Pomysł na biznes:
Pomoc dla rodziców - jak założyć sklep internetowy z akcesoriami dla wcześniaków – specjalizacja w wąskiej dziedzinie

Podejmij wyzwanie
Wyspecjalizuj się w wąskiej dziedzinie
Sklepów z ubrankami dla dzieci jest całe mnóstwo. Od tych dla dzieci nieco starszych, przez te dla maluszków, aż po sklepy z rzeczami dla niemowląt i noworodków. Co jednak mają zrobić rodzice wcześniaków, które wymagają specjalnej opieki i znacznie mniejszych rzeczy? Jeśli chcesz im pomóc, otwórz swój sklep i zacznij prowadzić go w internecie. Dzięki temu dotrzesz do większej grupy odbiorców i zbierzesz duże więcej zamówień.
Dla kogo?
- Dla rodziców wcześniaków
- Dla młodych mam, które planują własny biznes
- Dla osób, które planują działalność związaną z produktami dla dzieci
- Dla osób, które szukają biznesowej niszy
- Dla absolwentów kierunków rehabilitacyjnych, medycznych, pielęgniarskich itp. ale też np. zarządzania, marketingu i sprzedaży
Zanim zaczniesz
- Sprawdź, czego naprawdę potrzebują wcześniaki i ich rodzice,
- Dowiedz się, jakie organizacje i instytucje pomagają rodzicom wcześniaków,
- Zadbaj o najwyższą jakość produktów
- Sprawdź, jak duże jest zapotrzebowanie na asortyment, który planujesz sprzedawać
- Zapoznaj się ze statystykami – dowiedz się, ile dzieci rodzi się przedwcześnie,
- Sprawdź, co dla rodziców wcześniaków rekomendują lekarze (służba zdrowia)
- Zrób ankietę dla rodziców wcześniaków – sprawdź, jakie mają problemy i poszukaj wspólnie rozwiązania
Przydatna będzie otwartość na możliwości, które daje codzienność. Wiele z Twoich pomysłów to szansa na udany biznes. Wystarczy tylko trochę szczęścia, wiary we własne możliwości i wiedza, którą znajdziesz w naszym artykule.

Liczy się pomysł
Ciężkie chwile i inspiracja
Dobre pomysły na biznes przychodzą czasem w najmniej spodziewanym momencie. Zdarza się, że bardzo stresująca sytuacja staje się inspiracją do tego, by połączyć działalność gospodarczą z niesieniem pomocy innym. Tak właśnie stało się w przypadku założycieli sklepu DlaWcześniaka.pl
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z chęci pomocy rodzicom wcześniaków
Katarzyna i Michał od dawna myśleli o tym, by poza etatem zacząć swój własny biznes. Los podsunął im pomysł na to, czym mogliby się zająć. Ich córeczka, Natalka, przyszła na świat zupełnie niespodziewanie w 32 tygodniu ciąży. To przewróciło życie młodych rodziców do góry nogami. W jednej chwili stali się rodzicami wcześniaka, który ma przecież zupełnie inne potrzeby niż urodzony w terminie noworodek. Gdy powoli zaczęli się przyzwyczajać do tej sytuacji, zauważyli ogromne braki w asortymencie dla takich maluchów. Rodzice innych wcześniaków polecali im zamawianie ubranek i pieluszek w Anglii. Wtedy nasi bohaterowie postanowili ułatwić codzienność maluchów i ich bliskich. Dzięki temu rodzice nie muszą już zaprzątać sobie głowy kompletowaniem wyprawki w tak trudnym dla nich czasie. Biznes Katarzyny i Michała okazał się sukcesem.
Źródło: Wyborcza.pl, http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,7935924,20140930RP-TMB,W_gniezdzie_i_w_otulaczu_czyli_nietypowy_sklep_internetowy,.html [dostęp: 19.12.2018 r.].
Zbyt wcześnie urodzone dzieci (wcześniej niż w 37. tygodniu ciąży) mają zupełnie inne potrzeby niż noworodki, które pojawiają się na świecie o czasie. Takie maluchy są znacznie bardziej narażone na infekcje. Potrzebują dobrze nawilżonego powietrza, miękkich, ekologicznych materiałów i monitorów oddechu. A to jedynie mały wycinek z codzienności rodzin, w których zbyt wcześnie urodziło się dziecko.
Kim jest wcześniak?
Wcześniaki to dzieci urodzone między 23 a 37 tygodniem ciąży. Ze względu na tydzień urodzenia możemy podzielić je na następujące grupy:
- ekstremalnie skrajne wcześniaki – dzieci urodzone często na skraju przeżywalności, z bardzo małą masą urodzeniową i ogromną niedojrzałością całego organizmu; przyjmuje się, że są to dzieci z 23 – 27 tygodnia ciąży włącznie,
- skrajne wcześniaki – dzieci urodzone między w 28 – 31 tc włącznie,
- średnie wcześniaki – dzieci urodzone między 32 – 36 tc włącznie,
Jest to podział umowny, bo każde dziecko jest inne. Może się zdarzyć, że dziecko urodzone później ma więcej powikłań i trudniej jest mu pomóc. Na stan dziecka mają wpływ tydzień i waga urodzenia, ale też mnogość powikłań i obciążeń.
Stosuje się też podział ze względu na masę ciała:
- ekstremalnie mała urodzeniowa masa ciała – poniżej 1000 g.
- bardzo mała urodzeniowa masa ciała – poniżej 1500 g.
- mała masa urodzeniowa – poniżej 2500 g.
Źródło: Kim jest wcześniak, Fundacja Mali Wojownicy

Wiedza kluczem do sukcesu!
Mały fragment rynku
Aby stworzyć dobry biznes, trzeba wsłuchiwać się w potrzeby klientów. Katarzyna i Michał znaleźli swoją niszę i dzięki temu osiągnęli duży sukces. Określili profil swojego potencjalnego klienta i na tej podstawie skomponowali asortyment sklepu. Czym jest nisza i w jaki sposób może stać się kluczem do rentownej firmy?
Wiedza to potęga
Nisza rynkowa
Nisza rynkowa jest fragmentem dużego rynku. Charakteryzuje się wąską specjalizacją, w której nie występuje zbyt duża konkurencja. Biznes taki skierowany jest do konkretnego klienta, dzięki czemu jego rentowność jest wysoka.
Kryteria niszy rynkowej:
- geograficzne,
- demograficzne,
- psychograficzne,
- behawioralne.
Zalety działalności niszowej:
- mniej pieniędzy na start – nie potrzebujesz aż tak rozbudowanego budżetu jak w przypadku branż, gdzie konkurencja jest bardzo duża,
- brak konkurencji – nie musisz martwić się wieloma konkurentami, którzy mogliby odebrać Ci klientów,
- duża szansa dominacji – zanim inne firmy postanowią wejść na ten rynek, Ty zajmiesz już na nim swoje miejsce. Jeżeli będziesz pierwszy, możesz stać się monopolistą,
- zyskowny biznes – nie musisz obniżać ceny swojego produktu, by pokonać konkurencję,
- innowacyjność – jeżeli zaproponujesz klientom coś zupełnie nowego, masz szansę zyskać spory rozgłos.
źródło: Jak odnaleźć pomysł na biznes i atrakcyjną niszę rynkową, 6krokow.pl [dostęp: 19.12.2018 r.].
Założyciele DlaWcześniaka.pl prowadzą nie tylko sklep, lecz również wypożyczalnię. Co takiego oferują swoim klientom? Sprzęt niezbędny przy opiece nad przedwcześnie urodzonymi maluchami. Dzięki temu ich oferta jest kompleksowa. Każdy rodzic wcześniaka znajdzie w tym sklepie wszystko, czego potrzebuje jego dziecko właśnie na tym etapie życia.

Bez tego ani rusz
Dobre, bo polskie
Patriotyzm gospodarczy naszych rodaków rośnie w siłę. Aż 46% Polaków określiło rodzime pochodzenie produktów jako jedno z głównych kryteriów wyboru podczas zakupów. Przez „polski produkt” nasi konsumenci rozumieją najczęściej rzeczy wyprodukowane w naszym kraju przez polskie firmy. Uznają za takie produkty także towary zagranicznych firm, które działają na terenie Polski.
Inni rodzice wcześniaków radzili Katarzynie i Michałowi kupowanie ubranek w małych rozmiarach w angielskich sklepach internetowych. Jednak oni postanowili w swoim sklepie zaoferować podobne produkty pochodzące z Polski. Sporo czasu poświęcili na poszukiwania firmy produkującej ubranka dla dzieci mierzących nawet 32 cm. Jedną z takich firm znaleźli w Łodzi. Druga, tym razem z Bydgoszczy, także zgodziła się produkować odzież dla wcześniaków. Ubranka dostępne w sklepie DlaWcześniaka.pl są dobrej jakości. Wykonywane są z organicznej bawełny – bezpiecznej i delikatnej dla skóry maluszka. Materiał farbowany jest barwnikami roślinnymi, a podczas produkcji bawełny nie są stosowane żadne środki chwasto- i owodobójcze.
Źródło: BusinessInsider.pl, https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/patriotyzm-gospodarczy-jak-polacy-kupuja-polskie-produkty/50yd92p.amp [dostęp: 19.12.2018 r.].
Warto wiedzieć
Warto wiedzieć
Aplikacja Pola
Patriotyzm gospodarczy to zjawisko szeroko znane na całym świecie. U nas, w przeciwieństwie do wielu państw zachodnich, ta forma wspomagania krajowej gospodarki dopiero kiełkuje. Należy jednak przyznać, że każdego dnia zyskuje na znaczeniu. Rośnie świadomość patriotyzmu w tym wymiarze. Z chęci promowania tego, co polskie, powstał pomysł na aplikację Pola. Choć nie była ona nigdzie reklamowana, zyskała ogromne rzesze zwolenników. Dodano do niej przeszło 1,5 milion kodów.
Jak to działa?
Korzystając z aparatu w telefonie komórkowym, można zeskanować kod kreskowy każdego produktu z dowolnej branży. Aplikacja dzięki zaawansowanemu algorytmowi przyzna danej rzeczy liczbę punków, która określa polskość produktów:
- 35 punktów – polski kapitał,
- 30 punktów – proces produkcyjny w rodzimych zakładach i fabrykach,
- 15 punktów – badania prowadzone w naszym kraju,
- 10 punktów – zarejestrowanie działalności gospodarczej w naszym kraju,
- 10 punktów – brak przynależności do zagranicznego koncernu.
Źródło: Dziennik Zachodni.pl, https://dziennikzachodni.pl/dobre-bo-polskie-czy-dobre-i-polskie-pola-zaprasza-na-zakupy-patriotyczne/ar/9943206 [dostęp: 19.12.2018 r.].
Katarzyna i Michał nie opierają swojego biznesu jedynie na ubrankach. Poza tym, że odzież ta jest z wysokiej jakości tkaniny, ma także wiele ulepszeń. Jako rodzice wcześniaka, właściciele firmy zaprojektowali body rozpinane po bokach. Dzięki temu łatwiej jest podłączyć wszystkie potrzebne rurki i przewody od sprzętów, które wspomagają ratowanie oraz leczenie malucha. W ofercie są także rampersy z odkrytymi stopami. Ułatwia to swobodne i bezproblemowe podłączanie czujników mierzenia tętna.
Poza ubrankami, które szyją na zamówienie, mają w swoim sklepie również produkty sprowadzane z innych krajów. Zza Atlantyku przybywają do Polski pieluchy dla najmniejszych z wcześniaków – dzieci, które ważą nawet 450 gramów.
Właściciele DlaWcześniaka.pl mają też misję. Chcą ułatwić innym rodzicom tak wcześnie urodzonych dzieci szybkie przystosowanie się do sytuacji. Dlatego też w swoim sklepie oferują wiele książek, w tym m.in. bezpłatny poradnik „Niezbędnik rodzica wcześniaka”.

A to ciekawe…
Wierni klienci – jak ich zdobyć?
Najlepszym sposobem, by klienci wracali do Twojego sklepu jest doskonały asortyment. Co jednak, gdy podobne rzeczy ma też konkurencja? Co zrobić, by konsument uważał wybór Twojego biznesu za oczywistość? Rozważ wprowadzenie programu lojalnościowego.
Warto wiedzieć
Program lojalnościowy
Utrzymanie już raz zdobytych klientów wymaga zupełnie innych działań niż pozyskiwanie nowych. Program lojalnościowy ma na celu związanie klienta z daną firmą i zachęcenie go do regularnego korzystania z jej usług. Warto więc zastosować odpowiednie rozwiązania, by metoda ta była skuteczna.
1. Wybierz odpowiedni program. Zadbaj o to, by Twoja oferta lojalnościowa była wyjątkowa na tle innych. Powinna wyróżnić się z tłumu konkurencji. Nagradzaj swoich klientów za lojalność.
2. Zaproponuj odpowiednią nagrodę. Nie decyduj się na zwyczajne rozwiązania. Kubek ze śmiesznym napisem albo smycz z logo Twojej firmy to stanowczo za mało. Dobrym pomysłem będzie, np. pewna kwota do wykorzystania w Twoim sklepie.
3. Stosuj indywidualnie dobrane, profesjonalne narzędzia. Jeżeli chcesz zachęcić klientów do dalszego korzystania z Twoich usług, zaoferuj im program lojalnościowy najwyższej jakości. Wszelkie niedociągnięcia obrócą się przeciwko Tobie. Najlepiej zleć to zadanie specjalnej firmie.
Źródło: MagazynVip.pl, https://magazynvip.pl/program-lojalnosciowy-rozwoj-twojego-biznesu/ [dostęp: 19.12.2018 r.].
Katarzyna i Michał nie narzekają na brak klientów. Zadowoleni z asortymentu rodzice wcześniaków zaglądają do sklepu wiele razy. Dlatego też bohaterowie naszego artykułu planują otworzyć sklep stacjonarny.

Zbuduj własną markę
Zdobądź lub rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm.
Ucz się szukaj kursów dla osób prowadzących sklep internetowy. Swoje umiejętności możesz doskonalić w wielu płaszczyznach – zarówno praktycznej (marketing internetowy), jak też teoretycznej (pierwsza pomoc dla niemowląt, rozpoznawanie objawów urazów wewnętrznych). W internecie znajdziesz mnóstwo tego typu kursów, a każda złotówka zainwestowana w edukację siebie będzie najlepszą inwestycją.
Uczestnicz w konferencjach, spotkaniach branżowych czy grupach wsparcia dla rodziców wcześniaków. Poznasz tam ludzi, których dotyczy zagadnienia wcześniactwa, potencjalne klientki/klientów a także dasz poznać siebie. Wypatrzysz trendy, poznasz nowinki i ciekawostki, ale przed wszystkim będzie to barometr potrzeb rodziców wcześniaków. Poznasz historie innych, wymienisz doświadczenia i wiedzę.
Przykłady:
- Baby Boom, Zielona Góra
- Targi Mamaville, Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Katowice
- Konferencja Wcześniak – wsparcie w domu i w placówce edukacyjnej, Białystok
Na rynku istnieje wiele instytucji i organizacji pomagających rodzicom wcześniaków, np.:
- Polskie Towarzystwo Neonatologiczne
- Krajowy Konsultant w dziedzinie neonatologii
- Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci
- Fundacja Watch Health Care (WHC)
- Fundacja Mali Wojownicy, Białystok
- Fundacja Wcześniak Rodzice – Rodzicom, Warszawa
- Event Światowy Dzień Wcześniaka
- Koalicja dla Wcześniaka, Warszawa
- Fundacja Zero-Pięć
- Szkoła Matek i Ojców Razem Łatwiej – Ogólnopolski Program Edukacji Poporodowej
- Stowarzyszenie na Rzecz Wcześniaków Świętokrzyskich
- Zjazd Wcześniaków
Śledź konkurencję zrób własną listę ośrodków, dystrybutorów, sprzedawców, producentów. Obserwuj ich reklamy w lokalnych mediach, strony WWW, profile w social media, zaprenumeruj ich newslettery, obserwuj aktualności w serwisach internetowych, sprawdzaj jak komunikują się z rynkiem, czy wręcz zapisz się testowo na ich organizowane przez nich kursy. Nie kopiuj ich działań, ale szukaj w nich inspiracji do własnych, innowacyjnych aktywności sprzedażowych i organizacyjnych.
Załóż specjalistycznego / branżowego bloga to najlepszy sposób na bezpłatną promocję w sieci, bowiem Google lubi blogi i z pewnością podniesie on ranking Twojego serwisu WWW, a co za tym idzie – pozycję w wyszukiwarce. Dzielenie się wiedzą jest w dłuższym okresie opłacalne, dzięki temu budujesz swój wizerunek eksperta w tej dziedzinie. Rodzice wcześniaków są bardzo aktywni w sieci i chętnie dzielą się swoją wiedzą, ale też chętnie korzystają z informacji.
Czytaj zaopatrz się w branżową lekturę, np. dotyczącą problemów . Zaprenumeruj gazety i newslettery branżowe, dołącz do grup dyskusyjnych w social mediach dotyczących tej tematyki.
Przykłady:
- 1000dni.pl - Serwis 1000dni.pl poświęcony jest zagadnieniom żywienia dziecka w pierwszych 3 latach życia. Dowiedz się jak wpływać na jego prawidłowy rozwój.
- BabyOnline.pl
- eDziecko.pl – serwis dla rodziców
- ebobas.pl – portal dla rodziców
- małe-dziecko.wieszjak.pl
- mamazone.pl –
- wcześniaki.org.pl – portal poświęcony zdrowiu wcześniaków
- wcześniakicodalej.pl
- klubrodzica.com
- parenting.pl
Produkty przeznaczone dla dzieci muszą być wysokiej jakości. Korzystanie z odpowiednich materiałów i rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa powinno zostać potwierdzone stosownym certyfikatem.
Polskie prawo (w tej kwestii mocno powiązane z prawem Unii Europejskiej) zakłada dwa rodzaje tego typu oznaczeń. Pierwsze z nich są obowiązkowe. Musi uzyskać je każdy produkt, który trafia na nasz rodzimy rynek. W kwestii asortymentu dla dzieci dotyczy to przede wszystkim środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego, zabawek dla maluchów do 3 r.ż. oraz fotelików samochodowych. Drugi rodzaj atestów określa spełnianie dodatkowych norm, które nie są ujęte w podstawowych przepisach. W tej grupie są m.in. kosmetyki do delikatnej skóry maluchów.
Wnikliwa kontrola jest podstawowym działaniem, zapewniającym odpowiednią jakość. Odbywa się w kilku etapach, by mieć stuprocentową pewność, że produkt jest naprawdę bezpieczny.
Opinie Instytutu Matki i Dziecka czy Centrum Zdrowia Dziecka nie są obligatoryjne. Warto jednak zauważyć, iż znacznie podnoszą prestiż produktu oraz poziom zaufania konsumentów.
Źródło: Poradnik Zdrowie.pl, https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/atesty-i-certyfikaty-czyli-jakosc-produktow-dla-dzieci-pod-kontrola-aa-U1sw-nezp-9K3d.html [dostęp: 19.12.2018 r.].

Słowniczek pojęć
Pojęcia, które warto mieć w jednym palcu
Koalicja dla Wcześniaka - inicjatywa powstała w 2012 roku. Została zapoczątkowana przez Polskie Towarzystwo Neonatologiczne. Jej celem jest poprawa warunków opieki nad najmłodszymi poprzez utworzenie Programu Kompleksowej Opieki nad wcześniakami.
Ministerstwo Zdrowia - instytucja, nad którą władze sprawuje minister. Nadzoruje NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) oraz właściwe wykonywanie zawodów medycznych. Zajmuje się refundacją środków medycznych, a także tworzy programy dotyczące zdrowia obywateli.
Neonatologia - dziedzina medycyny, która skupia się na diagnozowaniu oraz leczeniu chorób u noworodków. Lekarz tej specjalizacji bada każde nowonarodzone dziecko, by określić, czy jego rozwój następuje prawidłowo.

Czy to się opłaca?
Minibiznesplan
Koszty początkowe
1. Sklep internetowy: 10 000–20 000 zł (średnio 15 000 zł)[1]
Sklep internetowy daje dużo możliwości rozwijania biznesu. Nie ogranicza przedsiębiorcy do działalności w jednym rejonie. Aby jednak klienci chcieli korzystać właśnie z Twojego serwisu, odpowiednio się o niego zatroszcz. Zadbaj o to, by był niezawodny i prosty w obsłudze. Rodzice noworodków i wcześniaków nie mają czasu na surfowanie w internecie. Dlatego też podziel wszystkie produkty na czytelne kategorie i dodaj filtry. Tak, by każdy znalazł to, czego szuka – szybko, łatwo i przyjemnie.
2. Identyfikacja wizualna: 2 500–5 000 zł (średnio 3 750 zł)[2]
Identyfikacja wizualna jest bardzo istotna, jeżeli zależy Ci na rozwoju firmy. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego też zarówno Twoje logo, jak i papier firmowy powinny być dobrze skomponowane. Co powinna zawierać taka usługa?
- projekt logo,
- projekt wizytówek i papieru firmowego,
- paletę kolorów, których należy używać w materiałach promocyjnych,
- wykaz fontów,
- referencje zdjęć.
3. Niezbędny sprzęt: 5 500 zł[3]
Aby prowadzić sklep internetowy, musisz wcześniej zrobić zakupy. Konieczne będzie zaopatrzenie się w klika sprzętów niezbędnych podczas codziennej realizacji zamówień. Co powinieneś kupić na samym początku działalności tego typu?
- komputer (najlepiej laptop): 3 000 zł,
- klasyczna drukarka do kartek A4: 200–500 zł (średnio 350 zł),
- drukarka do etykiet: 600–1 000 zł (średnio 800 zł),
- drukarka do etykiet kurierskich: 900 zł.
4. Pierwsza partia towaru: 15 000 zł[4]
Katarzyna i Michał zakupili pierwszą partię towaru do swojego sklepu, zanim rozpoczęli działalność. Nie chcesz oferować produktów, które tworzone są na Twoje specjalne zamówienie? Możesz po prostu dystrybuować standardowe towary. Wystarczy, że złożysz zamówienie w hurtowni tuż po tym, kiedy klient dokona zakupu w Twoim sklepie.
Razem: 39 250 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych
[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się identyfikacją wizualną
[3] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w sklepie Google
[4] – opracowanie oparte na danych ze strony DlaWcześniaka.pl
Koszty reklamy
1. Google AdWords: 3 000 zł/miesiąc[1]
Forma reklamy, jaką jest Google AdWords, opiera się na umieszczaniu linków sponsorowanych w wyszukiwarce internetowej oraz na stronach o podobnej tematyce. To niezwykle skuteczna forma promocji firmy. Dociera ona jedynie do tych osób, które są potencjalnie zainteresowane daną dziedziną. Koszt linków sponsorowanych może być bardzo różny. Wiele zależy od zasięgu kampanii oraz branży. Dla średniej firmy o niszowym asortymencie będzie to ok. 2 000–4 000 zł (średnio 3 000 zł/miesiąc).
2. Polecenia: 0 zł
Zadowolony klient zapewni Ci pozytywną opinię wśród kolejnych. Katarzyna i Michał otrzymali wiele porad, gdy niespodziewanie stali się rodzicami wcześniaka. Osoby, które zdążyły już poznać ten temat lepiej, podpowiadały im, gdzie warto robić zakupy. Jak widzisz, polecenia to bardzo ważny punkt dotyczący reklamy.
W jaki sposób dbać o obsługę klienta?
- zadbaj o komfort klienta,
- niezwłocznie reaguj na zgłaszane problemy,
- w przypadku niedogodności zaproponuj rabaty i gratisy,
- stale ulepszaj swoją ofertę w oparciu o rozmowę z klientami,
- odznaczaj się wysoką kulturą osobistą,
- traktuj każdego klienta indywidualnie.
Razem: 3 000 zł/miesiąc
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się kampaniami Google AdWords
Koszty operacyjne
1. Księgowość: 500 zł/miesiąc[1]
Dobrze się czujesz wśród cyferek? To świetnie! Właśnie oszczędziłeś kilkaset złotych miesięcznie. Jeżeli jednak nie masz głowy do rozliczeń i podatków, skorzystaj z usług księgowej. Z prawidłowo prowadzoną księgowością niestraszne Ci będzie zakończenie roku czy wszelkie spotkania z urzędem skarbowym.
Razem: 500 zł/miesiąc
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem księgowości
Przychody
1. Sprzedaż artykułów dla wcześniaków: 4 500 zł
Właściciele DlaWcześniaka.pl przyznają, że ich biznes zmierza w dobrą stronę. Pomysł okazał się sukcesem i trafił na podatny grunt. Nie tracą, lecz zarabiają. Pierwsza partia towaru kosztowała ich 15 000 zł. Nie wiemy, jaką nałożyli marżę na swoje produkty. Przyjęliśmy więc, że było to 30%. Daje to 4 500 zł przychodu, a po odjęciu kosztów księgowości i reklamy (łącznie 3 500 zł), dochód wyniósł 1 000 zł. To niedużo, jednak na samym początku ogromnym sukcesem jest jakikolwiek zysk, a nie strata. Każde zarobione w ten sposób pieniądze Katarzyna i Michał inwestowali. Dzięki temu obecnie mogą cieszyć się wyższymi dochodami.
Razem: 1 000 zł

Co warto przemyśleć na starcie
Bądź przygotowany…
Miej oczy szeroko otwarte. Rozglądaj się i podpatruj, czego potrzebują rodzice wcześniaków, jak zmienia się technologia produkowanych akcesoriów. Sprawdzaj trendy ekologiczne.
Zadbaj o merytorykę. Sprzedaż artykułów dla wcześniaków wymaga wiedzy na temat ich specyficznych potrzeb. Dlatego korzystaj z blogów dla rodziców wcześniaków, poczytaj profesjonalne artykuły i książki. Dzięki temu dowiesz się, czego brakuje malcom i ich rodzicom, i zdecydowanie lepiej zrozumiesz ich problemy.
Dbaj o detale. Planując własny biznes, przemyśl dokładnie każdy jego aspekt. Jeżeli dobrze się zastanowisz nad swoją przyszłą działalnością, popełnisz zdecydowanie mniej błędów.
Buduj ofertę. Nie stój w miejscu.
Narzędzi do pomocy rodzicom wcześniaków będzie przybywać, pojawią się nowe rozwiązania, nowe technologie. Warto rozpocząć od prostej oferty. Jednak trzeba przemyśleć, czym sklep będzie się wyróżniał:
- certyfikowanymi produktami, ekologiczną produkcją, jakością (dostawcy),
- programem lojalnościowym (rabatami),
- szybkością dostawy,
- współpracą z ekspertami,
- rozwiniętym działem poradnikowym,
- cenami,
- specjalistycznym asortymentem dla wcześniaków, niedostępnym w innych sklepach.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482