Pomysł na biznes:

Wyścig w wyszukiwarce – jak zyskać dobrą pozycję w sieci

Branża:
  • e-handel
  • usługi dla e-biznesu
  • usługi dla biznesu
  • usługi

artcile

Podejmij wyzwanie

Nowe możliwości w wymarzonym zawodzie

21 000 000 – tyle wyników wyszukiwania otrzymamy, wpisując w Google frazę „opony”. Jak być na początku tej listy? Wiadomo, że w Internecie można znaleźć wszystko. Oferty się mnożą, pojawiają się podobne produkty i usługi. Jedne firmy notują rosnące zyski, inne zamykają działalność z powodu zbyt niskiej sprzedaży. Bardzo często wpływ na to ma pozycja w Google – te na pierwszym miejscu łatwiej znaleźć.

icon

Dla kogo?

  • Dla osób zainteresowanych branżą IT
  • Dla absolwentów kierunków
  • informatycznych, marketingu i
  • zarządzania, komunikacji w internecie i
  • pokrewnych
  • Dla tych, którzy wiedzą jak działa
  • pozycjonowanie stron internetowych
  • Dla osób gotowych na stałe podnoszenie
  • swoich kompetencji
icon

Zanim zaczniesz

  • Wypozycjonuj dowolny serwis internetowy, np. firmy swoich rodziców lub znajomych
  • Zbuduj własną stronę i wypozycjonuj usługi, które oferujesz
  • Upewnij się, że Twoja wiedza jest wystarczająca i aktualna – zdobądź certyfikaty Google – np. dotyczące Google Adwords, lub certyfikaty DIMAQ przyznawane przez IAB Polska
  • Przygotuj własne portfolio - materiały marketingowe, które będą świadczyć o Twoim profesjonalizmie

„Daj się znaleźć” – to hasło znajduje się na ustach każdego specjalisty od pozycjonowania. A to oznacza miejsce przynajmniej na pierwszej stronie adresów wyświetlanych na listach wyników wyszukiwania Google, po wpisaniu określonego słowa kluczowego. Każda firma walczy o uwagę ponad 20 milionów internautów(1). Jest więc co robić na takim rynku i pracy wystarczy dla wszystkich!

--

(1)źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

 

artcile

Liczy się pomysł

Z miłości do historii

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Inspiracje otaczają Cię codziennie – wystarczy im się przyjrzeć!

Maciej – obecny współwłaściciel Bluerank – założył swoją firmę w 2005 roku, odchodząc z etatu marketingowca w jednej z komercyjnych firm. Były pracodawca został jego pierwszym klientem. Realizował dla niego część działań, jakie wykonywał jako pracownik. Maciej widział, jak dynamicznie rozwija się Internet, jakie możliwości stoją przed e-marketingiem w Polsce. Firmy, z jednej strony, dostrzegają potencjał Internetu, a z drugiej wciąż istnieją tysiące biznesów tam nieobecnych. Tak powstał Bluerank – jeden z obecnych liderów rynku SEO/SEM w Polsce.

Bądź pierwszy!

Maciej, współwłaściciel firmy Bluerank, zajął się tym biznesem w 2005 roku. W tym czasie, agencje oferujące usługi w zakresie pozycjonowania, dopiero się rozwijały. Nie każda firma posiadała stronę internetową i niewiele osób widziało potrzebę i możliwości reklamy w sieci. Jednak dostęp do Internetu stawał się coraz bardziej powszechny - jego użytkownicy zaczęli dostrzegać potencjał wirtualnego marketingu, a Maciej zdobywał coraz więcej zleceń.

icon

Warto wiedzieć

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest często wykonywane razem z działaniami SEO, ale nie jest z nim tożsame – to odrębne zadania w ramach marketingu internetowego!

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Korzystaj ze zdobytego doświadczenia!

Początki nie należały do najłatwiejszych. Maciej posiadał komputer, wizytówki i wiedzę zdobytą u poprzedniego pracodawcy. Kiedy założył swoją działalność, jednym z pierwszych jego klientów został właśnie jego były szef. Dla niego nadal realizował dużą część zadań, wynikających z wcześniejszego etatu. To z jednej strony zajmowało mu dużo czasu, ale z drugiej – zapewniało podstawowe bezpieczeństwo finansowe, na pokrycie kosztów ZUS.

 

Graj czysto!

Nie jest łatwo sprawić, by strona internetowa firmy pokazywała się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych. Aby to się udało, firmy prześcigają się w różnych rozwiązaniach – nie zawsze fair. Istnieją sposoby, by zrobić to na skróty i, de facto, oszukać algorytmy wyszukiwarki. Jednak postępowanie wbrew zasadom i wytycznym, zazwyczaj źle się kończy. Kiedy wyszukiwarka odkryje próbę oszustwa, może nałożyć kary na adres URL w postaci:

  • o silnego przesunięcia aktualnych pozycji (tzw. „filtr”),
  • o całkowitego zaprzestania wyświetlania adresu strony internetowej (tzw. ban).

To katastrofa dla firmy działającej w sieci. Jeśli, np. wyszukiwarka nie pokazuje adresu sklepu internetowego, właściwie przestaje on istnieć.

icon

Wiedza to potęga

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w internetowej wyszukiwarce.

Dotychczas błędnie uznawano, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Są to odmienne terminy. SEO to skrót od Search Engine Optimization, optymalizacja samego serwisu pod kątem wyszukiwarek – jego jakości i zgodności ze standardami.

Pozycjonowanie dotyczy wszelkich działań, które dzieją się wokół witryny - mają podnieść jej popularność, a jednocześnie pozycję w wynikach wyszukiwania zwanych SERP-ami (skrót od Search Engine Page Results). Optymalizacja strony to pierwszy krok do tego, aby poprawić widoczności strony w wyszukiwarce.

źródło: E Active, https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-w-internecie-fakty-i-mity/

 

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem:

  • dokładnie wiedzą jak działa pozycjonowanie stron,
  • co to jest optymalizacja, słowa kluczowe i inne kreślenia, których używa się w rozmowach o tej usłudze
  • ile trwa i kosztuje pozycjonowanie oraz jak rozplanować budżet,
  • czym pozycjonowanie różni się od reklam Google Adwords,
  • jak powinna być skonstruowana umowa między agencją pozycjonującą a klientem – jakie zapisy są niezbędne.
artcile

Bez tego ani rusz

Stale się rozwijaj!

Bluerank zaczynał od mniejszych klientów. Pierwsza, duża szansa na rozwój, która stanęła przed firmą, to współpraca z łódzkim operatorem Rainbow Tours. Negocjacje biznesowe nie należały do najłatwiejszych, ale udało się podpisać kontrakt. Bluerank zajął się jego pozycjonowaniem i reklamowaniem w Internecie. Od tego momentu klientów było coraz więcej. Firma zdecydowała się na zatrudnienie dodatkowej osoby. Maciej nawiązał współpracę z copywriterką Anetą, z którą pracuje do dziś. Dla małej firmy zatrudnienie pierwszego pracownika to duży krok, ale opłacało się. To usprawniło i przyspieszyło pracę.

Pod koniec 2006 roku Bluerank zatrudnił kolejne osoby i nawiązał współpracę z niemiecką firmą Quoka Gmb, która specjalizuje się w tradycyjnych ogłoszeniach. To przyniosło Bluerank duży rozgłos, a co za tym idzie - nowych klientów.

 

W stronę analityki

Rozwój firmy stawia przed pracownikami Bluerank nowe możliwości. Obecnie zajmują się analityką internetową. Sprawdzają, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Internecie, gdzie zaglądają, w jakie linki klikają, a jakie omijają. Statystyki nie odpowiadają na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Klient, być może, nie jest zainteresowany produktem firmy, a może po prostu nie mógł go znaleźć na stronie. Takie informacje są dla przedsiębiorców na wagę złota, dlatego Bluerank widzi swoją przyszłość w tej dziedzinie.

icon

Warto wiedzieć

Digital Marketing Qualification

DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu cyfrowego, pozwala na jego porównywanie i ewaluację. Metodologia opracowana przez ekspertów powołanych przez IAB Polska pod nadzorem merytorycznym Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. DIMAQ posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze.

Źródło: IAB Polska, www.dimaq.pl

artcile

A to ciekawe…

Jak znaleźć swoje miejsce w biznesie?

Firma Quoka zgłosiła się do Bluerank wtedy, gdy wzrosła popularność Internetu. W sieci pojawiało się coraz więcej ogłoszeń, forma tradycyjna była coraz mniej popularna. Większość rynku zdominował eBay.

Zadaniem Bluerank było powstrzymanie niekorzystnej tendencji. Udało się - pomyślnie wprowadzili niemiecką firmę do Internetu. Quoka zaczęła chwalić się sukcesem, informując przy okazji o pracy wykonanej przez Bluerank.

icon

Warto wiedzieć

Międzynarodowy konkurs European Search Awards organizowany dla najlepszych agencji marketingu internetowego, jest dla branży tym, czym dla filmu gala rozdania Oscarów. W 2017 roku Bluerank znalazł się w finałowej ósemce.

źródło: http://biuroprasowe.bluerank.pl/14078-bluerank-z-9-nominacjami-do-european-search-awards-2017

Czego możesz się nauczyć z historii o Bluerank?

  • Szukaj nowych rozwiązań, nie bój się pracy na nieznanym dotychczas rynku.
  • Bazuj na umiejętnościach i wiedzy, które już posiadasz – to podstawa Twoich dalszych działań.
  • Stale poszerzaj wiedzę i rozwijaj umiejętności.
  • Graj uczciwie – zbyt wiele możesz stracić, lepiej postępować według zasad.
  • Dbaj o wizerunek firmy – pozytywna wizytówka jest bardzo istotna.
  • Doceń kontakty, które już masz – mogą pomóc Ci w zdobyciu nowych, biznesowych relacji.
artcile

Portret profesjonalisty

Buduj swoją markę

Zdobądź lub rozwijaj swoje kwalifikacje. Klienci szukają jakości, a to może zapewnić Twój profesjonalizm.

  • Ucz się - Z pewnością masz już wiedzę z zakresu marketingu internetowego, ale umiejętności nigdy za wiele! Ta dziedzina rozwija się bardzo szybko. Ciągle pojawiają się nowe narzędzia i możliwości, a sama wyszukiwarka jest organizmem bardzo dynamicznym. Na rynku jest wiele szkoleń z zakresu pozycjonowania i optymalizacji witryn. Poszukaj ich w swoim mieście. Wpisz „szkolenia SEO”.

    W tej branży pożądane są umiejętności z kilku dziedzin – optymalizacji witryn, znajomości ich budowy, tworzenie treści (tzw. copywriting). Przydatna będzie też podstawowa znajomość programów graficznych oraz zasad panujących w sieciach społecznościowych. Dodatkowo, przydadzą się umiejętności z zakresu zarządzania zespołem oraz planowania zadań i czasu pracy.

     

    Obecnie wiele uczelni\wyższych otworzyło nowe kierunki studiów, są to m.in.:

    • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, kierunek – zarządzanie spec. Emarketing i scial media
    • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, kierunek – zarządzanie spec. Marketing internetowy i e-commerce
    • Politechnika Białostocka, Wydział Informatyczny, kierunek – marketing internetowy
    • Collegium Da Vinci w Poznaniu, kierunek – Mediaworking
    • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, kierunek – Innowacyjny E-Marketing
    • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, kierunek – Social media i zintegrowany marketing internetowy
    • Centrum Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, kierunek – Marketing Internetowy
    • SWPS Uniwersytet w Poznaniu, kierunek – Nowoczesna komunikacja marketingowa
    • SWPS Uniwersytet w Warszawie, kierunek – Social Media marketing w mediach społecznościowych,
    • Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, kierunek - Marketing Internetowy
    • WSE w Krakowie, kierunek: E-marketing
    • SGH w Warszawie, kierunek - Marketing Internetowy
    • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, kierunek – E-marketing w praktyce
    • Uniwersytet Ekonomiczna w Poznaniu, kierunek – E-marketing
    • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, kierunek - Marketing Internetowy
    • Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, kierunek - Marketing Internetowy
    • Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, kierunek: Marketing Internetowy 
    • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek - Marketing Internetowy i e-biznes
    • Wydział Humanistyczny AGH, kierunek - Marketing Internetowy/ Digital Marketing

     

    Możesz zostać członkiem któregoś ze stowarzyszeń branżowych lub współpracować z jedną z wielu instytucji branżowych. Na rynku działają m.in.:

    • Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
    • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
    • Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska
    • Polksie Stowarzyszenie Public Relation Polska
    • Stowarzyszenie Branży Eventowej
    • Związek Firm Public Relatio
  • Uczestnicz w branżowych wydarzeniach, konferencjach i targach - znajdziesz tam nowości, informacje o zmianach.

    Poznasz też ludzi – zarówno potencjalnych klientów, jak i konkurentów oraz przyszłych współpracowników.Przykłady imprez:

    • Forum IAB, Warszawa
    • Kongres Online Marketing, Warszawa
    • In Digital Marketing
    • Ecommerce Trends
    • I Love Marketing
    • MArkketingON
    • Konferencja Email Marketingowa
    • Targi eHandlu, Kraków
    • InfoShare
  • Przyglądaj się inicjatywom branżowym i regulującym rynek - tworzą go m.in. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska , Ministerstwo Cyfryzacji, Internet Society Poland.

  • Odwiedzaj konkurencję - przygotuj listę firm takich jak Bluerank, które odniosły sukces. Zapisz się do ich newsletterów, czytaj blogi, obserwuj aktywność w mediach społecznościowych. Nie kopiuj tych działań – szukaj inspiracji.

  • Utwórz własny blog na temat SEO/SEM i dziel się wiedzą - tak często, jak to możliwe. Tym sposobem będziesz budować wizerunek eksperta w branży. Pozyskasz ruch na blogu, który w dużej mierze będzie równoznaczny z poszukiwaniem przez potencjalnych klientów informacji i usług z zakresu pozycjonowania.

  • Czytaj - zaprenumeruj branżowe newslettery, śledź na bieżąco artykuły na tematycznych portalach, takich jak - Online Marketing, - Sprawny Marketing itp.

    Bądź stałym czytelnikiem blogów Google, na czele z https://webmasters.googleblog.com.

icon

Dlaczego warto?

  • Możesz pracować wszędzie – na początku potrzebujesz wyłącznie komputera z dostępem do Internetu ·
  • Operujesz na bardzo perspektywicznym rynku – Internet jest i będzie nieodłącznym elementem życia każdej firmy ·
  • Uczysz się cały czas – Twoja edukacja trwa codziennie, bez przerwy ·
  • Obsługując klientów z różnych branż, które musisz poznać, zdobywasz wszechstronne do-świadczenie biznesowe ·
  • Działając w Internecie, masz nieograniczone możliwości rozwoju i kilka miliardów potencjalnych klientów
artcile

Słowniczek pojęć

  • SEO - czyli Search Engine Optimalisation to zbiór działań, który wpływa korzystnie na wyświetlanie się strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, tuż pod linkami sponsorowanymi – reklamą Google Ads (dawniej AdWords). Usługa pozycjonowania dotyczy wyłącznie wyników naturalnych (inaczej organicznych), czyli będących efektem działania mechanizmu indeksującego wyszukiwarkę Google. Pozycjonowanie nie dotyczy natomiast płatnych kampanii reklamowych (tzw. linki sponsorowane), takich jak Google Ads (dawniej AdWords). Pozycjonowanie polega m.in. na edycji zawartości strony WWW (wraz z edycją jej kodu źródłowego) w taki sposób, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek.

    Źródlo: Home.pl, Pozycjonowanie informacje podstawowe

  • SEM - Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach. o działania marketingowe związane z wyszukiwarkami internetowymi. Opiera się na strategiach promocyjnych, których zadaniem jest wyraźna poprawa widoczności określonej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to idealna forma promocji dla każdego biznesu, ponieważ wymaga niewielkich nakładów finansowych. Elementy SEM to: SEO, PPC.

    Źródło: Marketing w sieci, marketingwsieci.pl.

  • PPC - w przeciwieństwie do SEO stanowi o wiele bardziej elastyczną formę promocji w zakresie planowania budżetu. PPC to model reklamy internetowej zwiększającej bezpośredni ruch na stronie, w przypadku której właściciel promowanej witryny płaci dopiero w momencie, gdy ma miejscekliknięcie w reklamę przekierowujące na jego stronę internetową. PPC jest płatną reklamą przybierającą najczęściej postać linków sponsorowanych.

    Źródło: Marketing w sieci, marketingwsieci.pl.

     

  • CPM - (ang. Cost per thousand, M jako rzymskie 1000) - koszt dotarcia do 1000 osób lub gospodarstw domowych z komunikatem reklamowym w danym środku przekazu, w reklamie internetowej jest to 1000 wyświetleń jednostki.

    Źródło: mikroPorady.pl

  • Copywriting - jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi.

    Copywriting to kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące odpowiedni obraz firmy, marki, produktu, usługi albo osoby w podświadomości odbiorców. Zakres zadań należących do copywritera jest szeroki i obejmuje tworzenie treści reklamowo-marketingowych, wśród których znajdują się:

    •  hasła i slogany reklamowe,
    •  scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
    •  teksty i scenariusze kampanii reklam prasowych,
    •  teksty do ulotek i broszur,
    •  teksty na banery,
    •  oferty sprzedażowe,
    •  teksty na strony internetowe.
       

    Źródło: Marketing w sieci, marketingwsieci.pl 13.11.2017

  • Coworking - (też co-working, z ang. współpraca, pracować razem) - możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w specjalnym biurze, gdzie można wynająć biurko, salę konferencyjna na spotkanie lub zorganizować szkolenie.

    W biurach coworkingowych spotkasz nie tylko tzw. wolnych strzelców, pracujących studentów, ale także osoby zaangażowane w jeden projekt dla zewnętrznej firmy, a nawet pracowników zagranicznych korporacji, realizujących jakiś wyjazdowy projekt. Ich firma dzięki temu nie musi wynajmować własnego biura poza główną siedzibą. Poza tym gdy ze znajomymi ruszasz właśnie ze start-upem, takie biuro może być miejscem waszych spotkań.

    Coworkingowcy to najczęściej informatycy, różnego rodzaju doradcy, pracownicy marketingu, PR-u oraz tłumacze i graficy. Statystycznie najczęściej są to osoby młode, między 25. a 35. rokiem życia, z wyższym wykształceniem (52 proc.) i częściej mężczyźni (64 proc.) niż kobiety. Z reguły są to osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, zatrudnione na umowy cywilnoprawne, ale także na etat (dane według „Coworking w Polsce” badania na zlecenie InFakt.pl, wraz z 10 centrami coworkingowymi i agencją badawczą 4P research mix w 2011).

    Źródło: mBank,pl, Coworking, czyli alternatywa dla pracy w domu lub własnym biurze 13.11.201

artcile

Czy to się opłaca?

Ile to kosztuje?

Agencja Bluerank powstała jako kumulacja wiedzy i kompetencji jednego człowieka, uzbrojonego jedynie w komputer, drukarkę i… swoją wiedzę! To jest najważniejszy i najbardziej wartościowy element tego biznesu. Aby rozpocząć działalność potrzebujesz przede wszystkim komputer i dostępu do Internetu. Jednak w poniższym opracowaniu założyliśmy, że startować będziesz z odrobinę większym rozmachem.

icon

Koszty początkowe

1. Komputery: ok. 9 000 zł (1)

Na ten sprzęt nie żałuj pieniędzy, będziesz przy nim spędzać większość swojego zawodowego życia. Zwróć uwagę na wysoką wydajność (opóźnienia w działaniu będą Cię irytować jak nic innego na świecie), pracę klawiszy (będziesz naprawdę dużo pisać), działanie touchpada i ekran –najlepiej z matową matrycą. Przyda się też wysoka rozdzielczość, by lepiej widzieć na ekranie. Powyższa kwota wystarczy na zakup 2 komputerów dobrej jakości i wydajności oraz kolorowej drukarki laserowej.

 

2. Meble do biura: 3 000 zł (2)

Tyle wystarczy na dwa przyzwoite biurka i fotele + komoda/szafa biurowa. To, czy ich potrzebujesz zależy od Ciebie. Jeśli masz możliwości finansowe, możesz mieć wiele dodatkowych rzeczy (z salką konferencyjną na czele). Nie jest to niezbędne, by zacząć!

 

3. Podstawowe materiały marketingowe: 1 000 zł (3)

Jako nowa firma na rynku, musisz przygotować prezentację i broszury świadczące o Twoich kompetencjach i profesjonalizmie. Ta kwota pozwoli Ci na wydrukowanie kilkudziesięciu katalogów, teczek ofertowych i przygotowanie prezentacji.


Razem: 13 000 zł

--

(1)  źródło: opracowanie własne na podstawie konsultacji z przedstawicielami rynku IT oraz SEO / SEM

(2)  źródło: opracowanie własne na podstawie analizy cen w internetowych sklepach meblowych

 (3)  źródło: opracowanie własne na podstawie analizy cenników drukarni internetowych

icon

Koszty operacyjne

1. Wynajem biura: ok. 1 200 zł (1)

Na początek wystarczy niewielka powierzchnia. Wszystko zależy od tego, jakie masz możliwości, oczekiwania i ilu pracowników zatrudniasz. Przeciętny koszt wynajmu powierzchni biurowej w średniej wielkości mieście (100 tys. mieszkańców) w woj. mazowieckim to koszt 40 zł za 1m2. Dla biura o powierzchni 30 m2 – to kwota 1 200 zł.

 

2. Wynagrodzenia: 4 300 zł (2)

Podana kwota jest uśrednionym wynagrodzeniem brutto 1 pracownika na stanowisku młodszego specjalisty ds. SEO.

 

3. Narzędzia – usługi SaaS: 1 200 zł (3)

W pracy pozycjonera będziesz potrzebować zewnętrznych narzędzi służących do:

1. analizy witryn internetowych oraz ich otoczenia (np. Ahrefs.com),

2. badania konkurencyjności poszczególnych słów kluczowych (np. Keyword Explorer / Moz.com),

3. monitoringu i raportowania pozycji witryn klientów w wyszukiwarkach (np. seostation.pl),

4. poszukiwania wartościowych miejsc w Internecie do pozyskiwania organicznych linków do stron Twoich klientów (np. brand24.com),

5. monitoringu uptime i dostępności witryn klientów (np. pingdom.com).

 

4. Utrzymywanie zaplecza dla klientów: 1 000 zł (4)

Zaplecze jest świętym graalem każdego specjalisty ds. pozycjonowania. Umożliwia pozyskiwanie wartościowych linków do witryn Twoich klientów, w ramach własnych zasobów. Będzie z czasem rosnąć, w miarę potrzeb i nowych projektów. Musisz je uwzględnić w planowaniu swojego miesięcznego budżetu. Główne koszty dotyczą usług hostingowych (serwery i domeny) oraz usług copywriterskich (tworzenie treści). Podana kwota jest mocno orientacyjna – wystarczy na ok. 30 wysokiej jakości artykułów tematycznych oraz utrzymanie kilkunastu kont hostingowych.

 

4. Księgowość: 300 zł (5)

Z dużą dozą pewności można stwierdzić, że jeśli Twoje zainteresowania zmierzają w kierunku IT/ SEO, to nie jesteś księgowym . Dlatego lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy dopilnują wszystkich terminów i obowiązków sprawozdawczych.


Razem: ok. 8 000 zł miesięcznie

--

(1)  na podstawie ofert serwisu otodom.pl dla miasta o wielkości ok. 100 tys. mieszkańców w woj. mazowieckim.

(2)  źródło: https://www.silesiasem.pl/ile-zarabia-pozycjoner-stawki-w-polsce-w-2016-roku

(3)  źródło: cenniki wymienionych usług zamieszczone na poszczególnych stronach www

(4)  źródło: konsultacje z przedstawicielami agencji SEO/SEM

(5)  źródło: na podstawie ofert i konsultacji biur rachunkowych

icon

Przychody

1. Sprzedaż usług: ok. 15 000 zł (1)

Oszacowanie cen czy przychodów z działalności SEO jest wyjątkowo trudne. Rozstrzał wycen w identycznych zapytaniach ofertowych sięga nawet 1000%. Wszystko zależy od tego:

  •  jakich klientów pozyskasz,
  •  jakie frazy będziesz pozycjonować,
  •  dla kogo będziesz pracować,
  •  kto będzie Cię polecać, czyli ile będą warte Twoje usługi na rynku.

Wiadomo, że za usługi tej samej, bardzo wysokiej jakości, lokalna restauracja będzie w stanie zapłacić o wiele mniej niż McDonald’s. W podanej kwocie przyjęliśmy, że będziesz obsługiwać 15 klientów, których budżet na pozycjonowanie oscyluje w granicach 1 000 zł, co jest średnią na rynku małych firm.


Razem: ok. 15 000 zł miesięcznie

--

(1)  na podstawie zebranych ofert w zapytaniach ofertowych i konsultacji z przedstawicielami agencji SEO/SEM

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Zwróć uwagę na…

  1. Wybierz PKD dla swojej firmy

    Twój główny kod to 73.11.Z Działalność agencji reklamowych.

    Dodatkowymi wpisami PKD (jako działalność dodatkowa) mogą być m.in.:

    • 73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet);
    • 63.12.Z Działalność portali internetowych;
    • 70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania;
    • 62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem
  2. Wybierz dobry sprzęt, na którym będziesz pracować

    Z komputerem, praktycznie nie będziesz się rozstawać, dlatego bardzo duże znaczenie ma komfort pracy. Irytujące mogą być nawet detale - skok klawiszy czy temperatura robocza touchpada.

  3. Twoje miejsce pracy

    Teoretycznie, na start potrzebujesz jedynie komputera z dostępem do Internetu. Czy jednak potrafisz pracować w domu, gdzie jest wiele tzw. dystraktorów (czynników rozpraszających)? Czy Internet domowy jest wystarczająco szybki i stabilny? Możesz wziąć pod uwagę wynajem niewielkiego biura lub pracę w tzw. przestrzeni coworkingowej (gdzie swoją drogą możesz znaleźć pierwszych klientów).

  4. Opracuj swoją ofertę i identyfikację firmy (logo, prezentacja) oraz zadbaj, by Twoja strona była możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania (chociaż dla fraz lokalnych). To najważniejsza wizytówka Twoich możliwości. Twierdzenie, że „szewc bez butów chodzi” z pewnością nie przekona Twoich klientów.

    Pomysł na biznes opracowano na podstawie historii:

    Kto pierwszy w wyszukiwarce,  http://wyborcza.biz/biznes/1,147584,14783207,Kto_pierwszy_w_wyszukiwarce.html?disableRedirects=true

Potrzebujesz więcej inspiracji zanim zaczniesz definiować własną wizję biznesu?
Zapoznaj się jeszcze z tymi pomysłami na biznes!

Materiał jest pomocny? Pomogliśmy?

Teraz Ty pomóż nam!

Ten materiał jest dostępny bezpłatnie, ale nie powstał za darmo. Prosimy teraz Ty pomóż nam, by JestemSzefem.pl nadal oferowało bezpłatnie tak przydatne i wartościowe treści! Zajmie to tylko chwilę.

Wybierz kwotę darowizny i przejdź do szybkiej, bezpiecznej płatności internetowej:

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików cookies dla celów reklamy naszych usług, badania rynku oraz Twoich zachowań i preferencji z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości naszych usług,według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików cookies. Więcej >> 

Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze.

Akceptuję / Wyrażam zgodę