Pomysł na biznes:
Pomysł na salon fryzjerski dla dzieci
Podejmij wyzwanie
Siła kobiet
Jeśli masz pomysł, który czymś się wyróżnia i jest dobrze dopasowany do potrzeb klienta, masz wielkie szanse na sukces. Nawet wtedy, kiedy wydaje się, że w branży, w której zamierzasz pracować jest spora konkurencja.
Doskonałym tego przykładem jest Lucky Look – salon fryzjerski dla dzieci.
Dla kogo?
- Dla pasjonatów sztuki fryzjerskiej i adeptów fryzjerstwa, absolwentów szkół fryzjerskich
- Dla ludzi, którzy lubią kontakt z dziećmi
- Dla zainteresowanych usługami dla najmłodszych
- Dla tych, którzy mają kreatywne pomysły
Zanim zaczniesz
- Stwórz wstępną ofertę fryzjerską i „przetestuj ją” wśród znajomych
- Zobacz, z jaką konkurencją musisz się zmierzyć – sprawdź, jaka oferta jest na terenie, na którym zamierzasz działać
- Poznaj potrzeby klientów – czyli, na jakie usługi fryzjerskie jest największe zapotrzebowanie i dlaczego
- Skonsultuj się z kimś, kto zna się na tym biznesie, zatrudnij się w zakładzie fryzjerskim
- Sprawdź, jak robią to inni – udaj się do konkurencji jako klienta
Liczy się pomysł!
Adeptki fryzjerstwa, czyli pierwsze kroki w biznesie
Wszystko zaczęło się w ulewny wieczór, gdy Katarzyna i Beata rozmawiały o swoich dzieciach i ich strachu przed obcinaniem włosów. Zgodnie doszły do wniosku, że w mieście brakuje fryzjera dla dzieci. I szybko postanowiły to zmienić. Owocem ich pomysłu jest Lucky Look – pierwszy salon fryzjerski dla dzieci w Katowicach. Firma powstała w 2011 roku i jest czymś więcej niż miejscem, gdzie obcina się najmłodszym włosy. Organizowane są tu warsztaty i spotkania dla rodziców, a każde dziecko po zakończonym strzyżeniu otrzymuje nagrodę.
Dziś salon nie narzeka na brak klientów, wręcz przeciwnie. Nie raz i nie dwa zdarza się, że Lucky Look przyjmuje dziennie 40 małych klientów. Dodatkowo, właścicielki na prośbę rodziców rozszerzyły zakres swojej działalności i oferują również usługi dla dorosłych.
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z życia.
Katarzyna jako troskliwa mama za każdym razem, gdy musiała iść z synkiem do fryzjera, przeżywała koszmar. Wiedziała, że jej malec boi się strzyżenia jak ognia. Zaczęła szukać rozwiązania. Niestety tam, gdzie mieszkali nie było fryzjera dla dzieci, a najbliższy był w Krakowie. Razem ze swoją przyjaciółką Beatą postanowiły to zmienić. Udały się na „przeszpiegi”- zobaczyły, że do fryzjera dziecięcego jest ciągle kolejka. Wiedziały, że nie ma się nad czym zastanawiać. Pora działać.
Wiedza kluczem do sukcesu!
Wymagający klient, czyli… usługi dla dzieci
Rodzice zrobią wszystko dla swoich dzieci. Dbają o ich zdrowie, higienę, pielęgnację, a także o wygląd i dobry humor. Myli się ten, kto myśli, że w biznesie skierowanym dla dzieci nie ma wielkich pieniędzy. Są! – i jest ich coraz więcej. Wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć, tak jak założycielki Lucky Look.
Usługi dla najmłodszych
Co to oznacza dla Twojej firmy?
Wykaż się kreatywnością – białe puste ściany, współczesna muzyka i nowoczesne meble nie zachęcą dzieci do przyjścia, a przecież na tym najbardziej Ci zależy. Zadowolone dziecko to zadowolony rodzic, który chętnie do Ciebie wróci. Dlatego dostosuj lokal do oczekiwań i gustu najmłodszych klientów. Szybko zobaczysz, że takie podejście naprawdę się opłaca.
Zadbaj o wygodę – dzieci i rodziców. Gdy przychodzą do Ciebie, muszą mieć zapewniony najwyższy komfort. Warto więc pomyśleć o poczekalni, która będzie bawialnią, zapewnieniu niani, która zajmie się maluchami podczas czekania na ich kolej oraz o odpowiednio dostosowanych meblach. Dziecko nie może siedzieć na zwykłym krześle, bo będzie mu niewygodnie. Dlatego rozmawiaj ze swoimi klientami. Pytaj, co im się podoba, a co koniecznie trzeba zmienić. Dzięki temu poznasz zdanie osób dla Ciebie najważniejszych – rodziców i ich dzieci.
Obsługa musi być niestandardowa – a raczej standardowo przystosowana do wieku klienta, wiele firm zajmujących się usługami dla dzieci pamięta o kolorowym i oryginalnym wystroju, ale kompletnie zapomina o właściwym podejściu. Z maluchami nie wolno rozmawiać jak z dorosłymi. Dzieci muszą czuć, że są bezpieczne i „zaopiekowane”. Muszą też widzieć, że podchodzi się do nich z uśmiechem, radością i życzliwością – wtedy nie tylko będzie milej i weselej, ale też dużo bardziej profesjonalnie.
Słuchaj rodziców – w końcu przyprowadzili do Ciebie swój największy skarb. Jeśli oni będą zadowoleni, sukces masz już prawie w kieszeni. Pamiętaj też, że rodzice lubią przekazywać sobie informacje na temat miejsc i usług. Dlatego lepiej, żeby żaden z nich nie zaczął rozpowiadać niepochlebnych rzeczy na Twój temat.
Przyglądaj się innym firmom – niekoniecznie z tej samej branży. Wystarczy, że ich usługi są skierowane do dzieci. Możesz podpatrzeć pomysły na wystrój, promocje, akcje specjalne czy ogólne podejście do obsługi klienta.
Poczuj się dzieckiem – przypomnij sobie, jak to było być małym. Co Cię interesowało? Co wywoływało uśmiech na twarzy? Co było kompletnym rozczarowaniem? Dzieci – choć obecnie nowocześnie wychowywane – nadal mają podobne upodobania i gust, co dzieci 20, 30 czy 40 lat temu.
Bez tego ani rusz
Najpierw były przeszpiegi
Gdy Katarzyna i Beata zdecydowały się na wspólne przedsięwzięcie, postanowiły zobaczyć jak to wygląda w innym mieście. Pojechały do Krakowa, gdzie znajdował się najbliższy salon fryzjerski dla dzieci. Umówiły syna Katarzyny na wizytę i postanowiły przy okazji o wszystko wypytać i zobaczyć, jak funkcjonuje taki biznes. Zadawały pytania dotyczące klientów, sprzętu oraz samej organizacji firmy. Zainteresowanie rodziców usługami fryzjerskimi dla dzieci przeszło ich najśmielsze oczekiwania. I to napawało entuzjazmem. Nie były jednak zachwycone tym, co zobaczyły. Nie podobała im się atmosfera, która panowała w salonie. Fryzjerki były smutne lub złe, a żadna z nich nie uśmiechała się ani nie rozmawiała z dziećmi. Założycielki Lucky Look wiedziały, że u nich na pewno będzie inaczej.
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Podobno książki nie należy oceniać po okładce, ale i tak wszyscy to robimy. Dlatego pierwsze wrażenie jest takie ważne. Traktuj osoby, które do Ciebie przychodzą nie jak klientów, ale jak gości. Podchodź do nich z otwartością i sercem, a będą chcieli wrócić.
Zanim otworzysz salon, kilka razy upewnij się, że wszystko jest takie, jakie być powinno. W biznesie nie ma miejsca na błędy – zwłaszcza tym, który jest skierowany do dzieci i ich rodziców. Nie ma więc mowy o niedoróbkach, pozostałościach po remoncie, kurzu czy niezabezpieczonych krawędziach. Rodzic musi wiedzieć, że jego dziecko jest bezpieczne i wyjdzie w stu procentach zadowolone.
Potwierdza to przykład Lucky Look i wielu sal zabawowych, które są zlokalizowane w popularnych centrach handlowych.
Jak wygląda Lucky Look?
Lucky Look to coś więcej niż zwykły salon fryzjerski dla dzieci. O sukcesie firmy zdecydował dobry pomysł i jego przemyślana realizacja. Katarzyna i Beata przygotowały dokładny kosztorys i plan, który krok po kroku realizowały. Znalazły lokal o powierzchni 60 m kw. i od razu podjęły decyzję, że to będzie ten.
Warto wiedzieć
Nie bój się pytać!
Jeśli masz taką możliwość, zasięgaj rady przyjaciół, rodziny i osób, które w jakiś sposób są związane z branżą. Beata i Katarzyna poprosiły o poradę zaprzyjaźnionego fryzjera. Początkowo był zaskoczony ich pomysłem, a jego nastawienie nie miało wiele wspólnego z entuzjazmem i radością. Dał im jednak parę cennych wskazówek. Polecił architekta, doradził w kwestii doboru kosmetyków czy przeprowadzania rekrutacji fryzjerów. Założycielki Lucky Look dowiedziały się między innymi, że lepiej zatrudnić kobiety. Wielu rodziców nie chce, żeby ich dziecko strzygł mężczyzna.
Po wynajęciu lokalu przyszedł czas na remont i wystrój. Panie miały wstępną wizję, jak ma wyglądać ich salon, ale kompletnie nie miały pojęcia, co będzie motywem przewodnim. A bez tego raczej trudno o sukces, zauważenie i dobre pierwsze wrażenie.
W końcu przyszło olśnienie. Ściany salonu miały ozdabiać postaci z bajek wytwórni Warner Bros. Nie ma przecież dziecka, które nie zna przygód Królika Bugsa czy Strusia Pędziwiatra. Katarzyna i Beata nie mogły jednak tak po prostu namalować podobizn postaci z kreskówek - musiały zdobyć odpowiednią zgodę. Napisały do amerykańskiej wytwórni filmowej z prośbą o możliwość wykorzystania wizerunków barwnych bohaterów. Po otrzymaniu zgody pojawiły się pierwsze problemy. Namalowanie Bugsa czy Strusia kosztowało krocie. W popularnym serwisie olx, ceny za takie usługi zaczynają się od 50 zł za jedną postać niewielkich rozmiarów. Całe ściany to już prawdziwy majątek. Kasia i Basia szukały więc innego rozwiązania – postawiły na tapety.
W przypadku mebli również szukały oszczędności. Zamiast kupować nowe fotele fryzjerskie po 1 000-2 000 zł(1), znalazły meble używane z Allegro w cenie 400-800 zł (2). Takie podejście naprawdę się opłaciło – nie tylko dla kieszeni, ale i wyglądu salonu. Za niewielkie pieniądze Lucky Look zyskał dwa dziecięce fotele - jeden w kształcie samochodu, a drugi konika. Dzieci wprost je uwielbiają i z chęcią siadają do strzyżenia. Ułatwia to pracę fryzjerowi, a także poprawia humor rodzicom, którzy często na obcinanie włosów swoim maluchom przychodzą z wielkimi obawami.
W salonie są też inne akcesoria i przedmioty dostosowane do potrzeb i gustu dzieci. Mowa między innymi o kolorowych pelerynkach czy minisali zabaw, która pełni rolę poczekalni.
--
Źródło:
(1) - opracowanie własne na podstawie analizy cen kilku wiodących hurtowni fryzjerskich
(2) – opracowanie własne na postawie analizy cen w serwisie Allegro.pl
A to ciekawe...
Kłopoty w raju
Kiedy już wszystko było przygotowane na otwarcie, Katarzynie i Beacie brakowało pracowników. Początkowo sądziły, że z tym nie będzie najmniejszego problemu, bo przecież praca z dziećmi to sama przyjemność. Poszukiwania zaczęły od urzędu pracy. I tu spotkało je pierwsze rozczarowanie. Owszem przychodziły dziewczyny z wykształceniem fryzjerskim, ale liczyły na podbicie papierka, że stawiły się tam, gdzie wysłał je urząd. Po tym niezbyt przyjemnym doświadczeniu, właścicielki Lucky Look pojechały do szkoły fryzjerskiej. Jednak dyrektorka szkoły szybko ostudziła ich entuzjazm stwierdzeniem, że absolwenci szkoły niestety nie szukają pracy.
Wtedy pojawiło się światełko w tunelu. Z urzędu pracy przyszła do salonu Martyna – sympatyczna dziewczyna, z wyjątkowym podejściem do dzieci. Później dołączyła Marzena. Obie fryzjerki pracują do dziś, a rodzice chwalą sobie ich umiejętności i entuzjazm.
Warto wiedzieć
Jeśli prowadzisz salon fryzjerski lub inne miejsce, które oferuje podobne usługi, sprawdź koniecznie umiejętności Twoich przyszłych pracowników. Nie polegaj jedynie na cv i rekomendacjach. Nigdy nie wiesz, kto je pisał i ile mają wspólnego z rzeczywistością.
Katarzyna i Beata zanim zatrudniły Martynę, poprosiły ją o wykonanie próbnego strzyżenia syna jednej z nich. Dzięki temu zyskały pewność, że przyjęta przez nie osoba jest kompetentna i spełnia ich wymagania.
Reklama dźwignią handlu
Masz napięty budżet i niewiele pieniędzy na promocję? Zacznij od mediów społecznościowych. Właścicielki Lucky Look o otwarciu salonu informowały jedynie na Facebooku, a już pierwszego dnia miały 8 klientów. Czasem wystarczy naprawdę niewiele, by się wyróżnić i zostać zauważonym. Potem, tak jak Beata i Katarzyna, możesz się promować poprzez różne kanały:
- reklamę wieloformatową,
- reklamy w prasie,
- oklejenie własnego samochodu logotypem firmy.
Kluczowe jest jednak to, co powiedzą o Tobie i Twoich usługach klienci. Poczta pantoflowa ma wielką moc – wystarczy jedna pozytywna opinia, a za chwilę będziesz mieć pełne ręce roboty. Podobnie jest w przypadku krytyki – jedno złe słowo potrafi zepsuć renomę firmy na długie lata.
Lucky Look w liczbach
Strzyżenie chłopca kosztuje 32-34 zł, a dziewczynki 32-42 zł. Jeśli podczas wizyty mama lub tata też chcą skorzystać z usługi, mają taką możliwość. Mama za strzyżenie zapłaci 39 zł, a tata - 29 zł. Za farbowanie trzeba zapłacić od 69 do 109 zł. Rodzeństwo otrzymuje zniżkę 15% na usługi, a jeśli do salonu przyjdzie dziecko, które ma urodziny, może liczyć na 50% rabatu.
Efekt? 7 lat działalności, nawet 40 klientów w ciągu dnia, blisko 4 000 obserwujących na Facebooku i wiele zadowolonych dzieci. Lucky Look nie spoczywa na laurach i nieustannie realizuje nowe pomysły. Od warsztatów strzyżenia, organizowanych w przedszkolach, poprzez naukę czesania dla dzieci, aż po otwarcie wypożyczalni strojów karnawałowych.
Otwartość i ciągły rozwój
Dzieci są bardzo wdzięcznymi klientami, ale nie lubią stagnacji. Trzeba im dostarczać nowych wrażeń i oferować coś więcej niż zwykłą usługę. Dlatego myśl kreatywnie, poszerzaj zakres swoich usług. Testuj, sprawdzaj, badaj. Zobacz, co się sprawdza, a co nie przynosi żadnych efektów.
W Lucky Look każde dziecko otrzymuje po strzyżeniu nagrodę – smaczne ciasteczko, które może schrupać w bawialni. Dodatkowo, jeśli ma ochotę, może przynieść bajkę - będzie jej słuchać podczas podcinania włosów.
Zbuduj własną markę
Bądź profesjonalistą
Zdobywaj nowe kwalifikacje to pomoże Ci w rozwoju biznesu, ale też sprawi, że będziesz oferować lepsze usługi. Pamiętaj, żeby szkolić nie tylko siebie, a przede wszystkim swoich pracowników. W końcu to oni mają bezpośredni kontakt z klientem. Od ich umiejętności zależy, czy wyjdzie on zadowolony, czy już nigdy do Ciebie nie wróci.
Na rynku działa wiele szkół fryzjerskich, oferujących różnego rodzaju i stopnia kursy zawodowe.
Możesz także ubiegać się o dofinansowanie takiego kursu.
Czytaj na bieżąco branżową prasę Znajdziesz tam nie tylko reklamy firm, które mogą dostarczać kosmetyki do Twojego salonu, ale też ciekawe inspiracje, kursy, szkolenia i wiadomości dotyczące targów. Konieczne zamów prenumeratę takich czasopism, jak: „Fale Loki Koki”, „Fryzury” czy „Hair Trendy”.
Szukaj nowych dostawców którzy zaoferują Ci lepsze ceny niż obecni kontrahenci. Rynek fryzjerski jest bardzo różnorodny i oferuje wiele produktów o różnej jakości. Dostawcy urządzeń czy środków pielęgnacyjnych do włosów bezustannie poszerzają swoją ofertę. Analizuj rynek, szukaj nowości i dobrych ofert dla fryzjerów.
Uczestnicz w specjalistycznych targach poznasz ludzi z branży i zaprezentujesz własną ofertę. Dowiesz się wszystkiego na temat najnowszych trendów i nowości kosmetycznych. Sprawdzisz, jak prezentuje się konkurencja i znajdziesz inspiracje.
W Polsce warto odwiedzić:
- Hair Forum Poland,
- Targi Fryzjerskie Festiwal HAIR FAIR,
- branżowe targi kosmetyczne BEAUTY HAIR czy targi kosmetyczne i fryzjerskie URODA.
Na polskim rynku działa:
- Ogólnopolska Komisja Fryzjersko-Kosmetyczna Związku Rzemiosła Polskiego
- Stowarzyszenie Fryzjerów i Kosmetyczek Polskich Polfryz.
Obserwuj konkurencję nie tylko w najbliższej okolicy, ale też w innych miastach, czy na świecie. Zobacz, co mają do zaoferowania, jak zabiegają o klienta i go obsługują, jaką politykę promocyjną wprowadzają. Może zainspiruje Cię to do zmian lub innowacji. A może potrzebujesz więcej informacji niż te dostępne na stronie? Pojedź na miejsce i na własne oczy przekonaj się, co się tam dzieje i jak są wykonywane usługi.
Słowniczek pojęć
Terminy, które musisz znać:
Alantoina - składnik wygładzający i zmiękczający skórę. Działa nawilżająco - hamuje utratę wody i przyspiesza procesy regeneracyjne.
Alergen - substancja odpowiedzialna za wywołanie alergii.
Biosiarka - związek aktywnej siarki połączony z aminokwasami białkowymi. Korzystnie wpływa na wygląd włosów i ogranicza łojotok.
Ceramidy - składniki budulcowe naskórka i włosów. Sklejają końcówki, zapobiegając ich rozdwajaniu. Nadają włosom połysk.
Degażowanie - sposób strzyżenia, który polega na przerzedzeniu włosów na całej długości. Metoda polecana w przypadku bardzo gęstych, trudnych do ułożenia włosów.
Eumelanina - sposób strzyżenia, który polega na przerzedzeniu włosów na całej długości. Metoda polecana w przypadku bardzo gęstych, trudnych do ułożenia włosów.
Feomelanina - żółto-czerwony pigment włosów.
Gorące nożyce - służą do naprawiania rozdwojonych i zniszczonych końcówek.
Jedwab - sprawia, że włosy stają się miękkie. Polecany w przypadku włosów zniszczonych, szorstkich i porowatych.
Keratyna - główny składnik naskórka, włosów i paznokci.
Porowatość - zdolność włosów do wchłaniania wilgoci.
Paź - krótka fryzura, szczególnie popularna u dziewczynek. Pasma rozchodzą się koliście, poczynając od czubka głowy.
Strzyżenie warstwowe - sposób obcinania stosowany przy włosach prostych. Wierzchnia warstwa jest odrobinę dłuższa, co sprawia, że kosmyki podwijają się pod spód.
Sebum - łój wydzielany przez gruczoły. Zapewnia włosom odpowiednią wilgoć i elastyczność.
Tyrozyna - rodzaj brzytwy, służący do strzępienia gęstych włosów.
Źródło: Media Informacyjne
O czym warto wiedzieć?
Jako właściciel salonu fryzjerskiego – nie musisz mieć uprawnień fryzjerskich, możesz po prostu zatrudnić ludzi z uprawnieniami. Lepiej jednak, abyś miał świadomość, na czym polega praca fryzjera.
Aby jednak samodzielnie wykonywać usługi należy:
- mieć odpowiednie umiejętności i wykształcenie (być fryzjerem),
- posiadać uprawienia (tytuł zawodowy fryzjera),
- otrzymać pozytywną decyzję od powiatowego inspektora sanitarnego,
- zaopatrzyć się w specjalistyczny sprzęt i preparaty,
- wynająć lub kupić lokal spełniający odpowiednie normy.
Jak zostać fryzjerem?
Należy ukończyć szkołę, oferującą kształcenie w tym kierunku, np. liceum fryzjerskie, szkołę policealną lub technikum. Kształcą one zarówno w systemie stacjonarnym, jak i zaocznym. Ukończenie tych szkół umożliwia zdobycie tytuły technika usług fryzjerskich, a tym samym pracę w zawodzie.
W zależności od wybranej szkoły kształcenie trwa 2 lub 4 lata i obejmuje przedmioty związane z higieną, technologią fryzjerstwa i materiałami fryzjerskimi, stylizacją, podstawami psychologii i pedagogiki.
Przyszli fryzjerzy uczą się również podstaw przedsiębiorczości, działalności usługowej i zarządzania zakładem fryzjerskim. Zajęcia w szkole uzupełnione są obowiązkowymi praktykami zawodowymi, które odbywają się w salonach fryzjerskich.
Uzyskanie tytułu technika usług fryzjerskich umożliwia zatrudnienie w zakładzie lub salonie fryzjerskim oraz założenie własnego salonu. W przypadku nowoczesnych salonów fryzjerskich, od pracowników wymagane jest stałe dokształcanie się na specjalistycznych kursach i szkoleniach.
Fryzjerzy, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje, mogą także przystępować do dwóch egzaminów, organizowanych przez izby rzemieślnicze. Są to: egzamin czeladniczy i mistrzowski.
Dlaczego warto?
- Działając na rynku usług dla dzieci, masz szansę na poszerzenie swojej działalności o usługi dla rodziców.
- Masz wiele możliwości rozwoju – od wprowadzania do oferty kolejnych pozycji, przez uczestniczenie w targach i szkoleniach, po współpracę z przedszkolami i szkołami.
- Branża fryzjerska w dużej mierze opiera się na strategii polecenia – zadowolony klient „przyprowadza”. To tzw. poczta pantoflowa jest najlepsza reklamą, działa o wiele skuteczniej i jest doskonałą rekomendacją dla biznesu.
Czy to się opłaca?
Sprawdź, ile to kosztuje
Koszty początkowe
1. Remont lokalu i wyposażenie: ok. 50 000 zł (1)
Lokal (nawet ten w najlepszym stanie) musisz zawsze dostosować do swoich potrzeb oraz wymagań sanepidu. Do tego dochodzą koszty farb, tapet, wykładzin, oświetlenia, remontu, instalacji elektrycznej i przygotowania salonu dla małych klientów.
Im bardziej oryginalny pomysł na motyw przewodni wnętrza, tym będzie drożej. Chyba, że masz zdolności manualne i wiele rzeczy wykonasz samodzielnie. Możesz też, podobnie jak bohaterki tego pomysłu na biznes, kupić używane wyposażenie salonu fryzjerskiego.
2. Strona internetowa: 0 – 5 000 zł (2)
W dzisiejszych czasach obecność w Internecie to obowiązek. Co zrobią rodzice, zanim do Ciebie przyjdą? Sprawdzą w „wujku Google” ofertę, ceny, adres oraz obejrzą zdjęcia Twojej pracy. Strona internetowa, jeśli masz wiedzę i zdolności, może kosztować Cię okrągłe 0 zł. Jeśli jednak wolisz zlecić to profesjonaliście, musisz liczyć się z wydatkiem rzędu nawet 5 000 zł. Wszystko zależy od tego, na jaką firmę się zdecydujesz i od poziomu skomplikowania struktury strony.
3. Domena i serwer: 500 zł/rok (3)
Aby strona www działała, musisz mieć swoją domenę (czyli adres internetowy) i serwer. Ceny mogą być bardzo różne, ale na początek wystarczy Ci podstawowy serwer, więc koszt roczny nie powinien przekroczyć 500 zł.
4. Zabezpieczenie pierwszych miesięcy działalności: 21 900 zł
Kiedy rozpoczynasz własną działalność usługową, na początku możesz zarabiać naprawdę niewiele. Dlatego zabezpiecz swój interes i miej odłożone pieniądze, które pomogą Ci przetrwać gorsze czasy. Według naszych wyliczeń powinno to być około 22 tysięcy. Pozwoli to na spokojne przetrzymanie 3 miesięcy i opłacenie wynajmu, pensji pracownika i księgowej.
Razem: 77 400 zł
Ta kwota powinna Ci wystarczyć na otwarcie salonu fryzjerskiego dla dzieci. Pamiętaj, że to obliczenia szacunkowe. Mogą się zmienić - w zależności od Twojej indywidualnej sytuacji.
---
(1) – kwota szacunkowa bazująca na danych podanych przez właścicielki salonu Lucky Look.
(2) – opracowanie własne na podstawie konsultacji i ofert 5 firm zajmujących się budową sklepów www
(3) – źródło: na podstawie analizy oferty 3 wiodących firm hostingowych na polskim rynku
Koszty operacyjne
1. Wynajem lokalu: 4 000 zł / miesiąc (1)
Na początku postaw na powierzchnię ok. 60 m kw., znajdującą się w dobrej lokalizacji. Jeśli to otwierasz salon dla dzieci, dogodnym miejscem będą okolice przedszkoli i szkół. Średni koszt powierzchni to 4 000 zł miesięcznie, ale zdarzają się lokale kosztujące nawet 6 czy 8 000 zł. Nie podejmuj decyzji pochopnie - wszystko dokładnie sprawdzaj. Korzystaj z kilku serwisów zajmujących się wynajmem, a w ostateczności poproś o pomoc agencję.
2. Pensja pracownika: ok. 2-3 000 zł/miesiąc
Ta kwota zakłada zatrudnienie 1 pracownika. Może być oczywiście większa. Zależy to od umiejętności fryzjera, posiadanych kwalifikacji i doświadczenia.
3. Obsługa księgowa: 300 zł/miesiąc (2)
Wszystko zależy formy prawnej Twojej działalności czy opodatkowania. Jeśli czujesz się na siłach, księgowość możesz prowadzić na własną rękę. Jeśli uznasz, że bardziej opłaca się przeznaczyć czas na rozwijanie biznesu, za prowadzenie księgowości w podstawowym zakresie w okolicach dużego miasta zapłacisz ok. 200-300 zł.
Razem: 7 300 zł
----
(1) - źródło: analiza ofert wynajmu powierzchni handlowo-usługowych w Warszawie o powierzchni 60 m kw. w serwisie mkwadrat.eu
(2) - źródło: analiza 4 ofert biur księgowych działających na terenie miasta oddalonego 50 km od Warszawy o wielkości 40 tys. mieszkańców
Przychody
1. Sprzedaż usług: 22 800zł (1)
Wysokość Twojego zarobku uzależniona jest od wielu czynników – cen w salonie, liczby klientów, reklamy. Na potrzeby tego wyliczenia wykorzystaliśmy kwoty i liczbę klientów podane przez Lucky Look.
- Strzyżenie dziewczynki – 42 zł
- Strzyżenie chłopca – 34 zł
Zakładając, że uda Ci się przyciągnąć do salonu każdego dnia (poniedziałek - piątek) po 30 klientów, w tym 15 chłopców i 15 dziewczynek, możesz liczyć na miesięczny utarg w wysokości 22 800.
Razem: 15 500 miesięcznie
----
(1) – Źródło: Lucky Look
Dochody:
15 500 zł / miesięcznie
Co warto przemyśleć na starcie
Chcesz zacząć? Sprawdź to!
Jakich usług brakuje w Twojej najbliższej okolicy realizatorki tego pomysłu na biznes skoncentrowały się na usługach fryzjerskich dla dzieci. Stworzyły profesjonalny salon o bajkowym wnętrzu. Tego właśnie brakowało w ich mieście, a do najbliższego salonu było ponad 80 km. Być może, na Twoim lokalnym podwórku jest już taki fryzjer, ale nie ma kawiarni dla najmłodszych, bawialni czy świetlicy.
Stwórz ofertę przemyśl, do kogo konkretnie będzie skierowana, jakie usługi zaoferujesz, dlaczego klienci będą chcieli odwiedzić Twój salon.
Nie wykluczaj różnych możliwości zakładanie, że czegoś nigdy nie zrobisz, mija się z celem. Jeśli pojawi się potrzeba, warto ją zrealizować. Inaczej klienci będą rozglądać się za takim miejscem, który spełni ich oczekiwania i zaspokoi wszystkie potrzeby.
Zespół potrzebujesz ludzi, którzy zaangażują się w Twój pomysł i włożą w niego serce. Dzięki temu masz szansę na sukces. Bierz przykład z Katarzyny i Beaty - sprawdź, co potrafią Twoi pracownicy; czy rzeczywiście mają wszystkie zalety, o których pisali w cv.
Budowanie zespołu to ważna sprawa – wiele porad i instrukcji dotyczących zatrudniania znajdziesz w serwisie mikroPorady.pl - w części Zatrudnianie pracowników w Firmie:
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482