Pomysł na biznes:

Pomysł na biznes dla mam - sklep z ubraniami dla dzieci online

Branża:
  • E-handel
  • Handel
  • Usługi dla dzieci
  • Moda
  • Sprzedaż

artcile

Sklep internetowy z odzieżą dziecięcą

Bo mama potrafi!

Wychowujesz swoją pociechę, ale myślisz o połączeniu macierzyństwa z prowadzeniem własnej firmy? To jest możliwe! I to bez dużych nakładów finansowych i bez ciągłego przebywania poza domem. Wystarczy chwila przemyślenia, fajny pomysł, który łatwo wprowadzisz w życie i odrobina motywacji. Inspiracja może być wszędzie – w domu, u znajomych, a może właśnie w tym artykule.

Domilandia to sklep internetowy, który oferuje wysokiej jakości ubrania dla dzieci. Istnieje już od przeszło dekady i świetnie radzi sobie na rynku. Jego założycielka – Dominika – to młoda mama, która wykorzystała wolny czas podczas urlopu macierzyńskiego, by rozwinąć skrzydła w biznesie.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób, które chętnie zaangażują się w działalność internetową i marzą o własnym sklepie internetowym,
  • Dla kobiet, które nie mogą albo nie chcą pracować na etacie,
  • Dla osób, które chcą  pogodzić macierzyństwo/tacierzyństwo z prowadzeniem własnej firmy,
  • Dla pasjonatów sprzedaży onlinowej,
  • Dla absolwentów kierunków zarządzania, informatycznych i pokrewnych.
icon

Zanim zaczniesz

  • Sprawdź, ile wiesz o prowadzeniu sklepu w Internecie, przejrzyj kilka witryn internetowych sklepów – sprawdź jak działają, zrób zakupy (przejdziesz całą procedurę zakupową)
  • Sprawdź jak duże jest zapotrzebowanie na sprzedawane przez Ciebie rzeczy – co będzie Twoim wyróżnikiem, zanalizuj czego brakuje na rynku, na którym chcesz działać,
  • Poznaj swoich klientów  - oceń, czy chcesz działać lokalnie czy na terenie całej Polski, a może UE
  • Znajdź godnych zaufania dostawców produktów,
  • Sprawdź oferty na wykonanie sklepu internetowego, sposobów płatności
artcile

Sklepy z odzieżą dziecięcą online

Z matczynego punktu widzenia

Kiedy zostajesz mamą, zmienia się punkt widzenia, z perspektywy którego oceniasz otaczającą Cię rzeczywistość. A dla swojego dziecka chcesz oczywiście wszystkiego, co najlepsze. Dokładnie tak, jak każda mama. Skoro czegoś szukasz i nie możesz znaleźć, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że inne kobiety mają ten sam problem. Dlaczego tego nie wykorzystać?

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Dzięki zwróceniu uwagi na problemy rodziców

Dominika była bardzo aktywną zawodowo dziennikarką telewizyjną. Po urodzeniu swojego pierwszego dziecka nie mogła odnaleźć się w roli niepracującej pani domu. Chciała połączyć pracę z opieką nad maluchem. Wtedy pojawił się pomysł założenia e-sklepu z odzieżą dziecięcą. Jako młoda mama, Dominika często kupowała ubranka. Nie była jednak zadowolona z ich jakości. Postanowiła ułatwić rodzicom dostęp do starannie wybranych produktów dla najmłodszych. Mając bardzo skromny budżet i mnóstwo wsparcia rodziny, zaczęła swoją przygodę z biznesem. To była dobra decyzja! Po 11 latach firma przynosi zyski.

Odzież dziecięcą można znaleźć w wielu przedziałach cenowych. Jest duży wybór – od bardzo tanich ubrań na okolicznym bazarku aż po luksusowe kolekcje znanych domów mody. Dominika za swój cel postawiła dystrybucję tylko tych produktów, które są naprawdę wysokiej jakości. Każdy z nich dokładnie testuje, by mieć pewność, że oferuje tylko to, co najlepsze.

icon

JAKOŚĆ JEST WAŻNA

Sprzedaż produktów dziecięcych to wyjątkowa branża. Każdy z rodziców chce, by jego maluch miał to, co dla niego najlepsze. Ubrania i zabawki muszą więc spełniać wiele kryteriów jakościowych. Maluchy szybko wyrastają z odzieży, ale też ubrania niszczą się - spodnie wycierają się na kolanach podczas raczkowania i brudzą w trakcie beztroskiej zabawy czy jedzenia. Dlatego też ubranka muszą być wytrzymałe, z dobrej jakości, naturalnych i oddychających materiałów. Powinny też być łatwe w praniu. Ładne i odporne na dziecięce pomysły spodenki, sukienki i bluzki są kluczem do sukcesu w tej branży. Pozwalają oszczędzić czas i pieniądze rodziców, którzy z pewnością zrobią zakupy ponownie.

artcile

Sklep online z ubraniami dla dzieci

Problemy są zawsze – ważne, żeby dać sobie z nimi radę

W każdym biznesie mogą pojawić się kłopoty. Dominika natrafiła na pierwszą przeszkodę już na starcie. Próbując znaleźć odpowiednich dostawców, często spotykała się z odmową. Przemierzając branżowe targi wzdłuż i wszerz, nawiązała współpracę jedynie z dwoma producentami. Była jednak nieustępliwa i cierpliwa. Po jakimś czasie udało jej się znaleźć zaufanych dostawców, którzy wspomogli działanie jej biznesu.

Wsparcie bliskich – nieoceniona pomoc na początku biznesu

Dominika zaczynała swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, mając zaledwie 10 tysięcy złotych. Początki pod względem finansowym były więc dość wymagające. Właścicielka Domilandii nie pośredniczy w sprzedaży. Cały towar wcześniej kupuje. Dlatego też finanse potrzebne na prowadzenie takiej działalności muszą być większe. A przecież to niejedyne wydatki początkującego przedsiębiorcy. Mogła liczyć na wsparcie swojego męża oraz mamy. To duże ułatwienie. Warto zastanowić się, czy także możesz liczyć na pomocną dłoń kogoś bliskiego. To da Ci poczucie bezpieczeństwa i pozwoli nabrać dystansu, gdy pojawią się kłopoty.

icon

Wiedza to potęga

Co najchętniej kupują młodzi rodzice?

Jesteś mamą i chcesz zacząć swoją przygodę ze sprzedażą produktów dla dzieci? Zobacz, czego szukają rodzice!

  • Odzież – dobrej jakości modne ubrania dla dzieci to prawdziwa kopalnia złota. Mamy chętnie kupują swoim pociechom odzież na różne okazje. Ponadto dzieci szybko wyrastają ze swoich ubrań, co napędza rynek.
  • Obuwie – ta część garderoby także musi być często wymieniana. Co sezon rodzice kupują co najmniej kilka par nowych  butów. Jeżeli chcesz oferować dobre produkty, znajdź te bezpieczne i wygodne dla małych stóp (najlepiej z certyfikatami).
  • Akcesoria – czapki, szaliki, spinki, gumki, a nawet bransoletki dla małych dam.
  • Pieluchy – ekologiczne i tradycyjne, jednorazowe i wielorazowe – rynek pieluch jest naprawdę duży. Wraz ze świadomością rodziców, rośnie też zainteresowanie składem produktów tego typu. Możesz więc zaoferować swoim klientom pieluszki bezpieczne dla delikatnej skóry dziecka – to będzie strzał w 10!
  • Urządzenia – elektroniczne nianie, monitory oddechu czy podgrzewacze do butelek wzbudzają duże zainteresowanie wśród rodziców najmłodszych dzieci.
  • Zabawki – rodzice chcą dla swoich dzieci tego, co najlepsze. Możesz więc sprzedawać certyfikowane zabawki drewniane, które pomalowane są ekologiczną farbą. Dobrym rozwiązaniem jest także dystrybucja znanych marek, takich jak: LEGO, Barbie albo Fisher Price.
artcile

Internetowy sklep z odzieżą dziecięcą

Co z budżetem?

Dominika miała zaledwie 10 tysięcy złotych, jednak świetnie sobie poradziła. Nie mogąc pozwolić sobie na indywidualnie zaprojektowany sklep internetowy, znalazła tańsze rozwiązanie. Wykupiła możliwość korzystania przez dwa lata z gotowego szablonu, w którym umieściła swoje logo i dodała własne kolory. W ten sposób spersonalizowała witrynę, bez konieczności płacenia kilku tysięcy złotych programiście. To dobry pomysł na start, który pozwala znacznie ograniczyć wydatki.

Jeżeli fundusze, które posiadasz, nie wystarczają nawet na rozpoczęcie działalności, poszukaj innych możliwości finansowania. Możesz zaoferować współpracę komuś, kto chciałby zainwestować swoje oszczędności i stać się Twoim wspólnikiem. Dobrym rozwiązaniem są też dofinansowania – zarówno z Unii Europejskiej, jak i programów rządowych. Pomoc udzielana jest w formie dotacji albo kursów doszkalających. Gdy skorzystanie z takich form wsparcia jest niemożliwe, pomyśl o pożyczce. Dobrze przemyślany kredyt może umożliwić bądź przyspieszyć start Twojej firmy.

Źródło: Fundusze Europejskie.pl, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/fundusze-europejskie-na-zalozenie-firmy/ [dostęp: 17.09.2018]

Sklep internetowy – czy jego prowadzenie jest łatwiejsze niż prowadzenie sklepu w realu?

Jeszcze kilkanaście lat temu internetowe biznesy dopiero nieśmiało pojawiały się na polskim rynku. Obecnie większość sklepów stacjonarnych ma także swoje witryny internetowe, poprzez które prowadzi sprzedaż. Jeżeli planujesz działać jedynie w sieci, możesz sporo zaoszczędzić. Musisz zainwestować w sklep internetowy oraz zakup towaru. Koszty utrzymania takiej firmy są jednak znacznie niższe niż stacjonarnego punktu.

W jaki sposób możesz zyskać na sprzedaży w sieci? Przede wszystkim nie musisz martwić się o wynajem drogiej powierzchni sklepowej. Dobra lokalizacja i odpowiedni standard lokalu wiążą się z bardzo wysokimi kosztami. Obciążają one budżet młodego przedsiębiorcy każdego miesiąca i nierzadko są przyczyną kłopotów finansowych.

Decydując się na sprzedaż w internecie na małą skalę, nie musisz mieć też pracowników. Poradzisz sobie samodzielnie, a co za tym idzie, zarobisz więcej. Musisz się jednak przygotować na robienie zdjęć, tworzenie opisów i dokładne wymierzanie każdej rzeczy. Wymaga to nieco czasu, jednak pozwala poczynić naprawdę duże oszczędności.

icon

Warto wiedzieć

Kasa fiskalna

Zastanawiasz się, czy prowadząc sprzedaż internetową, musisz mieć kasę fiskalną? Według polskiego prawa, jeżeli działasz w sieci, nie zawsze musisz ją kupować. Dotyczy to sytuacji, gdy pieniądze z działalności otrzymujesz na konto bankowe firmy albo za pobraniem u kuriera. Pamiętaj jednak, by do każdej transakcji była przypisana konkretna kwota. Jeżeli w pierwszym roku działalności obrót Twojej firmy przekroczy 20 000 złotych, musisz kupić kasę fiskalną. Gdy w poprzednim roku nie przekroczyłeś tego pułapu, limit zwiększa się do 40 000 złotych. Na zakup i uruchomienie kasy masz dwa miesiące od daty uzyskania przychodu tej wysokości.

artcile

Sklep internetowy odzież dziecięca

Jak dotrzeć do klientów?

Początki w prowadzeniu biznesu internetowego bywają wyboiste. Ciężko wybić się spośród wielu sklepów oferujących podobny asortyment. Dominika postanowiła dać się poznać swoim klientom poprzez serwis Allegro. To właśnie tam stawiała pierwsze kroki, budując powoli swoją renomę i zyskując zaufanie kupujących. Od samego początku nazwa sklepu jest taka sama, dlatego też łatwiej było stworzyć spójny obraz uczciwego przedsiębiorcy. W serwisie Allegro klienci (sprzedawcy także) mogą zostawić po sobie komentarz do transakcji. Dzięki profesjonalnej obsłudze, szybkiej dostawie i ponadprzeciętnej jakości produktów, Dominika zyskała wiele pozytywnych opinii. W ten sposób wyróżniła się na tle innych firm.

Szybka dostawa to podstawa!

Kiedy prowadzisz e-sklep musisz dostarczać swoje produkty do klientów. Aby byli oni zadowoleni z Twoich usług, wysyłka powinna być szybka i bezproblemowa. Dominika nadaje paczki w ciągu dwóch dni od otrzymania wpłaty na konto. W ten sposób po zaledwie kilku dniach klient może cieszyć się zamówionymi produktami.

Warto korzystać z wielu form dostawy. Dobrze, by były one różnorodne pod względem kosztów i czasu. Najpopularniejszymi opcjami dystrybucji są przesyłki pocztowe, kurierskie i paczkomaty. Oferując tyle możliwości, masz pewność, że każdy klient wybierze opcję dopasowaną do swoich potrzeb.

Dominika nie wysyła paczek za pobraniem. Zbyt wielu klientów nadużyło jej zaufania, nie odbierając przesyłek. Jeżeli chcesz umożliwić kupującym taką formę płatności, musisz liczyć się ze stratami i mieć na nie specjalny budżet.

Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, zaoferuj kupującym bezpłatną dostawę. Może być ona dostępna dla każdego albo po przekroczeniu pewnej wartości zamówienia, np. 200 zł. W ten sposób zachęcisz klientów do większych zakupów!

icon

Warto wiedzieć

Na zaufanie trzeba zapracować

Bądź wiarygodny, udostępnij pełne dane swojej firmy. Dominika:

  • do każdej transakcji wystawia paragon,
  • w jej sklepie internetowym znajduje się czytelny i prosty regulamin,
  • podaje pełny adres swojej firmy i numer telefonu, udostępnia numer swojego firmowego konta.

Zwroty – jak to wygląda w internecie?

Jedną z zalet zakupów w sieci jest możliwość zwrócenia produktu. Można zrobić to bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty dostarczenia paczki do kupującego. Zwracane zamówienie musi być kompletne i nie może nosić śladów użytkowania. Sprzedawca musi oddać pieniądze w ciągu kolejnych 14 dni wraz z kosztami pierwotnej przesyłki. Jeżeli nie ustalono inaczej, klient zwraca zakupy na koszt własny.

Tak prezentuje się ten temat w świetle prawa. Jednak bycie konkurencyjnym wymusza proklienckie rozwiązania. Wiele z firm działających w branży odzieżowej i obuwniczej, oferuje kupującym bezpłatny zwrot oraz wymianę. Ponadto przedsiębiorcy wydłużają czas na odesłanie zamówienia z ustawowych 14 dni nawet do roku. Najczęściej jest to jednak 30 dni.

Jeżeli chcesz zachęcić klientów do wybrania właśnie Twojej oferty, zaproponuj im więcej możliwości dotyczących zwrotu. Z pewnością na tym zyskasz.

artcile

Portret profesjonalisty

Buduj swoją markę

Zdobądź lub rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm.

  1. Ucz się z pewnością sprawnie poruszasz się w internecie, ale umiejętności nigdy za wiele – poszukaj nowych kwalifikacji, które będą Cię odróżniać od innych – wystarczy w wyszukiwarce wpisać „Kursy ecommerce dla profesjonalistów”. W tej branży mogą przydać Ci się nie tylko umiejętności z zakresu budowy sklepów internetowych, ale także wiedza z zakresu marketingu w internecie, pozycjonowania, czy zarządzania handlem i magazynem. Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń i kursów - Sprawdź, gdzie odbywają się profesjonalne szkolenia dla właścicieli sklepów internetowych w Twojej okolicy. Weź także pod uwagę tzw. webinary, czy prezentacje online, organizowane przez różne osoby z branży. Często koszt szkoleń prowadzonych internet jest o wiele niższy niż szkoleń stacjonarnych.

  2. Uczestnicz w konferencjach i targach – znajdziesz tam nowinki i wypatrzysz trendy, poznasz nowoczesne narzędzia pomocne w handlu internetowym oraz ludzi, którzy często dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. W serwisie internetowym Klinika Ecommerce znajdziesz wiele przydatnych, bezpłatnych porad z tematu prowadzenia sklepu internetowego. Na forum internetowym Forum Optymalizacja znajdziesz bezpłatną wiedzę dotyczącą metod i zasad pozycjonowania sklepu. Warto tez zainteresować się wydarzeniami, konferencjami dla rodziców – branża parentingowa przechodzi właśnie rozkwit i jest wiele okazji, aby podatrzyć trendy i nowości oraz nawiązać nowe relacje biznesowe.

  3. Odwiedzaj konkurencję zrób własną listę najlepszych sklepów internetowych, zapisz się na ich newslettery i przekonaj się osobiście, na czym polega ich sukces. Odwiedzaj je regularnie. Zbieraj informacje. Możesz też założyć bloga/ vloga kulinarnego – to prosty sposób na zdobycie wiernych fanów i zbudowanie z nimi relacji („ona jest taka jak ja”), dołącz też do społeczności sympatyków znanych blogerów, restauratorów celebrytów.

  4. Czytaj zaprenumeruj specjalistyczne czasopisma z dziedziny e-marketingu oraz newslettery takich portali, zaopatrz się w branżową lekturę, np. dotyczącą zasad projektowania graficznego, metod promocji w sieci. Bądź aktywny w mediach społecznościowych, obserwuj tam działania swoich autorytetów i konkurencji. Bądż aktywny na portalach i serwisach dla rodziców – tam znajdziesz inspirację do swoich działań, a także zapoznasz się z potrzebami Twoich odbiorców.

artcile

Słowniczek pojęć

Co oznaczają symbole znajdujące się na metkach ubrań?

Poznaj znaczenie certyfikatowi i oznaczeń umieszczonych na zabawkach dla dzieci – dają pewność, że produkt jest bezpieczny. Niektóre z nich są obowiązkowe.

Znak te jest obowiązkowy na zabawkach. To informacja producenta, że dany produkt spełnia zasadnicze wymagania i został poddany odpowiedniej procedurze oceny zgodności z odpowiednimi dyrektywami. Nie jest przyznawany przez zewnętrzną instytucję, ale deklarowany przez producenta, że spełnia wszelkie przepisy bezpieczeństwa panujące na terytorium Unii Europejskiej. W każdym państwie istnieje instytucja, która weryfikuje czy producent wytwarza zabawki zgodnie z istniejącymi przepisami i czy na dany produkt przysługuje znaczek CE.

 

Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 lat – obowiązkowe oznakowanie na zabawkach nieprzeznaczonych dla dzieci do lat 3. Znak ten nadawany jest przez producenta, jeśli stwierdzi, że zabawka może mieć szkodliwy wpływ dla dzieci poniżej 3 roku życia. Oznakowanie to jest także częścią procedury nadawania certyfikatu CE. Nadanie tego znaku nie jest weryfikowane przez jednostki zewnętrzne, ale musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

 

Certyfikat GCC – analogiczny certyfikat bezpieczeństwa do CE. Jest on obowiązkowy na terenie Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Bahrainu, Omanu, Kataru, Kuwejtu i Jemenu. Nadawany jest na bazie przepisów GSO - Technical Regulation on Toys Safety.

 

Certyfikat CCC – obowiązkowy znak nadawany na rynku chińskim. Cała procedura certyfikacji wykonywana jest przez Chińskie Centrum Jakości Certyfikacji (CQC), a podstawą certyfikacji jest chińska norma krajowa dotycząca bezpieczeństwa zabawek. Przedmiotem weryfikacji są badania bezpieczeństwa zabawek i procesy produkcyjne w przedsiębiorstwie producenta.

 

Certyfikat Instytutu Matki i Dziecka i Certyfikat Państwowego Zakładu Higieny – polskie certyfikaty, które są przyznawane po specjalistycznych testach. Zabawki z tymi oznaczeniami są bezpieczne i spełniają normy bezpieczeństwa, które obowiązują w polskim prawie.

Certyfikat Bezpieczny dla dziecka – certyfikat wydawany jest przez Instytut Włókiennictwa z Łodzi. Wyrób z tym znakiem jest bezpieczny dla dziecka i nie zawiera szkodliwych substancji.

 

Certyfikat Bezpieczny dla niemowląt – oznacza to samo co poprzedni certyfikat, ale dotyczy najmłodszych dzieci. Zabawki dla chłopców są sprawdzane pod względem trochę innych kryteriów niż w Certyfikacie Bezpieczny dla dziecka.

TÜV Rheinland – certyfikat wydawany przez niezależne laboratoria i organizacje. Oznacza, że produkt jest zgodny z normami unijnymi, przy czym jest bezpieczny dla dziecka, wolny od szkodliwych substancji i ma wysoką jakość. TUV ma swoje oddziały również w Polsce, np. w Poznaniu istnieje Laboratorium Mechaniczne TÜV Rheinland Polska.

DEKRA - ten znak jakości nadawany jest przez niezależną niemiecką organizację certyfikującą. Testy obejmują podstawowe badania bezpieczeństwa (weryfikacja dokumentacji technicznej), badania cech użytkowych produktów, jak jakość, funkcjonalność, łatwość obsługi oraz badania wytrzymałościowe.

GS (Geprüfte Sicherheit) – zabawka oznaczona tym znakiem spełnia niemieckie i jednocześnie europejskie przepisy oraz wymagania dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Wydawany jest jedynie przez akredytowane laboratoria testujące. Produkt ze znakiem GS jest zgodny z wymaganiami producenta i z europejskimi dyrektywami. Certyfikat ten może występować w parze z symbolem laboratorium w którym certyfikacja nastąpiła.

Spiel gut – znak wydawany przez niemieckie stowarzyszenie branży zabawkarskiej Arbeitsausschuß Kinderspiel und Spielzeug e.V. Certyfikowana zabawka musi spełniać kryteria stworzone przez stowarzyszenie. Znak Spiel gut oznacza, że zabawka jest bezpieczna, ma wartości edukacyjne i że podczas jej produkcji przestrzegane są zasady ochrony środowiska.

 

UL (Underwriters Laboratories Inc.) – znak amerykańskiej instytucji, która zajmuje się certyfikowaniem różnych wyrobów, także zabawek. Firma prowadzi certyfikacje pod kątem norm amerykańskich i europejskich (wtedy znak z dopiskiem EU).

BSI Kitemark – znak wydawany przez brytyjską firmę BSI Group, która w Anglii zajmuje się opracowywaniem standardów dla wytwarzanych produktów. Zabawka z tym znakiem jest certyfikowana przez niezależne laboratorium i jest dobrze przetestowana pod kątem bezpieczeństwa.

Lion – znak lwa występuje na zabawkach firm zrzeszonych w organizacji British Toy and Hobby Association and Toy Fair (Brytyjskie Stowarzyszenie Producentów Zabawek). Produkty mające ten znak są wykonane zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie stowarzyszenia, a także z prawnymi wymaganiami panującymi w Wielkiej Brytanii. Trzeba dodać, że normy prawne w Wielkiej Brytanii są analogiczne jak te obowiązujące w Polsce.

Certyfikat Safe Toys – certyfikat ten jest przyznawany przez niezależny instytut IISG – Italian Institute for Toy Safety. Zabawki z tym znakiem są bezpieczne, odpowiednie dla dzieci w zadeklarowanym wieku i spełniają restrykcyjne zasady odnośnie użytych materiałów.

FSC (Forest Stewardship Council) – oznakowanie na zabawkach wykonanych z drewna. Certyfikat ten oznacza, że zabawki drewniane zostały wyprodukowane z poszanowaniem środowiska, ze zrównoważonych zasobów leśnych i z ograniczeniem wykorzystania środków chemicznych, w tym pestycydów i nawozów sztucznych.

GOTS (Global Organic Textile Standard) – certyfikat ten oznacza, że zabawka została wyprodukowana z włókien organicznych (przynajmniej 70%) poprzez naturalne sposoby uprawy, bez użycia środków chemicznych, ani niebezpiecznych dla zdrowia barwników.

PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) – certyfikat ten jest potwierdzeniem, że zabawka została wykonana z bezpiecznych, ekologicznych materiałów i jest produkowana z zachowaniem norm ekonomicznych i społecznych.

Oeko-Tex Standard 100 – jest to znak bezpieczeństwa występujący na towarach włókienniczych. Oznakowane produkty są wolne od szkodliwych substancji w stężeniach, które są niebezpieczne dla człowieka.

 

Ostatni ważny certyfikat nie ma wpływu na bezpieczeństwo zabawek, ale czasami występuje na opakowaniach - warto go poznać.

FairTrade – ten znaczek oznacza, że zabawka została wyprodukowana z poszanowaniem dla praw pracowniczych człowieka i bez wykorzystywania dzieci do pracy. Organizacja FairTrade wspiera zakłady produkcyjne, które zapewniają odpowiednie warunki zatrudnienia i godziwą zapłatę za wykonywaną pracę.

 

Znaki, które występują na opakowaniach zabawek, ale nie mają żadnego znaczenia lub wprowadzają w błąd kupujących:

CE (China Export) – jest to znak podobny do europejskiego certyfikatu jakości, ale nie ma z nim nic wspólnego. Ten znak często określa się jako „China Export”, a od właściwego znaku CE różni się odległością między literami. Jeśli zobaczymy ten znak, to lepiej nie kupować takiej zabawki, gdyż może nie spełniać europejskich norm jakości i bezpieczeństwa.

EN71 – są to normy europejskie określające wymogi bezpieczeństwa stawiane zabawkom. Produkt sprzedawany na terenie Unii Europejskiej musi być zgodny z tymi normami. Jednak nie istnieją przepisy, ani żadne wytyczne, które określałyby sposób certyfikowania lub opisujące znaczenie certyfikatu. Znak ten jest bardziej formą reklamy niż rzetelną informacją dla kupującego. Lepiej kierować się innymi oznaczeniami podczas wybierania bezpiecznej zabawki.

Ex – znak ten nie powinien się znajdować na opakowaniach z zabawkami. Dotyczy on urządzeń, które mogą pracować w przestrzeniach zagrożonych wybuchem. Jeśli widzimy to oznaczenie na opakowaniu zabawki to lepiej trzymać się od niej z daleka, gdyż producent na pewno nie wiedział jakie przepisy go obowiązują. Taka zabawka na pewno nie spełnia norm jakości i bezpieczeństwa.

artcile

Czy to się opłaca?

Mini-biznesplan

icon

Koszty początkowe

1. Sklep internetowy: 50–300 zł/miesiąc[1]

Jeżeli wzorem Dominiki planujesz sprzedaż odzieży dziecięcej w internecie, niezbędnym krokiem jest założenie sklepu. Obecnie nie musisz korzystać z pomocy profesjonalnego programisty. Istnieje inna, znacznie tańsza opcja. Rozwiązaniem są platformy e-commerce i gotowe oprogramowanie oraz szablony. Za kilkadziesiąt złotych miesięcznie korzysta się z prostej i funkcjonalnej witryny. Na stronie można wprowadzać zmiany poprzez zwykłą przeglądarkę internetową. To dobre, ekonomiczne rozwiązanie na początku działalności.

Nie możesz pozwolić sobie nawet na tak skromny sklep internetowy? Skorzystaj z serwisów aukcyjnych, np. Allegro. Tutaj prowadzenie działalności jest proste. Płacąc prowizję od każdej sprzedawanej rzeczy, możesz szybko umieścić ją w sieci. Ofertami zarządza się z łatwego w obsłudze konta. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, zadbaj o szatę graficzną każdej z wystawianych ofert. Jest to znacznie tańsze rozwiązanie niż tradycyjna witryna.

2. Własna domena: 0–50 zł/rok[2]

Decydując się na sklep internetowy w chmurze, nie potrzebujesz dodatkowego miejsca na serwerze. W przypadku domeny także nie musisz za nią płacić. Pamiętaj jednak, że częścią adresu będzie nazwa platformy, z której korzystasz. Jeżeli chcesz, by widniała tam tylko Twoja marka, musisz za to zapłacić. Domena kosztuje początkowo 0 zł, jednak przedłużając umowę, trzeba liczyć się z kosztami rzędu 50 zł rocznie.

3. Niezbędne sprzęty: 4 300 zł[3]

Miejscem dowodzenia firmy może być Twoje mieszkanie. Nie oznacza to jednak, że nie musisz kupować żadnych sprzętów.

Podstawowym zakupem jest porządny komputer. Najlepszym rozwiązaniem będzie laptop, który zawsze możesz ze sobą zabrać. Nie potrzebujesz urządzenia o najlepszych parametrach na rynku, jednak powinno być ono co najmniej średniej klasy. Jego koszt wahać się będzie od 2 500 do 3 500 zł, jednak warto go ponieść.

Kolejnymi niezbędnymi sprzętami są drukarka i skaner. Jako przedsiębiorca często zmuszony będziesz zajmować się dokumentami: fakturami, zeznaniami podatkowymi  czy zamówieniami w hurtowni. Zainwestuj w urządzenie wielofunkcyjne, które zajmuje mało miejsca i dobrze spełnia swoją rolę. Zapłacisz za nie ok. 6001 000 zł.

Tak prozaiczne rzeczy jak: papier do drukarki, długopisy, segregatory, teczki, zakreślacze i spinacze to także dodatkowy koszt. Na początku wystarczy Ci około 500 zł, by zaopatrzyć się w te pomoce biurowe.

4. Pierwsza partia towaru: 10 000 zł[4]

Jeżeli chcesz sprzedawać odzież dziecięcą jak właścicielka Domilandii, nie zamawiaj u dostawców dużego zapasu towaru. Na początku wystarczy, gdy z każdego rodzaju produktu kupisz po dwie sztuki w najpopularniejszych rozmiarach. Zrób test i zobacz, co jest wybierane najchętniej, by uniknąć kosztownych pomyłek. Pierwsza partia towaru nie będzie więc zbyt droga. Wystarczy Ci około 10 000 zł.

5. Oszczędności na pierwsze miesiące działalności firmy: 76 224 zł

Nie daj się zaskoczyć początkowym problemom finansowym. Zanim zaczniesz zarabiać na swoim biznesie, minie co najmniej klika miesięcy. Przez ten czas musisz jednak utrzymywać firmę, zamawiać towar i płacić za swój sklep internetowy. Przygotuj się na to i miej w zanadrzu gotówkę na niezbędne wydatki przez pierwszych 6 miesięcy działalności.


Razem: 80 524 zł (koszty sprzętu i pierwszych 6 miesięcy działalności)

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się udostępnianiem oprogramowania do prowadzenia stron internetowych

[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się sprzedażą domen

[3] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w sklepie Google

[4] – w tej kwocie zawarte są koszty reklamy, księgowości i prowadzenia strony internetowej

icon

Koszty reklamy

1. Google AdWords: 500 zł/miesiąc[1]

Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, ale nie wiesz od czego zacząć? Dobrym rozwiązaniem jest Google AdWords, czyli linki sponsorowane. Reklama ta umieszczana jest w wyszukiwarce oraz na stronach partnerskich powiązanych tematycznie z Twoją działalnością. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że płacisz tylko za efekty. Jeżeli nikt nie kliknie w link do Twojego sklepu, nie stracisz ani złotówki.

2. Pozycjonowanie: 400–1 000 zł/miesiąc[2]

SEO – bo tak inaczej nazywamy pozycjonowanie – polega na podwyższaniu wyniku strony internetowej w wyszukiwarce Google. Najlepiej, gdy znajdziesz się w pierwszej dziesiątce. Jest wtedy duża szansa, że sporo osób kliknie w link. Tutaj, podobnie jak w przypadku Google AdWords, płacisz tylko za kompletnie zrealizowaną usługę. Cena takiej reklamy uzależniona jest od liczby słów kluczowych i może kosztować 400–1 000 zł.

3. Działalność w mediach społecznościowych: 0–1 500 zł[3]

Media społecznościowe to obecnie niezbędny element prowadzenia biznesu, zwłaszcza tego internetowego. Jeżeli masz trochę wolnego czasu, możesz prowadzić swoje profile samodzielnie. Założenie kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Google+ to zaledwie krótka chwila. Dbaj o to, by na fanpage’ach pojawiały się wartościowe treści i informacje o promocjach.

Jeżeli brakuje Ci czasu na prowadzenie kont w social mediach, możesz zlecić to specjalizującej się w tym firmie. W zależności od tego, ile postów w miesiącu chcesz publikować, cena może się różnić. Najczęściej mieści się w przedziale 300–1 500 zł.


Razem: 3 000 zł

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się kampaniami Google AdWords

[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się pozycjonowaniem

[3] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w social mediach

icon

Koszty operacyjne

1. Wynajem magazynu: 0–150 zł[1]

Wiele osób otwierających sklep internetowy przeznacza jedno z pomieszczeń w swoim domu albo garażu na magazyn. Jeżeli również masz taką możliwość, to świetnie! Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, ponieważ koszt takiej powierzchni będzie kosztował Cię 0 zł.

Jeżeli Twoje mieszkanie jest zbyt ciasne, by składować w nim produkty przeznaczone do sprzedaży, wynajmij mały magazyn. W województwie wielkopolskim, gdzie swoją siedzibę ma Domilandia, znajdziesz nieduże powierzchnie (ok. 3m2). Ich koszt zaczyna się od 150 złotych miesięcznie. Na samym początku działalności taki lokal będzie wystarczający.

2. Księgowość: 400–600 zł[2]

Podstawą dobrze prowadzonej działalności gospodarczej jest skrupulatnie prowadzona księgowość. Jeżeli potrafisz zrobić to sam, ten wydatek Cię nie dotyczy. Jeżeli jednak gubisz się wśród mnóstwa cyfr i dokumentów, lepiej powierz tę czynność profesjonalnej księgowej. Miesięczny koszt to około 400–600 zł.


Razem: 750 zł

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w serwisie OtoDom.pl

[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się księgowością

icon

Przychody

1. Sprzedaż produktów:

Pierwsza partia towaru kosztować Cię będzie 10 000 zł. Zastanów się, jaką marżę chcesz zawrzeć w każdej sprzedawanej rzeczy. Załóżmy, że będzie to 30%. Sprzedając całe zapasy, zarobisz 13 000 zł.


Razem: 13 000 zł

Powyższe kwoty są szacunkowe i stanowią średnią z przytoczonych cen cząstkowych. W zależności od tego gdzie mieszkasz i jakie masz umiejętności, mogą one ulec zmianie.

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Kilka ważnych kwestii

  1. Wybierz odpowiedni moment na start swojego biznesu dzięki temu masz większe szanse, by odnieść sukces. Dominika wykorzystała czas, gdy sklepy internetowe dopiero w Polsce powstawały, a konkurencja nie była tak liczna. Dzisiaj dobrym momentem może być np. zbliżający się Dzień Dziecka, święta, początek roku szkolnego/przedszkolnego itp.

  2. Przygotuj szczegółowy biznesplan nie daj się zaskoczyć nieprzyjemnym sytuacjom. Starannie zaplanuj swoje ruchy biznesowe, by uniknąć rozczarowań i dużych kosztów. Jeżeli nie potrafisz sporządzić biznesplanu samodzielnie, skorzystaj z kursów. To naprawdę dobra inwestycja.

  3. Postaw na udogodnienia dla klientów wyróżnij się na tle konkurencji wyjątkowym podejściem. Zaproponuj klientom bezpłatną dostawę powyżej ustalonej kwoty albo możliwość zwrotu w termie dłuższym niż dwa tygodnie.

  4. Znajdź coś, co Cię aktualnie zajmuje jeżeli jesteś młodą mamą, doskonale wiesz, czego potrzebują inne kobiety w podobnej sytuacji. Stwórz coś, co będą chciały kupić, opierając się na własnych doświadczeniach.

  5. Postaw na dobrych dostawców to głównie od nich uzależniona jest jakość sprzedawanych przez Ciebie towarów. W przypadku produktów dziecięcych najlepszym rozwiązaniem jest dystrybucja tych z certyfikatami gwarantującymi bezpieczeństwo. Skóra maluchów jest wrażliwsza i bardziej podatna na podrażnienia. Dlatego też podczas produkcji nie powinno korzystać się z pestycydów i niektórych barwników – o certyfikatach powyżej.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT