Pomysł na biznes:
Wyścig w wyszukiwarce – jak zyskać dobrą pozycję w sieci

Podejmij wyzwanie
Nowe możliwości w wymarzonym zawodzie
21 000 000 – tyle wyników wyszukiwania otrzymamy, wpisując w Google frazę „opony”. Jak być na początku tej listy? Wiadomo, że w Internecie można znaleźć wszystko. Oferty się mnożą, pojawiają się podobne produkty i usługi. Jedne firmy notują rosnące zyski, inne zamykają działalność z powodu zbyt niskiej sprzedaży. Bardzo często wpływ na to ma pozycja w Google – te na pierwszym miejscu łatwiej znaleźć.
Dla kogo?
- Dla osób zainteresowanych branżą IT
- Dla absolwentów kierunków
- informatycznych, marketingu i
- zarządzania, komunikacji w internecie i
- pokrewnych
- Dla tych, którzy wiedzą jak działa
- pozycjonowanie stron internetowych
- Dla osób gotowych na stałe podnoszenie
- swoich kompetencji
Zanim zaczniesz
- Wypozycjonuj dowolny serwis internetowy, np. firmy swoich rodziców lub znajomych
- Zbuduj własną stronę i wypozycjonuj usługi, które oferujesz
- Upewnij się, że Twoja wiedza jest wystarczająca i aktualna – zdobądź certyfikaty Google – np. dotyczące Google Adwords, lub certyfikaty DIMAQ przyznawane przez IAB Polska
- Przygotuj własne portfolio - materiały marketingowe, które będą świadczyć o Twoim profesjonalizmie
„Daj się znaleźć” – to hasło znajduje się na ustach każdego specjalisty od pozycjonowania. A to oznacza miejsce przynajmniej na pierwszej stronie adresów wyświetlanych na listach wyników wyszukiwania Google, po wpisaniu określonego słowa kluczowego. Każda firma walczy o uwagę ponad 20 milionów internautów(1). Jest więc co robić na takim rynku i pracy wystarczy dla wszystkich!
--
(1)źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

Liczy się pomysł
Z miłości do historii
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!
Maciej – obecny współwłaściciel Bluerank – założył swoją firmę w 2005 roku, odchodząc z etatu marketingowca w jednej z komercyjnych firm. Były pracodawca został jego pierwszym klientem. Realizował dla niego część działań, jakie wykonywał jako pracownik. Maciej widział, jak dynamicznie rozwija się Internet, jakie możliwości stoją przed e-marketingiem w Polsce. Firmy, z jednej strony, dostrzegają potencjał Internetu, a z drugiej wciąż istnieją tysiące biznesów tam nieobecnych. Tak powstał Bluerank – jeden z obecnych liderów rynku SEO/SEM w Polsce.
Bądź pierwszy!
Maciej, współwłaściciel firmy Bluerank, zajął się tym biznesem w 2005 roku. W tym czasie, agencje oferujące usługi w zakresie pozycjonowania, dopiero się rozwijały. Nie każda firma posiadała stronę internetową i niewiele osób widziało potrzebę i możliwości reklamy w sieci. Jednak dostęp do Internetu stawał się coraz bardziej powszechny - jego użytkownicy zaczęli dostrzegać potencjał wirtualnego marketingu, a Maciej zdobywał coraz więcej zleceń.
Warto wiedzieć
Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest często wykonywane razem z działaniami SEO, ale nie jest z nim tożsame – to odrębne zadania w ramach marketingu internetowego!

Wiedza kluczem do sukcesu!
Korzystaj ze zdobytego doświadczenia!
Początki nie należały do najłatwiejszych. Maciej posiadał komputer, wizytówki i wiedzę zdobytą u poprzedniego pracodawcy. Kiedy założył swoją działalność, jednym z pierwszych jego klientów został właśnie jego były szef. Dla niego nadal realizował dużą część zadań, wynikających z wcześniejszego etatu. To z jednej strony zajmowało mu dużo czasu, ale z drugiej – zapewniało podstawowe bezpieczeństwo finansowe, na pokrycie kosztów ZUS.
Graj czysto!
Nie jest łatwo sprawić, by strona internetowa firmy pokazywała się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych. Aby to się udało, firmy prześcigają się w różnych rozwiązaniach – nie zawsze fair. Istnieją sposoby, by zrobić to na skróty i, de facto, oszukać algorytmy wyszukiwarki. Jednak postępowanie wbrew zasadom i wytycznym, zazwyczaj źle się kończy. Kiedy wyszukiwarka odkryje próbę oszustwa, może nałożyć kary na adres URL w postaci:
- o silnego przesunięcia aktualnych pozycji (tzw. „filtr”),
- o całkowitego zaprzestania wyświetlania adresu strony internetowej (tzw. ban).
To katastrofa dla firmy działającej w sieci. Jeśli, np. wyszukiwarka nie pokazuje adresu sklepu internetowego, właściwie przestaje on istnieć.
Wiedza to potęga
Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w internetowej wyszukiwarce.
Dotychczas błędnie uznawano, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Są to odmienne terminy. SEO to skrót od Search Engine Optimization, optymalizacja samego serwisu pod kątem wyszukiwarek – jego jakości i zgodności ze standardami.
Pozycjonowanie dotyczy wszelkich działań, które dzieją się wokół witryny - mają podnieść jej popularność, a jednocześnie pozycję w wynikach wyszukiwania zwanych SERP-ami (skrót od Search Engine Page Results). Optymalizacja strony to pierwszy krok do tego, aby poprawić widoczności strony w wyszukiwarce.
źródło: E Active, https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-w-internecie-fakty-i-mity/
Osoby zajmujące się pozycjonowaniem:
- dokładnie wiedzą jak działa pozycjonowanie stron,
- co to jest optymalizacja, słowa kluczowe i inne kreślenia, których używa się w rozmowach o tej usłudze
- ile trwa i kosztuje pozycjonowanie oraz jak rozplanować budżet,
- czym pozycjonowanie różni się od reklam Google Adwords,
- jak powinna być skonstruowana umowa między agencją pozycjonującą a klientem – jakie zapisy są niezbędne.

Bez tego ani rusz
Stale się rozwijaj!
Bluerank zaczynał od mniejszych klientów. Pierwsza, duża szansa na rozwój, która stanęła przed firmą, to współpraca z łódzkim operatorem Rainbow Tours. Negocjacje biznesowe nie należały do najłatwiejszych, ale udało się podpisać kontrakt. Bluerank zajął się jego pozycjonowaniem i reklamowaniem w Internecie. Od tego momentu klientów było coraz więcej. Firma zdecydowała się na zatrudnienie dodatkowej osoby. Maciej nawiązał współpracę z copywriterką Anetą, z którą pracuje do dziś. Dla małej firmy zatrudnienie pierwszego pracownika to duży krok, ale opłacało się. To usprawniło i przyspieszyło pracę.
Pod koniec 2006 roku Bluerank zatrudnił kolejne osoby i nawiązał współpracę z niemiecką firmą Quoka Gmb, która specjalizuje się w tradycyjnych ogłoszeniach. To przyniosło Bluerank duży rozgłos, a co za tym idzie - nowych klientów.
W stronę analityki
Rozwój firmy stawia przed pracownikami Bluerank nowe możliwości. Obecnie zajmują się analityką internetową. Sprawdzają, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Internecie, gdzie zaglądają, w jakie linki klikają, a jakie omijają. Statystyki nie odpowiadają na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Klient, być może, nie jest zainteresowany produktem firmy, a może po prostu nie mógł go znaleźć na stronie. Takie informacje są dla przedsiębiorców na wagę złota, dlatego Bluerank widzi swoją przyszłość w tej dziedzinie.
Warto wiedzieć
Digital Marketing Qualification
DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu cyfrowego, pozwala na jego porównywanie i ewaluację. Metodologia opracowana przez ekspertów powołanych przez IAB Polska pod nadzorem merytorycznym Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. DIMAQ posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze.
Źródło: IAB Polska, www.dimaq.pl

A to ciekawe…
Jak znaleźć swoje miejsce w biznesie?
Firma Quoka zgłosiła się do Bluerank wtedy, gdy wzrosła popularność Internetu. W sieci pojawiało się coraz więcej ogłoszeń, forma tradycyjna była coraz mniej popularna. Większość rynku zdominował eBay.
Zadaniem Bluerank było powstrzymanie niekorzystnej tendencji. Udało się - pomyślnie wprowadzili niemiecką firmę do Internetu. Quoka zaczęła chwalić się sukcesem, informując przy okazji o pracy wykonanej przez Bluerank.
Warto wiedzieć
Międzynarodowy konkurs European Search Awards organizowany dla najlepszych agencji marketingu internetowego, jest dla branży tym, czym dla filmu gala rozdania Oscarów. W 2017 roku Bluerank znalazł się w finałowej ósemce.
źródło: http://biuroprasowe.bluerank.pl/14078-bluerank-z-9-nominacjami-do-european-search-awards-2017
Czego możesz się nauczyć z historii o Bluerank?
- Szukaj nowych rozwiązań, nie bój się pracy na nieznanym dotychczas rynku.
- Bazuj na umiejętnościach i wiedzy, które już posiadasz – to podstawa Twoich dalszych działań.
- Stale poszerzaj wiedzę i rozwijaj umiejętności.
- Graj uczciwie – zbyt wiele możesz stracić, lepiej postępować według zasad.
- Dbaj o wizerunek firmy – pozytywna wizytówka jest bardzo istotna.
- Doceń kontakty, które już masz – mogą pomóc Ci w zdobyciu nowych, biznesowych relacji.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?