Pomysł na biznes:

Rękodzieło artystyczne: sprzedaż rękodzieła w internecie.

Branża:
  • E-handel
  • Produkcja i sprzedaż rękodzieła
  • Handel
  • Produkcja i sprzedaż
  • Moda
  • Sprzedaż

artcile

Sprzedaż rękodzieła on-line

Wielopokoleniowa tradycja w nowoczesnym wydaniu – e-handel koronkami z Koniakowa

Sklep internetowy Kajzar to nowoczesna forma sprzedaży produktów z wieloletnią tradycją o określonym sposobie szydełkowania. Ten sposób szydełkowania jest stosowany tylko we wsi Koniaków, stąd nazwa „koronki koniakowskie”. To także rodzinny biznes – Paweł sprzedaje wyroby swojej mamy. Koronkowe cuda z ich sklepu, wyheklowane na szydełku (w gwarze poznańskiej heklowanie oznacza szydełkowanie) cieszą się zainteresowaniem wśród odbiorców. 

icon

Dla kogo?

  • Dla osób ze zdolnościami manualnym
  • Dla wykonujących ręczne robótki szydełkowe, na drutach, inne
  • Dla osób zajmujących się hobbystycznie rękodziełem 
  • Dla osób zainteresowanych Internetem oraz branżą eCommerce 
  • Dla wszystkich ceniących tradycyjne wyroby 
  • Dla absolwentów kierunków artystycznych, rękodzieła, pokrewnych
icon

Zanim zaczniesz

  • Oceń, które z rzeczy jakie wykonujesz samodzielnie lub ktoś z Twojej rodziny (znajomych) może zainteresować kupujących 
  • Sprawdź, czy na rynku handmade są już produkty, które chcesz sprzedawać. Jeśli tak – czym będziesz się wyróżniać? 
  • Zapoznaj się z działaniem i ofertą portali pośredniczących między twórcami handmade a klientami końcowymi – na początku przydadzą Ci się ich usługi 
  • Zweryfikuj możliwości dostosowania się do zmieniających się potrzeb klientów (aby nieco uwspółcześnić ofertę produktów, sklep Kajzar oferuje także koronkową bieliznę) 
  • Stwórz swoją pierwszą mini kolekcję robótek - sprawdź, czy taka praca daje Ci przyjemność i jakie jest zainteresowanie wśród znajomych! 
  • Ile czasu potrzebujesz aby stworzyć a później uzupełniać kolekcję produktów
artcile

Sklep z robótkami ręcznymi: liczy się pomysł

Produkty handmade – hit ostatnich lat

W ostatnich latach produkty wykonywane ręcznie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Klienci doceniają czas potrzebny na wytworzenie danej rzeczy, odpowiedni dobór materiałów oraz to, że żaden produkt nie jest identyczny. To samo tyczy się produktów regionalnych, których produkcja podparta jest wieloletnią tradycją. Jednak rzadko słyszy się, by ktoś sprzedawał w Internecie wyroby koronkowe, a w dodatku uwspółcześnił je tworząc, np. kobiecą bieliznę.

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Tradycja dobrze się sprzedaje 

Rynek produktów handmade jest obecnie bardzo popularny. Kupujący chętnie sięgają po to, co wytwarza ludzki talent, bo stanowi gwarancję towaru o niepowtarzalnym charakterze i wysokiej jakości. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyroby nawiązujące do lokalnej tradycji.

Sklep oferujący wyroby koronkowe wykorzystuje ten trend.

Paweł znalazł na rynku niszę i wykorzystał ją. Mając w rodzinie i wśród znajomych utalentowane koronczarki, postanowił je sprzedawać – ale w nietypowy sposób. Stworzył dla nich miejsce „na półce” sklepu internetowego.

Sklep, który prowadzi Paweł, powstał w 2007 roku. Pomysł na biznes wziął się z połączenia tradycji rodzinnej oraz nowych możliwości sprzedaży w sieci. Dziś Paweł jest właścicielem firmy. Koronki i bielizna oferowane w sklepie są, w większości, wykonane przez jego mamę. Heklowała babcia i nauczyła tego matkę Pawła.

icon

Wiedza to potęga

Co możesz zyskać sprzedając produkt niszowy, w dodatku wykonany ręcznie?

Na przykładzie sklepu Kajzar widać, że bardzo dużo, chociażby wyższe marże na produktach. Jeżeli nikt poza Tobą nie sprzedaje danego wyrobu, klienci nie będą mieć możliwości zakupu w innym miejscu ani po niższej cenie. Twoja marża może być wyższa.

Mogą ominąć Cię gigantyczne koszty promocji. Jeśli nie masz biznesowej konkurencji, nie musisz wydawać dużych pieniędzy na działania marketingowe. Jeśli Twój sklep będzie jednym z pierwszych, oferujących danego rodzaju produkty, masz szansę zakorzenić się w świadomości klientów i lepiej usytuować swój biznes na rynku. To ugruntuje Twoją pozycję.

Siła tkwi w tradycji

Koronki są wizytówką wsi Koniaków i tylko tam można się nauczyć, jak robić je na szydełku. Wytwarzane są z bawełnianych nici, w kolorze białym lub beżowym. Bazują na motywach przyrodniczych; widoczne są ornamenty roślinne, tworzone w kształt koła lub o układzie przypominającym gwiazdę. Nie ma konkretnego szablonu czy wzoru. To jak dana koronka będzie wyglądać, zależy od pomysłu koronczarki1. Tradycja ta była również obecna w domu Pawła. Zajmowała się tym jego babcia - nauczyła się szydełkować, gdy miała zaledwie 15 lat; całe życie pracowała dla Cepelii. Rodzinną tradycję kontynuuje mama Pawła. W 1993 roku założyła firmę, która zajmowała się sprzedażą artykułów odzieżowych, w tym koronek.

Tak jak Paweł, możesz zainspirować się tym, co masz wokół siebie i to uwspółcześnić. Internet pomaga w sprzedaży, a zakupy online to już codzienność każdego z nas.

 

artcile

Rękodzieło artystyczne: wiedza kluczem do sukcesu!

Tradycyjne wyroby – co z tego wynika?

Paweł wykorzystał budzącą się w ludziach świadomość produktu – coraz częściej klienci doceniają i poszukują wyrobów rękodzielniczych, nietuzinkowych, unikalnych lub po prostu regionalnych.

W przygotowaniach do biznesu pomogło Pawłowi jego zainteresowanie kulturą regionu i powrót do tradycji, który w obecnych czasach jest bardzo popularny. Koronki koniakowskie stały się hitem. Największą popularnością cieszą się, od długiego czasu, rękawiczki koronkowe. Są kupowane dla panien młodych i dziewczynek, które przystępują do katolickiej I komunii świętej lub protestanckiej konfirmacji. Obrusami i serwetami, wyheklowanymi przez koniakowskie koronczarki, prezydent Bronisław Komorowski obdarowywał swoich ważnych gości!

Jeśli chcesz dobrze sprzedać coś unikatowego, musisz wzbudzić w kupującym chęć posiadania tego, co oferujesz!

icon

Warto wiedzieć

Wiesz, jaki jest najsłynniejszy koniakowski haft? To „gąsiorek” - jeden z najpopularniejszych tradycyjnych wzorów koniakowskiej koronki. To misterne, połączone ze sobą kwiatki. Jeśli chcesz prowadzić biznes czerpiący zyski z produktów wytwarzanych ręcznie, musisz wiedzieć, co tradycja ma do zaoferowania!

artcile

Robótki ręczne na sprzedaż

Wyroby warte swojej ceny

Ceny w sklepie Pawła nie należą do najniższych, jednak chętnych do zakupu nie brakuje. Za obrus o średnicy 90 cm trzeba zapłacić prawie 900 zł. Misterna konstrukcja z wydzierganych na szydełku listków i kwiatków zapada w pamięć i dla wielu jest warta swojej ceny. Ozdoby choinkowe, takie jak małe gwiazdki, kosztują około 19 zł. To produkt dostępny niemal dla każdego. W asortymencie sklepu można znaleźć ubrania, a nawet bieliznę. Za bluzkę trzeba zapłacić 500-600 zł, rękawiczki kosztują 99 zł, a rajstopy - 199 zł. Wyroby oferowane przez sklep, to także doskonały pomysł na prezent. Kwoty, które trzeba zapłacić za koronkarskie wyroby nie przerażają klientów, bo ci rozumieją, że na cenę ma wpływ przede wszystkim czas, który trzeba poświęcić na wykonanie. Liczy się także jakość nici, które wytwarzane są w specjalny sposób. Najpierw poddawane są procesowi merceryzacji, czyli uszlachetnianiu przędzy poprzez oddziaływanie na nią roztworem wodorotlenku. Proces ten wypływa na wygląd oraz jakość produktu - nadaje połysk i zwiększa jego trwałość.

artcile

Rękodzieło pomysł na biznes

Jak wzbudzić zainteresowanie?

Tradycja wyrobu koniakowskich koronek w rodzinie Pawła przechodzi z pokolenia na pokolenie. Jej początki to pierwsze lata XX wieku. Zdążyła już wypracować swoje zasady. Jest dokładnie określone, jaki rodzaj produktu koronkarki mogą wytworzyć, by wpisać się nurt tradycji. Są więc obrusy, ozdoby choinkowe, serwetki i serwety.

Dawniej popularne było zamawianie koronkowych sukien ślubnych. Nie były one najtańsze. Na taki zakup mogli pozwolić sobie tylko nieliczni, bardzo zamożni klienci. Przyszedł jednak czas, w którym zainteresowanie koronkowymi cudami zmalało. Najmłodsze pokolenie koronczarek musiało znaleźć sposób, by zaistnieć na nowo. Wymyśliły więc koronkową bieliznę. Tutaj kluczem jest koncept na zmianę i rozwój. Możesz coś zdziałać tylko wtedy, jeśli masz pomysł i odwagę do jego realizacji!

icon

Warto wiedzieć

Czy wiesz, że koniakowskie koronczarki zrekonstruowały (przy pomocy złotych nici) motyw chorągwi z 1683 roku, z czasów Jana III Sobieskiego? Ich dzieło można podziwiać w Pałacu w Wilanowie.

Stringi w gąsiorek

Na stronie internetowej sklepu Pawła można kupić koronkowe stringi, na których jest najsłynniejszy, koniakowski wzór. Panie mają możliwość wyboru kształtu bielizny. Dostępne są klasyczne stringi w gumkę, jak i wiązane z boku – wszystko po to, by wyjść naprzeciw potrzebom klientek. Ten pomysł przypomniał światu o koronce. Z powodu sporu o stringi, do Koniakowa zjechały się telewizje z całego świata. Pojawiła się więc szansa na biznes i zysk.

Musisz znaleźć swoją niszę i umiejętnie ją wypełnić. Zadbaj o to, by Twój pomysł na biznes był wyjątkowy!

icon

Dlaczego warto?

  • Możesz pracować gdziekolwiek zechcesz i masz dużą elastyczność – biznes internetowy nie wymaga atrakcyjnej lokalizacji w centrum miasta. 
  • Sprzedając produkt niszowy, masz szansę na wyższe marże i łatwiej Ci będzie pozyskać lojalność klientów oraz promować się za pomocą tzw. poczty pantoflowej. 
  • Działając w Internecie masz 5 miliardów potencjalnych klientów – ograniczenia przed eks-pansją zagraniczną są dużo mniejsze niż w przypadku tradycyjnych, stacjonarnych biznesów. 
  • Możesz pracować w domu. Cały czas się rozwijasz – prowadząc sklep internetowy z pewnością będziesz nieustannie szukać nowych możliwości i narzędzi do promocji i sprzedaży online.

Promocja sklepu w niszowej branży jest łatwiejsza

Podstawą promocji sklepu Pawła jest strona internetowa. Wyroby z koronki prezentują modelki. Dużą rolę odgrywa poczta pantoflowa. To bardzo ważna metoda promocji: zadowolony klient/klientka poleci zakupy w Twoim sklepie swojej mamie, przyjaciółce, bratu, znajomym w pracy. W ten sposób jesteś w stanie zyskać naprawdę pokaźną liczbę kupujących!

artcile

Portret profesjonalisty

Buduj swoją markę

Zdobądź lub rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a ją może zapewnić Twój profesjonalizm.

  1. Ucz się.

    Z pewnością dobrze poruszasz się w branży handmade oraz masz umiejętności dotyczące eCommerce. Jednak wiedzy nigdy za wiele – szukaj nowych kwalifikacji, które będą Cię odróżniać od innych. Na rynku znajdziesz dostępne kursy haftu, szydełkowania i podobnych robótek ręcznych – także w wersji online i bezpłatnie.

    Przydadzą Ci się też umiejętności zarówno z zakresu budowy sklepów internetowych, marketingu internetowego oraz związane z produktami, które chcesz sprzedawać.

  2. Uczestnicz w branżowych targach i spotkaniach – znajdziesz tam różne nowinki. Poznasz narzędzia i ludzi, którzy mogą okazać się bardzo pomocni w dalszym rozwoju Twojego biznesu. W tej dziedzinie imprezy odbywają się z okazji świąt, ale też przy okazji regionalnych pokazów i jarmarków. Kalendarz wydarzeń dostępny jest na branżowych forach i portalach.

    Przykłady imprez branżowych:

    • Międzynarodowe Targi Rzemiosła Artystycznego Rękodzieło, Kielce
    • Festiwal Sztuki i Przedmiotów Artystycznych, Poznań
    • Targi Rękodzieła
    • Jarmarki Sztuki – Lato z rękodziełem: Otwock, Mielno, Darłowko
    • Międzynarodowe Targi Sztuki Ludowej, Kraków
    • Jarmark Podhalański, Nowy Targ
    • Jarmark Jagielloński, Lublin
    • Jarmark Sapieżyński, Kodeń
    • Międzynarodowy Festiwal Koronki Klockowej, Bobowa

    W Polsce działają też liczne organizacje branżowe – m.in.:

    • Ogólnopolskie Cech Rzemieślników Artystów, Warszawa
    • Stowarzyszenie Twórców Ludowych, Lublin,
    • Lubuskie Stowarzyszenie Rękodzieła Iw, Bogdaniec
    • Stowarzyszenie Twórców Sztuki i Rękodzieła Artystycznego Kunszt, Reda
    • Stowarzyszenie Twórczości Regionalnej Bobowa,
    • Międzynarodowe Stowarzyszenie Koronki Klockowej i Igiełkowej OIDFA
    • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  3. Odwiedzaj i monitoruj konkurencję

    Zrób własną listę najlepszych sklepów internetowych, zajmujących się sprzedażą rękodzieła oraz portali aukcyjnych, gdzie znajdziesz wyroby ręcznie wykonane. Monitoruj je, zapisz się do newsletterów konkurencji, obserwuj ich aktywność w portalach społecznościowych. Innym sposobem na poznanie konkurencji jest zrobienie przynajmniej jednorazowego zakupu. W ten sposób poznasz nie tylko produkt, ale też sposób obsługi klienta.

    Możesz też założyć blog/vlog, w którym będziesz opowiadać o swoich produktach lub pokazywać, jak je tworzysz. Video jest coraz popularniejszym i lubianym przez konsumentów medium. Filmy są bardzo chętnie oglądane.

  4. Czytaj.

    Kup branżową lekturę, np. poradniki jak wykonać serwetę, ale też na temat historii regionu, technologii itp. Zaopatrz się w gazety branżowe, poświęcone trendom w szydełkowaniu (tak, tak J), nowym wzorom czy materiałom. Przydatna będzie też wiedza z zakresu funkcjonowania sklepów internetowych i ich promocji. Zapisz się do newsletterów portali e-marketingowych, śledź aktywność społeczności internetowych – to może być Twoja grupa docelowa.

    Przykłady pism:

    • kokardka.pl – czasopismo dotyczące wyszywania, haftu i robótek ręcznych
    • szydełkowanie – finezja koronki – czasopismo o szydełkowaniu
    • sabrina – pismo dla szydełkujących
    • diana – pismo dla szydełkujących
artcile

Słowniczek pojęć

  • Szydełko - niewielki patyk zakończony haczykiem, służący do ręcznego wyrobu dzianiny, poprzez przeciąganie nici przez pętelki. Historia szydełkowania jest chyba tak stara, jak historia ludzkości.

    Szydełkowanie nie jest sztuką trudną, gdyż wszystkie podstawowe oczka wykonuje się w ten sam sposób. Jednak jest wiele splotów, które dają niezliczone możliwości zestawień. Pierwsze szydełkowe robótki wykonywane były oczkami ścisłymi i półsłupkami. Najwcześniejsza odnaleziona robótka pochodzi z Jutlandii, której wiek szacowany jest na ok.. 3100 lat. W piramidach egipskich znaleziono skarpety pochodzące z XIII w. p.n.e., a w chrześcijańskim grobie z VI w. n.e. również w Egipcie odnaleziono fragmenty dzianiny z wełny. Umiejętności dziergania zawędrowały do Europy prawdopodobnie podczas wypraw krzyżowych (1096r. -1270r.), które zbliżyły trzy cywilizacje - łacińską, grecką i muzułmańską wpływając na rozwój sztuki nauki i rzemiosła. Niektóre źródła podają, że szydełko miało swój początek w starej chińskiej technice haftowania zwanej tamborkiem (od Tambour), gdzie igłą z haczykiem przewlekano pętelki przez materiał naciągnięty na ramie. Technikę tę pod koniec XVIII w. przekształcono we Francji w tzw. “szydełkowanie w powietrzu” bez tkaniny.

    źródło: Centrum Rękodzieła, Historia szydełkowania, www.centrumrekodziela.pl,

    13.11.2017

artcile

Czy to się opłaca?

Ile to kosztuje?

icon

1. Utworzenie sklepu internetowego: 0 – 5 000 zł (1) 

Koszt utworzenia sklepu internetowego może być równie dobrze zerowy, co sięgać dziesiątek czy nawet setek tysięcy złotych. Wszystko zależy od oprogramowania i Twoich możliwości. Jeśli posiadasz odpowiednie umiejętności i nieco wolnego czasu, możesz uruchomić sklep samodzielnie, korzystając z oprogramowania typu open-source. Możesz zlecić to komuś, kto się na tym zna. Na pewno masz wśród znajomych informatyka-pasjonata. Jeśli zdecydujesz się na usługi profesjonalistów, wykonanie sklepu internetowego, to koszt minimum 5 000 złotych. Taka kwota pozwoli na uruchomienie sklepu w systemie open-source, z niezbędnymi modułami do płatności online, integracją z systemami aukcyjnymi itp.

 

2. Domena i serwer: 500 zł/rok (2)

Konieczna jest domena (czyli adres internetowy) i serwer. Tak jak w powyższych wyliczeniach, tutaj ceny też są bardzo różne. Podana kwota dotyczy podstawowego serwera (konta hostingowego). Gdy Twój sklep zacznie generować duży ruch, przyda się serwer dedykowany (jego koszt to nawet kilka tysięcy złotych rocznie).
 

3. Pierwsze zatowarowanie: 20 000 zł 

Aby Twój sklep internetowy mógł działać, musisz mieć co sprzedawać. Paweł Kajzar sprzedaje głównie wyroby swojej mamy, więc nie można obiektywnie ocenić kosztów zakupu tych towarów. Mówimy tu o sklepie niszowym, sprzedającym wyroby handmade - tutaj marże zazwyczaj są wysokie. Wiele zależy od rodzajów sprzedawanych produktów oraz ustaleń z ich twórcami / dostawcami. Możesz się umówić, że dany produkt będzie wykonywany dopiero po jego zamówieniu przez klienta – wówczas nie poniesiesz praktycznie żadnych kosztów zatowarowania. Warto wcześniej zbadać rynek! Upewnij się, że dana grupa produktowa nie jest zbyt niszowa - znajdź to, co potencjalnie może zainteresować jak największą liczbę kupujących.

 

4.Sprzęt i wyposażenie biura i magazynu: 8 000 zł (3)

Będziesz potrzebować komputer (jest uwzględniony w ww. kwocie), być może już go masz i możesz przeznaczyć na cele nowego biznesu. Konieczna będzie drukarka do druku faktur i innej dokumentacji (laserowa to ok. 800 zł), kasa fiskalna (łącznie z fiskalizacją to ok. 1 200 zł za podstawowy model), biurko, krzesło i podstawowe narzędzia do przygotowania zamówień (kartony, taśmy, wypełniacze do paczek) i przybory biurowe.

 

5. Zabezpieczenie pierwszych miesięcy działalności: 12 000 zł

Sklep nie zacznie zarabiać od razu, a musisz utrzymać zarówno siebie, jak i swój biznes. Podana kwota to suma kosztów promocji i wynajmu magazynu przez 3 miesiące (patrz koszty operacyjne poniżej).


Razem: 45 500 zł

W naszej ocenie, na rozpoczęcie takiego biznesu przez typowego „Kowalskiego”, podana kwota wystarczy.

Wszystko zależy od wielu uwarunkowań oraz posiadanych już przez Ciebie zasobów – wiedzy,umiejętności, szybkości uczenia się i efektywności Twojej pracy oraz pomysłów.

--

(1)  opracowanie własne na podstawie konsultacji i ofert 5 firm zajmujących się budową sklepów www

(2)  na podstawie analizy oferty 3 wiodących firm hostingowych na polskim rynku 

(3)  źródło: opracowanie własne na podstawie cen z serwisu Allegro.pl

icon

Koszty operacyjne

1. Początkowa promocja sklepu: 2 000 zł/miesiąc (1) 

Sklep internetowy musisz promować… w Internecie. Na początku powinieneś wykorzystać jak najwięcej form promocji. Uśredniony koszt pozyskania jednego użytkownika z reklam wyniesie ok. 1zł. Możemy zatem przyjąć, że z wyszukiwarki pozyskasz ok. 1 000 użytkowników w miesiącu. Do tego należy uwzględnić koszty działań w social media oraz kampanii newsletterowych. 

W zakresie promocji sklepu wiele możesz robić samodzielnie – bądź aktywny w Internecie. Udzielaj się, bierz udział w dyskusjach - podpisuj się jako właściciel sklepu. Przy takiej skali promocji, możesz pozyskać na poziomie ok. 2 000-2 500 użytkowników, spośród których średnio 5% złoży u Ciebie zamówienie.

 

2. Wynajem magazynu: 800 zł/miesiąc (2) 

Na początku działalności, asortyment możesz pomieścić w swoim mieszkaniu lub domu. Jeżeli nie masz takiej możliwości lub gdy firma będzie rosnąć – pojawi się konieczność magazynu. Przyjęli-śmy, że na początek wystarczy Ci ok. 40 m2, i będzie się on znajdować się w miejscowości poło-żonej obok dużego miasta. Koszt powierzchni wyniesie ok. 20 zł/m2, czyli 800 zł miesięcznie. Ta kwota wystarczy Ci więc na pierwsze 3-6 miesięcy wynajmu. 

Pamiętaj, że będziesz też potrzebować biurka lub stołu do kompletowania zamówień i miejsca na komputer i drukarkę.

 

3. Zakup produktów do sprzedaży: 12 000/miesiąc

Do tej kwoty nie powinieneś przykładać dużej wagi. Równie dobrze może być 5 razy wyższa, co 5 razy niższa. Będzie wprost wynikową sprzedaży w Twoich sklepie. Na potrzeby niniejszego opracowania przyjęliśmy uśredniony poziom.

 

4. Obsługa księgowa: 300 zł/miesiąc (3) 

Jeśli czujesz się na siłach, możesz zajmować się księgowością samodzielnie. Prowadzenie książki przychodów i rozchodów nie jest trudne, ale zajmuje czas. Jeśli uznasz, że bardziej opłaca Ci się przeznaczyć go na rozwijanie swojego biznesu, za prowadzenie księgowości, w podstawowym zakresie, w okolicach dużego miasta zapłacisz ok. 250-300 zł.


Razem: 15 100 zł miesięcznie

--

(1)  źródło: opracowanie własne na podstawie konsultacji z ekspertami rynku eCommerce; przyjęto koszt pozyskania 1 użytkownika na poziomie 1zł

(2)  źródło: analiza ofert wynajmu nieprofesjonalnych powierzchni magazynowych w serwisie otodom.pl, na terenie miejscowości oddalonej o 50 km od Warszawy 

(3)  źródło: przyjęto ceny zakupu na poziomie uwzględniającym 40% marży w sklepie serowar.pl

(4)  źródło: analiza 4 ofert biur księgowych działających na terenie miasta oddalonego 50 km od Warszawy o wielkości 40 tys. mieszkańców

icon

Przychody

1. Sprzedaż produktów w sklepie internetowym: 24 000 zł 

Wysokość sprzedaży będzie wynikową liczby użytkowników, których sprowadzisz do swojego sklepu. A to z kolei będzie związane z promocją sklepu. Dla potrzeb niniejszego opracowania, przyjęliśmy ceny stosowane w sklepie www.kajzar.pl, czyli przykładowo:

  • rękawiczki koronkowe – 99 zł/para 
  • komplet bielizny koronkowej – 149 zł/para 
  • ozdoby koronkowe – od 19 zł/sztuka
  • stringi koronkowe – 59 zł/para
  • serwetka koronkowa z Koniakowa – 59 zł/sztuka 
  • serweta koronkowa z Koniakowa – 249 zł/sztuka

Zakładając, że dzięki promocji przyciągniesz do sklepu ok. 2 500 użytkowników, spośród których wskaźnik konwersji wyniesie 5% (czyli zakupi co 20 z nich), otrzymasz miesięcznie ok. 120 zamówień. Bazując na ww. cenach, możemy przyjąć średnią wartość zamówienia na poziomie 200 zł (średnio 2-3 produkty w koszyku), więc ze sprzedaży produktów osiągniesz 24 000 zł.


Razem: 15 100 zł miesięcznie

PAMIĘTAJ! 

W biznesie internetowym warto inwestować w pozyskanych już klientów. Szansa na pozyskanie zamówienia od stałego klienta jest kilkukrotnie wyższa niż od nowego. Dbaj o swoich kupujących, pokazuj im nieustannie, że są dla Ciebie ważni, np. poprzez spersonalizowane mailingi i podpo-wiedzi, przesyłanie okazjonalnych życzeń.

 

Ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia! 

Teoretycznie, na tym kończą się przychody wynikające wprost ze sprzedaży produktów (wszak prowadzisz sklep internetowy). Wokół takiego biznesu możesz zbudować szereg dodatkowych źródeł dochodu. Możesz tworzyć poradniki video, na temat szydełkowania, warsztaty; sprzedawać akcesoria do samodzielnego tworzenia tych wspaniałych rzeczy!

icon

Warto wiedzieć

Rękodzieło w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Twój sklep internetowy może sprzedawać produkty wytworzone przez Ciebie, Twoją rodzinę lub znajomych. Może być też platformą pośrednictwa pomiędzy twórcami a klientami końcowymi. Najważniejsze, by sprzedawane przez Ciebie produkty były wysokiej jakości – klienci, którzy wydają większą sumę pieniędzy na produkt tworzony ręcznie, nie wybaczą bylejakości.

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Zwróć uwagę na…

  1. Zastanów się, jakie wybierzesz PKD.

    Przy rejestracji działalności gospodarczej, jako główny kod wybierz - 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet.

    Dodatkowymi wpisami PKD (jako działalność dodatkowa) mogą być, m.in.:

    • 13.92.Z Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych,
    • 47.78.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach,
    • 14.19.Z Produkcja pozostałej odzieży i dodatków do odzieży.
  2. Zastanów się, czy produkty oferowane klientom jesteś w stanie dostarczać nieprzerwanie?

    Na przykładzie bohatera tego artykułu – co w sytuacji, gdyby (np. z powodów zdrowotnych) mama przestała szydełkować? Czy znajdziesz nowych wykonawców?

  3. Weź pod uwagę ofertę portali typu Decobazaar, Wylęgarnia itp które pośredniczą między twórcami produktów a klientami końcowymi. Swoje usługi oferują za prowizję od sprzedaży i agregują dużą liczbę użytkowników.

  4. Przemyśl sposoby sprzedaży.

    Możesz przyjmować niestandardowe zamówienia na produkty wykonane od podstaw - według zamówienia i/lub specyfikacji klienta, co z reguły wiąże się ze znacznie wyższą marżą.

  5. Zwróć uwagę na opakowanie.

    Jest ono fundamentem sprzedaży, szczególnie istotnym w przypadku rynku dób luksusowych. Musisz zadbać o wrażenia swoich klientów, gdy otrzymają od Ciebie przesyłkę.

  6. Czy będziesz potrzebować pracowników?

    Czy wystarczy Ci czasu na prowadzenie zarówno całej sprzedaży, obsługi zamówień, jak również na administrowanie samego sklepu internetowego, komunikację z klientami itp.? Co w sytuacji, gdy będziesz chciał udać się na zasłużony urlop?

  7. Sprzedając produkt z kategorii handmade najważniejszą metodą promocji może okazać się poczta pantoflowa i zadowolenie Twoich klientów. Chwal się ich ustami, zbieraj opinie, stwórz program bonusowy za polecanie Twojego sklepu w gronie znajomych!



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT