Pomysł na biznes:

Wyścig w wyszukiwarce – jak zyskać dobrą pozycję w sieci

Branża:
  • E-handel
  • Usługi dla e-biznesu
  • Usługi dla biznesu
  • Usługi

artcile

Podejmij wyzwanie

Nowe możliwości w wymarzonym zawodzie

21 000 000 – tyle wyników wyszukiwania otrzymamy, wpisując w Google frazę „opony”. Jak być na początku tej listy? Wiadomo, że w Internecie można znaleźć wszystko. Oferty się mnożą, pojawiają się podobne produkty i usługi. Jedne firmy notują rosnące zyski, inne zamykają działalność z powodu zbyt niskiej sprzedaży. Bardzo często wpływ na to ma pozycja w Google – te na pierwszym miejscu łatwiej znaleźć.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób zainteresowanych branżą IT
  • Dla absolwentów kierunków
  • informatycznych, marketingu i
  • zarządzania, komunikacji w internecie i
  • pokrewnych
  • Dla tych, którzy wiedzą jak działa
  • pozycjonowanie stron internetowych
  • Dla osób gotowych na stałe podnoszenie
  • swoich kompetencji
icon

Zanim zaczniesz

  • Wypozycjonuj dowolny serwis internetowy, np. firmy swoich rodziców lub znajomych
  • Zbuduj własną stronę i wypozycjonuj usługi, które oferujesz
  • Upewnij się, że Twoja wiedza jest wystarczająca i aktualna – zdobądź certyfikaty Google – np. dotyczące Google Adwords, lub certyfikaty DIMAQ przyznawane przez IAB Polska
  • Przygotuj własne portfolio - materiały marketingowe, które będą świadczyć o Twoim profesjonalizmie

„Daj się znaleźć” – to hasło znajduje się na ustach każdego specjalisty od pozycjonowania. A to oznacza miejsce przynajmniej na pierwszej stronie adresów wyświetlanych na listach wyników wyszukiwania Google, po wpisaniu określonego słowa kluczowego. Każda firma walczy o uwagę ponad 20 milionów internautów(1). Jest więc co robić na takim rynku i pracy wystarczy dla wszystkich!

--

(1)źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

 

artcile

Liczy się pomysł

Z miłości do historii

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!

Maciej – obecny współwłaściciel Bluerank – założył swoją firmę w 2005 roku, odchodząc z etatu marketingowca w jednej z komercyjnych firm. Były pracodawca został jego pierwszym klientem. Realizował dla niego część działań, jakie wykonywał jako pracownik. Maciej widział, jak dynamicznie rozwija się Internet, jakie możliwości stoją przed e-marketingiem w Polsce. Firmy, z jednej strony, dostrzegają potencjał Internetu, a z drugiej wciąż istnieją tysiące biznesów tam nieobecnych. Tak powstał Bluerank – jeden z obecnych liderów rynku SEO/SEM w Polsce.

Bądź pierwszy!

Maciej, współwłaściciel firmy Bluerank, zajął się tym biznesem w 2005 roku. W tym czasie, agencje oferujące usługi w zakresie pozycjonowania, dopiero się rozwijały. Nie każda firma posiadała stronę internetową i niewiele osób widziało potrzebę i możliwości reklamy w sieci. Jednak dostęp do Internetu stawał się coraz bardziej powszechny - jego użytkownicy zaczęli dostrzegać potencjał wirtualnego marketingu, a Maciej zdobywał coraz więcej zleceń.

icon

Warto wiedzieć

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest często wykonywane razem z działaniami SEO, ale nie jest z nim tożsame – to odrębne zadania w ramach marketingu internetowego!

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Korzystaj ze zdobytego doświadczenia!

Początki nie należały do najłatwiejszych. Maciej posiadał komputer, wizytówki i wiedzę zdobytą u poprzedniego pracodawcy. Kiedy założył swoją działalność, jednym z pierwszych jego klientów został właśnie jego były szef. Dla niego nadal realizował dużą część zadań, wynikających z wcześniejszego etatu. To z jednej strony zajmowało mu dużo czasu, ale z drugiej – zapewniało podstawowe bezpieczeństwo finansowe, na pokrycie kosztów ZUS.

 

Graj czysto!

Nie jest łatwo sprawić, by strona internetowa firmy pokazywała się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych. Aby to się udało, firmy prześcigają się w różnych rozwiązaniach – nie zawsze fair. Istnieją sposoby, by zrobić to na skróty i, de facto, oszukać algorytmy wyszukiwarki. Jednak postępowanie wbrew zasadom i wytycznym, zazwyczaj źle się kończy. Kiedy wyszukiwarka odkryje próbę oszustwa, może nałożyć kary na adres URL w postaci:

  • o silnego przesunięcia aktualnych pozycji (tzw. „filtr”),
  • o całkowitego zaprzestania wyświetlania adresu strony internetowej (tzw. ban).

To katastrofa dla firmy działającej w sieci. Jeśli, np. wyszukiwarka nie pokazuje adresu sklepu internetowego, właściwie przestaje on istnieć.

icon

Wiedza to potęga

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w internetowej wyszukiwarce.

Dotychczas błędnie uznawano, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Są to odmienne terminy. SEO to skrót od Search Engine Optimization, optymalizacja samego serwisu pod kątem wyszukiwarek – jego jakości i zgodności ze standardami.

Pozycjonowanie dotyczy wszelkich działań, które dzieją się wokół witryny - mają podnieść jej popularność, a jednocześnie pozycję w wynikach wyszukiwania zwanych SERP-ami (skrót od Search Engine Page Results). Optymalizacja strony to pierwszy krok do tego, aby poprawić widoczności strony w wyszukiwarce.

źródło: E Active, https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-w-internecie-fakty-i-mity/

 

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem:

  • dokładnie wiedzą jak działa pozycjonowanie stron,
  • co to jest optymalizacja, słowa kluczowe i inne kreślenia, których używa się w rozmowach o tej usłudze
  • ile trwa i kosztuje pozycjonowanie oraz jak rozplanować budżet,
  • czym pozycjonowanie różni się od reklam Google Adwords,
  • jak powinna być skonstruowana umowa między agencją pozycjonującą a klientem – jakie zapisy są niezbędne.
artcile

Bez tego ani rusz

Stale się rozwijaj!

Bluerank zaczynał od mniejszych klientów. Pierwsza, duża szansa na rozwój, która stanęła przed firmą, to współpraca z łódzkim operatorem Rainbow Tours. Negocjacje biznesowe nie należały do najłatwiejszych, ale udało się podpisać kontrakt. Bluerank zajął się jego pozycjonowaniem i reklamowaniem w Internecie. Od tego momentu klientów było coraz więcej. Firma zdecydowała się na zatrudnienie dodatkowej osoby. Maciej nawiązał współpracę z copywriterką Anetą, z którą pracuje do dziś. Dla małej firmy zatrudnienie pierwszego pracownika to duży krok, ale opłacało się. To usprawniło i przyspieszyło pracę.

Pod koniec 2006 roku Bluerank zatrudnił kolejne osoby i nawiązał współpracę z niemiecką firmą Quoka Gmb, która specjalizuje się w tradycyjnych ogłoszeniach. To przyniosło Bluerank duży rozgłos, a co za tym idzie - nowych klientów.

 

W stronę analityki

Rozwój firmy stawia przed pracownikami Bluerank nowe możliwości. Obecnie zajmują się analityką internetową. Sprawdzają, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Internecie, gdzie zaglądają, w jakie linki klikają, a jakie omijają. Statystyki nie odpowiadają na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Klient, być może, nie jest zainteresowany produktem firmy, a może po prostu nie mógł go znaleźć na stronie. Takie informacje są dla przedsiębiorców na wagę złota, dlatego Bluerank widzi swoją przyszłość w tej dziedzinie.

icon

Warto wiedzieć

Digital Marketing Qualification

DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu cyfrowego, pozwala na jego porównywanie i ewaluację. Metodologia opracowana przez ekspertów powołanych przez IAB Polska pod nadzorem merytorycznym Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. DIMAQ posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze.

Źródło: IAB Polska, www.dimaq.pl

artcile

A to ciekawe…

Jak znaleźć swoje miejsce w biznesie?

Firma Quoka zgłosiła się do Bluerank wtedy, gdy wzrosła popularność Internetu. W sieci pojawiało się coraz więcej ogłoszeń, forma tradycyjna była coraz mniej popularna. Większość rynku zdominował eBay.

Zadaniem Bluerank było powstrzymanie niekorzystnej tendencji. Udało się - pomyślnie wprowadzili niemiecką firmę do Internetu. Quoka zaczęła chwalić się sukcesem, informując przy okazji o pracy wykonanej przez Bluerank.

icon

Warto wiedzieć

Międzynarodowy konkurs European Search Awards organizowany dla najlepszych agencji marketingu internetowego, jest dla branży tym, czym dla filmu gala rozdania Oscarów. W 2017 roku Bluerank znalazł się w finałowej ósemce.

źródło: http://biuroprasowe.bluerank.pl/14078-bluerank-z-9-nominacjami-do-european-search-awards-2017

Czego możesz się nauczyć z historii o Bluerank?

  • Szukaj nowych rozwiązań, nie bój się pracy na nieznanym dotychczas rynku.
  • Bazuj na umiejętnościach i wiedzy, które już posiadasz – to podstawa Twoich dalszych działań.
  • Stale poszerzaj wiedzę i rozwijaj umiejętności.
  • Graj uczciwie – zbyt wiele możesz stracić, lepiej postępować według zasad.
  • Dbaj o wizerunek firmy – pozytywna wizytówka jest bardzo istotna.
  • Doceń kontakty, które już masz – mogą pomóc Ci w zdobyciu nowych, biznesowych relacji.


Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę