Pomysł na biznes:
Zmniejsz ryzyko w biznesie – postaw na faktoring i na nim zarabiaj

Podejmij wyzwanie
Inwestycja dla każdego
Masz nieco wolnej gotówki i nie wiesz, w jaki sposób możesz ją zainwestować? Zwykłe lokaty – choć bezpieczne – nie pozwalają na duże zyski. Dobrym rozwiązaniem jest zakupienie nieopłaconych faktur różnych przedsiębiorstw. Faktoring – bo o nim mowa – to korzystne rozwiązanie dla osób prywatnych oraz firm zajmujących się usługami finansowymi. Spróbuj swoich sił w tym biznesie i przekonaj się, ile możesz zyskać!
Dla kogo?
- Dla osób, które znają się na księgowości
- Dla tych, którzy chcą prowadzić działalność związaną z finansami
- Dla absolwentów kierunków związanych z finansami, podatkami, księgowością
- Dla pasjonatów branży finansowej
Zanim zaczniesz
- Stwórz biznesplan swojego przedsięwzięcia
- Odłóż pieniądze, by mieć kapitał niezbędny do prowadzenia działalności w branży faktoringu
- Poznaj wszystkie rodzaje faktoringu
- Zbadaj rynek – sprawdź, ile firm oferuje podobne usługi finansowe, na jakich warunkach, jak długo działają i w jakim rejonie.
- Skorzystaj z kursów doszkalających – poszerz swoją wiedzę, poznaj aspekty prawne
Brak płynności finansowej może być zabójczy dla każdego biznesu. Wiele firm, chociaż wykonało usługę, ma problem z otrzymaniem za nią zapłaty. Rozwiązaniem jest faktoring. Wykorzystaj okazję, by zainwestować oszczędności – prywatne albo swojej firmy. Jeżeli nie masz jeszcze odwagi, by spróbować, stawiaj małe kroki. Inwestuj mniejsze kwoty, a gdy poczujesz się pewniej, rozwiń skrzydła.

Liczy się pomysł
Faktoring – co to takiego?
Wiele firm wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. Jest to wygodne rozwiązanie dla kontrahentów, którzy mogą zapłacić za usługę czy towar później. Zwykle jest to od 7 do 30 dni. Niektórzy jednak naużywają tego przywileju i przeciągają płatności w nieskończoność. To bardzo niebezpieczna praktyka, która może spowodować spore kłopoty w firmie świadczącej usługę.
Faktoring polega na kupowaniu od przedsiębiorcy zobowiązań i wypłacaniu od razu części należności. Resztę firma otrzymuje po odzyskaniu pieniędzy przez faktora, czyli podmiot wykupujący zaległości. Zaliczki wypłacane przez firmę zajmującą się faktoringiem objęte są prowizją. Czasem jednak warto poświęcić kilka procent ze swojego zysku, by zachować płynność finansową.
Jak powstał pomysł na ten biznes?
Z potrzeb przedsiębiorców
Ściąganie należności za wystawione faktury to odwieczny problem każdego przedsiębiorcy. Kiedy kontrahenci opóźniają wypłatę pieniędzy, wiele firm popada w kłopoty finansowe. Brakuje wtedy środków na rozwój i pensje dla pracowników. To trudna sytuacja dla właściciela biznesu, który często musi wykładać na ten cel prywatne pieniądze.
Dzięki faktoringowi przedsiębiorcy nie są zmuszeni do ostrych cięć w firmowym budżecie i mogą pozwolić sobie na spokojną działalność. Wbrew powszechnej opinii usługa ta jest często dużo korzystniejsza finansowo niż zwykła pożyczka. Jest też elastyczna, więc biznesmeni mogą dopasowywać jej formy do własnych potrzeb.

Wiedza kluczem do sukcesu!
Jak wygląda rynek? Kilka słów o faktoringu w Polsce
Faktoring w Polsce ma kilkunastoletnią tradycję. Z roku na rok liczba firm tego typu w naszym kraju wzrasta. Oznacza to, że rynek stale się rozwija i stwarza coraz większe możliwości. To dobra informacja dla każdego, kto chce inwestować w tę gałąź biznesu. W 2000 roku obroty przedsiębiorstw zajmujących się faktoringiem wyniosły łącznie 6 mld zł. W kolejnej dekadzie wzrosły do 48 mld. Kiedy kilka lat temu pojawił się kryzys, tempo rozwoju tej branży nieco zwolniło. Nie oznacza to jednak, że stała się ona nieopłacalna. W 2011 roku obroty sięgały już niemal 56 mld zł.
Wiedza to potęga
Formy i zalety faktoringu
Faktoring to nowoczesne i korzystne dla firm rozwiązanie. Pozwala na uniezależnienie się od terminowości kontrahentów i stabilne funkcjonowanie. Usługa ta jest korzystna dla obu stron.
Rodzaje faktoringu:
- z regresem – faktoring niepełny. Firma świadcząca tego typu usługi odkupuje od swojego klienta faktury w zamian za gotówkę,
- bez regresu – faktoring pełny. Faktor bierze na siebie odpowiedzialność za niewypłacalność kontrahenta,
- odwrotny – faktor opłaca wierzytelności na prośbę firmy, która otrzymała fakturę od swojego partnera biznesowego. Przedsiębiorstwo rozlicza się z tej pomocy w późniejszym terminie,
- eksportowy – usługa świadczona firmom, które zajmują się dystrybucją swoich produktów poza granice Polski.
Zalety tej usługi:
- zapewnienie płynności finansowej firmy,
- dobre stosunki z klientami,
- minimalizacja ryzyka finansowego,
- brak negatywnego wpływu na zdolność kredytową,
- korzystny wpływ na wizerunek firmy w księgach,
- brak konieczności posiadania zabezpieczenia, finansowego np. w postaci nieruchomości.
Źródło: Idea Money https://ideamoney.pl/krotki-przewodnik-po-najwazniejszych-korzysciach-faktoringu [dostęp: 05.07.2018 r.].
Planujesz rozpocząć działalność w tej branży? Zacznij od odkładania oszczędności. Aby wejść na ten rynek, musisz mieć kapitał. Im więcej pieniędzy zainwestujesz, tym więcej zyskasz. Nie angażuj wszystkich środków w jeden projekt. Podziel swoje fundusze na mniejsze części. Dzięki temu nie stracisz dostępu do całości sumy, gdy w jednej z inwestycji pojawią się problemy.

Bez tego ani rusz
Jak zacząć inwestować?
Faktoring był początkowo dosyć hermetyczną branżą. Zajmowały się nim jedynie duże i znane instytucje finansowe. Obecnie giganci nie mają już monopolu na rynku. Coraz więcej małych przedsiębiorców wkracza do tego biznesu, ponieważ jest bardzo opłacalny i dynamicznie się rozwija. Wśród dużych graczy są m.in.: BZ WBK Faktor, Fortis Commercial Finance, Pekao Faktoring, Raiffeisen Bank Polska i Coface Poland Factoring. Dzięki takiej różnorodności, klient może wybrać ofertę dostosowaną do jego potrzeb. Ma możliwość skorzystania z usług dużych instytucji i małych, kilkuosobowych firm. To wzbogaca tę branżę i wymusza rozwiązania proklienckie.
Nowoczesne platformy – dobry początek biznesu
Nie wiesz, w jaki sposób zdobyć nowych klientów dla swojej firmy zajmującej się faktoringiem? Dzięki temu, że branża ta jest dochodowa i kusi coraz to nowych inwestorów, pojawiły się ciekawe możliwości. Istnieje wiele platform, które umożliwiają sprzedaż faktur. Wszystko odbywa się oczywiście w sieci, gdzie organizowane są aukcje. To szansa, by sporo zyskać. W ten sposób można trafić na naprawdę korzystne okazje.
Źródło: Inwestycje.pl, https://inwestycje.pl/faktoring/Czy-dzis-kazdy-moze-zostac-faktorem;264877;0.html [dostęp: 05.07.2018 r.].
Warto wiedzieć
Kto może być faktorem?
Branża ta jest obecnie bardzo elastyczna. Inwestować w nią mogą wszyscy – małe, średnie i duże firmy oraz osoby prywatne. Chcesz spróbować pracy faktora bez zakładania działalności gospodarczej? Możesz kupić czyjeś zobowiązania za pośrednictwem wspomnianych wyżej platform. To dobra okazja, by przekonać się, czy jest to biznes dla Ciebie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie poniesiesz zbędnych kosztów związanych z zakładaniem firmy.
Wystarczy, że posiadasz pewną sumę pieniędzy, którą chcesz zainwestować. Zaloguj się na platformie faktoringowej. Przejrzyj interesujące Cię oferty sprzedaży zobowiązań. Weź udział w licytacji tych, które chciałbyś kupić. Stopa zwrotu z inwestycji wynosi nawet 30%. Przygotuj się na zaciętą walkę. Faktoring przyciąga wielu inwestorów, którzy czekają na atrakcyjne okazje i duże zyski.
Prowadzenie działalności faktoringowej nie powinno polegać jedynie na kupowaniu wierzytelności. Duża konkurencja sprawia, że warto rozwijać ofertę swojej firmy. Jakie jeszcze usługi powinien oferować faktor?
- Sprawdzanie wiarygodności partnerów biznesowych. Przygotowywanie raportów o sytuacji finansowej kontrahentów jest doskonałym uzupełnieniem faktoringu. Pozwala na oszacowanie ryzyka współpracy, co minimalizuje ewentualne trudności z odzyskiwaniem należności.
- Obsługa należności. Kontrola terminów opłacania faktur i przygotowywanie raportów o płatnościach klientów. Zdejmuje z właściciela firmy ciężar nieustannego monitorowania każdej należności.
- Windykacja. W przypadku braku płatności ze strony kontrahenta firma faktoringowa może pomóc w odzyskiwaniu pieniędzy. Wielu partnerów biznesowych decyduje się na szybsze uregulowanie swoich zobowiązań, gdy właścicielem faktur jest faktor. Gdy ponaglenia nie działają, firma faktoringowa wdraża skuteczne procedury windykacyjne, by odzyskać należne pieniądze.
Źródło: Debt Service, http://debt-service.pl/faktoring-od-strony-faktora-jak-to-dziala/ [dostęp: 05.07.2018 r.]
Tajne czy jawne?
Faktor podpisuje umowę z firmą, która wystawiła fakturę. Jednak sprawa dotyczy także przedsiębiorstwa zobowiązanego do zapłaty. Czy musisz zatem informować swojego kontrahenta o podjętych przez siebie krokach? Nie jest to wymagane. Często stosuje się faktoring otwarty, w którym wierzyciel jest od razu powiadamiany o wybranym przez Ciebie rozwiązaniu.
W opcji półotwartej kontrahent dowiaduje się o Twojej współpracy tylko w momencie, gdy zalega z płatnościami. Na adres takiej firmy wysyłane jest wezwanie do zapłaty. Jeżeli wybierzesz wariant tajny, Twój partner biznesowy nie dowie się, kto jest obecnie właścicielem faktury.
Źródło: IBD Business School, https://ibd.pl/wiedza-dla-biznesu/faktoring-a-co-na-to-prawo/ [dostęp: 05.07.2018 r.]
Zainteresowanie prowadzeniem działalności faktoringowej jest bardzo duże. Pamiętaj więc o reklamie, która wyróżni Cię na tle innych firm z tej branży. Daj się poznać potencjalnym klientom jako solidny i elastyczny partner. Skorzystaj z jednej albo wielu form promocji:
- social media,
- reklama outdoorowa,
- Google AdWords,
- pozycjonowanie.

A to ciekawe…
Zachowaj ostrożność!
Nie zawsze warto inwestować w kupno faktur. Co sprawia, że biznes tego typu może stać się nieopłacalny? Istnieje wiele czynników, które podnoszą ryzyko inwestycji. Najbezpieczniej jest nie przyjmować zleceń, które dotyczą firm niewypłacalnych. Są to biznesy, które miały już problemy z regulowaniem płatności albo ich kondycja finansowa nie jest zbyt dobra. Przed zakupem faktur zrób dokładny research, by sprawdzić, czy inwestycja będzie dla Ciebie opłacalna. Czasem, nawet na początku biznesowej drogi, warto zrezygnować ze zlecenia, które budzi wątpliwości.
Minimalizuj ryzyko w biznesie. Dbaj przede wszystkim o swój interes i bezpieczeństwo. Zobacz, z jakimi firmami nie warto podpisywać umowy.
Przedsiębiorstwa, które są w trudnej sytuacji ekonomicznej.
Firmy, które w swojej przeszłości podpisywały umowy z niewypłacalnymi kontrahentami.
Biznesy ryzykowne, w których istnieje duże ryzyko problemów z opłacaniem faktur.
Firmy rozliczające się gotówkowo.
Biznesy, w których częstą praktyką są zwroty.
Firmy mające braki w dokumentacji związanej z kontrahentami.
Źródło: Podatki Biz, https://podatki.biz/artykuly/20_37.htm [dostęp: 05.07.2018 r.]
Warto wiedzieć
Sposoby wypłaty pieniędzy przez faktora
Faktoring został stworzony, by ułatwić przedsiębiorcom płynność finansową. Dlatego też tak ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie tej branży jest sposób wypłaty pieniędzy przez faktora. Do wyboru są trzy możliwości, które odpowiadają potrzebom różnych firm.
1. Faktoring przyspieszony – jak sama nazwa wskazuje, dla tej formy kluczowy jest czas. Faktor wypłaca przedsiębiorcy pieniądze w bardzo krótkim terminie, nawet do 48 godzin. Doskonałe rozwiązanie, gdy firma chce, by płatność była uregulowana natychmiast.
2. Faktoring zaliczkowy – w tej sytuacji faktor nie wypłaca początkowo pełnej sumy, lecz jej procent. Najczęściej jest to kwota równa 80% całości. Reszta przekazywana jest, gdy kontrahent ureguluje swoje zobowiązania.
3. Faktoring wymagalnościowy – dobre rozwiązanie dla firm, które chcą pozbyć się ryzyka związanego z brakiem regularnych płatności. Pieniądze dostają w terminie płatności, a ewentualne problemy z egzekwowaniem kwoty na fakturze przejmuje faktor.
Źródło: IBD Business School, https://ibd.pl/wiedza-dla-biznesu/faktoring-a-co-na-to-prawo/ [dostęp: 05.07.2018 r.]

Zbuduj własną markę
Działaj według profesjonalnego planu
Sektor finansowy rozwija się bardzo dynamicznie. Trzymaj więc rękę na pulsie. Dzięki temu Twoja firma nie wypadnie z obiegu i obierze właściwy kierunek rozwoju. Poszerzaj swoją wiedzę o faktoringu oraz pokrewnych branżach. Czytaj i bywaj, by zawsze mieć jak najświeższe informacje o aktualnej sytuacji na rynku.
Poznaj organizacje branże, w Polsce działa m.in.:
- Polski Związek Faktorów, Warszawa
1. Prenumeruj pisma:
- Finanse + Controlling – czasopismo o tematyce finansowej. Porusza aktualne tematy związane z tą branżą,
- Finanse – czasopismo naukowe, którego wydawcą jest Komitet Nauk o Finansach PAN. Doskonałe merytorycznie,
- Gazeta Prawna – pismo, w którym ukazują się informacje o nowych regulacjach prawnych – zarówno w kwestii finansów, jak i biznesu.
2. Odwiedzaj zjazdy branżowe, kongresy i
Spotkania specjalistów, podczas których prowadzone są wykłady i dyskusje na tematy związane ze sferą finansów, to dobre miejsce dla profesjonalisty. Odwiedzając je, nie tylko zyskasz dostęp do najświeższej wiedzy z Twojej branży. Nawiążesz także nowe kontakty ze specjalistami.
- Zjazd Firm Zarządzania Wierzytelnościami – spotkanie zorganizowane w Krynicy-Zdroju w 2017 roku. Podczas zjazdu poruszono wiele tematów związanych z egzekucją należności.
- Międzynarodowy Kongres Faktoringu
3. Wróć do szkoły.
Nigdy nie jest za późno, by wrócić do nauki. Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji to klucz do sukcesu. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla nowicjuszy, jak i osób działających w branży od lat.
- Faktoring – kursy pomagające wdrożyć się w tę branżę. Podczas takiego szkolenia dowiesz się, w jaki sposób szacować ryzyko współpracy. Poznasz też sposoby działania w przypadku braku płatności.
- Zarządzanie – szkolenie, podczas którego nauczysz się skutecznie zarządzać pracownikami. Jeżeli planujesz zatrudnienie kogoś do pomocy, na pewno Ci się przyda.
- Biznesplan – doskonałe rozwiązanie dla osób początkujących. Dobry biznesplan jest podstawą działalności. Podczas kursu dowiesz się, w jaki sposób go przygotować, by był wiarygodny.
4. Znajdź dobrych pracowników.
Wizerunek Twojej firmy jest niezwykle ważny. W świecie finansów musisz być partnerem godnym zaufania. Dlatego też rozważnie dobieraj swoich współpracowników. Dokładnie sprawdzaj kandydatów pod względem ich kwalifikacji i wykształcenia. Zwróć uwagę na kulturę osobistą, łatwość nawiązywania kontaktów oraz schludny wygląd.

Słowniczek pojęć
Instytucje i ważne terminy
Polski Związek Faktorów - organizacja samorządu branżowego, która dba o rozwój tej formy rozliczeń. Jej celem jest promowanie faktoringu. Aktualnie do związku należy 28 członków: banków i samodzielnych podmiotów.
NBP - Narodowy Bank Polski, polski bank centralny. Jego celem jest stabilizacja cen oraz inflacji na poziomie 2,5%. Jest to instytucja niezależna od organów państwowych. Zapewnia Polsce bezpieczeństwo finansowe poprzez zarządzanie rezerwami dewizowymi. NBP zajmuje się także szerzeniem wiedzy o ekonomii oraz rozwojem systemu płatniczego.
Komisja Nadzoru Finansowego - instytucja, która trzyma pieczę nad rynkiem finansowym w naszym kraju. Nadzór nad tym centralnym organem administracji sprawuje premier. KNF dba o właściwe działanie banków, firm ubezpieczeniowych, instytucji płatniczych i kas spółdzielczych. Kontroluje rynek finansowy oraz działa na rzecz jego rozwoju. Bierze udział w przygotowywaniu prawa oraz pełni funkcję mediatora w przypadku sporów.
Faktura - dokument potwierdzający zawarcie transakcji i powodujący powstanie obowiązku podatkowego.
Rodzaje faktur w Polsce:
- faktura VAT – potwierdzenie sprzedaży albo wykonania usługi,
- faktura dla podmiotów zwolnionych z VAT – zawiera dodatkowe informacje dotyczące powodu zwolnienia z opłacania podatku,
- faktura uproszczona – dokument wystawiany przy transakcjach na kwotę mniejszą niż 100 euro (450 zł),
- faktura marża – w tym dokumencie podatek nie jest wyszczególniony, nie można więc go odliczyć,
- faktura VAT RR – faktura stosowana przy transakcjach z rolnikami ryczałtowymi,
- faktura małego płatnika – rozwiązanie dla firm o obrocie mniejszym niż 1 200 000 euro rocznie,
- faktura zaliczkowa – dokument stosowany przy płatnościach w dwóch transzach (pierwsza przed otrzymaniem towaru albo usługi),
- faktura korygująca – niweluje błędy popełnione w fakturze właściwej.
Wydłużony termin płatności - według polskiego prawa faktura musi być opłacona w ciągu 60 dni od daty jej dostarczenia.
Źródła:
Polski Związek Faktorów, https://faktoring.pl/polski-zwiazek-faktorow [dostęp: 05.07.2018 r.]
Narodowy Bank Polski, http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/o_nbp/o_nbp.html [dostęp: 05.07.2018 r.]
Komisja Nadzoru Finansowego, https://www.knf.gov.pl/o_nas/komisja [dostęp: 05.07.2018 r.]

Czy to się opłaca?
Zobacz, ile to kosztuje
Koszty początkowe
1. Strona internetowa: 200–10 000 zł (średnio 5 100 zł)[1]
Z faktoringu korzystają nowocześni przedsiębiorcy, którzy dobrze znają się na obecnych trendach. Wiadomości o najnowszych tendencjach w finansach poszukują często w internecie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że firmę faktoringową także spróbują znaleźć w sieci. Zatroszcz się więc o to, by Twój biznes miał w internecie prostą w obsłudze i czytelną witrynę. Możesz skorzystać z gotowych szablonów albo zatrudnić programistę i grafika. Od tego, którą z opcji wybierzesz, będzie zależeć cena tej usługi.
2. Domena i hosting: 50–500 zł/miesiąc (średnio 275 zł/miesiąc)[2]
Poza zaprojektowaniem własnej przestrzeni w sieci musisz zapłacić także za domenę i hosting. W tym przypadku ceny są bardzo zróżnicowane. Wiele firm oferuje brak opłat przez pierwszy rok umowy (domena). Kolejne lata mogą jednak kosztować Cię więcej niż u konkurencji. Cena za hosting uzależniona jest od liczby wejść na Twoją stronę. Waha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.
3. Kapitał na początek działalności – 500 000 zł
W tym punkcie biznesplanu kwoty mogą być bardzo różne. Możesz zacząć swoją przygodę z faktoringiem od znacznie niższych i wyższych sum. Wszystko to zależy od Twoich możliwości finansowych. Na potrzeby tego planu działalności przyjęliśmy równą kwotę 500 000 zł.
Razem: 505 375 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych
[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się sprzedażą domen i hostingiem
Reklama
1. Pozycjonowanie: 300–15 000 zł/miesiąc (średnio 7 650 zł/miesiąc)[1]
Celem tej formy reklamy jest wskoczenie Twojej strony na jedno z pierwszych dziesięciu miejsc w Google. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce ułatwisz klientom dotarcie do Twojej oferty. W przypadku pozycjonowania płacisz tylko za zrealizowaną usługę. Cena zależna jest od liczby i popularności wybranych fraz.
2. Google AdWords 300–3 000 zł/ miesiąc (średnio 1 650 zł/miesiąc)[2]
System linków sponsorowanych oferowany przez Google. Odnośniki do promowanej strony umieszczane są na górze wyników wyszukiwania oraz na stronach partnerskich. Reklama jest spersonalizowana, dlatego dociera tylko do zainteresowanych nią osób. Tutaj, podobnie jak w przypadku pozycjonowania, płacisz za efektywną reklamę. Google AdWords rozliczane jest na podstawie kliknięć.
3. Rabaty i promocje: 25 000 zł
Bądź konkurencyjny, by wyróżnić się z tłumu. Oferuj swoim klientom korzystne ceny na start współpracy albo przy stałej umowie. Żeby móc sobie na to pozwolić, przygotuj specjalny budżet. Na potrzeby tego biznesplanu przyjęliśmy 5% początkowego kapitału.
4. Social media: 250–750 zł profil/miesiąc (średnio 500 zł profil/miesiąc)[3]
Prowadzenie kont w mediach społecznościowych to mocno pochłaniające zajęcie. Gdy nie masz zbyt wiele czasu, zdecyduj się na pomoc firmy zajmującej się tą dziedziną. Kwota, którą będziesz musiał zapłacić, może być bardzo różna. Wszystko zależy od stopnia aktywności, grafiki i liczby profili, którymi trzeba zarządzać.
Razem: 34 800 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się pozycjonowaniem
[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się kampaniami Google AdWords
[3] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w social mediach
Koszty operacyjne
1. Wynajem biura: 1 500–3 000 zł/miesiąc (średnio 2 250 zł/miesiąc)[1]
Jeżeli chcesz być profesjonalistą, nie możesz prowadzić biznesu tego typu we własnym mieszkaniu. Konieczne więc będzie wynajęcie biura. Od tego, ilu pracowników planujesz zatrudnić, zależeć będzie jego powierzchnia. Zakładając, że będą to trzy osoby, potrzebujesz ok. 30 m2. Dzięki temu każdy będzie mógł pracować w komfortowych warunkach. W Warszawie jest to koszt ok. 1 500–3 000 zł w zależności od lokalizacji.
2. Zatrudnienie pracowników: 29 250 zł/miesiąc[2]
W branży faktoringowej zarabia się dobrze. Warto pracę w swojej firmie powierzyć osobom z doświadczeniem i odpowiednim wykształceniem. Obecne stawki wahają się od 5 500 zł do 14 000 zł miesięcznie dla doradcy faktoringowego.
Razem: 31 500 zł
[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w portalu OLX
[2] – wyliczenia oparte na danych ze strony internetowej Praca.gospodarka.pl
Przychód
1. Sprzedaż usług faktoringowych: 150 000 zł
Faktorzy naliczają odsetki od wypłaconej firmie kwoty do momentu, aż całość faktury będzie opłacona. Stawki są tutaj bardzo różne, a ostateczna kwota zależy także od Wiboru. Niektóre firmy uzyskują roczny zwrot z inwestycji w wysokości 30%. Przy kwocie 500 000 zł jest to 150 000 zł. Po odjęciu comiesięcznych wydatków związanych z prowadzeniem firmy (66 322,91 zł), dochód wynosi 83 677,09 zł.
Razem: 83 677,09 zł

Co warto przemyśleć na starcie
Przed Tobą wiele możliwości
Zastanów się, czy warto na początku zakładać firmę spróbuj swoich sił, kupując zobowiązania poprzez platformę faktoringową. Jeżeli nie będziesz dobrze czuć się w tym biznesie, łatwo z niego zrezygnujesz.
Zainwestuj w skuteczną reklamę daj się poznać swoim klientom. Zainteresowanie tą branżą rośnie z dnia na dzień. Dlatego też musisz przemyśleć kwestię promocji, by Twój biznes stale miał klientów.
Oferuj różne warianty faktoringu dzięki temu zyskasz więcej klientów. Każdy zainteresowany sprzedażą faktur znajdzie w Twojej ofercie coś dla siebie.
Zastanów się nad rozwojem swojej firmy w którą stronę ma zmierzać? Takie plany warto poczynić już na początku działalności, a potem realizować je krok po kroku.
Zatrudnij specjalistów gdy Twój biznes zacznie się rozrastać, przyjmij pracowników. Siedzenie w biurze od świtu do nocy nie jest najlepszym pomysłem. Znajdź czas na sprawy prywatne i odpoczynek, a zyskasz świeży umysł i nieustanną chęć do pracy.
Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji
Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl
Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:
- opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
- analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
- testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
- banku wiedzy
- wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy
Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!
Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.
Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482