targi wzdłuż i wszerz, nawiązała współpracę jedynie z dwoma producentami. Była jednak nieustępliwa i cierpliwa. Po jakimś czasie udało jej się znaleźć zaufanych dostawców, którzy wspomogli działanie jej biznesu.

Wsparcie bliskich – nieoceniona pomoc na początku biznesu

Dominika zaczynała swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, mając zaledwie 10 tysięcy złotych. Początki pod względem finansowym były więc dość wymagające. Właścicielka Domilandii nie pośredniczy w sprzedaży. Cały towar wcześniej kupuje. Dlatego też finanse potrzebne na prowadzenie takiej działalności muszą być większe. A przecież to niejedyne wydatki początkującego przedsiębiorcy. Mogła liczyć na wsparcie swojego męża oraz mamy. To duże ułatwienie. Warto zastanowić się, czy także możesz liczyć na pomocną dłoń kogoś bliskiego. To da Ci poczucie bezpieczeństwa i pozwoli nabrać dystansu, gdy pojawią się kłopoty.

icon

Wiedza to potęga

Co najchętniej kupują młodzi rodzice?

Jesteś mamą i chcesz zacząć swoją przygodę ze sprzedażą produktów dla dzieci? Zobacz, czego szukają rodzice!

  • Odzież – dobrej jakości modne ubrania dla dzieci to prawdziwa kopalnia złota. Mamy chętnie kupują swoim pociechom odzież na różne okazje. Ponadto dzieci szybko wyrastają ze swoich ubrań, co napędza rynek.
  • Obuwie – ta część garderoby także musi być często wymieniana. Co sezon rodzice kupują co najmniej kilka par nowych  butów. Jeżeli chcesz oferować dobre produkty, znajdź te bezpieczne i wygodne dla małych stóp (najlepiej z certyfikatami).
  • Akcesoria – czapki, szaliki, spinki, gumki, a nawet bransoletki dla małych dam.
  • Pieluchy – ekologiczne i tradycyjne, jednorazowe i wielorazowe – rynek pieluch jest naprawdę duży. Wraz ze świadomością rodziców, rośnie też zainteresowanie składem produktów tego typu. Możesz więc zaoferować swoim klientom pieluszki bezpieczne dla delikatnej skóry dziecka – to będzie strzał w 10!
  • Urządzenia – elektroniczne nianie, monitory oddechu czy podgrzewacze do butelek wzbudzają duże zainteresowanie wśród rodziców najmłodszych dzieci.
  • Zabawki – rodzice chcą dla swoich dzieci tego, co najlepsze. Możesz więc sprzedawać certyfikowane zabawki drewniane, które pomalowane są ekologiczną farbą. Dobrym rozwiązaniem jest także dystrybucja znanych marek, takich jak: LEGO, Barbie albo Fisher Price.
artcile

Bez tego ani rusz

Co z budżetem?

Dominika miała zaledwie 10 tysięcy złotych, jednak świetnie sobie poradziła. Nie mogąc pozwolić sobie na indywidualnie zaprojektowany sklep internetowy, znalazła tańsze rozwiązanie. Wykupiła możliwość korzystania przez dwa lata z gotowego szablonu, w którym umieściła swoje logo i dodała własne kolory. W ten sposób spersonalizowała witrynę, bez konieczności płacenia kilku tysięcy złotych programiście. To dobry pomysł na start, który pozwala znacznie ograniczyć wydatki.

Jeżeli fundusze, które posiadasz, nie wystarczają nawet na rozpoczęcie działalności, poszukaj innych możliwości finansowania. Możesz zaoferować współpracę komuś, kto chciałby zainwestować swoje oszczędności i stać się Twoim wspólnikiem. Dobrym rozwiązaniem są też dofinansowania – zarówno z Unii Europejskiej, jak i programów rządowych. Pomoc udzielana jest w formie dotacji albo kursów doszkalających. Gdy skorzystanie z takich form wsparcia jest niemożliwe, pomyśl o pożyczce. Dobrze przemyślany kredyt może umożliwić bądź przyspieszyć start Twojej firmy.

Źródło: Fundusze Europejskie.pl, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/fundusze-europejskie-na-zalozenie-firmy/ [dostęp: 17.09.2018]

Sklep internetowy – czy jego prowadzenie jest łatwiejsze niż prowadzenie sklepu w realu?

Jeszcze kilkanaście lat temu internetowe biznesy dopiero nieśmiało pojawiały się na polskim rynku. Obecnie większość sklepów stacjonarnych ma także swoje witryny internetowe, poprzez które prowadzi sprzedaż. Jeżeli planujesz działać jedynie w sieci, możesz sporo zaoszczędzić. Musisz zainwestować w sklep internetowy oraz zakup towaru. Koszty utrzymania takiej firmy są jednak znacznie niższe niż stacjonarnego punktu.

W jaki sposób możesz zyskać na sprzedaży w sieci? Przede wszystkim nie musisz martwić się o wynajem drogiej powierzchni sklepowej. Dobra lokalizacja i odpowiedni standard lokalu wiążą się z bardzo wysokimi kosztami. Obciążają one budżet młodego przedsiębiorcy każdego miesiąca i nierzadko są przyczyną kłopotów finansowych.

Decydując się na sprzedaż w internecie na małą skalę, nie musisz mieć też pracowników. Poradzisz sobie samodzielnie, a co za tym idzie, zarobisz więcej. Musisz się jednak przygotować na robienie zdjęć, tworzenie opisów i dokładne wymierzanie każdej rzeczy. Wymaga to nieco czasu, jednak pozwala poczynić naprawdę duże oszczędności.

icon

Warto wiedzieć

Kasa fiskalna

Zastanawiasz się, czy prowadząc sprzedaż internetową, musisz mieć kasę fiskalną? Według polskiego prawa, jeżeli działasz w sieci, nie zawsze musisz ją kupować. Dotyczy to sytuacji, gdy pieniądze z działalności otrzymujesz na konto bankowe firmy albo za pobraniem u kuriera. Pamiętaj jednak, by do każdej transakcji była przypisana konkretna kwota. Jeżeli w pierwszym roku działalności obrót Twojej firmy przekroczy 20 000 złotych, musisz kupić kasę fiskalną. Gdy w poprzednim roku nie przekroczyłeś tego pułapu, limit zwiększa się do 40 000 złotych. Na zakup i uruchomienie kasy masz dwa miesiące od daty uzyskania przychodu tej wysokości.

artcile

A to ciekawe…

Jak dotrzeć do klientów?

Początki w prowadzeniu biznesu internetowego bywają wyboiste. Ciężko wybić się spośród wielu sklepów oferujących podobny asortyment. Dominika postanowiła dać się poznać swoim klientom poprzez serwis Allegro. To właśnie tam stawiała pierwsze kroki, budując powoli swoją renomę i zyskując zaufanie kupujących. Od samego początku nazwa sklepu jest taka sama, dlatego też łatwiej było stworzyć spójny obraz uczciwego przedsiębiorcy. W serwisie Allegro klienci (sprzedawcy także) mogą zostawić po sobie komentarz do transakcji. Dzięki profesjonalnej obsłudze, szybkiej dostawie i ponadprzeciętnej jakości produktów, Dominika zyskała wiele pozytywnych opinii. W ten sposób wyróżniła się na tle innych firm.

Szybka dostawa to podstawa!

Kiedy prowadzisz e-sklep musisz dostarczać swoje produkty do klientów. Aby byli oni zadowoleni z Twoich usług, wysyłka powinna być szybka i bezproblemowa. Dominika nadaje paczki w ciągu dwóch dni od otrzymania wpłaty na konto. W ten sposób po zaledwie kilku dniach klient może cieszyć się zamówionymi produktami.

Warto korzystać z wielu form dostawy. Dobrze, by były one różnorodne pod względem kosztów i czasu. Najpopularniejszymi opcjami dystrybucji są przesyłki pocztowe, kurierskie i paczkomaty. Oferując tyle możliwości, masz pewność, że każdy klient wybierze opcję dopasowaną do swoich potrzeb.

Dominika nie wysyła paczek za pobraniem. Zbyt wielu klientów nadużyło jej zaufania, nie odbierając przesyłek. Jeżeli chcesz umożliwić kupującym taką formę płatności, musisz liczyć się ze stratami i mieć na nie specjalny budżet.

Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, zaoferuj kupującym bezpłatną dostawę. Może być ona dostępna dla każdego albo po przekroczeniu pewnej wartości zamówienia, np. 200 zł. W ten sposób zachęcisz klientów do większych zakupów!

icon

Warto wiedzieć

Na zaufanie trzeba zapracować

Bądź wiarygodny, udostępnij pełne dane swojej firmy. Dominika:

  • do każdej transakcji wystawia paragon,
  • w jej sklepie internetowym znajduje się czytelny i prosty regulamin,
  • podaje pełny adres swojej firmy i numer telefonu, udostępnia numer swojego firmowego konta.

Zwroty – jak to wygląda w internecie?

Jedną z zalet zakupów w sieci jest możliwość zwrócenia produktu. Można zrobić to bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty dostarczenia paczki do kupującego. Zwracane zamówienie musi być kompletne i nie może nosić śladów użytkowania. Sprzedawca musi oddać pieniądze w ciągu kolejnych 14 dni wraz z kosztami pierwotnej przesyłki. Jeżeli nie ustalono inaczej, klient zwraca zakupy na koszt własny.

Tak prezentuje się ten temat w świetle prawa. Jednak bycie konkurencyjnym wymusza proklienckie rozwiązania. Wiele z firm działających w branży odzieżowej i obuwniczej, oferuje kupującym bezpłatny zwrot oraz wymianę. Ponadto przedsiębiorcy wydłużają czas na odesłanie zamówienia z ustawowych 14 dni nawet do roku. Najczęściej jest to jednak 30 dni.

Jeżeli chcesz zachęcić klientów do wybrania właśnie Twojej oferty, zaproponuj im więcej możliwości dotyczących zwrotu. Z pewnością na tym zyskasz.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę